Hallo allemaal,
Toevallig zag ik dit topic staan. Ik heb het al vaker langs zien komen maar nog nooit een reden gehad om hier te posten. Nu wel helaas.
Ik ben 22 jaar, doe als part time werk administratieve dienstverlening, heb een schat en vooral ook pracht van een paard die op een heerlijk plekje staat en woon sinds ruim een jaar samen met mijn super lieve vriend in een ruim huis met hele leuke buren. Al met al ben ik toch wel goed gelukkig zou ik kunnen zeggen. Nergens iets naars lijkt me.
En toch gaat het niet goed. Ik slaap nu sinds een paar maanden erg slecht. Ik heb al veel slaap nodig (9 uur) om me goed te voelen maar de laatste maanden gaat het zo slecht dat ik moeilijk de 7 uur per nacht haal. Inmiddels voel ik me iedere dag lusteloos, heb ik weinig tot geen zin meer in seks, ben ik gestrest terwijl ik dus geen reden zie en kan ik niks loslaten. En ik loop sinds een week weer met de onverklaarbare buikpijn waardoor ik op mijn 17e ook al een jaar bijna niet naar school heb kunnen gaan en over ben gestapt van VWO naar HAVO. Als ik dan vervolgens naar de symptomen op de eerste pagina kijkt komt dat dus behoorlijk overeen met de klachten die horen bij overspannen zijn.
En het aller ergste is nog wel dat ik absoluut geen zin meer heb in paardrijden.
Ik ga nog steeds iedere ochtend naar stal, dan voel ik me ook gewoon goed. Lekker uitmesten, paardjes buiten zetten en drinkbakken bijvullen. Maar rijden, nee.
Vervolgens thuis stort ik in. Boodschappen doen? Echt geen zin in maar gezien het noodzakelijke ervan sleep ik mezelf 2 keer per week naar de winkel. De was doen? Simpelweg geen puf meer voor. Koken? Nergens meer zin in en zin maken wil ook niet lukken. Gevolg is dat het huis een rommeltje is en we nou al een paar weken simpel eten, ik kook wel maar dingen die in een kwartiertje klaar zijn of die erg makkelijk zijn. Mijn vriend lijdt er dus ook onder! Meer van hem vragen kan ik niet maken. Hij heeft zijn eigen nog steeds groeiende bedrijf en werkt al van 9 tot 9 ongeveer, daarnaast doet hij zijn eigen klusjes in huis ook wel dus wil ik niet van hem vragen om mij ook nog te helpen.
Nou ja, het gaat dus niet goed. De dokter ben ik nog niet geweest, alleen voor mijn aparte slaap klachten en daar heb ik melatonine pillen voor gekregen die dus helaas niet helpen omdat het inslapen bij mij geen probleem is, het gaat om het in slaap blijven en daar hebben ze alleen maar pillen met een verslavende werking voor.
Soms heb ik wel het idee dat ik me aanstel, zeker als ik dan mijn vriend zo hard zie werken heb ik zoiets van waarom kan hij het wel en ik niet? En ik wil ook zeker wel maar het gaat gewoon niet...