ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:08

Ayasha schreef:
Kwanyin schreef:
Ja, maar het gaat nu toch niet over het vastzetten van een rug maar over een bevalling? :+

Ja maar als je dán al met 12 weken toe komt maak je mij niet wijs dat je met een bevalling langer nodig hebt om fysiek te herstellen

Ja, maar het gaat niet enkel om fysiek herstel. Ik hou wel van mijn rug, maar voor zover ik weet heb ik geen moeder-baby band met mijn rug, plus kan ik mijn rug ook nog eens meenemen naar mijn werk na mijn herstel. Iemand zonder kinderwens vraagt aan mensen met kinderwens om zich in te leven in mensen die gewoon geen behoefte hebben aan kinderen en ze niet willen. Leef je dan ook in in mensen die die behoefte wèl hebben en het niet zien als iets “even er uit persen en dan zo snel mogelijk gaan werken en het alleen laten”, maar die tijd nodig hebben om een goede band te kunnen hebben. Juist in die eerste maanden heeft een baby een moeder nodig om deugdelijk te kunnen ontwikkelen, het is geen product voor in je vrije tijd wat mee te spelen!

Collie2008

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:22

Dan moet je er als moeder voor kiezen om niet te werken?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:28

Mindim schreef:
Ayasha schreef:
Ik vind 12 weken herstel ook wel ruim eerlijk gezegd. Er zijn mensen met zwaardere operaties die er sneller weer moeten staan

Een keizersnede is een behoorlijke heftige openbuik operatie, wuif dat niet weg.

Ook dit verschilt van persoon to persoon ;).

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:50

Colway schreef:
Dan moet je er als moeder voor kiezen om niet te werken?

Kortom, iemand die ongepland zwanger raakt en geen maandsalaris kan missen krijgt niet de kans om goed een band op te bouwen en moet (dure) flesvoeding geven (terwijl borstvoeding gezonder is en bijvoorbeeld het risico op RS virus vermindert)? :+

Absurd, ieder kind heeft recht op een moeder die tijd heeft om een band op te bouwen. Je doet moeilijk om een paar weken verlof terwijl ze in scandinavisch landen een jaar verlof hebben :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:58

Ik doe niet moeilijk hoor, dat doe ik alleen als ik niet weet wat ik aan moet ;-)
Maar het wordt allemaal maar als 'recht' en 'eis' gezien

btw ongepland zwanger raken hoeft vandaag de dag niet meer

En anders gaan mensen maar in Scandinavie wonen? :')

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:12

Frats schreef:
Nou dat ze in Den Haag zoveel rare dingen bedenken. Dat de maatschappij en de wereld niet beter wordt voor kinderen. Al helemaal niet om er in op te groeien. Dus dan is het misschien beter om geen kinderen te nemen. Zodat je aan hun toekomst denkt en niet alleen aan je zelf omdat je kinderen gewoon erg leuk vindt.

Mensen zijn egoistisch. Ze doen dingen omdat ZIJ dat leuk vinden. En ze denken niet na over wat zij zelf te bieden hebben.
Dat doen ze met dieren en dat doen ze met kinderen.
En als er ook voor kinderen een asiel bestond, dan waren er zeker kinderen die er gedumpt werden, net zo goed als honden en katten.
Ouders horen onvoorwaardelijk te zijn en veruit de meesten zijn dat gelukkig ook. Maar ze zijn het niet allemaal!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:16

Colway schreef:
Ik doe niet moeilijk hoor, dat doe ik alleen als ik niet weet wat ik aan moet ;-)

Kijk dat bedoel ik. Je vraagt dat anderen zich in jou inleven en geen vervelende vragen stellen over waarom je geen kinderen wil, maar er ontbreekt bij jezelf ook een totaal gebrek aan inleving als je gaat roepen dat mensen maar in scandinavie moeten gaan wonen als ze hun zwangerschapsverlof willen hebben. Als je niet kan inbeelden wat het voor een moeder betekent om een kind op de wereld te zetten en een band ermee te hebben, dan moet imo ook niet klagen als moeders niet kunnen inbeelden dat jij geen kinderwens hebt.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:17

Trennie schreef:
[Dat niet alleen, maar de kinderen zijn wel onze toekomst.
Zij zullen straks onze economie draaiende moeten houden.
Ondanks dat we nu naar een vergrijzing toegaan door de babyboom in de jaen '50, zal de generatie daarna het moeten doen.
Dat zijn er een stuk minder.
Want tegenwoordig bestaan gezinnen uit gemiddeld 2 kinderen.
Als wij oud zijn denk ik niet dat er robots zijn die ons gaan verzorgen.

In die zin heb ik als kinderloze daar geen bijdrage aan gedaan in de vorm van een kind op de wereld zetten, maar ik heb wel mijn leven lang gewerkt en dus belasting betaald.
En zo dragen we allemaal in een bepaalde vorm een steentje bij die op de grote hoop komt.
En wanneer ik iets nodig heb waar door de verzorgingsstaat in wordt voorzien, dan heb ik daar net zo veel recht op als ieder ander.
En dit dus vice versa.

Daarnaast is het nu crisis en moet nu iedereen bezuinigen, maar dit is relatief gezien een korte periode.
Ook onze opa's en oma's en onze ouders hebben deze perioden gekend in het verleden.
Ook zij hebben daarna betere tijden gekend.
Je moet dergelijke dingen altijd over de langere termijn bekijken.

De economie is de enige reden om kinderen te krijgen. MAar het is wel een egoistische reden, in de richting van de kinderen tenminste.
Verder is het ook short term denken. Feit is dat er te veel mensen in de wereld zijn en het worden er steeds meer. En het voedsel neemt daarentegen NIET toe. Het zal dus ooit ten koste gaan van mensen, waarschijnlijk weer die in de derde wereld. Verder wordt het milieu steeds slechter, de beperkingen en de vervuiling nemen toe. De mensheid is zijn eigen vijand.

Verder zie ik in de manier waarop kinderen hedendaags worden opgevoed - alles draait om eigen ik, grenzen aangeven gebeurt niet, rekening houden met hoeft niet, mega individualisatie - niet echt toekomst. Hoe moeten die het later ooit gaan doen? Dat kunnen ze helemaal niet! het leven wordt één grote deceptie voor ze, omdat ze nooit hebben geleerd dat iets NIET kan, dat er een keer iets NIET mogelijk is of iets NIET mag.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:19

Trennie schreef:
Wat wel zou kunnen is kinderbijslag naar inkomen.
Net als nu de plannen van de hypotheekrente.
Mensen met weinig inkomen wel of meer en mensen met veel inkomen of vermogen minder tot niet.

Nee, vind ik niet eerlijk. Waarom mensen straffen omdat ze goed verdienen?

IK vind kinderbijslag afschaffen een goed ding. Maar daarentegen wel meebetalen aan de studie, want dat regenereert zich terug d.m.v. een goed inkomen waarover weer inkomsten belasting wordt betaald. Dus niet bezuinigen op studiefinanciering.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:22

DeniseM schreef:
Ik wil er één hoe dan ook niet meer.. dat snappen mensen ook niet?!

Hebben ze niet te snappen. Is niet aan hen.

Maar ik weet dat het niet mag. Zoals geen kind krijgen niet mag, of heel veel niet (maar dat is ook logisch gezien de overbevolking), en je mag ook niet fulltime bij je kinderen zijn, en je mag ook niet fulltime werken, en je moet altijd rekenschap afleggen aan anderen.

MAar daarop moet je gewoon sch..ten, en jij moet je leven leiden zoals JIJ dat wil en zoals het jou past en degenen die in jouw leven komen zoals jouw kind.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:26

Kwanyin schreef:
Colway schreef:

Kijk dat bedoel ik. Je vraagt dat anderen zich in jou inleven en geen vervelende vragen stellen over waarom je geen kinderen wil, maar er ontbreekt bij jezelf ook een totaal gebrek aan inleving als je gaat roepen dat mensen maar in scandinavie moeten gaan wonen als ze hun zwangerschapsverlof willen hebben. Als je niet kan inbeelden wat het voor een moeder betekent om een kind op de wereld te zetten en een band ermee te hebben, dan moet imo ook niet klagen als moeders niet kunnen inbeelden dat jij geen kinderwens hebt.

als je conclusies wilt trekken, doe dat dan goed, want dit slaat kant nog wal

Ik ben niet tegen kinderen en ik kan me goed voorstellen dat mensen kinderen willen, ik bedank alleen. Ik snap alleen niet waarom dingen als recht/eis worden gezien. Juist goed als je als moeder er voor je jongste wilt zijn, maar waarom moet de overheid (en uiteindelijk de rest van de bevolking) dat financieren? Het is toch jouw keuze?

Ik klaag daarnaast niet dat mensen mijn keuze niet begrijpen. Ik begrijp het heel goed zelf. Als jonge gezonde vrouw is het enigszins vreemd dat je geen kinderen wilt (en er wel mee werkt ;-) ) Voel me ook nooit aangevallen hoor, ik denk zoals ik denk en heb voor mezelf genoeg redenen het niet te willen. Wat anderen daarvan denken moeten zij weten :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:27

Twiggy2008 schreef:
Maar goed....... ieder zijn/haar mening. Ik gun elke vrouw die mama wordt op de wereld 16 weken zwangerschapsverlof. Op z'n minst. En dat geldt ook voor de vaders. :j

Wist niet dat vaders ook moesten herstellen van bekkeninstabiliteit, inscheuren etc.
Nee, dat vind ik echt onzin, sorry.
Maar dat moeders moeten bijkomen, dat snap ik. Bevalling en zwangerschap wordt eigenlijk heel licht over gedaan, maar het is een hele aanslag op je lichaam. Het is een natuurlijk iets, dat wel. Maar ik heb een beetje het gevoel dat de mens een gedegeneerd diersoort is, dat het niet zo goed aan kan.

Vergelijk maar eens met paarden, hoe die bevallen. Die kunnen dat veel beter dan mensen. Goed, dat zijn vluchtdieren, dat heeft reden. Maar dan andere diersoorten? Mensen zijn zwak.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 13-01-12 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:29

Sees schreef:
Mindim schreef:

Een keizersnede is een behoorlijke heftige openbuik operatie, wuif dat niet weg.

Ook dit verschilt van persoon to persoon ;).

Het blijft een grote buikoperatie voor iedereen, het is geen liesbreukje die wordt weg gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:30

Colway schreef:

Als jij van je paard valt en daardoor een tijd de ziektewet in moet, betaald een ander toch ook aan mee?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:35

ja maar een condoomn en pil beschermt mij toch niet tegen een val van het paard?

Ongepland zwanger worden hoeft vandaag de dag niet meer, maar goed, als je niet op een paard stapt val je ook niet natuurlijk ;-)

Maar goed, wil je zwanger zijn/bevallen vergelijken met ziekte dan?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:35

Ik geloof toch dat er hier wat mensen zijn die de impact op je lichaam van een zwangerschap en bevalling en dan die hormonenboost enigszins onderschatten :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:36

Blue_Eyes schreef:
Ik geloof toch dat er hier wat mensen zijn die de impact op je lichaam van een zwangerschap en bevalling en dan die hormonenboost enigszins onderschatten :')

Over hormonen mocht ik een paar pagina's terug geen woord reppen dus dan nu ook niet als het goed uit komt he :P _O-

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:37

Dat heb ík je niet verboden hoor :D

Het is gewoon zo dat er bij zwangerschap en bevalling een hele hormonenapotheek vrijkomt. Kraamtranen, borstvoeding, heel de rimram.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:38

Maarre...Ik ben niet tegen zwangerschapsverlof hoor :D Ben blij dat er kinderen geboren worden anders vergrijst de wereld tot de mensheid vergaat. Ik gun anderen ook hun geluk op ouderschap, maar mensen draven wat mij betreft door. Het moet allemaal maar meer, meer, meer

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:40

Langcara schreef:
Maar ik heb een beetje het gevoel dat de mens een gedegeneerd diersoort is, dat het niet zo goed aan kan.

Vergelijk maar eens met paarden, hoe die bevallen.
Klopt, een baby kan nieteens zijn hoofd rechtop houden, het kan alleen zielig kijken in de hoop dat er iemand voor hem gaat zorgen. Maar toch, ondanks dat we als diersoort een beetje mislukt zijn wat dat betreft, doen we het verder wel goed qua populatie :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:43

Hahaha op zich hebben we niets te klagen wat dat betreft ;-)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:44

odetteke schreef:
Langcara schreef:
Maar ik heb een beetje het gevoel dat de mens een gedegeneerd diersoort is, dat het niet zo goed aan kan.

Vergelijk maar eens met paarden, hoe die bevallen.
Klopt, een baby kan nieteens zijn hoofd rechtop houden, het kan alleen zielig kijken in de hoop dat er iemand voor hem gaat zorgen. Maar toch, ondanks dat we als diersoort een beetje mislukt zijn wat dat betreft, doen we het verder wel goed qua populatie :+

Omdat we beschikken over "kunst en vliegwerk". Alles kan in leven worden gehouden met medische hulp. Was die medische hulp er niet geweest, zouden we sterven en zouden er in het westen al minder mensen zijn geweest.

En dit is tevens de reden denk ik van de degeneratie. Want er is geen schifting meer onder wie er voortplant. Ook de zwakkeren planten zich voort en de soort wordt daardoor ook zwakker.
In bepaalde landen in Afrika, bij nomadenvolken, dat zijn nog eens taaie en sterke mensen. Die staan dicht bij de natuur, de sterksten overleven en die kunnen volgens mij heel wat beter bevallen dan wij. Dat doen ze zo efkes tussen de werkzaamheden door.
Ja, het is daar wel heel zwaar om vrouw tezijn, en ook om kind te zijn.
Degenen die het niet redden, die sterven gewoon. En de sterksten planten zich weer voort. Die mensen zijn ook veel minder gedegeneerd dan wij.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:46

Colway schreef:
ja maar een condoomn en pil beschermt mij toch niet tegen een val van het paard?

Nee, maar een cap, bodyprotector, schoenen met stalen neuzen en wat judolessen zodat je een goede valtechniek hebt wel :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:47

En omdat we een ander ras zijn. Apen baby's blijven ook bij mams, vogeltjes zijn ook een tijd waardeloos wb hun plan alleen trekken. Een paard is een vlucht dier, die moet letterlijk zo snel mogelijk up and running zijn.

odetteke ; schoenen met stalen neuzen op een paard? Lijkt me een strak plan ja :+ Doe mij mijn rijlaarzen maar.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:53

Langcara schreef:
Omdat we beschikken over "kunst en vliegwerk". Alles kan in leven worden gehouden met medische hulp. Was die medische hulp er niet geweest, zouden we sterven en zouden er in het westen al minder mensen zijn geweest.

En dit is tevens de reden denk ik van de degeneratie. Want er is geen schifting meer onder wie er voortplant. Ook de zwakkeren planten zich voort en de soort wordt daardoor ook zwakker.
In bepaalde landen in Afrika, bij nomadenvolken, dat zijn nog eens taaie en sterke mensen. Die staan dicht bij de natuur, de sterksten overleven en die kunnen volgens mij heel wat beter bevallen dan wij. Dat doen ze zo efkes tussen de werkzaamheden door. Ja, het is daar wel heel zwaar om vrouw tezijn, en ook om kind te zijn.
Degenen die het niet redden, die sterven gewoon. En de sterksten planten zich weer voort. Die mensen zijn ook veel minder gedegeneerd dan wij.

Ben ik met je eens, maarja, je moeilijk tegen een moeder zeggen, dat je niet alles gaat proberen dat mogelijk is om haar kind te redden, want dat is slecht voor de populatie :+