[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:56

Dat zou ook sullig zijn dan.. heb dat ding nou al een jaar of.. 2.5-3 denk ik.
Maat voor een rook is 1.2mm he? Ga ik even op die site kijken of ik wat geinigs kan vinden.
Bedankt voor het meedenken!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:58

Rook is inderdaad 1.2mm, als je een staafje neemt is de lengte volgens mij 6mm :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:02

Berdien schreef:
Dat zou ook sullig zijn dan.. heb dat ding nou al een jaar of.. 2.5-3 denk ik.
Maat voor een rook is 1.2mm he? Ga ik even op die site kijken of ik wat geinigs kan vinden.
Bedankt voor het meedenken!

ik zou toch even ook een 1.6 mm bestellen, ik heb er ook een aantal gezien die op 1.6 mm gepierced waren, of mail je piercer even..

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:08

Hoi! Even een vraagje..

Ik heb nu al een half jaar lang oorbelloos rondgelopen (op mijn industrial na) omdat mijn vriend oorbellen echt verschrikkelijk vind. Maar ik vind mijn oren echt lelijk zonder oorbellen dus besloten toch maar weer eens oorbellen in te doen! Ik weet van mezelf dat ik sinds een jaar ongeveer niet meer zo goed tegen nikkel kan dus ik heb echt zilveren oorbellen gehaald. Alleen mijn rechtergaatje is nu opgezwollen, warm en pijnlijk. Gaat dit weer snel weg? En kan het zijn dat je ook niet goed tegen zilver kan? := Links is trouwens niks aan de hand ;)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:14

ik heb ook een vraagje.
ben al sinds januari aan het trainen voor een plat buikje, en dit is best wel aan het lukken :)
nu wil ik om mij eigen te belonen een piercing laten zetten (navelpiercing)

dit wou ik heel graag doen voordat ik naar Tenerife ga. maar aangezien ik al over 9 weken vertrek.. was mijn vraag: is dit verstandig? of kan ik hem beter later laten zetten?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:35

Ik zou hem als ik jou was erna zetten. Weet niet of het verstandig is met de zon + zwemmen etc. :)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:39

nee het lijkt mij ook beter dat je hem erna zet, vooral omdat je de eerste paar maanden niet mag zwemmen als je hem net hebt gezet, en met het zand daar en alles.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:07

spijt me meiden dat ik niet alle page door gaat lezen.
Ik heb net me 1e stretch er in gedaan. Me oor is nu goed gevoelig en rood ( kreeg de piercing niet dicht gedraaid :')

Wie heeft ervaring en kan mij vertellen wat ik beste kan doen? ( heb hem via internet besteld )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:24

Wat bedoel je met "stretch"? De taper? Een plugje of tunnel? Van welke maat naar welke maat ging je?
Dat het wat rood en gevoelig is is niet zo erg, als het maar niet gaat bloeden of heel veel pijn doet. Bij mij waren m'n oren na het stretchen ook altijd een beetje rood (ook van het trekken aan m'n oorlel) en wat gevoelig, maar echt pijnlijk was het nooit. Als je het goed doet is het (zo goed als) pijnloos.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:37

ow sorry is mijn eerste. :D Dus net allereerste tunnel gezet met een tapper. 1.2 volgens mij :o
Het voelt als of je net en gaatje heb geschoten. Bloed helemaal niet. Maar gevoelig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:53

Ah zo. En je probeert dus meteen een sieraad in te doen of heb je zo'n taper waar het sieraad meteen in zit?

Dat gevoelige is best normaal, dat houdt niet zo lang aan als het goed is. Zolang het geen echte pijn doet (stekend) tijdens het stretchen of het gaat bloeden is het niet erg, het voelt altijd een beetje onprettig maar je moet niet echt veel pijn hebben natuurlijk, dan is de kans groter dat je te snel gaat en je iets kapot maakt. Bij mij voelde het altijd gewoon wat vervelend, maar het was niet echt pijnlijk te noemen. Gewoon wat gevoelig.

1.2 is wel heel erg klein trouwens? Ik had eerst normale oorbelgaatjes, en heb daar toen gewoon een navelpiercing doorheen geduwd, die zijn 1.6 en dat ging gemakkelijk. Ik had daar geen taper voor... ging toen naar 3mm met een taper en ben vanaf daar steeds 1mm verder gegaan. Alleen van 6 ben ik naar 8 gegaan (zonder 7) en de stap van 1.6 naar 3mm was ook wat groter. Ik stretchte vaak ook nooit meteen dat hele ding erdoor, soms deed ik er 3 dagen over en duwde ik hem gewoon steeds een stukje verder, rustig aan zodat het gewoon pijnloos was en mijn oor er langzaam aan kon wennen. Ik laat de taper er altijd 1 a 2 dagen inzitten tot je hem helemaal los door je oor kunt heen en weer halen, dan kun je het sieraad in doen. Je oor moet even wennen aan de nieuwe maat en het is niet handig om meteen het sieraad in te doen (tenzij je een taper hebt waar het sieraad in zit).

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:15

aaaahh nee heb een losse tapper besteld ( snapte al niet waar die 2 elastiekjes voor waren :') )
En een sieraad. ( de kleinste.. want ik draag normaal alleen maar ringetjes in me oren die dun zijn )
En die heb ik er meteen achteraan door heen gejast. ( voorzichtig dan he ;) )
het bloed niet en steekt niet maar nu heb ik een mega hoge pijn grens.

Ik lees wel eens dat je er paar uur per dag uit moet halen. Of gewoon laten zitten om te genezen?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:18

Ik ben ook gewoon begonnen met een 1.2mm sieraadje :j
Haal mijn oorbellen er eigenlijk nauwelijks uit..
Zodra ik ze eruit heb gehaald en weer erin doe, gaan ze ontsteken heb ik het idee :+

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:22

ok thnx ladies :D ( me vent heeft het nog geen eens door gehad .. hij is er niet mee eens. Maar ik wilhet al voor dat ik met hem ga. )
IK vertel het hem vanavond wel :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:32

Wat ik altijd deed was taper erin, die laten zitten en vaak zat hij de dag erna al losser. 2 elastiekjes zijn idd om hem op zijn plaats te houden, ene doe je aan de voorkant de ander aan de achterkant van je oorlel. Na een dag of 1 a 2 (lag eraan hoe soepel de boel was, mijn linkeroor stretchte minder makkelijk dan rechts) deed ik het sieraad in, en verder was ik ze elke dag netjes. Meestal gewoon onder de douche of anders tijdens het wassen. Hoe groter je gaatjes zijn, hoe sneller en hoe meer prut je krijgt (dode huidcellen laten los en kunnen geen kant op omdat er een sieraad zit, en dat gaat jeuken en vooral stinken!)
Verder haalde ik ze er in het begin alleen uit bij het wassen, tegenwoordig slaap ik ook zonder. Ik zit al vrij lang op mijn eindmaat, dus als ik ze nu uitdoe kan ik ze 's ochtends ook weer probleemloos in doen. Bij een verse stretch deed ik dat niet omdat ik bang was dat het gaatje weer een stukje terug zou krimpen.

Tot hoe ver wil je gaan? Veel mensen zien het bij mij niet eens (als ik dichte sieraden draag), ik zit op 8mm. Vind ik zelf wel een net maatje, houd niet zo van die grote gaten.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:28

wil niet te groot. Iig dat ze nog terug kunnen :j
iig dat je wel een gaatje ziet :o

thnx voor info :j

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:32

Heeii!

I'm back :o
Wat privé problems gehad en ben nu bezig die te verhelpen.

Mijn navelpiercing doet het prima!
Begint te pussen, korstjes eromheen en die krab ik nadat ik mijn handen heb gewassen even voorzichtig weg (de korstjes die door de pus komen, om het staafje heen) en daarna ga ik douchen met unicura :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:40

Caye schreef:
wil niet te groot. Iig dat ze nog terug kunnen :j
iig dat je wel een gaatje ziet :o

thnx voor info :j

Mijn vriend zat op 9/10 mm en heeft de boel dicht laten groeien, het is nu formaat normaal oorbelgaatje. :) Als je netjes stretcht en er gaat niks kapot heb je ook meer kans dat het mooi dichtgroeit later.

Ik zei eerst ik ga tot 5/6 mm maar dat bleek toch wel heel klein te zijn :') dus nu zit ik op 8.

Afbeelding

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:44

Niet te snel gaan met stretchen :n
Dan heb je kans dat het nog tot een kleiner gaatje terug groeit.
Moet zeggen dat als ik mijn stretches een paar uurtjes uit heb gedaan, dat ze er bijna niet meer door heen gaan:+
Ik draag af en toe nog normale oorbellen (handig als je kleine stretches hebt) :))

Had gister bijna een tragus bij willen laten zetten, toch maar niet gedaan.
Ben nog niet helemaal tevreden met mijn oren..
Soms wil ik alleen mijn stretches houden, rest eruit en dan tragus erbij nemen.
Maar dat vind ik zo zonde :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:45

Wat heb je er nu allemaal in zitten dan Urselin? Tragus is wel tof. :) Ik wil nog altijd wat in m'n linkeroor, weet alleen nog niet wat....
En op welke maat zit je nu qua stretches en hoe lang zit je op deze maat? Die van mij gaan niet dicht in één nacht, maar misschien gaat dat sneller met een kleine maat.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:48

Ik zit nu op 2,5mm (net iets groter eigenlijk, 10g), geen idee hoe lang eigenlijk :j
Ben ook een keertje weer gaan downsizen naar 2mm, maar dat is een maand of twee geleden?
Verder heb ik naast de stretches in mijn rechteroor twee gaatjes in mijn oorlel en in mijn linkeroor een gaatje en helix.
Ik wil de tragus het liefst in mijn linkeroor..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:54

Ohja dat is idd niet zo groot misschien dat het daardoor komt dan. Ik heb rechts een helix dus ik wil wel wat links, anders blijft die zo leeg. :Y)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:57

:))
Er mist gewoon wat!

Denk dat ik misschien mijn helix eruit haal en dan tragus laat zetten.
Ik moet perse een tragus, die vind ik zo mooi :j

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 01:26

Nou toen straks tijdens het werken was ik een klein snoepje aan het eten, voel ik ineens iets hards in mijn mond. Heb ik het diamantje van mijn tongpiercing er op 1 of andere manier uit gebeten. Ik dacht nou dat is dan meteen een goede kans om hem voor het eerst zelf te wisselen. Krijg ik dat balletje met geen mogelijkheid los. Dan morgen toch maar weer gauw voorbij de piercingshop.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:50

Die balletjes zijn irritant he..
Krijg je bijna niet los!
Je glijdt er gewoon omheen met je vingers.