Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:09

Hallo allemaal,

Toevallig zag ik dit topic staan. Ik heb het al vaker langs zien komen maar nog nooit een reden gehad om hier te posten. Nu wel helaas.

Ik ben 22 jaar, doe als part time werk administratieve dienstverlening, heb een schat en vooral ook pracht van een paard die op een heerlijk plekje staat en woon sinds ruim een jaar samen met mijn super lieve vriend in een ruim huis met hele leuke buren. Al met al ben ik toch wel goed gelukkig zou ik kunnen zeggen. Nergens iets naars lijkt me.

En toch gaat het niet goed. Ik slaap nu sinds een paar maanden erg slecht. Ik heb al veel slaap nodig (9 uur) om me goed te voelen maar de laatste maanden gaat het zo slecht dat ik moeilijk de 7 uur per nacht haal. Inmiddels voel ik me iedere dag lusteloos, heb ik weinig tot geen zin meer in seks, ben ik gestrest terwijl ik dus geen reden zie en kan ik niks loslaten. En ik loop sinds een week weer met de onverklaarbare buikpijn waardoor ik op mijn 17e ook al een jaar bijna niet naar school heb kunnen gaan en over ben gestapt van VWO naar HAVO. Als ik dan vervolgens naar de symptomen op de eerste pagina kijkt komt dat dus behoorlijk overeen met de klachten die horen bij overspannen zijn.

En het aller ergste is nog wel dat ik absoluut geen zin meer heb in paardrijden.

Ik ga nog steeds iedere ochtend naar stal, dan voel ik me ook gewoon goed. Lekker uitmesten, paardjes buiten zetten en drinkbakken bijvullen. Maar rijden, nee.
Vervolgens thuis stort ik in. Boodschappen doen? Echt geen zin in maar gezien het noodzakelijke ervan sleep ik mezelf 2 keer per week naar de winkel. De was doen? Simpelweg geen puf meer voor. Koken? Nergens meer zin in en zin maken wil ook niet lukken. Gevolg is dat het huis een rommeltje is en we nou al een paar weken simpel eten, ik kook wel maar dingen die in een kwartiertje klaar zijn of die erg makkelijk zijn. Mijn vriend lijdt er dus ook onder! Meer van hem vragen kan ik niet maken. Hij heeft zijn eigen nog steeds groeiende bedrijf en werkt al van 9 tot 9 ongeveer, daarnaast doet hij zijn eigen klusjes in huis ook wel dus wil ik niet van hem vragen om mij ook nog te helpen.

Nou ja, het gaat dus niet goed. De dokter ben ik nog niet geweest, alleen voor mijn aparte slaap klachten en daar heb ik melatonine pillen voor gekregen die dus helaas niet helpen omdat het inslapen bij mij geen probleem is, het gaat om het in slaap blijven en daar hebben ze alleen maar pillen met een verslavende werking voor.

Soms heb ik wel het idee dat ik me aanstel, zeker als ik dan mijn vriend zo hard zie werken heb ik zoiets van waarom kan hij het wel en ik niet? En ik wil ook zeker wel maar het gaat gewoon niet...

joyce2

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:38

@Bobo: voel je maar niet schuldig hoor, ik vraag ook wel eens wat en vergeet dan vervolgens dat ik het gevraagd heb, haha. Je eigen gezin is het belangrijkste!

@Nektosha: Ik ben heel erg oplucht dat het gesprek zo meeviel bij de bedrijfsarts. Ik heb ook niets meer van het werk gehoord, wat me ook rust geeft. Begin steeds wat meer tot mezelf te komen en dat geeft ook een soort rust, dat ik weet dat het weer goed komt, als ik er bewust aan blijf werken.
Wat was er trouwens gebeurd met je sollicitatie, die zo vervelend was? Nare mensen waar je een gesprek mee had? Ook rot van je afwijzing, hebben ze de reden erbij gezegd?

@Bienotje: Spannend, op zoek naar een eigen paardje! Wat voor iets zoek je?

@Delaja: Ik zou toch eens even langs de huisarts gaan, de eerste keer dat ik me zo moe en lusteloos voelde was ruim een jaar geleden. Toen was ik ook al aardig opgebrand, maar bleek ik ook nog eens vitamineD tekort te hebben en daar ga je je dus ook heel erg lusteloos en moe van voelen. Wellicht kunnen ze ook een bloedtest bij jou doen en het is sowieso fijn om eens met de huisarts te overleggen wat ze denkt van jou klachten. Als je overspannen bent moet je in elk geval niet door blijven lopen alsof er niets aan de hand is! Ik snap wel dat je je een aansteller voelt, zo voelde ik me ook, maar dat ben je niet hoor! Je lichaam geeft aan dat er wat mis is en daar moet je naar luisteren.

Nou uuhm even een update van mijn kant, hier gaat het met ups en downs, maar gelukkig steeds meer ups. Ik voel me niet meer de hele dag slap en de zenuwen gieren ook niet meer constant door mn lichaam, dus dat is fijn. Toevallig voel ik me vandaag wel weer wat onrustiger, maar ik heb gister een drukke dag gehad. Eerst 's ochtends naar een beurs waar ik echt naartoe wou (nieuwe spullen bekijken voor de webshop en beetje netwerken), want vorig jaar kon ik ook al niet. Ben maar kort geweest, 2 uurtjes, wou het ook niet te gek maken, maar het was zeker goed dat ik gegaan ben! Daarna vierden mijn ouders hun 50ste verjaardag (dat sla je ook niet even over), die hadden een druk programma in elkaar gezet: Eerst bowlen, daarna GlowGolf en aansluitend wokken. Tijdens het eten werd ik even niet lekker, had echt zoiets van, ik moet hier weg, ik heb frisse lucht nodig! Maar ben rustig aan tafel blijven zitten met mn vriend en na een kwartiertje werd ik weer rustig en heb ik netjes de avond af kunnen maken. Ik was expres bij opa & oma gaan zitten, want die merken dat soort dingen toch niet, haha. Daarna gelijk naar huis gegaan en mn bed in gedoken, want mn batterij was totaal leeg (merk ik nu ook nog). Maar ik ben toch trots op mezelf dat ik dat allemaal gedaan heb! Al had ik liever niet allemaal op 1 dag gehad ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:43

Welkom in dit topic en goed dat je je verhaal even opschrijft en niet verder je hoofd in het zand steekt hoor :j

Lig je veel te piekeren? En heb je soms het gevoel dat je niet goed genoeg bent, of het gevoel dat je waardeloos bent ofzo?

Ik ken het gevoel wel hoor dat je verstand zegt dat je het goed voor elkaar hebt, maar dat je gevoel daar lijnrecht tegenover staat omdat je niks te klagen mág hebben. Er zijn anderen die veel meer hebben en ook niet klagen. Maar dat zegt helemaal niks over jouw en je gevoel! jij voelt het nu eenmaal zo.

Zou wel fijn zijn als je kunt achterhalen waar het vandaan komt. En probeer sowieso elke dag even (positief) stil te staan bij de dingen die je wel gedaan hebt ipv de dingen die je hebt laten liggen :)

Succes in ieder geval.

Joyce, drukke dag gehad maar wel om goed naar terug te kijken. Vandaag even rustig aan en hou dat goede gevoel vast hoor :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:02

Hoe kom je aan een vitamine D tekort dan?

Bienotje: ik pieker juist niet in bed, heb dat jaren gedaan en lag dan zo een uur met ijskoude voeten in bed omdat al m'n warmte en energie in mijn hoofd bleef zitten. Ik heb toen speciaal een anti pieker cursus gevolgd en sindsdien kan ik prima inslapen en heb ik ook heerlijk warme voeten 's avonds in bed.
Het probleem is het in slaap blijven. Ik word veel 's nachts wakker en blijf dan wakker liggen en 's ochtends ben ik meestal anderhalf uur voor de wekker wakker. Op die momenten ben ik wel erg gespannen maar echt piekeren doe ik dus niet meer...
Het gevoel dat ik niet goed genoeg ben heb ik wel, zeker als ik dan zie dat mijn vriend zo hard werkt waardoor we over een paar jaar een pracht van een huis kunnen kopen waar ik dus niet heel veel aan bijdraag en als ik dan zie dat hij dat wel kan en ik niet voel ik me wel naar ja...

Er bij stil staan wat ik wel heb gedaan vind ik wel een goede, nu zit ik namelijk de hele tijd met mijn hoofd bij de dingen die ik niet heb gedaan en die wel moeten gebeuren...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:16

Ik ken je niet en ben behoorlijk bevooroordeeld met hoe ik het bij mezelf ervaar en heb ervaren. Maar klinkt wel alsof je in een cirkel naar beneden zit en die moet je proberen om te draaien weer omhoog.

Je vriend werkt hard, jij voelt dat je daarin weinig bijdraagt. Het maakt je somber, er komt nog minder uit je vingers en je gevoel van weinig bijdragen wordt zo bevestigd.

Natuurlijk heb jij ook je bijdrage in jullie relatie (en daarbuiten), alleen op een andere manier dan hij. :) Daar is niks mis mee!

Denk je trouwens echt nergens aan snachts als je niet meer kan slapen? :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:06

Denken wel maar geen piekeren meer. Ik ben dan echt helemaal gespannen maar kan er weinig reden voor vinden...
Ik heb helaas ook het gevoel dat ik in een neerwaartse spiraal zit, misschien toch de dokter nog een keer bellen. Al heb ik zo'n hekel om elke keer maar weer naar de dokter te gaan xD

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:19

@Delaja: Vitamine D tekort heeft te maken met het opnemen en vasthouden van het zonlicht. Mijn lichaam houdt dat dus niet vast en dat heeft ook weer te maken met de opname van calcium in je botten. Dus je komt er als het goed is ook niet meer vanaf ;)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:38

Oké goed om ook naar te laten kijken dan.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Heb wel een beetje het topic doorgebladerd maar niet heel erg goed: hebben jullie allemaal van de dokter te horen gekregen dat jullie overspannen zijn en zo ja wat heeft dat precies voor gevolgen mbt tot werk, thuiszitten wat wel/niet mogen of kunnen doen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:49

Mij heeft nooit iemand ook maar echt een diagnose als overspannen/ depressief/ burn-out of weet ik wat toegezegd hoor. Maar niet in staat om te werken was voor mij duidelijk genoeg. Daarna met de arbo-arts afgesproken nog even rust te nemen en (met werkzaamheden in overleg) gewoon weer mijn werk op gaan bouwen in uren. Dat je niet naar je werk kunt betekent niet dat je thuis op de bank moet kniezen tot de muren op je af komen. Dáár wordt je ook niet beter van. ;) Op een gegeven moment is het toch weer het gewone ritme oppakken en gaandeweg ermee om gaan.

Hmm. Vriendin van me heeft goed nieuws, ze heeft een nieuwe baan. Ben ontzettend blij voor d´r, ze had het niet meer zo naar d´r zin. Maar toch dubbel. En ik dan? Ik wil ook wat anders, maar het lukt me al niet eens te verzinnen wat voor werk. Laat staan waar? -O-

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:56

Hmm lastig met dat werk! wat vind je leuk of weet je het echt niet?
Wat dat betreft heb ik het makkelijker. Ik werk voor het bedrijf van mijn vriend en kan zelf bepalen hoeveel en welke uren ik werk, Ik kan dus gewoon per dag kijken hoe ik me voel en wat uurtjes thuis achter de pc werken.

Ik ben vanmiddag toch maar naar de dokter geweest, ook omdat vriendlief aangaf dat het zo echt niet meer ging.
Dokter denkt toch eerder aan depressie dan Burn-out. Nu dus een lichte anti deprissiva pil gehad die ik twee weken moet proberen in combi met sterkere melatonine in de hoop dat ik dan toch wat beter ga slapen. Ik ben benieuwd! Hoop dat de bijwerkingen meevallen want de dokter zei dus al dat het best kan zijn dat de eerste paar weken juist slechter worden...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:26

Goedeavond!
Blij dat jullie begrijpen dat kindje,werken,en dan nog het huishouden en de paarden veel tijd en energie vergen!

Welkom Delaja!
Hoop dat je snel weer beter slaapt! wat voor medicijn heb je gekregen?
Ik slik amitriptyline(triptyzol), is oa ook voor het doorslapen! werktsuper bij mij!

En verder lees is ook goeie berichten! ups en downs, maargelukkig dat de ups meer deoverhand gaan nemen!!
En hoop dat je snel wat werk vind bienotje, en anders gaan we over 3 jaar samen solliciteren, eindfebruarie verhuisd onze afdeling ook 200km verderop en ben ik ook werkeloos!

Hier gaat het verdergoed, maar ben wel moe, geestelijk ook. Niet gek na anderhalf week werken, is ook weer wennen...iemand vroeg hoe het gingmet mijn collegas,nou die ene waar ik veel last van heb, die verklaar ik voor mega kinderachtig k*t kind....heel schijnheilig wel tegen me praten als de leiding in de buurt is, geen leiding in de buurt? negeert ze me weer volkomen! nou ze doet maar, zooooo kinderachtig en dom en datmoet ikmezelf nietaanrekenen, zij is nou eenmaal zo, dom, irritant, schijnheilig, achterbaks en weet ik veel wat nogmeer....en een mooi oefen object voor mij!
dus ik benoem haar bij deze voor: mijn projectje!

al weer 1 keer bij de psych geweest, magnu half uur perdag piekeren, moet alles opschrijven. Best lastig als je gewend bent dat je grootste deel van de dag gewend bent om de hele tijd maar door te piekeren en gesprekken in je hoofd voert....

wat leerde jij allemaal bij die piekercursus dan?(kan het even niet meer terug vinden wie die cursus had gedaan...

nou heb niet heel uitgebreid gereageerd, maar wou toch even posten, en zal nu aan me halfuurtje huiswerk piekeren gaan storten!

xxx

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:47

Bobomelo,
Weet even niet welke medicijnen het zijn, lig in bed met de iPad maar zal straks kijken. Voor het slapen in ieder geval melatonine en de dokter zei dat er verder alleen middelen met een flinke verslavings kans zijn...
Ik heb destijds een pieker cursus gedaan. Was wel in een groep dus anders dan bij jou.
Eerst alles opschrijven en iedere dag bijhouden hoe lang. Daarna ging je kijken waarover het precies ging en waarom je dan zat te piekeren erover, ik moest dus een goede reden zoeken die meestal niet te vinden was.
Uiteindelijk moest ik een super happy moment uitkiezen waar ik me helemaal goed bij voelde en dan dat gevoel oproepen op het moment dat ik merkte dat ik piekerde. Dat gevoel leren oproepen is moeilijk maar als het eenmaal lukt werkt het zo goed en rustgevend!

Tja zulke mensen zijn er nou eenmaal, moet je maar bedenken dat het niet aan jou ligt,mje zal er ook weinig aan kunnen veranderen.
Succes in keer geval!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:11

@Bobomelo: tuurlijk snappen we het dat je het druk hebt en evenwicht moet vinden in alle dingen die je te doen hebt. Dan komt Bokt wel op de laatste plaats.
Wat een triest persoon op je werk zeg. Eigenlijk is het voor haar heel zielig dat ze zo is en doet. Dat ze dag in dag uit zo met haar zelf moet leven.
Triester is het dan een ander (jij in dit geval) daar de dupe van wordt.
:(:)

Delaja: rot dat je zo slecht in je vel zit. Heb je alleen medicatie nu? Of ook nog andere hulp?

Joyce2: hoest met jou?

Crazyshar:bevalt het jou nog op je werk? Lastig met die merrie, zo sneu als ze zulk gedrag hebben en het lukt niet om ze te begrijpen en te helpen.

Bienotje: moeilijk met werk vinden en ik snap je dubbele gevoel bij die vriendin haar nieuwe baan.
Toen ik ineens werkeloos was, moest ik ook opnieuw gaan solliciteren. Ik wist ook niet goed wat en solliciteerde maar wat rond.
Soms voelde dat goed, soms juist niet. Het heeft best een poosje geduurd voor ik erachter kwam wat ik dan wel wilde doen, waar ik blij van werd. Gewoon door er over te praten, het even in je gedachten te nemen (een baan/ een werkrichting) en dan te kijken wat dat oproept. Want meestal weet je het heeeeeeeeeeeeeel diep van binnen wel..... maar zit er zoveel gedoe en bezwaren om heen. Als ik je ergens mee kan helpen, geef een gil!

Hier ben ik sufgekletst van alle gesprekken.
Van 2 van de 4 mag ik een dag meedraaien, de derde hoor ik nog en eentje afgewezen.
Was zo'n rotgesprek, leek wel of ik tegenover 2 psychologen zat. En uiteindelijk was ik een soort van onder de tafel gekletst en kreeg ik als feedback dat ze me te onzeker vonden :(.
Dat heeft me wel heel erg geraakt.
Vrijdag en maandag ook nog een ziekenhuisbezoek.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:16

@Delaja
In elk geval heel fijn dat die piekercursus jou toch goed geholpen heeft! Oefening baart kunst, dus ik zal het ooit ook leren!
Wat bij mij hetprobleem is, is datik teveel denk voor een ander. Dus als er wat gaat gebeuren zit ik thuis al helemaal gesprekken in mijn hoofd te voeren(bv als je naar de huisarts moet, psychologe, op gesprek bij je baas moet, naar de arbo moet, dus ja, alles wat nog gaat gebeuren....
En ik weet mijn denkfout, ik doe dus aan denken voor een ander....

En nog een hele zwakke kant van mij: als iemand mij bv op iets aanspreekt terwijl diegene eigenlijks geen recht van spreken heeft, dan trek ik het me toch te veel aan.
Net zoals gister op het werk. we gaan in 2 groepen met pauze. ikzat in de laatste groep,en we bleven 10 minuten te lang weg.(door onze baas,want die had leuke verhalen te vertellen over zijn kids enz....) dus de 1egroep vet pissig.
Nja, oke, wij waren 10minuten te laat, dat klopt! Maar degene dieervette commentaar op had, zit zelf ook vaak genoeg niks te doen,of als je esbij hen in de groep zit en je bent wat te laat omdat zezelf detijd vergeten dan gaat het van: nja, die en die zijn ook wel es te laat.....blablabla.

dan ben ik van binnen echt pissig, geef ze gelijk dat we te lang weg waren, maar zo'n ophef en ergenis erover vind ik dan onterecht, zeker omdat 2van hen zelf ook vaak te lang wegblijven, of als zekantoor werk hebben dat internet dan ook groot gedeelte van hun tijd in beslag neemt....

ik wil dan graag leren, hoe ga ik met dezedingen om, laat ik hetmaar voor wathet is? niet teveel op in gaan, maar als zij dan binnenkort es te laat zijn van depauze, zeg ik er dan ook wat van? of hou ik me maar wijselijk stil? en ditsoort "kleine"dingen houden mij dus gerust een hele dag, week enz bezig!

Dat ik echt wel denk: joh, waaaaar gaat dit over....zijn wel ergeredingen waarje je druk over kunt maken....ga je toch geen energie insteken???? maartoch.....

Weet je al welke medicatie je hebt?

@nektosha
vervelend dusdie sollicitatie gesprek....voor wat voor baan washet?
en voor watvoor werk hebje nog gesprekken in hetvooruitzicht?
ik duim in elk geval voor je!
en moet je voor jezelf naar hetziekenhuis?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:26

Heel herkenbaar hoor Bobomelo, dat nadenken en verzinnen wat wijsheid is om te doen.
Ik denk dat het antwoord ook elke keer anders zal zijn.
Soms heb je er misschien behoefte aan om er wat van te zeggen, volgende keer misschien juist weer niet en vind je het niet belangrijk genoeg om er energie in te steken.
En of het nergens over gaat bepaal je zelf.
Weet je ook waarom het je zo irriteert? Waarom het je zo raakt en dus bezighoudt?

Moet voor mezelf naar het ziekenhuis. Heb ernstige rare oogklachten, waarvan de vraag is waar ze vandaag komen.
Dus had een verwijzing naar het oogziekenhuis.
Ik had aangegeven bij mijn huisarts dat ik me afvroeg in hoeverre het zou kunnen komen van de tekenbeet een paar maanden terug.
Dus belde de huisarts mij gisteren in één keer dat hij met een neuroloog overlegd had en dat die mij wilde zien.
Pffff, schrok wel even hoor.
Sollicitaties zijn allemaal kinderopvang. ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:27

@Nektosha: Jeetje, schrikken van je oogklachten! Hopelijk komen ze er snel achter wat het is en hoe ze het op kunnen lossen...

Het gaat hier nog steeds hetzelfde eigenlijk als in mn vorige post. Merk nu omdat ik met die vieze regen weer veel achter de laptop heb gezeten, ik weer wat "terug zak", ook omdat ik nu een paar keer berichtjes van mensen heb gehad op Facebook om te vragen waarom de winkel dicht is en dan moet je het hele verhaal weer opdreunen en voel ik gelijk de zenuwen weer. Ik moet gewoon lekker actief aan de gang proberen te zijn, ik voel me veel beter als ik een beetje productief ben geweest. Het is alleen zo jammer dat het zo makkelijk is om gewoon lekker lui op de bank te blijven zitten ;) Dat is mijn grootste valkuil! Ook omdat mijn vrienden allemaal aan het werk zijn door de week, of druk zijn met andere dingen en ik ben niet het type van in mn eentje shoppen ofzo. Ik ben overigens wel een paar keer per dag buiten om de hond uit te laten, dus het is niet zo dat ik als een halve zwerver weg zit te rotten op de bank hoor, haha.

Heel herkenbaar trouwens, dat je je van tevoren al druk kan maken over gesprekken die plaats gaan vinden. Mn vriend zegt altijd "Je denkt teveel!" en dat is ook zo, in mijn hoofd zijn alle muggen alvast in olifanten veranderd en loop ik vaak te stressen over dingen die achteraf gezien 9 van de 10x hartstikke meevielen! En ik kan me ook heel druk maken om wat anderen over me zeggen, soms begin ik spontaan aan mezelf te twijfelen, terwijl dat natuurlijk nergens op slaat!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:26

Oh Nektosha, gats, hoop dat het niks ernstigs is met je ogen!!!!
@joyce, in elk geval herken je je valkuilen! is wel zo, als je de hele dag binnenzit dat werkt niet positief, het is veel beter om lekker met iets bezig te zijn, buiten te zijn, een doel te hebben op een dag, of afspraken met vrienden te hebben, heel herkenbaar!!! Gelukkig dat je niet als een zwerver op de bank zit hihi!
hier alweer voor de 2e week aan het werk, ben best gaar nu....dus ga zo naar boven toe te pitten hihi!!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:34

rustig hier....
alles goed met iedereen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:45

Ik heb een heel lekker weekend gehad, met heel veel afleiding en leuke dingen, dus ik zit bomvol positieve energie! Erg prettig!

Hopelijk kan ik jullie ook een beetje van mijn energie geven, dat zou mooi zijn... Dan beginnen we allemaal onze week goed!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:59

Even niet gereageerd, inderdaad rustig hier!
Ik heb een paar hele goede dagen gehad maar ben daarna compleet ingestort. Meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt...
Gelukkig wel met iemand hier kunnen pben wat me erg goed doet :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:58

Ja, nektosha. Hoe is het uiteindelijk met je ogen en klachten afgelopen? Niks ernstig hoop ik? :(:)

Delaja, wat zonde. Weer een beetje aan het opkrabbelen? En het is geen verplichting om hier neer te zetten hoe en wat hoor, alleen als je er zelf ook goed bij voelt uiteraard :j

Hier met ups en downs, ook geen internetmateriaal om neer te zetten. Maar heel heftig, zondagavond voelde even of de grond onder mijn voeten verdween en ik instortte en gisteravond na een heleboel spanning & emoties op de dag zelf gierend van (vooral postieve!) spanning geëindigd. Heb ik me dus toch goed doorheen geslagen allemaal maar het vreet zoveel energie :Y) En dat is aan een buitenstaander helemaal ontzettend lastig uitleggen ;)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:49

Hoi allemaal,

Zou ik me misschien ook mogen melden in het topic...?

Ik zou heel graag mijn verhaal willen vertellen, maar ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen. Heb al geprobeerd iets te schrijven, maar denk niet dat jullie er wijs uit worden. :))

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:18

Hoi hoi, natuurlijk mag je je hier melden en voor je verhaal. Misschien wil je je even voorstellen? En dat warrige lezen we wel doorheen, waarschijnlijk voel je je ook zo. Je verhaal (beknopt) proberen op te schrijven kan misschien zelfs nog helpen om je gedachten op een rij te krijgen. :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:47

@Bienotje
Nou super meid,dat je je erdoor heengeslagen hebt! En dat je die dag geeindigd bent met positieve energie! Houdt dat voor ogen he....je dalen zijn soms nog wel heftig maar houden bij lange na al geen weken meer aan! toppie!En laat het nog maar mooi even energie kosten,zo is datnu eenmaal zo even nu in deze fase! Komt echt goed hoor!
@joyce, superrrrrrr, hopelijk nu ook nog tjokvol van de positieve energie?
@Delaja, is indd soms heel fijn om gewoon es effe 1 op 1 te pben en zo wat ervaringen etc uit te wisselen!
@Rienn, welkom,gewoon je zelf even voorstellen op de manier zoals jij wilt! En lekker warrig hier neerzetten,komt wel goed! En wie weet hebben wij tips voor je! Wij herkennen hetinelk geval wel hoor, dat alles warrig is,en je geenidee hebt waar je moetbeginnen! Dat komtvanzelf wel als je het ergens over wilt hebben! Sterkte

Ik ben vandaag vrij, werk nu weer 4 dgn, net de thuiskapper hier gehad, en een vriendin die kwam lunchen, die is nu net weer weg, en ik ben moe haha, maar moeteigenlijks nog boodschappies doen,met dekleine naarde bank voor de spaarweek en centjes storten,paardjes doen....hmmmmm
denk dat het maar even in 1 reis ga doen, centjes storten, hoognodige boodschappies doen, paardje kuil brengen en dan weer lui op de bank oid!

Moet trouwens van psychologe nu piekerhalfuurtje doen op 1dag, helptbestwel eigenlijks! wel moeilijk om je gedachtesdan op papier te zetten....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:11

En hoe zitten de haartjes nu, Bobo? ;)

Hier gaat het wel goed in ieder geval, ik zat gewoon een beetje vast in mijn huidige leventje dat dag na dag veilig en vertrouwd voorbij sukkelde. Maar eindelijk krijg ik ook beetje bij beetje meer het gevoel dingen gewoon te durven/doen in plaats van voorzichtig keuzes en nieuwe dingen uit de weg te gaan.

Een piekerhalfuurtje? Wat moet ik me daarbij voorstellen trouwens? :)