Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:56

BV doet de eerste paar keren aanleggen ''pijn'' maar is als het goed is na een dag of 2 toch echt wel weg. Het kan zijn dat het even duurd voor je productie goed op gang is dus niet meteen denken oh ik heb niet genoeg. Meestal dag of 1 a 2 ook heb ik begrepen. Na ongeveer 6 weken ervaren veel vrouwen dat het wat terug loopt de BV. Stop dan niet maar leg de kleine juist vaker aan. Veel vrouwen stoppen ook om die reden na 6 weken.

Zorg dat je kleintje goed je borst leeg drinkt dan ga je ook borstontsteking tegen. Goed aanleggen voorkomt kloven. Mocht je ze toch krijgen dan helpt Purelan100 heel erg goed. Weet alleen niet of ze die overal verkopen maar hier in Limburg wel iig. En ook wel op drogisterij.net. Wat er fijn aan is is dat je het niet hoeft af te wassen voor je de kleine weer aanlegt.

Wat ook goed is is om na iedere voeding een drubbel BV over je tepel te wrijven en aan de lucht te laten drogen. Scheelt ook kloven.

Als je heel erg stuwing hebt kun je het beste de ''bobbels'' weg masseren en misschien eerste beetje weg kolven.

Even zo wat mij te binnen schoot. Mocht je nog iets willen weten vraag gerust.

Edit: jeetje wat een hoop typo's :o
Laatst bijgewerkt door Caroline1985 op 10-10-11 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:07

Thnx :) Heb heel veel aan die tips. Ik haal wel een klein busje flessenvoeding in huis voor als ik het echt niet vertrouw en de bv gewoon niet wil. Mijn zusje had bijvoorbeeld dat bij haar bv echt niet ging, en ze midden in de nacht met een krijsende baby (van de honger) flessenvoeding kon gaan halen.
Dat wil ik dus echt voorkomen :)

Ik heb niet echt een mening over bv of fv, ze worden van allebei wel groot. Dus als het niet gaat, dan gaat het niet en stap ik over.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:17

Oh ja dat is een hele goed van jou inderdaad! Zie je? Maak je niet te druk! :D

Kunstvoeding in huis halen is heel slim zeker voor de eerste paar nachten. Ik had dat dus met mijn domme kop niet gedaan en kreeg de kleine niet aangelegd de eerste nacht. Met als gevolg hele nacht huilende baby die honger had en ik helemaal in de stress omdat ik haar niet aangelegd kreeg. Voelde me zoooo schuldig!! Dus wat je zusje had heb ik ook gehad.. Kreeg toend e volgende dag te horen dat de kleine ook wel een spuitje met rooibosthee had gemogen. ja als ik dat had geweten haha.. Maar ja al gaande weg leert men. :D

PS. met spuitje bedoel ik zo een plastic spuitje die je kunt vullen en die had ik dan in haar mondje kunnen doen en lauwe thee kunnen geven. :+

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 23:42

:D Dat zou mij dus ook overkomen, vandaar dat ik iig flesvoeding achter de hand wil hebben.

Update: mijn haar is niet roze geworden *\o/*
en mijn grijze haar is weg

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:06

Persoonlijk zou ik dan voor een wiegje gaan. Ik zelf vind om je kind een nacht in de kinderwagenbak te laten slapen echt wat aan de rare kant ze hebben er minder ruimte in als in een lekker wiegje zeg maar... Wij hadden een wiegje staan en daarvan kon ik de zijkant (aan mijn bedzijde) los maken en kon ik Jayden er gemakkelijk uithalen zonder zelf mijn bed uit te hoeven stappen, en dan na de voedingen terug in de wieg (mits ik zelf niet in slaap gevallen was :o ) en even zachtjes schommelen.
Was een wiegje van de Prenatal.

lisch schreef:
maar ze kunnen toch ook in de kinderwagen. hoorden dat mensen dat soms ook deden eerste week/weken. en dan op slaapkamer?

Wbt plasluiers in het begin verschoon je heel vaak maar dat doe je onbewust toch op een gegeven moment wel automatisch. En van pampers luiers maatje 1 die hebben een plasstrip is heel erg handig zo kun je ook goed in de gaten houden dat je kindje goed en voldoende plast, in het begin moesten wij van de nacht voor de kraamhulp die pampers bewaren en de tijd erop zetten.

Thirty, Wat voor een kleur heb je het geverfd? Ben eigenlijk wel benieuwd, ben je nu niet bang dat jullie beeb eruit gaat komen als een clown? :+

Goedemorgen trouwens, is er al beeb nieuws?? :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:10

Rust is bij voeden heel heel belangrijk.

Nou, tis 8 uur en heb toch al zo liggen janken. Slecht geslapen. En las net dat kennis welke met zwangerschapvergiftiging s opgenomen, gister met 27 weken is bevallen.
Die kleine meid weegt maar 540 gram.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:16

Milan heeft 8 maanden bij mij op de kamer geslapen. Eerst een week of 6 in de reiswieg en daarna in een ledikantje. Hij heeft nooit bij mij in bed gelegen. Soms werd ik wel eens totaal in paniek wakker omdat ik dacht dat ik tijdens de BV in slaap was gevallen en hem vergeten was terug te leggen. Was nooit zo hoor, hij lag altijd in zijn bedje maar dat kon ik me gewoon niet meer herinneren :D .

BV vond ik soms wel onwijs pijnlijk maar toen bleek na een paar weken dat Milan niet groot genoeg hapte en daardoor teveel ging sabbelen en mijn tepels kapot zoog. Paar dagen met een tepelhoedje gevoed en hem groter laten happen door zijn kin naar beneden te duwen en toen ging het goed! Hij heeft 11 maanden BV gehad en ik hoop dat ons meisje het ook zo goed gaat doen. 1 jaar is trouwens wel het maximale dat ik BV wil geven.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:19

Caroline1985 schreef:
Bij ons sliep de kleine meid ook heel lang tussen ons in. Dat was ABSOLUUT niet de bedoeling maar ik geef ook BV en als ik dan snachts mijn bed uit moest (om de 3 uur stipt) dan gaf ik haar BV in ons bed en viel dan zelf ook in slaap. En ja toen is het er in geslopen.
Ben nooit bang geweest op haar te gaan liggen of dat mijn vriend dat zou doen. Want als je kleintje tussen je in ligt slaap je heel licht (beetje naadje dat wel want echt lekker slapen doe je niet) de kleine dwong me snachts gewoon naar het randje van ons bed. En lag heerlijk met armen en benen gespreid en mams weggedrukt.

Bij een volgende ga ik dat echt HEEL anders doen. Want het is pas sinds kort dat ze een beetje in der eigen bed kan slapen. GRRR :( Heb dat echt verkeerd aangepakt maar ja. Heb dan ook vanaf de geboorte tot heel kort geleden nooit 1 nacht doorgeslapen dus als je over vermoeid bent ga je voor de easy way zeg maar.
Een cosleeper en overdag en 's avonds tot de eerste nachtvoeding gewoon in eigen bedje laten slapen zou ik zeggen ;) heb je toch de ruimte in je bed en wordt het eigen bedje ook een normale slaapplek.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:24

Wardie gefeliciteerd met de goede 20-weken echo!

Thirty hahaha wat een foto!

Ook ik zit niet op een roze wolk... Tuurlijk vind ik het luek, maar het is zoooo onwerkelijk!

Huilbuien enzo heb ik neit echt last van... Alleen zondagavond, toen ik al twee dagen praktisch niet kon lopen door de BI (op nog maar 20 weken) zat ik er echt even doorheen! Heb op de wc zitten brullen :D haha en daarna gedaan alsof er niets aan de hand is!

Wat wordt er ongelooflijk veel gekletst hier zeg... haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:38

Morgen!

Ik heb steeds wel bijgelezen, maar ik ga er vanavond even goed voor zitten. Volgende week zal het wat makkelijker gaan, dan ben ik met verlof.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:41

goede morgen,
was even een paar dagen druk :)
maar jullie zijn hard gegaan.
vandaag weer druk.
vanavond even goed bij lezen.
vond die dikkebuik taart wel heel gaaf

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:43

Er wordt hier enorm veel gekletst! Ik wil geen spelbreker zijn, maar borstvoeding deed bij mij enorm zeer. Zo zeer, dat ik uiteindelijk een tepelhoedje heb geprobeerd. Wat een uitkomst was dat zeg! Ook van de dames op de kamer in het ziekenhuis hoorde ik dat ze tijdens de eerste borstvoedingen weer herinnerd werden aan de pijn van eerdere kinderen. Een voedingskussen vond ik ook ideaal om te gebruiken tijdens het voeden.
Onze dochter heeft de eerste 2 maanden bij ons op de kamer geslapen. In de wieg van de kinderwagen, die hadden we dan weer in het ledikantje gezet. Wat een gedoe. Binnenkort kopen we een mozesmandje voor de volgende. Wieg van de kinderwagen was namelijk ook enorm zwaar om steeds de trap op en af te tillen. De eerste 7 maanden heeft onze dochter veel last gehad van reflux. Daardoor konden we haar niet zomaar weg leggen, want dan begon ze weer met spugen. We hebben haar toen altijd bij ons in slaap gewiegd en zodra ze sliep in bed gelegd. Ook snachts. Ze heeft toen veel bij ons in bed geslapen. Mn man is midden in de nacht nog wel eens in paniek wakker geschrokken omdat hij dacht dat ze in zijn kussensloop lag. Maar we hebben haar toen bij ons gehouden (wel opgepast voor oververhitting natuurlijk) en onszelf gestut met kussens. Ondanks dat je slaapt, durf je de hele nacht geen bewegingen te maken, goh daar wordt je gebroken van wakker!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:19

Wow, wat gaan jullie hard!!

Roze wolk, check.
Huilbuien om niets, check
Geboortekaartje: M'n vader en nichtje zijn wat voor me aan het ontwerpen :) Beide grafische opleidingen en verleden.
Kleintje in bed. Ik zou het denk ik eng vinden. Maar ik wil ook flesvoeding geven ipv borst. Ook heb ik geen wiegje, alleen een ledikantje voor in d'r eigen kamertje.

Lisch, wat fijn dat je proefdruk van je kaartje geslaagd is :D
Sefanja, super he die echo! Wel fijn dat je al weet wanneer je voor de volgende echo's moet :)
Iris voelt zich vadsig :')
Thirty, bij ons kleintje was het juist onwijs duidelijk dat het een meid is :) (linkje)
Beccy lekker op het strand geweest.
Blackzelda, ik kan ook om alles janken!
00Peetje00, welkom! Ik zal je zo op het lijstje zetten. Weten jullie het geslacht?!
Fiemo, ik kan ook 's avonds in bed naar m'n blote buik zitten staren, haha.
En heftig dat de kleine zo lang niet in z'n eigen bedje wilde slapen!
Carina, wat heftig van die kennis! Het zal toch wel allemaal goedkomen met de kleine?!
Noviceh, Dat mozesmandje is mooi zeg, en ideaal!

Zo, ik ben bijgelezen!
Vriendlief en ik gister alles uitgepraat. Hij gaat meer z'n best doen. Hij ging weer met wat oude vrienden van vroeger om die hem de verkeerde kant op sleepte, dus dat contact gaat hij verbreken :) Ben ik wel erg blij mee. Dus het komt allemaal wel weer goed.
Gisteravond slecht gegeten, totaal geen honger. En vanochtend misselijk. Net een koppie thee op met een boterhammetje en nu gaat het wel weer goed.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:21

Citaat:
2011
Latnah2c - 02 oktober 2011 (meisje, aan het bevallen?!)
BlackZelda - 31 oktober 2011 (meisje)
Thirty - 01 november 2011 (jongetje)
CarinaR - 02 november 2011 (voor jullie een verrassing)
Lisch – 05 november 2011 (jongetje)
Jankawijnsma - 05 november 2011 (meisje)
Meloen – 06 november 2011 (meisje)
nouksjens - 09 november 2011
Tijn - 09 november 2011 (jongetje)
Oxer - 10 november 2011
00Peetje00 - 10 november 2011
Lovebonney - 16 november 2011 (verassing, ook voor ons)
Kimbaie - 22 november 2011 (meisje)
Coboclo - 28 november 2011
Mistic - 28 november 2011
SanTi4ever - 05 december 2011 (verassing, ook voor ons)
MiekeB - 13 december 2011 (meisje)
Williejanne – 22 december 2011

2012
Piewie - 11 januari 2012
Orchidee21 - 15 januari 2012
Jana79 - 21 januari 2012
Marjoleine89 - 23 januari 2012
Bo0tjeeee - 24 januari 2012 (meisje)
Pubelia - 02 februari 2012 (verrassing, ook voor ons)
Iris82 - 18 februari 2012 (verrassing, ook voor ons)
Knoopje - 22 februari 2012 (jongetje)
Ninita (+Sypheron) – 25 februari 2012 (meisje)
Iorrr - 26 februari 2012
Wardie - 01 maart 2012 (verrassing, ook voor ons)
Sannert - 08 maart 2012
Zamora - 16 maart 2012 (meisje)
Nojoukus - 18 maart 2012
Hanny_jelke - 23 maart 2012
noviceh - 31 maart 2012
Yel - 03 april 2012
Tweetty - 03 april 2012
Dovish - 10 april 2012
Boncho - 16 april 2012
Beccy - 22 april 2012
Sefanja- 12 mei 2012
Tequilaatje - 16 mei 2012

Peetje toegevoegd!

Ik ben benieuwd hoe het met Latnah gaat!!!!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:54

CarinaR schreef:
Wat wil je weten?
Laat je niet wijsmaken dat bv geven pijn doet. Gevoelig wel, maar pijn niet. Dat móet echt afnemen na paar slokken.
Tepelkloven duidt ook op verkeerd aan happen.
En probeer de kleine na de bevalling minimaal een uur huid op huid bij je te laten liggen en in die tijd de borst laten zoeken.

Hier wil ik graag even op inspringen.
Dat dit dus niet altijd klopt.
Esmee hapte vanaf de eerste keer perfect aan (stonden ze in het ziekenhuis zelfs van te kijken).
Maar ik heb gehuid bij de BV dat wil je niet weten.
Tot bloedens toe waren mijn tepels kapot.
Ik heb het een week volgehouden, maar ben gestopt omdat dit onze band juist verslechterde.

Dit is niet om dames bang te maken, maar om te laten zien dat er ook een andere kant aan KAN zitten.
En dit ligt dan niet aan jullie, maar soms gaat het gewoon niet.

Dit wilde ik even zeggen, want ik heb mezelf schuldig gevoeld omdat ik geen BV kon geven.
Ik ging er voor de bevalling gewoon vanuit dat dit vanzelf zou gaan.
Maar dit hoeft dus niet het geval te zijn.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:55

goedemorgen allemaal! :D

ik ben ook benieuwd hoe het met latnah gaat hoop dat haar dochtertje geboren is en alles goed is verlopen!

bootje. wat goed dat het opgelost is! *\o/* zorgt bij mij toch altijd voor veel stres als ik om wat voor reden dan ook ruzie heb of me ergens mateloos aan erger.

gisteravond hebben vriendlief en ik nog even de rare vormen van mijn buik bekeken moeten dan ook wel lachen! alleen doet het soms ook zeer :+ tegen mijn ribben bijv. als beebje druk is is mijn buik net een drilpudding ofzo... :):) het idd dat er straks een kindje uitkomt! hoe apart!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:56

Ik ben ook benieuwd hoe het met latnah gaat....

Esmee heeft een week of 3 bij mij op de kamer geslapen.
Daarna sliep ze zo goed door, dat ze lekker in haar eigen bedje kon slapen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:58

lisch schreef:
goedemorgen allemaal! :D

ik ben ook benieuwd hoe het met latnah gaat hoop dat haar dochtertje geboren is en alles goed is verlopen!

bootje. wat goed dat het opgelost is! *\o/* zorgt bij mij toch altijd voor veel stres als ik om wat voor reden dan ook ruzie heb of me ergens mateloos aan erger.

gisteravond hebben vriendlief en ik nog even de rare vormen van mijn buik bekeken moeten dan ook wel lachen! alleen doet het soms ook zeer :+ tegen mijn ribben bijv. als beebje druk is is mijn buik net een drilpudding ofzo... :):) het idd dat er straks een kindje uitkomt! hoe apart!

Whahaha ik voelde me af en toe net zo'n gremlin...

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:58

Goedemorgen dames!

BV vond ik ook echt de hel de eerste paar dagen, vond het vervelender dan de bevalling en hechtingen etc bij elkaar! Dus eerste 2 dagen afgekolfd en in de fles gegeven en daarna met behulp van een tepelhoedje verder gegaan. Dat heb ik toen bijna 7 maanden volgehouden en vond het prachtig dat ik dat zomaar zelf kon zeg maar.. Ze heeft 6 maanden in een wiegje bij ons op de kamer geslapen, ik vond in bed nemen ook altijd erg eng, maar ben toch best wel eens met haar bij me in slaap gesukkeld hoor..

@ carina, hoe gaat het met het dochtertje van je vriendin? Ik hoop voor jullie dat ze het redt, goed mag groeien en niet al te veel er aan over houdt.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:03

Ik heb geen idee, lees alles VIA hyves.

Nicci, bv geven mag geen pijn doen. Dat het t wel pijn doet is een heel ander verhaal, duidt altijd op aanhap/ zuigtechniek problemen. Soms kan een tepelhoedje uitkomst bieden.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:04

zelfs met tepelhoedje en alles was het niet te doen.
Ik heb toen nog gekolfd, maar hierdoor liep mijn productie zoveel achteruit, dat het niet meer ging. :(

(ok, ik merk dat ik me er nog steeds schuldig over voel)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:05

CarinaR schreef:
Ik heb geen idee, lees alles VIA hyves.

Nicci, bv geven mag geen pijn doen. Dat het t wel pijn doet is een heel ander verhaal, duidt altijd op aanhap/ zuigtechniek problemen. Soms kan een tepelhoedje uitkomst bieden.

nee in het ziekenhuis hebben ze ernaar gekeken, de 2 kraamhulpen die ik heb gehad, hebben ernaar gekeken.
Ze hapte perfect, maar ze zoog gewoon te hard.
Niet verkeerd, maar te hard.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:07

carinar ik heb jou bericht over het hoofd gezien sorry! :n maar wat naar dat ze zo vroeg geboren is! en wat een licht gewicht.. ik hoop dat het nog goed verloopt en de baby goed groeit! en dat het met je kennis ook goedgaat! maargoed dat ze tegenwoordig heel veel kunnen in zh.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:09

over bv.. dit soort verhalen bevestigt alleen maar weer dat ik geen bv wil geven! maar ook hier in de kennisenkring ken ik niemand die bv doen wel paar die geprobeert hebben maar dat was drama!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 09:10

Nicci, je hebt toch gedaan wat je kunt. En je kleine wordt ook gewoon groot met de fles hoor! Ik ben ook 1.80 cm geworden haha.
Carina, ik hoop dat alles goed gaat!
Lisch, ik kan me er ook onwijs druk om maken dan. Gister dus gestrest en huilbui om niets gehad. Ging nergens over, maar ach. Luchtte wel op, hahahahha. Maar ben wel blij dat hij dan niet meer met die gasten omgaat, die doen onze relatie geen goed. En anders spreekt deze pissed off zwangere die mannen wel is aan... }:) ~~}>