Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:05

Ik ben ook begonnen met KT omdat ik hypermobiel ben :) Ik heb het niet extreem, maar wel in alle gewrichten.
En Colway, ik heb m'n rechterschouder de soep ingedraait, wrs met opdrukken. Misschien dat mijn mobiele schoudertje daar toch niet tegen kon :=

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:09

Ik ben deze week ook begonnen bij de sportschool! Moet het héél langzaam opbouwen en het stelt niet zoveel voor omdat ik lichamelijk niet helemaal in orde ben maar vind het heerlijk! Mijn schema nu:
15 minuten fietsen, dan een rondje krachttraining (ga alle apparaten bij langs en zit nu op 10, ga volgende week op 13 keer per apparaat), dan even extra buikspieroefeningen op de bal, dan crosstrainer 5,5 minuut en dan nog een kwartier lopen op de loopband. Dat drie keer per week en 1 keer per week aquarobic :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:10

Weet iemand trouwens wat ik kan doen ipv pushups?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:10

Arrgh ik probeer een outfit te scoren voor Koninginnendag maar kan dus helemaal niks vinden :(
Heb ik een leuk shirtje gevonden.. Is mijn maat er niet (42) dus twijfel over een maatje groter (44) of een maatje kleiner (40)..
Is zo lastig met shirtjes, heb een hekel aan te strak want dan zie je mijn vetrolletje :(

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:11

phormicola schreef:
Weet iemand trouwens wat ik kan doen ipv pushups?

Vind pushups zon bagger oefening :')
doe liever gewoon bankdrukken :j

Shirtje is in beide maten net uitverkocht .. Nu ben ik sad... |(

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:23

Ik wil ook nog iets, zoek een leuk oranje jurkje, maar vind het allemaal zo 'carnaval'

@ Phor, geen idee, wat wil je trainen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:23

Jij loopt niet bij een sportschool he? Ik vraag veel aan de instructie daar, haha (lopen ze voor toch?)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:43

owwww ik weet die gast is bij mij in de fitness; geen ex pro maar een geschorste pro -O-

hij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gregory_Sedoc

net half uurtje hard gelopen, 3 kwartier krachttraining nu even naar huis sprinten op de fiets want moet mn beestje zo nog rijden en wil eerst eten....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:52

ohhhhhh neeeee echt niet mijn type Haha...wel grappig dat hij bij jullie traint

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:02

Ik heb net de stoute schoenen aangetrokken en weer m'n normale schema gedaan :D Ik heb de pushups maar gelaten ipv daarvan extra kuiten, rug en onderarmen getraind. Voelt heerlijk! Ik miste echt het gevoel van triceps trainen, nog iemand die dat zo lekker vindt voelen? :')
Ik heb maar 30 minuutjes getraind, even rustig aan met die schouder.

Ik ben er net achter gekomen waarom die rechterschouder zoveel pijn doet. M'n linker bovenarm is een stukje korter door een oude breuk. Bij oefeningen als push ups en dips moet die rechterschouder dus het meeste gewicht dragen. Dat vind ie niet zo leuk :+ Bij oefeningen waar ik een gewicht gebruik voor de schouders gaat het namelijk prima. Bij de dips begon ie weer zeer te doen, net als bij push ups.

Heel raar, maar in die twee weken dat ik niks met m'n bovenlichaam heb gedaan ben ik een stuk sterker geworden *\o/*

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:13

Om het verschil op te vangen kan je een kleine verhoging gebruiken? Kan je eens proberen en zien of je last houdt.
Ja ik vind dat ook heerlijk voelen. Dat heb ik sowieso na elke training. De spieren zitten weer helemaal vol!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 19:44

Ik doe meestal push ups als ik mijn borst train, vandaag dus.
12 op de tenen en de rest op de knieen :+

Was weer lekker, heb extra veel cardio gedaan.
En mijn 'gewone' oefeningen verder. Was weer lekkerrrrrr :):) :):)

Nu al in in morgen!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:00

Haha ik vind het ook megaleuk en moet echt mezelf remmen om niet vaker te gaan. Zou het liefst iedere dag gaan maar dat moet ik maar niet doen :+ Morgen valsspelen met Aquarobic, dat telt niet toch? :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:17

_Nancy schreef:
Ik doe meestal push ups als ik mijn borst train, vandaag dus.
12 op de tenen en de rest op de knieen :+

Was weer lekker, heb extra veel cardio gedaan.
En mijn 'gewone' oefeningen verder. Was weer lekkerrrrrr :):) :):)

Nu al in in morgen!

Gaaf dat je je nu al verheugt op sporten van morgen, zo erg heb ik het niet :+
Jeetje, vandaag maar niet gegaan, heb nog spierpijn van gister.. -O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 20:40

Valsspelen bij aquarobics?? Hoe dat zo?? :P

Hard getraind gister Steffie? :D Wat heb je getraind gister?

Vaker gaan gaat bij mij niet :+ Ga al zo vaak ik kan, 4-5 dagen. Meestal 4.. En dan 2/3 dagen paard.. :D

Morgen eerst naar peerd en dan sporten.. Of andersom.. :+ I dunnoooo

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:42

Ik had gisteren even stukje gelopen op de loopband en toen borst getraind met allerlei oefeningen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 20:44

Oh nais! :D

Ik probeer steeds langer hard te lopen.. Met mijn hartafwijking is dat heel moeilijk..
Vind ik best jammer, als ik af en toe mensen op die loopband zie gaan, ziet het er zoooo makkelijk uit..

Maar als ik het zelf doe ben ik echt na 4 minuten al kapot ;(

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:54

Jeetje Phor wat naar! Ik heb gelukkig nog nooit migraine gehad *klopt af* maar weet wel van mensen om mij heen hoe verschrikkelijk naar je daar van kunt worden! Ben je niet helemaal kapot na zo'n aanval?

Welkom Ymke!

En de rest ook allemaal goed bezig! Ik heb vandaag niets gedaan, had school van 8 tot 5 en daarna door de vertraging met de ns pas om 20.20 bij mijn ouders :\ maar heb wel spierpijn van gister halleluja! Ik zat op de adductor/abductor en had om een vage reden last van het bovenste deel van mijn lies (mijn eerste ingeving was door ongesteldheid :') ik heb namelijk nooit last daarvan en ben misschien 3x per jaar ongesteld door pilgebruik, kan dit uberhaupt? :') ) maar heb dus in plaats van 3x een set van 15 het gewicht een stuk later gezet en meer herhalingen gehad, nu heb ik opeens spierpijn joh :=

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:02

Goed bezig allemaal :D ik lees nog steeds mee hoor hihi, ondanks dat ik niet zoveel reageer!

DL hoezo ben jij dan maar 3 keer per jaar ongesteld??

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:22

woeiiii zumba les achter de rug! Ging al veeeel beter dan vorige week (eerste keer) van te voren op de crosstrainer gestaan en daarna nog wat buikspieroefeningen en daarna dus de zumbales in!
Voel me echt voldaan, maar aan de andere kant heb ik nog heel veel energie! Morgen weer rondje kracht en dan vrij rondje cardio en dan zaterdag klimmen! en zondag vrij... en het wordt dan mooooi weer!!!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:24

dressagelady schreef:
Jeetje Phor wat naar! Ik heb gelukkig nog nooit migraine gehad *klopt af* maar weet wel van mensen om mij heen hoe verschrikkelijk naar je daar van kunt worden! Ben je niet helemaal kapot na zo'n aanval?

Welkom Ymke!

En de rest ook allemaal goed bezig! Ik heb vandaag niets gedaan, had school van 8 tot 5 en daarna door de vertraging met de ns pas om 20.20 bij mijn ouders :\ maar heb wel spierpijn van gister halleluja! Ik zat op de adductor/abductor en had om een vage reden last van het bovenste deel van mijn lies (mijn eerste ingeving was door ongesteldheid :') ik heb namelijk nooit last daarvan en ben misschien 3x per jaar ongesteld door pilgebruik, kan dit uberhaupt? :') ) maar heb dus in plaats van 3x een set van 15 het gewicht een stuk later gezet en meer herhalingen gehad, nu heb ik opeens spierpijn joh :=

Ik slik de pil ook door, en zorg altijd dat ik 3 x in het jaar even stop om ongesteld te worden :)
Zonder de pil is het niet te doen voor mij -O-

Ik heb 1x echt migraine gehad... Nou ik dacht dat ik dood ging!
Ik knapte bijna uit elkaar, kon niet meer lopen alleen nog maar kruipen, ik viel net zo hard weer om |(
Daarna elke keer voorwendselen van die ene keer gehad, maar is nog nooit zo erg geweest als toen :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:30

Net even paardgereden,
zou eigenlijk vandaag geen krachtoefeningen meer gaan doen, maar ga dadelijk toch nog even lekker aan de slag! kan het weer echt niet laten :P
Zeker niet nou ik lees hoe lekker jullie vandaag getraind hebben :)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:46

Net 3 kwartier zwaar gefietst met de Better Belly om.. ding leek wel heter dan normaal te staan zo raak ik wel wat kilo's kwijt ja als me buik wegbrand :P Vandaag ook nog twee uur gereden met paard voor zadel's passen en gisterenavond zumba meegedaan en het was redelijk goed mee te doen. Ik zit er aan te denken dagelijks nog een bbb aan te gooien maar dan gewoon voor thuis..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:05

Ik slik ook de pil door inderdaad :j anders is t echt geen doen, doodziek werd ik er steeds van.

Helpt dat nou echt zo'n ding Zipporah? Misschien ook iets voor mijn varkenspootjes haha :D Mijn eerste gedachte is dat gewoon al het vocht uit je wordt onttrokken door die warmte en dat je daardoor cm's verliest?
En heb je een fijn zadel uit kunnen kiezen? :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:37

iedereen gaat best lekker zo :D

Ik heb me altijd afgevraagt of zoiets nou echt werkt Zipporah, ben dr nogal sceptisch over.

Nou, vandaag van half 9 tot half 6 colleges gehad, met misschien 30 min pauze totaal, dus ik was echt op toen ik thuis kwam... En thuis nog aan een verslag gewerkt. Maar wel ff wezen sporten nog :D Niet heel veel gedaan, net geen uur bezig geweest, maar de meeste grote spiergroepen wel ff meegepakt, en bij de 3e kracht oefening begon het wel lekker te gaan :D Heb dus bij de squats (3e oefening vandaag) voor het eerst gewichtjes aan de bar gehangen, 2x 2,5 kg, bij de laatste set. En daar haalde ik nog zonder heel veel extra moeite de 12 reps, dus denk dat ik volgende keer die gewichtjes er bij de 2e set maar vast aan hang :P