Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:55

Les 5 moet ik vandaag ook lopen, wordt dus zwaar.
Kan ik me alvast voorbereiden!

Ik hoop alleen wel dat het droog blijft, heb nu al 3 van de 4 keer in de stromende regen gelopen en ben er nu wel een beetje klaar mee :')

Tinkels

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:26

Ik ga morgen weer. 7 juni is m'n laatste x geweest. Werd tussendoor beetje half.. had er de kracht niet voor. Dus even rustig aan gedaan en gaan nu weer met frisse moed er tegen aan.

Gelukkig ga ik samen met een vriendin dus er is altijd wel 1 van ons die weer iets regeld om te hardlopen!
We zijn nu bij training 4 van training with the stars van Leontien van Moorsel en die Schaatser, Romme ofzo.
Heb gelukkig tot nu toe altijd wel een droog moment gehad om te hardlopen...!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:07

_Mara_ schreef:
Ik vond vandaag al een stuk zwaarder dan eerst en ik ben pas bij les 5. :+ Die eerste keer 2 minuten lopen ging prima, 1e keer 3 minuten lopen ging ook. Maar toen nog 2 keer 3 minuten, de laatste 3 minuten lopen begon ik het wel enigszins te voelen. Moest iets meer moeite doen dan de vorige lessen. :+

Maar wie heeft ooit bedacht om dat Chiuaua liedje erin te stoppen? Ik begon met rennen en toen dacht ik: nooooooooo wtf?! Grote grijns op me gezicht en opzich wel lekker gelopen, merk wel dat muziek invloed kan hebben op het rennen en de motivatie. ^^

Ik heb nooit last van pijn in me armen/schouders, ik probeer me bovenarmen langs me bovenlichaam te houden en dan me onderarmen gebogen en dan me handen alsof ik een playstationcontroler in me handen heb :+ . Af en toe vingers even open en dicht knijpen. En natuurlijk armen stukje meebewegen bij het lopen, nergens last van. :)

hahaha dat chihuahua lied vond ik ook echt grappig toen ik dat hoorde, ik had toen ook heel goed gelopen, dat weet ik nog wel :P
muziek kan inderdaad echt invloed hebben op de motivatie. van die liedjes zonder tekst vind ik meestal maar saai, als ik in mijn hoofd kan meezingen(of zachtjes meefluisteren, want het is een beetje raar om hard op mee te gaan zingen op straat) vind ik het altijd wel motiverend! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:21

nou,eindelijk...
vandaag dan lesje 1 gelopen.
kan wel janken,het is écht bedroevend gesteld met mn conditie..
overmogen maar lesje 2...hopenlijk gaat dat wat beter.

iemand nog tips voor sites met leuke,betaalbare hardloopkleding??

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:44

Komt goed! Je conditie gaat echt heel snel vooruit. :j Vooral in het begin merk je echt verschil, en dat geeft weer motivatie om door te gaan!

http://www.hardloopaanbiedingen.nl is wel een leuke site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:43

Gister les 5 gelopen, het ging echt lekker!
Bij de laatste 3 minuten lopen liep ik zo lekker, dat ik eerst niet in de gaten had dat ik al klaar was.
Heb zeker nog een halve minuut doorgelopen voor ik doorhad dat Evy al weer aan het kletsen was en dat ik mocht wandelen :')

Ik heb laatst bij de Hema hardloopkleding gekocht.
€ 10, voor een broek en € 10 voor een shirt.
Bevalt erg goed.

Was alleen wel een aanbieding, dus weet niet hoe duur ze normaal gesproken zijn, maar kan me niet voorstellen dat het heel prijzig zal zijn.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:38

Top Anc!
Ik heb vandaag hardloopschoenen gekregen, poeh wat een verschil zeg! Heb vandaag de 4x5 minuten helemaal uitgelopen! Had dat totaal niet verwacht aangezien ik eergister nog maar 3x4 moest lopen.. Maargoed het ging top dus. :) Gemiddelde snelheid van ongeveer 8/8,5 km/u

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:47

Merken jullie trouwens dat jullie kuiten dikker/gespierder zijn geworden? Heb namelijk net nieuwe leren laarzen en anders moet ik het maar wat rustiger aandoen haha _O- :+

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:03

Ik heb nog steeds niet gelopen. Slecht hè :P.
@ Verax: super!! En ik kan je niet helpen met het kuiten-verhaal.. helaas.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:04

*geeft schop onder kont* Lopen jij! O:)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:26

Eerst iemand vinden die mee wil lopen én tijd heeft. Ga maar niet meer in mijn eentje na wat er van de week gebeurde ;).

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:57

En de tweede week zit erop met Evy. Vond het wel enigszins 'raar' dat ze het steeds had over de 'grensverlegende les' want we gingen nu wel 3 keer 3 minuten lopen. Maar ik vond de 5e les toch een stuk zwaarder, waar je meteen 2 minuten moest lopen en daarna 3 keer 3. En zij vandaag maar, 'ja we gaan voor het eerst3 keer 3 minuten achter elkaar lopen.' En ik dacht de hele tijd.. maar dat heb ik woensdag toch ook al gedaan? Foutje ofzo? :P

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:01

Misschien om je in de war te maken dat het niet zo lang leek te duren? :P. Grapje, ik zou het niet weten.
Maar wel goed dat je er al 2 weken op hebt zitten!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:59

Mag ik me ook melden hier?

Ben een week geleden begonnen en train volgens een schema van run2day. M'n conditie valt me echt behoorlijk tegen, hadden jullie dat ook in het begin?

Heb vandaag 5x3 minuten gelopen en was wel trots dat me dat was gelukt :).

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:21

Tiggs, hey jij ook hier :wave: Knap hoor, na de tweede week al gelijk 5x 3 minuten! :j

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:01

5 x 3 minuten in de tweede week al? := ik ben daar persoonlijk toch altijd een beetje huiverig voor om zo snel op te bouwen. Als je maar goed naar je lichaam luistert, dan moet dat goedkomen!
Heb je nog een bepaald doel voor ogen?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:40

Fanneke schreef:
Tiggs, hey jij ook hier :wave: Knap hoor, na de tweede week al gelijk 5x 3 minuten! :j

Zag de link in het andere topic ;).

Is inderdaad niet weinig, maar wel steeds 3 minuten wandelen tussendoor.
Schema bouwt in 10 weken op naar 30 minuten hardlopen achter elkaar en wil in oktober meedoen aan een 5 kilometerloop.

Edit: andersom dus, ik zag hier de link naar het topic in de huiskamer..

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:07

Ik merk niets van mn kuiten, maar moet eigenlijk ook vaker gaan.. :P
Zo ben ik vorige keer dat ik niet wilde ook niet gegaan haha O:)
Nu moet ik dus van mezelf.
En ga ik dus ook! Trots :P

Rennen jullie met sport BH? Ik wel en merk echt verschil. Zonder krijg ik veel sneller last van steek of mn longen.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:18

Geen sportbeha hier, maar er valt ook weinig te ondersteunen met cupje A. :+ Maar heb nergens last van. :)

En idd, je moet jezelf soms gewoon even een schop onder je kont geven. Ik had gister ook totaal géén zin, ik was zoooo moe. Heb toen even 2 uurtjes geslapen, gegeten en wezen lopen, gaf toch wel weer een zelfvoldaan gevoel. :)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:32

Haha dat scheelt denk wel ja :P

Ja vaak ben ik toch wel blij als ik ben gegaan. Nu ook weer!
Op de fiets erheen en pfooeee wat een wind man! Gelukkig tegen op de heenweg, goede warming up :P
Was van plan om (2/2) (3/2) (3/2) (3/2) (2/2) te doen, maar na de 1e keer 3 voelde ik me ineens niet goed, misselijk, moeilijk ademen, dus maar even 3 minuten gewandeld daarna en 2 min gelopen ipv 3. Laatste keer afgesloten met (3/2) en toen was mn rondje al afgelopen.. Dus stiekem maar wat gesmokkeld. (uiteindelijk dus (2/2) (3/3) (2/2) (3/2) gelopen.
Gelukkig ging het na die langere pauze wel wat beter maar was wel even raar. Normaal nooit last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:04

VERAx schreef:
Merken jullie trouwens dat jullie kuiten dikker/gespierder zijn geworden? Heb namelijk net nieuwe leren laarzen en anders moet ik het maar wat rustiger aandoen haha _O- :+

Ik merk dat sinds ik echt veel ren met hockey (ik stond eerder laatste man en deed niet zo veel dus :+ nu sta ik mid-mid) vooral dat mijn bovenbenen zo'n stuk dikker zijn geworden :=

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:33

Rebeccaa schreef:
VERAx schreef:

Ik merk dat sinds ik echt veel ren met hockey (ik stond eerder laatste man en deed niet zo veel dus :+ nu sta ik mid-mid) vooral dat mijn bovenbenen zo'n stuk dikker zijn geworden :=

Haha maar die zijn al gespierd dus dat maakt me niet zoveel meer uit. :Y)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:46

VERAx schreef:

Ik weet niet hoelang jij al rent, maar ik ren nu ruim een jaar en ik zie nu pas dat mijn kuiten behoorlijk gespierd worden... Dus heel snel gaat het volgens mij ook weer niet ;)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:47

Mirkim schreef:
VERAx schreef:

Ik weet niet hoelang jij al rent, maar ik ren nu ruim een jaar en ik zie nu pas dat mijn kuiten behoorlijk gespierd worden... Dus heel snel gaat het volgens mij ook weer niet ;)

Ren nu pas een maandje of 2. :)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:24

't zal wel gaaf zijn een paar gespierde kuiten binnen twee maanden :D