[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:24

Ben ik het maar ten dele mee eens. Je voedingspatroon moet aangepast worden aan je energieverbruik. Voor mensen met flink overgewicht is meer bewegen niet altijd even makkelijk. En zeker als ze normaal gesproken teveel eten is aanpassen van voeding de eerste stap. Vergeet niet dat bewegen iemand met overgewicht veel meer energie kost. Stel je (met een gezond bmi) eens voor dat je elke dag met volle militaire bepakking loopt te sjouwen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:50

Klopt, is ook niet makkelijk, maar dat moet geen excuus zijn. Het is zwaarder, en het kost meer energie, maar daardoor verbrand je ook meer. Sporten en meer bewegen is in het begin heel zwaar, maar uiteindelijk gaat je conditie vooruit, kom je niet meer uitgeput de trap op, en zit je gewoon lekkerder in je vel omdat je meer energie hebt.

Te weinig eten vreet energie, energie die je ook niet terug krijgt.
Sporten vreet ook energie, in het begin, maar uiteindelijk krijg je die energie dubbel en dwars terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:57

Er is een verschil tussen te weinig en flink verminderen. Om voor mezelf te spreken, ik was ALTIJD aan het eten. Nu heb ik langzaam een normaal eetpatroon en dan kom ik ook niet aan. Maar om er nog wat af te krijgen zijn iets drastischer maatregelen nodig.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:01

Rebeccaa schreef:
Denk dat sporten nog belangrijker is dan je voedingspatroon voor het verliezen van gewicht..

Ligt eraan wat voor sport je doet.
Een heel deprimerend rekensommetje:
Stel je gaat een uur fietsen en je verbrandt 360 calorieen.
Je lijf haalt 50% daarvan uit vetverbranding (de rest uit verbranding van koolhydraten en nog iets wat ik vergeten ben). 1 gram vet staat gelijk aan 20 calorieen. Dus 360 / 2 = 180 / 20 = 9 gram vet verloren na 1 uur fietsen. -O-

Bij krachttraining daarentegen ontwikkel je spieren die ook in rust energie verbruiken! *\o/*
Fietsen en wandelen is leuk en misschien krijg je er conditie van maar je valt er niet echt mee af.
Daarom worden de mensen in obese ook zo afgebeuld; ze moeten spieren kweken.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:15

Rebeccaa schreef:
Denk dat sporten nog belangrijker is dan je voedingspatroon voor het verliezen van gewicht..

Ook n fout gedachte :D 80 procent is toch echt voeding en 20 procent sport. Abs are made in the kitchen, not in the gym

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:18

Voedingspatroon en beweging zijn vaak the key! :) Patroon veranderen is ook érg belangrijk...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:35

Ja het patroon doorbreken vooral!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:09

Silvia, je vergeet dat je na elke keer sporten je lichaam 24 uur lang blijft verbranden. Sport heeft dus niet alleen effect tijdens het sporten, maar eigenlijk nog meer in de uren na het sporten.

Hele interessante docu over afvallen. Zeker moeite waard om te kijken:

http://topdocumentaryfilms.com/10-thing ... ng-weight/

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:25

Ik zal morgen de do is kijken!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:27

een vriendin gaat dansen met gewichtjes eens uitproberen en als het haar bevalt ga ik het ook doen ( mits mijn borstbeen het aankan )

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:34

Monnie_ schreef:
Rebeccaa schreef:

Ook n fout gedachte :D 80 procent is toch echt voeding en 20 procent sport. Abs are made in the kitchen, not in the gym

:j ik ben in 3,5 week al 8 kilo kwijt, door alleen lowcarb en relatief vetarm te eten, ik eet toch relatief veel en erg lekker :9

Het is niet hoeveel je eet, maar wat je eet en de combinaties daarin!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:40

Nou, ik eet ook veels te weinig! :x
Ik heb de topics die gelinkt zijn aan het topic van 'Laura' in de openingspost allemaal uitgeprint en
heel rustig door gelezen! En dan eet ik veels te weinig.. ik kom aan 1200-1250 kcal op een dag.. oeps..
Ik wil dan ook nog deze week gaan beginnen om weer gezond! te gaan eten! En de feestdagen voor de deur? Jammer dan.. elke dag gezond eten is er weer 1! En dan vanaf 4 januari gaat het mij echt om op een gezonde manier af te vallen, deze eerste weken alleen om weer gezond te leren eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:39

Silvia schreef:
Rebeccaa schreef:

Ligt eraan wat voor sport je doet.
Een heel deprimerend rekensommetje:
Stel je gaat een uur fietsen en je verbrandt 360 calorieen.
Je lijf haalt 50% daarvan uit vetverbranding (de rest uit verbranding van koolhydraten en nog iets wat ik vergeten ben). 1 gram vet staat gelijk aan 20 calorieen. Dus 360 / 2 = 180 / 20 = 9 gram vet verloren na 1 uur fietsen. -O-

Bij krachttraining daarentegen ontwikkel je spieren die ook in rust energie verbruiken! *\o/*
Fietsen en wandelen is leuk en misschien krijg je er conditie van maar je valt er niet echt mee af.
Daarom worden de mensen in obese ook zo afgebeuld; ze moeten spieren kweken.

Tja, ik hockey en ben dus zo'n 5 uur in de week aan het rennen/sporten en daarbij ga ik nog heel vaak/veel met m'n hond wandelen, maar ik merk toch echt wel dat wanneer het winterstop is of zomer vakantie, ik een stuk dikker word.. Dus bij mij merk ik toch zeker wel dat ik strak blijf door het gewone lopen/rennen. Misschien minder als met kracht training, maar ik denk dat met een normaal voedingspatroon en cardio je ook slank kan zijn.. Kracht training is gewoon mijn ding niet, vind ik echt geen bal aan. Laat mij mezelf maar lekker afmatten met rennen. _/-\o_ Als wij met warming up op moeten drukken, of van die squats (?) moeten doen, of ons op moeten trekken aan een stick.. blegh, is echt mijn ding niet, laat mij maar een tijdje door gaan met rondjes lopen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:38

Ik had beloofd foto's te laten zien :)

Dit was ik in de zomer van 2010:

Afbeelding

En dit was zomer 2011 (in hetzelfde shirtje :D ) :

Afbeelding

Inmiddels is er nog een kilo of 10 af, zal binnenkort weer eens een foto maken :)

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:40

Jeetje! Dat is een verschil! Ben benieuwd naar de foto's van nu! Knap hoor
Als er van die onderste foto nog weer 10 kg af is, heb je dan nog wel 11,8 over om eraf te krijgen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:43

Op de bovenste foto woog ik rond de 125, op de onderste iets van 95. Zit nu op 86,8 :)

Ik moet zeggen dat ik als ik nu in de spiegel kijk héél tevreden ben :j maar het is voor mijn lengte gezond om tussen de 70 en de 80 te zitten, dus richt ik op de 75 zodat ik een heel klein beetje kan schommelen.

Misschien staat 75 kilo me wel helemaal niet... In de brugklas woog ik al 70... Ik weeg nu ongeveer net zoveel als toen ik 16 was (ben nu 26 :D ).

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:45

Ok, dat is inderdaad wel verstandig. Als je dan een weekend hebt met etentjes en verjaardagen dan heb je even een buffer... Maar erg knap hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:50

Ja precies, en na de feestdagen en zo :')

Dit jaar ben ik niet van plan aan te komen tijdens de feestdagen overigens :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:51

Woow wat een verschil! Heel knap!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:55

Wauw Lente, heel erg goed van je en ook eens heel mooi! :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:09

@Lente: Super zeg!!
En dat allemaal door genoeg-gezond te eten?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:10

Wauw Lente! :D super super goed gedaan van jou! Op de onderste foto zie je er gewoon al spetterend goed uit, ben benieuwd hoe het nu is, gewoon nog beter dan dat?! Echt chique! Dikke proficiat! :D Gewoon een heel ander persoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:20

Nee, dat eerste stuk was dus níet op gezonde manier, daarom twijfelde ik ook of ik de foto's neer zou zetten omdat ik daar geen reclame voor wilde maken.

Even kijken of ik een foto van mezelf kan maken hoe het nu is :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:45

Ben benieuwd lente!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:48

Je bent ook gewoon een heel anders persoon zo lijkt het wel Lente! Op die eerste foto ben je zo.. ik weet niet, op die 2e zie je er veel beter uit en alsof je weer leeft. :)