Zorg dat je kleintje goed je borst leeg drinkt dan ga je ook borstontsteking tegen. Goed aanleggen voorkomt kloven. Mocht je ze toch krijgen dan helpt Purelan100 heel erg goed. Weet alleen niet of ze die overal verkopen maar hier in Limburg wel iig. En ook wel op drogisterij.net. Wat er fijn aan is is dat je het niet hoeft af te wassen voor je de kleine weer aanlegt.
Wat ook goed is is om na iedere voeding een drubbel BV over je tepel te wrijven en aan de lucht te laten drogen. Scheelt ook kloven.
Als je heel erg stuwing hebt kun je het beste de ''bobbels'' weg masseren en misschien eerste beetje weg kolven.
Even zo wat mij te binnen schoot. Mocht je nog iets willen weten vraag gerust.
Edit: jeetje wat een hoop typo's
Heb heel veel aan die tips. Ik haal wel een klein busje flessenvoeding in huis voor als ik het echt niet vertrouw en de bv gewoon niet wil. Mijn zusje had bijvoorbeeld dat bij haar bv echt niet ging, en ze midden in de nacht met een krijsende baby (van de honger) flessenvoeding kon gaan halen.

Heb dat echt verkeerd aangepakt maar ja. Heb dan ook vanaf de geboorte tot heel kort geleden nooit 1 nacht doorgeslapen dus als je over vermoeid bent ga je voor de easy way zeg maar.
heb je toch de ruimte in je bed en wordt het eigen bedje ook een normale slaapplek.
het idd dat er straks een kindje uitkomt! hoe apart!
maar wat naar dat ze zo vroeg geboren is! en wat een licht gewicht.. ik hoop dat het nog goed verloopt en de baby goed groeit! en dat het met je kennis ook goedgaat! maargoed dat ze tegenwoordig heel veel kunnen in zh.