ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:11

Oh ik zoek juist enorm de drukte op, bent een echte prikkelzoeker wat dat betreft :=

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:29

Door dit topic dacht ik er aan dat ik nog een uitnodiging voor een korte IQ test in mn mailbox had wachten, staan er gewoon fouten in die test :')
Doet me er aan denken dat ik bij mijn middelbare school examens ook fouten er uit heb lopen vissen :=

Bij mij is het heel wisselend of ik drukte kan hebben of niet, vind het vaak heerlijk om onder de mensen te zijn maar als het genoeg is kan ik ook echt helemaal niets meer hebben en ga ik in mn eigen wereldje zitten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:33

Heino schreef:
Oh ik zoek juist enorm de drukte op, bent een echte prikkelzoeker wat dat betreft :=

Ik ergens ook wel af en toe ja. Als het ergens helemaal stil is kan ik daar vaak ook niet tegen want dan word ik gek van m'n eigen gedachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:36

Pfff ik ben ff helemaal van het padje, ik sluit mezelf helemaal af door de paniek en chaos in mn hoofd. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:40

Bah.. vervelend is dat toch.. Ik ken dat zo goed. En je komt er ook niet zo makkelijk uit vaak. Heb je medicatie of niet? Ik ga altijd meteen aan de valeriaan + warme thee en verhalen lezen in de Viva of Flair ofzo voor afleiding, of gewoon stom een stuk wandelen/ fietsen zonder bestemming, of winkelen. Meestal helpt dat wel een beetje.. Je moet iig zorgen dat je weer een beetje ruimte in je hoofd krijgt. Soms is afsluiten en even tijd voor jezelf nemen gewoon even nodig :j

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:41

Citaat:
Embe, had jij nou ook AD(H)D? Of alleen je dochtertje?

Door bepaalde gedragingen van mijn dochter ben ik op zoek gegaan naar verklaringen en kwam via internet uit bij ADD. Heb inmiddels contact gehad met stichting Balans en RIOzorg en heb nu de formulieren ingevuld voor een intake. Tijdens mijn zoektocht voor mijn dochter waren een aantal dingen zo herkenbaar dat ik er eigenlijk wel heel zeker van ben dat ik ook ADD heb. Nou schuilt er een gevaar in dat je dingen naar je toe leest maar er vallen zo veel puzzelstukjes op z'n plaats dat het volgens mij geen toeval meer kan zijn.

Ook ik ben met drukte niet goed, het slurpt energie en na een middagje stad of 2 uurtjes Ikea ben ik ook helemaal leeg. Ik kan mij ook enorm afsluiten in grote groepen, simpelweg omdat het dodelijke vermoeiend is dat er vanalles binnen komt.

Soms doe ik expres mijn lenzen niet in zodat ik minder zie (ben bijziend maar niet heel erg), heb ik een lekker klein overzichtelijk wereldje hahaha :') :o

Edit: oh ja, ben ook niet goed in slenteren in de stad: ga altijd als een haas van winkel naar winkel en kan mij ook behoorlijk ergeren aan waggelende pinguins voor mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:43

Ik heb net een ritalin genomen en ik kalmeer wel wat. Ik zou naar stal gaan maar ik heb al besloten dat niet te doen, dat word nu gewoon te veel en kan ik niet handelen. Dan heb ik de rust om hier wat in het huis te doen en daar de chaos wat weg te nemen.
Ik moest ook meerdere dingen tegelijk doen vandaag, dat veroorzaakt bij mij meteen al stress.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:46

Wat vervelend Jolien :+: Kun je even ergens tot rust komen met een kopje thee en alles weer een beetje op een rijtje te zetten? Of even iemand bellen?

Sterkte... Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:49

Stomgenoeg wil ik nu met niemand praten. Ik ga idd even een kopje thee zetten en iets kijken wat ik gister heb opgenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:51

Stal helpt mij juist ook vaak wel :) Maar als je denk dat je t niet trekt moet je t gewoon niet doen. Maar buitenlucht is sowieso echt heel goed altijd, 'geestverruimend' noemde een huisgenoot van me t laatst, en dat klopt ook wel :j

Meerdere dingen tegelijk doen kan ik ook niet. Dan gaat er altijd iets fout. Sowieso als ik meerdere dingen op een dag moet doen kom ik sowieso ergens te laat of met een half-ingepakte tas :=

Succes vandaag, t komt wel weer goed! Even alles op een rijtje proberen te zetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:52

Ik raak nu juist alleen maar in paniek als ik naar buiten ga. Oh weej als ik iemand tegen kom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:55

Hmm dan wordt het wel lastig idd.. he vervelend joh..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:57

Ja t is poedersuiker, maar t is niet alleen maar add hoor.
T ging ook te goed de afgelopen dagen :')

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:55

Jolien, hoe voel je je nu? :) Al iets beter?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:00

Hey juultje, wist het helemaal niet van jou joh
En heb ook wat jij beschrijft, koppijn bij drukte, en afsluiting
Ik ben ineens heel druk en zo klap ik ineens in want dan wordt het teveel...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:26

*knuffel* voor Jolien!

http://addkenmerken.net/adhd-add-symptomen-jouw-kracht/ deze link poste een vriendin van me, misschien dat mensen er iets aan hebben :)
Ben het zelf niet 100% met het artikel eens, maar wel voor een groot deel. (de geprogrammeerde kippen vergelijking had van mij niet gehoeven :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:34

Dank jullie :)
Ik heb gewerkt maar ben wel ontzettend moe. Ben nog steeds wel een beetje down maar voel me al wel beter. :)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:58

Heay Joolien, fijn dat je een beetje uit je dipje opkrabbelt :-), helpt de ritalin je een beetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:48

Ojajoh schreef:
Hey juultje, wist het helemaal niet van jou joh
En heb ook wat jij beschrijft, koppijn bij drukte, en afsluiting
Ik ben ineens heel druk en zo klap ik ineens in want dan wordt het teveel...

Hey jij ook hier?! Ja ik weet 't sinds 2008.. Onlangs weer opnieuw getest omdat mijn dossier bij die andere instelling kwijtgeraakt was, en weer opnieuw dezelfde diagnose helaas..

Ja precies, dat hele drukke en dan instorten heb ik ook. Het ene moment ben ik alleen maar aan het praten, lachen en druk doen, en dan ineens is het over en kan ik ook gewoon niks meer, dan lijkt het soms alsof ik m'n armen niet eens meer op kan tillen of niet meer kan lopen (alsof ik dronken ben, maar dan ben ik compleet nuchter). Als ik het dan probeer gaat het wel, maar dan voel ik me heel wiebelig/ onzeker in m'n bewegingen. Echt heel vreemd.. Alsof m'n hersenen m'n bewegingen dan niet meer kunnen sturen ofzo. Ik voel me soms ook echt zo stom.. af en toe autistische trekjes, af en toe motorisch niet helemaal goed.. :') Het springt gewoon heen en weer. Ik kan binnen een uur makkelijk 3 keer geswitcht zijn tussen 'autist' en hyperactief sociaal dier :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:32

o dan weet je het al langer als mij ik pas vanaf vorig jaar :P
al was er bij mij niet van op de kijken
iedereen zei ook: ja dat wisten we al :+
ach ben gewoon wat drukkig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:36

Embe schreef:
Heay Joolien, fijn dat je een beetje uit je dipje opkrabbelt :-), helpt de ritalin je een beetje?

Ja de ritalin brengt wel wat rust ja :)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:01

Blegh, heb morgen tentamen en ik moet nu leren... Zit in een individuele studieruimte, heb m'n samenvatting klaar, bedacht in welke porties ik het ga verdelen, zelfstudievragen en oefententamens bij de hand, het is gewoon te doen...
En ik zit het beginnen telkens voor me uit te stellen, heb echt geen zin... Maar ik moet het halen!

*motivatie zoekt*

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:04

Zo doe ik een poging tot het opruimen van mn kamer... maar zo veel zooi en afwas en zo weinig ruimte, weet niet waar te beginnen, dus zit ik te computeren :X

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:17

Ja, dat heb ik met mijn kamer ook :Y) Is al een aantal maanden niet fatsoenlijk opgeruimd, dus waar moet je dan in godsnaam beginnen? Zelfs mijn bureau is een minitauur-kernrampgebied...

En het is ook nog eens mooi weer! *\o/*

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:25

Medicatie blijkt bij Mika nog niet erg aan te slaan.
Heeft er hier iemand ervaring met Stratera?