[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:25

Dat is zeker veel geld zeg!
Ik heb ook gesport bij een sportschool, maar ik vind dat gehannes in zo'n zweterige zaal zo verschrikkelijk niet leuk, dat ik er weer mee gekapt ben.
Ik loop nu weer hard, lekker buiten in het bos, zo veel lekkerder!
En zoveel mogelijk op de fiets of lopend waar ik anders de auto voor pakte (naar stal, kleine boodschappen, etc).
Ik was gisteren ook wel blij. Heb afgelopen weekend gegroomd bij een stalgenootje die 120 km endurance in Frankrijk ging rijden. En oa door het niet hebben van een koelkast was goed eten erg moeilijk. Boodschappen doen in het paasweekend viel ook in Frankrijk niet mee. Uiteindelijk dus oa een keer bij e fastfoodrestaurant gegeten en de wedstrijddag zelf geleefd op cola (geen light) en veel zoete zooi.
Was dus wel benieuwd hoe de weegschaal erover zou denken. Maar gelukkig heb ik het hele weekend zoveel bewogen, dat het eindresultaat na dit weekend was, dat ik toch een halve kilo kwijt was tussen de dag voor vertrek en de dag na aankomst. Nu heb ik ook echt wel de benen uit mijn lijf gelopen en snel wandeltempo (paard afstappen, die staat thuis hele dagen in de wei, hier op stal) of in rentempo. Even heen en weer nar zus, dan naar zo. Kortom, hard gewerkt en al het slechte eten dus kennelijk verbrand.
En gistermorgen meteen weer rondje gaan hardlopen en de wei van mijn paard uitgemest van 3 dagen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:06

Mootje schreef:
Bello, iedere dag hardlopen is alles behalve gezond, omdat je spieren dan niet kunnen herstellen...

herstellen van ?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:10

Bello, enig idee wat er met je spieren gebeurd als je sport?

Hier goed nieuws: Had mijn hoge laarzen al 3 weken niet aangehad.... Die hingen bij het aantrekken al als een flubber om mijn kuiten heen! En dat te bedenken dat ik tussen opstaan en een uur of 10 nog heel veel vocht afdrijf :D
Je kunt bij die sportschool een gratis proefdag aanvragen, misschien toch maar eens doen... Ga vanavond via google earth wat looproutes maken in de omgeving van 5 t/m 10km zodat ik ook na de marathon verder kan trainen!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:26

Ik betaal 22,50 per maand voor de sportschool, en dan kan ik 1x per week heen.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:24

ik sport op een healthcetrum physical motion in bedum en ik betaal voor het onbeperkt sporten €29.50 incl douches ,gratis lockers,gratis parkeren,sauna,fitness,groepslessen,en trilplaat,bewegingsbanken.voor de vibrosaun en de zonnebank en de massagestoel betaal je apart verder is er een sportpodoloog en fysiotherapeut aanwezig in onze filiaal,dieetiste is op afspraak te spreken.super leuke gezellige sportschool en niet duur altijd begeleiding aanwezig verder loopt er pt trainer rond daar betaal je voor 3 x €29.95.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:39

Rutting, huizen zijn bij jullie ook 1/3 van de prijs van hier (helaas) :+
Ik hoef eigenlijk niet onbeperkt te sporten, twee keer per week is genoeg, maar hier kun je niet voor die optie kiezen... Ik zat bij een sportschool met alleen een fitnesszaal, maar dat was ook niet alles!

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:44

klopt in zuid holland is het denk ook duurder de huur ligt denk ik ook hoger,vind het onbeperkt sporten best fijn als ik de ene week niet kan dan ga ik bv een keer extra probeer 3 x per week te sporten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:50

Hier bij Snowworld zit een fijne sportschool. Ik krijg daar bedrijfskorting, maar dan is het alsnog 38 euro per maand voor 52x sporten per jaar :+
Oud-huisgenoot woont in Delfzijl, heeft een groot rijtjeshuis voor nog geen 90.000 gekocht (en dit was ver voor de crisis!) *ben een beetje jaloers*

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:53

kan me voorstellen hihi mijn zus woont net over de grens in duitsland daar kun je al een boerderij kopen met land en stal voor een a twee ton

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:57

hallo allemaal..
ik meld me ook ik wil graag 15 klio afvallen zodat ik weer op de 60kg kom.
ik pobeer gewoon gezond te eten. ik werk in een woonhuis voor jongeren als ik daar ben is de verleiding te groot. jij eet mee wat er op het menu staat..
naja ik ga het gewoon DOEN!! *\o/*

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:11

Ik zit nu in mijn vierde dag van cambridge en kon het niet laten om vanochtend eventjes op de weegschaal te staan .. was al 2 kilo kwijt !!!! wooot <3 maandag mijn eerste weegmoment ben benieuwd ^-^

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:23

de eerste week raak je alleen nog maar vocht kwijt nog geen vet,had ik de eerste week ook.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:34

Ja dat dacht ik ook al ^-^had het allemaal eventjes opgezocht op een forum ben wel goed in ketose volgens mij zelfs als ik aan de 3 liter water zit heb ik nog steeds een droge mond en dorst XD.. en mijn adem .. zoals mijn vriend het noemde.. ruikt naar een doode moll XD

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:58

Ik zou zelf niet te lang doorgaan met cambridge,
af vallen bereik je juist door te eten, eten, eten...anders gaat je lichaam in spaarstand...
Je valt heus wel af door dat dieet, maar je hebt wel meer een jojo-effect kans...

Ik zelf doe het lekker rustig aan.. ik ben begonnen 1 maart en ben 4 kilo kwijt. Ik moet nog 5 kilo..
Ik doe dit door na 8 uur savonds niet meer te eten (dus geen snacks) en verder gewoon eten wat ik wil, maar dan wel meer verbranden dan dat ik eet. Dit doe ik door middel van een App op mijn iphone. Ik voer in wat ik eet en wat ik beweeg die dag en dan moet ik voor mezelf ongeveer 300 kcal meer verbruiken dan dat ik eet. Dus heb ik een keer een schranspartij...dan ga ik die avond naar de sportschool :)
Maar iedereen moet het maar doen op de manier die diegene prettig vind :D

En in het weekend dan kijk ik niet eens naar wat ik eet of verbruik...dan gaan alle remmen los..en dan ben ik op maandag wel hetzelfde gewicht als dat ik vrijdag was...maar de rest van de week val ik wel rond de 400 gram per week af.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:06

bello2005 schreef:
Mootje schreef:
Bello, iedere dag hardlopen is alles behalve gezond, omdat je spieren dan niet kunnen herstellen...

herstellen van ?

Elke dag hardlopen hoeft niet ongezond te zijn, het heeft alleen qua spieropbouw geen zin.
Das wat anders :)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:39

Het hoeft niet ongezond te zijn, maar ik zou er toch erg mee oppassen!
Zeker als je van niets naar iedere dag gaat. Van het rennen op harde ondergrond krijgt je lichaam toch steeds een klap, dus je moet sowieso erg goede hardloopschoenen hebben als je iedere dag wil lopen (Nou ja, niet alleen als je iedere dag gaat lopen natuurlijk ;) )
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 13-04-12 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:44

Het gaat niet zo goed met afvallen...ik heb echt van die momenten dat ik alles eet. En de volgende dag niks. Ik weet het,het is heel slecht...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:24

Vandaag was even een mindere dag. Heb een paar chippies gehad, zometeen maar even een beetje extra doen in de sportschool!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:03

Ben net naar mn werk gefietst, eet supergezond maar zit echt tegen ziek worden aan. Bah. Vannacht als ik teug moet fietsen zal ik wel spijt hebben!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:05

Zertab schreef:
Het gaat niet zo goed met afvallen...ik heb echt van die momenten dat ik alles eet. En de volgende dag niks. Ik weet het,het is heel slecht...

Hoe komt dat dan? Probeer jezelf te verzetten..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:30

Hoi! Hier alweer een goed weekje! Kom alleen niet in de buurt van de weegschaal, haha daar raak ik altijd zo gedemotiveerd van als het tegen valt :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:04

denice schreef:
Zertab schreef:

Hoe komt dat dan? Probeer jezelf te verzetten..

Ik probeer het en ik weet niet hoe het komt...

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:12

Hallo afvallers.

Ik ben denk ik na 4 dagen Cambridge dieet nu in katose gekomen :D Ik zou zo al die pakjes zelf over kunnen slaan, heb geen honger meer eigenlijk en zit vol energie. Gisteren had ik het het moeilijkst, ik had zo een verlangen om een zak zure matten te halen! Of een bak kapsalon! Kip bij de kipboer op vrijdag's.. ik heb mijn consulent gebeld en die heeft mij er door heen geslagen, als ik zou volhouden zou het mij lukken in katose te komen. En ik heb me nog nooit zo lekker in mijn vel gevoeld vandaag :D

Ik zeg doorzetten tegen iedereen waar het even moeilijk bij is! Je bent zo blij als je er doorheen bent.. laat staan als je op je streefgewicht bent, dan kan je jezelf af en toe belonen met iets lekkers en zal hetgene nog lekkerder smaken dan ooit voorheen :D

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:42

Yay good gedaan zipporah eventjes een paar maandjes volhouden dan kan je weer redelijk normaal eten met af en toe zoiets als bv een kapsalon ^-^ Ik zit op het moment in dag 6 en maandag heb ik mijn eerste weegmoment, ben zo benieuwd ^-^ En idd ik heb ook helemaal geen honger meer vandaar dat ik vaak de shakes in tween opdeel en dan een paar uur er tussen laat.. anders plof ik x-x

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:59

Ah ik zie een paar Cambridgers in het topic verschijnen! Leuk, voor je zover je zoiets leuk kan vinden natuurlijk ;-)

Heb het zelf 2 jaar geleden gedaan en afgelopen woensdag weer begonnen. Ik kan ook maar 1 dingen zeggen: paar daagjes allemaal goed volhouden en daarna ga je als een malle.

Ik moet zelf woensdag weer wegen.

Succes allen! En ook de andere natuurlijk :)