Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amyke schreef:Oh, ik heb hier ergens gelezen dat je vanaf een half uur cardio vet begint te verbranden. Ik weet niet juist meer wie het gezegd heeft, maar zoals op de loopband, is het dan het beste om te stappen of te lopen... Ik vind stappen aan een hoog tempo en begop leuker en gezelliger dan te lopen, aangezien ik dan nog een beetje kan babbelen met mijn mama
En je hebt zo lage intensiteit en hoge intensiteit, wat is daar het verschil tussen?
DDDMakkink schreef:amyke schreef:Oh, ik heb hier ergens gelezen dat je vanaf een half uur cardio vet begint te verbranden. Ik weet niet juist meer wie het gezegd heeft, maar zoals op de loopband, is het dan het beste om te stappen of te lopen... Ik vind stappen aan een hoog tempo en begop leuker en gezelliger dan te lopen, aangezien ik dan nog een beetje kan babbelen met mijn mama
En je hebt zo lage intensiteit en hoge intensiteit, wat is daar het verschil tussen?
Dat was ik die dat zei
Ik kan zelf niet rennen ivm gedoe aan mijn linker voet
Ik doe snelwandelen
En ik speel met de snelheid
In helling lopen doe ik haast nooit
Lage inspanning verbrand je minder mee
Maar als hij veel te hoog is bouw je eerder conditie op dan verbranding
Je moet een gulden midden weg hebben kwa hartslag
Hoe dat zit weet ik niet precies je schijnt te kunnen uitrekenen wat voor jou de ideale hartslag is om vet te verbranden mits het je daar natuurlijk om gaat
amyke schreef:Oke, dan ga ik lopen ipv snelwandelen.
@Mindim: die heb ik al eens geprobeerd, maar die zegt dat ik altijd een te hoge hartslag heb. Op onze apparaten moeten we ook zelf onze hartslag bepalen, ik heb normaal als ik sport een hartslag van 160, moet ik deze dan ingeven dat ik er niet boven mag?
amyke schreef:Oke, dan ga ik lopen ipv snelwandelen.
@Mindim: die heb ik al eens geprobeerd, maar die zegt dat ik altijd een te hoge hartslag heb. Op onze apparaten moeten we ook zelf onze hartslag bepalen, ik heb normaal als ik sport een hartslag van 160, moet ik deze dan ingeven dat ik er niet boven mag?
DDDMakkink schreef:klopt alleen geeft hij bij elke leeftijd het zelfde aan![]()
bij mij zegd hij hetzelfde als bij een vrouwtje waar ik mee sport
en verschil kwa gewicht is zeker 30 kilo
en we moeten allebij dezelfde hartslag aanhouden
Mindim schreef:DDDMakkink schreef:klopt alleen geeft hij bij elke leeftijd het zelfde aan![]()
bij mij zegd hij hetzelfde als bij een vrouwtje waar ik mee sport
en verschil kwa gewicht is zeker 30 kilo
en we moeten allebij dezelfde hartslag aanhouden
Gemiddelde hartslag moet ergens rond de 145/ 150 liggen. Je gaat er al snel boven hoor. Volgens mij heeft het ook meer met leeftijd te doen dan met gewicht.