Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:34

Euhm, hoe kan een kind van 1,5 bepalen of de vader goed genoeg is. Jeetje mensen, is het nu zo vreemd dat ik haar tegen dingen wil beschermen? O.a. dus tegen een vader die haar ziet als speelgoed en meer niet (mocht dit het geval zijn, wat ik nu dus nog niet kan weten). Jeetje.. jullie doen nou net of het schandaaaaaalig is en alsof ik haar alles ontzeg.

Lees even goed en denk even mee. je inleven is toch niet zo héél moeilijk?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:37

Ik leef me wel in, maar niet op de manier die jij wil hebben. Nee, je ontzegt haar niet alles, maar wel de vader, omdat jij vindt dat hij eerst moet betalen. Persoonlijk vind ik het belangrijker dat zij contact heeft met haar vader, zolang niet onomstotelijk is bewezen (en dus niet alleen maar door jou wordt beweerd) dat het in haar nadeel is om dat contact te hebben.

De opmerking dat hij haar als speelgoed ziet vind ik echt niet kunnen, en ik heb je opmerking tussen haakjes zeker gelezen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-09-10 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:38

Een kind kan zelf heel goed bepalen of haar vader nu wel of niet goed genoeg is.
Weliswaar zal ze dat niet kunnen als ze nog zo jong is maar als je haar de kans niet geeft om er zelf achter te komen dan ben je in mijn ogen wel fout bezig ja.

Mijn moeder heeft altijd geweten dat mijn vader niet de man is zoals wij hem eerdaags altijd voor ogen hadden, dit hebben we zelf moeten ontdekken en ja het was pijnlijk om er achter te moeten komen maar nog elke dag dank ik mijn moeder op mijn blote knietjes dat ze mij er zelf achter heeft laten komen..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:12

JessAndHope schreef:
vrouwke schreef:

ja idd.
wat me ook opvalt: jij doet helemaal niks verkeerd zeg je, maar je ex vriend is vanalles de schuld.
dit geloof ik dus echt niet.

hij doet alles verkeerd, maar mag straks wel betalen.
als het dan zo erg is als jij zegt, zou ik er ook helemaal niks meer mee te maken willen hebbe.

Euhm.. vrouwke... heb je alles wel doorgelezen? En met alles, bedoel ik álles.

Want dan had je kunnen lezen dat ik inderdaad de laatste 3 mnd op eieren heb gelopen en me ontzettend keurig heb gedragen om onze relatie te redden, maar dit helaas dus geen drol uitmaakte. En prima als je vind dat dat niet kan en als je me niet geloofd, maar dan moet je hier uberhaupt niet reageren, want dan kan alles wat ik zeg wel een leugen zijn.

Hij dééd alles verkeerd, ik moet nog afwachten hoe het straks gaat. Ik ben mijn vertrouwen in hem volledig kwijt, en dat zal hersteld moeten worden. En ja, hij mag betalen als hij ook het kind wil zien. Wil hij de erkenning nietig verklaren... prima... dan hoeft hij ook niet te betalen.

Denk je dat ik op een moeilijke ex zit te wachten? Als het had gekund had ik hem wel uit mn leven verbannen hoor. maar hij ís de vader van mijn kind en dat zal hij altijd blijven. Ongeacht onze relatie... hij moet er zijn voor het kindje.

ja ik heb alles doorgelezen, en je verteld verschillende verhalen.
daarom zet ik me vraagtekens erbij.

je denkt alleen maar ikke, ikke ikke, heb ik het idee.
en hij kan alleen maar verkeerd doen in jou ogen.
en jij bent perfect.
maar ik kan me van hem kant ook goed indenken.
je komt moe terug van je werk en dan begint er een te grijnzen als je thuiskomt, en je een hoop klusjes op te dragen.
en misschien ook het idee hoe je het vraagt.
en jij zegt dat je de laatste 3 maanden op eieren hebt gelopen, en die eerste 4 dan?

en wie is straks weer de duppe: het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:28

Dat jullie uit elkaar zijn , klinkt als erg verstandig.

Wat ik wat moeilijk vind , is dat je zegt dat het jouw kindje is. Het is nml jullie kindje. Een 50/50 omgangsregeling is dus helemaal niet zo vreemd. Ik heb ook in jouw situatie gezeten ( ongeveer het kindje, nu 14 was er al) . Maar heb altijd 50/50 de zorg gedeeld met de vader. Ene week bij mij andere week bij hem.
Ze is nu 14, en omdat we niet meer dichtbij elkaar wonen is ze meer bij mij ( vanwege school, we hebben allebei al jaren een nieuwe relatie, ze heeft in beide gezinnen half boertjes en zusje etc) maar ze heeft nog steeds een echte vader-dochter relatie, en dat is zo belangrijk voor een kind.

Voedt jullie kind samen op, dat is eigenlijk mijn enige advies

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:48

WAT een zeikerds in dit topic zeg , pffffffft ik vind dat je nog heel erg netjes blijft.

Je bent duidelijk en recht voor zijn raap , ik kan dat wel waarderen , heb dat ook , en mensen leggen dat soms wel verkeerd uit.
Dat is jammer. Maar ik vind dat je het nog heel netjes , rustig em overdacht brengt allemaal , terwijl al die lompe horken je
hartstikke duidelijke verhaal helemaal verdraaien en je dingen voor de voeten gaan gooien die nergens op slaan :P

Je zegt heel duidelijk keer op keer dat je die kleine meid en vader niet uit elkaar zult houden , en dat je geen haat zal zaaien enzo.
En dan krijg je reacties waarin je kwlijk wordt genomen dat je het wilt uitvechten over de rug van je kind :P

Je neemt je verantwoordelijkheid hartstikke goed door voor de zwangerschap alles goed te bespreken , en dingen die je kind kunnen schaden
te vermijden , bent zo te lezen een pittig wijf dat goed voor zichzelf kan zorgen , goed haar best doet , goed doorbikkelt....
en dan wordt er weer gezegd dat je een soort prinsesje bent , hoe KOMT men erbij :P

Als jij hele dagen loopt te kotsen en je reactie daarop is : ik doe het voor een goed doel , oplet dat je niet erover klaagt , nog steeds je normale werk doet.... dat is hartstikke goed van je. Een BEETJE vent zegt dan : meissie ga jij maar even zitten , ik help wel. Omdat die als een goede huisvader wil zorgen voor vrouw en kind.

Ook al horen we het verhaal van 1 kant , het is natuurlijk idioot gedrag als een vader niet even samen die gasflessen wil regelen. Wat is dat nu voor moeite voor je vrouw en kind ? Dan zeg je toch niet : ga maar zelf slepen ermee / ga maar op de fiets / dan maar geen gas waardoor je zwangere vrouw kan kiezen :

- het zelf doen (zie je het voor je met zo'n buik ?? :P) met alle mogelijke schade van dien
- iemand anders het laten doen (wat ben je dan voor een vent...hij is toch de vent in huis , en de vader !)
- zonder gas blijven , dus geen warm water , niet kunnen koken.... daar word je blij van , en al helemaal als je met zo'n buik loopt !

Al met al geef je je vrouw dan allerlei extra stress , lekker voor de moeder van je kind zeg. Wat een hork.

En dan gaat het verdorie om een vrouw die normaal een hele zelfstandige bikkel is , die nu al maanden de pech heeft van een zware zwangerschap ,
en die verdorie al eens opgenomen is geweest omdat ze dachten dat het kindje niet meer leefde ! Dan ben je toch extra zorgzaam ??

En veel mensen hier in het topic reageren al net zo belachelijk , gaan vanalles lopen verdraaien en LEZEN gewoon niet waardoor ze rare conclusies gaan trekken.
En de TS is toch echt hartstikke duidelijk , volwassen en respectvol reageren hoor , zeker vergeleken met de verwijten die ze allemaal toegeworpen krijgt van slechte lezers....

Blijkbaar gaat het hier hetzelfde als met die kerel , het probleem is hetzelfde.

TS is hartstikke duidelijk , houdt zich volgens mij erg in en verwoord de dingen nog wat zachter en subtieler dan anders , en krijgt geen begrip maar juist gezeur :P

Blijkbaar ligt het dan toch op 1 of andere manier aan haar manier van communiceren , maar ik zie echt niet hoe ze duidelijker kan zijn....ze verwoordt het allemaal prima en heel volwassen , doordacht en met de juiste normen en waarden , iets anders kan ik er ècht niet van maken.

En ik ben iemand die normaal meestal wel de rollen omdraait qua schuldvraag als iemand zit te zeuren over een partner :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:51

Citaat:
Je zegt heel duidelijk keer op keer dat je die kleine meid en vader niet uit elkaar zult houden , en dat je geen haat zal zaaien enzo.
En dan krijg je reacties waarin je kwlijk wordt genomen dat je het wilt uitvechten over de rug van je kind :P

dat zegt ze dus wel. Hij mag haar alleen zien als hij betaalt. Zie mijn quote hiervoor.

En nogmaals, ik zeg niet dat TS ongelijk heeft, en ik doe geen uitspraken over haar ex. Maar ik ben er ook niet 100% van overtuigd dat wat TS als het belang van hun kind ziet ook daadwerkelijk het belang is.

Ik denk dat TS er het beste aan doet om dit topic uit haar berichtenlijst te halen en/of niet meer te reageren. Ik betwijfel of ze er op dit moment iets mee opschiet.

Citaat:
Enne... zou jij je kind alsnog meegeven als meneer niet zou betalen? Oftewel, voor hem wel de lusten en niet de lasten?

alleen nog deze. Dit zie ik dus niet als het kiezen in het belang van hun kind, maar de onderlinge strijd belangrijker vinden. En mss komt dat door de formulering, maar dit gevoel komt wel vaker zo over in de berichten.

TS, ik wens je oprecht veel sterkte in de laatste maanden, en veel wijsheid in het maken van je keuzes, voor jou, je ex en jullie kind.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-09-10 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:53

JessAndHope schreef:
Laat ik het dan anders zeggen, Mambo, wat ik heb gehoord van o.a. Juridisch Loket, is dat als hij zich niet aan de alimentatie houd, ik me niet aan de regelingen hoef te houden. het is nml een wisselwerking. Dat is wat mij is verteld, dat kan ik ook niet helpen :? Tis niet iets wat ik even verzin ofzo.
Enne... zou jij je kind alsnog meegeven als meneer niet zou betalen? Oftewel, voor hem wel de lusten en niet de lasten?

Ik ga het idd proberen, en ik wil er open instaan :j

Dan is dat JL aardig in de war, een rechter zal anders zeggen hoor. :j

Ja hoor, ik zou mijn kind nog meegeven. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:03

Lielle schreef:
Citaat:

dat zegt ze dus wel. Hij mag haar alleen zien als hij betaalt. Zie mijn quote hiervoor.

En nogmaals, ik zeg niet dat TS ongelijk heeft, en ik doe geen uitspraken over haar ex. Maar ik ben er ook niet 100% van overtuigd dat wat TS als het belang van hun kind ziet ook daadwerkelijk het belang is.

Ik denk dat TS er het beste aan doet om dit topic uit haar berichtenlijst te halen en/of niet meer te reageren. Ik betwijfel of ze er op dit moment iets mee opschiet.

Citaat:

alleen nog deze. Dit zie ik dus niet als het kiezen in het belang van hun kind, maar de onderlinge strijd belangrijker vinden. En mss komt dat door de formulering, maar dit gevoel komt wel vaker zo over in de berichten.

TS, ik wens je oprecht veel sterkte in de laatste maanden, en veel wijsheid in het maken van je keuzes, voor jou, je ex en jullie kind.

Joh gaat toch weg , je bent gewoon aan het zoeken hoor :)

Het is toch niet zo raar dat een moeder wil , dat de vader zich ècht om het kind bekommert.
Als hij pappa wil spelen , houdt dat in : tijd met je kind doorbrengen EN ook betalen aan het onderhoud van je kind.

Wel met je kind gaan lopen pronken en niks bijdragen qua onderhoud , dat doet een goede vader niet.

Bovendien heeft de TS al gezegd dat ook al zou er geen erkenning / alimentatie zijn , ze toch vader en dochter niet uit elkaar wil houden omdat ze het voor beide belangrijk vindt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:06

pmarena schreef:
Bovendien heeft de TS al gezegd dat ook al zou er geen erkenning / alimentatie zijn , ze toch vader en dochter niet uit elkaar wil houden omdat ze het voor beide belangrijk vindt.

Misschien nog een keer teruglezen want ook dit heeft ze al een paar keer tegen gesproken hoor.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:09

Ik ben niet aan het zoeken, ik geef alleen maar aan wat ik gelezen heb in de letterlijke berichten van TS. En dat laatste heeft ze wel gezegd, maar ergens anders net zo hard tegen gesproken.

pmarena schreef:
Het is toch niet zo raar dat een moeder wil , dat de vader zich ècht om het kind bekommert.
Als hij pappa wil spelen , houdt dat in : tijd met je kind doorbrengen EN ook betalen aan het onderhoud van je kind.
Wel met je kind gaan lopen pronken en niks bijdragen qua onderhoud , dat doet een goede vader niet.

natuurlijk snap ik dat een moeder dat wil. En ik snap ook heel goed dat je als moeder van mening bent dat de vader voor de lusten en de lasten moet opdraaien. Maar als hij dat niet doet, vind ik nog steeds dat je het belang van het kind om haar vader te kennen zwaarder moet laten wegen dan het conflict over geld en de verschillende opvattingen over wat een goede vader moet doen.

Kortom, ik snap wel wat ze zegt, maar ik ben en blijf van mening dat zij (en jij) het belangrijker vindt dat hij betaalt dan dat zij contact heeft met haar vader. Maar goed, die discussie is wel interessant, maar niet belangrijk. Ik hoop alleen dat TS oprecht het werkelijke belang van hun kind voorop stelt, en niet alleen haar interpretatie van dat belang.

(ik heb geen kinderen, en kan dus wellicht wat objectiever ernaar kijken).
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-09-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:09

eigen rechter spelen in bovengenoemde situatie zou ik zeker niet doen. Je kan beter te boek staan als een meewerkende ouder dan als er 1 die dwars ligt. Mocht er een zaak komen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:17

Lielle schreef:
Ik ben niet aan het zoeken, ik geef alleen maar aan wat ik gelezen heb in de letterlijke berichten van TS. En dat laatste heeft ze wel gezegd, maar ergens anders net zo hard tegen gesproken.

Kortom, ik snap wel wat ze zegt, maar ik ben en blijf van mening dat zij (en jij) het belangrijker vindt dat hij betaalt dan dat zij contact heeft met haar vader. Maar goed, die discussie is wel interessant, maar niet belangrijk. Ik hoop alleen dat TS oprecht het werkelijke belang van hun kind voorop stelt, en niet alleen haar interpretatie van dat belang.

(ik heb geen kinderen, en kan dus wellicht wat objectiever ernaar kijken).

:)) Nu wordt er ook al even voor mij ingevuld dat ik betalen belangrijker zou vinden dan omgang :))

Ik ben wel benieuwd naar een exacte quote waar de TS dit zegt trouwens , want ze is het hele topic duidelijk genoeg geweest dat ze het heel belangrijk vindt om het juiste voor die kleine te kiezen.

Erg jammer dat ze blijkbaar in elke zin elke uitspraak moet verpakken in dezelfde volledige uitleg die ze al vele keren gegeven heeft , voor de slechte lezers :)

Het is normaal dat een vader zijn kind ziet.
En het is normaal dat een vader meebetaald aan het onderhoud van zijn kind.

Daar kun je vanalles aan uitzonderingen omheen gaan verzinnen , maar komop , hoe kun je het met die 2 punten nu niet eens zijn ?

Ongeacht wat ik denk (daar kun jij helemaal niet over oordelen !) is het gewoon helemaal geen rare uitspraak als je zegt dat je vindt dat een vader tijd met zijn kind door moet brengen.....maar dat daar tegenover staat dat hij dat kind goed behandeld , met respect voor haar ontwikkeling en gezondheid , en dat hij mee betaald aan het onderhoud.

Het recht van de vader om zijn kind te zien , hangt ook vast aan de plicht om goed voor zijn kind te zorgen.

Pappa zijn is niet alleen maar pronken en profiteren , maar ook iets teruggeven aan je kind :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:30

pmarena, volgens mij moet je toch dit topic even goed doorlezen.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:34

Effe voor de duidelijkheid...
TS had enkel de vraag en hoop dat haar ex wel eens iets extra in het huishouden zou doen. Daar had ie geen zin in.
Dat kan ik begrijpen dat ie daar op een bepaald ogenblik geen zin in heeft. Maar als ie morgen en overmorgen en volgende week en na een maannd nog steeds geen zin heeft... Dan kan ik mij voorstellen dat het best frustrerend is voor TS. Niet?

Dat niet iedereen evenveel empathie aan de dag kan leggen, dat weet ik ook wel. Maar steevast alle misselijkheid, ongemakken, kwalen en dergelijke (tot verlichten in plaats van verzwaren) afwimpelt als zijnde aanstellerij... Dat wekt bij een zwangere vrouw toch ook niet meteen het leukste gevoel op denk ik?

Dat ie vandaag geen zin heeft in de zwangerschapsgym, dat snap ik. Dat ie er morgen, overmorgen, volgende week en volgende maand nog steeds geen zin in heeft... Dat getuigt in mijn ogen niet van grote interesse of zo.

Dat ie 's avonds zo verdomd moe is omdat ie 40 uur per week werkt... Tja, ik weet niet wat de norm in Nederland is, maar in België is een 40-uren week de standaard. De vrouw van mijn broer is nu al enkele maanden zwanger, en ik geef 't je op een blaadje, die is er str*ntmisselijk van, heeft rugpijn en dergelijke. Echt niet aangenaam. Wel, mijn broertje werkt in de bouw zo'n 60 uur per week en die zeurt niet dat ie 's iets moet doen wat ie anders niet hoefde te doen. Die zeurt niet als het eens een dagje niet zo opgeruimd is omdat zij ziek en verbeten van de pijn in de zetel lag.
En m'n broer heeft ook nog wel 's iets gezegd in de aard van Je bent toch zeker dat je misselijk bent, hé? Je zegt 't toch niet om mij te laten extra werken?, en dat zegt ie terwijl ie vrolijk fluitend doet wat hem gevraag werd en er achteraf nog aan toevoegt of ie misschien nog iets voor d'r kan doen.
En nou is mijn broer niet de enige die ik zo'n dingen hoor zeggen, en zie doen. Is haar ex dan de norm, en zijn mensen als mijn broer uitzonderingen en idioten?

Over dat betalen... TS had inderdaad aangegeven dat ze geen geld wou van haar ex, als ie zich ook niet met het kind zou gaan bemoeien (hij trekt zich ook niks van de zwangerschap aan, so what). Maar als ie dan ineens zijn plaats opeist als ouder, dan is het inderdaad heel normaal dat daar iets tegenover staat. Als ie echt oudertje wil spelen, dan betaald ie ook de helft in alles (pampers, kleren, school, opvang, speelgoed, etc). Dat zijn zaken waarvoor hij ook de helft zou hebben betaald als ie niet op een ander was geweest terwijl zijn zwangere vriendin thuis zat.

En verder zie ik hier heel veel mensen herhaaldelijk (en herhaaldelijk, en herhaaldelijk, en herhaaldelijk, en...) de vraag stellen of TS ooit op een normale manier heeft proberen te praten met haar ex, zonder neerbuigende toon of hoe je 't ook noemt. Wat doet jullie die vraag stellen? Was iemand erbij toen er gevraagd werd of 's iets extra wilde doen? Was iemand erbij toen ie gevraagd werd mee te gaan naar de zwangerschapsgym? Ik dacht het niet, dus kan niemand ook weten hoe en op welke toon het werd gevraagd.
En dat iemand na maanden zo'n gedoe 's effe door de rooie gaat, da's ook niet meer als normaal dacht ik.

Verder hoop ik voor alle vrouwen en meisjes die op dit ogenblik geen enkel begrip voor TS aan de dag kunnen leggen, dat ze nooit, maar dan ook nooit in dezelfde situatie terecht zullen komen. Al zou dat misschien wel bij een paar mensen de oogjes openen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:50

pmarena schreef:
:)) Nu wordt er ook al even voor mij ingevuld dat ik betalen belangrijker zou vinden dan omgang :))

er wordt gezegd: niet betalen = geen omgang, zie de quote. En het staat er in vraagvorm, en als 'dat heb ik gehoord', daar heb je gelijk in.

JessAndHope schreef:
Laat ik het dan anders zeggen, Mambo, wat ik heb gehoord van o.a. Juridisch Loket, is dat als hij zich niet aan de alimentatie houd, ik me niet aan de regelingen hoef te houden. het is nml een wisselwerking. Dat is wat mij is verteld, dat kan ik ook niet helpen :? Tis niet iets wat ik even verzin ofzo.

Voltigeur, ik snap echt een heleboel van de frustratie van TS. Ik heb alleen niet altijd de indruk dat ze echt het belang van hun kind zwaarts laat wegen, niet meer, niet minder.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:00

Lielle schreef:
JessAndHope schreef:

Voltigeur, ik snap echt een heleboel van de frustratie van TS. Ik heb alleen niet altijd de indruk dat ze echt het belang van hun kind zwaarts laat wegen, niet meer, niet minder.

Laten we de zaak eens even omdraaien... STEL: Na de geboorte geeft TS haar kind af aan haar ex, die dan alle kosten betaald, zij betaald geen allimentatie, maar gaat wel elke week of elke 2 weken het kind een weekendje halen.
Wat is TS dan? Een ouder die recht heeft op het zien van het kind, in het belang van het kind? Of is het dan gewoon een slechte moeder? Ik vrees dat iedereen het laatste zal zeggen. Al komt het wel helemaal op hetzelfde neer (akkoord, de moeder draagt het kind 9 maand bij zich, maar de vader kan als ie daar zin in heeft òòk heel dicht bij de zwangerschap betrokken zijn)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:00

Ach voltigeur, misschien zijn er wel mensen die daar mee te maken hebben gehad. Daarnaast, zwanger zijn is geen ziekte idd. En natuurlijk kun je een heel vervelende zwangerschap hebben maargoed, dat weet je dat dat kan gebeuren als je zwanger wordt. Mijn man is ook kapot als hij thuis komt en wij doen ook wel dingen samen maar schoonmaken en dergelijke dingen doe ik gewoon zelf en heb ik ook zelf gedaan. Ik bedoel, je kunt ook gewoon bij jezelf denken dat je niet zo moet zeuren en ervoor moet gaan. Ook vind ik dat je het kind niet als troef in moet zetten en ik vind toch dat dat gebeurt.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:11

Jep, en als je als man een tijdje droog staat door de lastige zwangerschap van je vrouw, dan mag je toch wel effe op een ander... Moet die zwangere bïtch maar niet zo zeuren. Heerlijk toch?

En aan de ene kant wordt hier en daar geopperd dat mannen altijd mannen zullen blijven, wat er eigenlijk op wijst dat men niet akkoord is met de denkwijze van de meeste mannen, maar aan de andere kant wordt het tegen TS gebruikt, omdat zij daar maar rekening moest mee houden. Hoe lüllig kan je eigenlijk doen zeg. Het is bijna hypocriet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:25

Voltigeur schreef:
Lielle schreef:
JessAndHope schreef:

Laten we de zaak eens even omdraaien... STEL: Na de geboorte geeft TS haar kind af aan haar ex, die dan alle kosten betaald, zij betaald geen allimentatie, maar gaat wel elke week of elke 2 weken het kind een weekendje halen.
Wat is TS dan? Een ouder die recht heeft op het zien van het kind, in het belang van het kind? Of is het dan gewoon een slechte moeder? Ik vrees dat iedereen het laatste zal zeggen. Al komt het wel helemaal op hetzelfde neer (akkoord, de moeder draagt het kind 9 maand bij zich, maar de vader kan als ie daar zin in heeft òòk heel dicht bij de zwangerschap betrokken zijn)

ik zeg niet dat TS dan een goede moeder is (en ik vind ook niet dat de ex zich op dit moment als een goede vader gedraagt), maar ook dan ben ik ervan overtuigd dat het een betere oplossing is dan wanneer er helemaal geen contact meer is tussen ouder en kind.

het gaat me er dus niet om dat de vader (of moeder) het recht heeft om het kind te zien, het gaat me erom dat het kind het recht heeft om haar ouder te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:36

Laten we maar gewoon ophouden met dit topic.. het is ons kind niet en TS luisterd toch naar helemaal niks. Ze wil er zelfs niet even over denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:29

MamboBeach schreef:
Ach voltigeur, misschien zijn er wel mensen die daar mee te maken hebben gehad. Daarnaast, zwanger zijn is geen ziekte idd. En natuurlijk kun je een heel vervelende zwangerschap hebben maargoed, dat weet je dat dat kan gebeuren als je zwanger wordt. Mijn man is ook kapot als hij thuis komt en wij doen ook wel dingen samen maar schoonmaken en dergelijke dingen doe ik gewoon zelf en heb ik ook zelf gedaan. Ik bedoel, je kunt ook gewoon bij jezelf denken dat je niet zo moet zeuren en ervoor moet gaan. Ook vind ik dat je het kind niet als troef in moet zetten en ik vind toch dat dat gebeurt.

Dan heb je geluk gehad met je zwangerschappen.
ik werk 50 uur pw, maar dat ging voor geen meter meer en werd ook een paar keer opgenomen. Het is niet voor niets dat er best wat vrouwen sterfte is tijdens zwangerschap en bevalling, het is gewoon vaak wel een ziekte.

En dat jij graag schoonmaakt is je eigen keuze ,maar bij ons wordt zorg voor huis en kinderen gewoon gedeeld en dat vind ik de meest normale situatie. Ik zou het bizar vinden dat ik naast mijn fulltime baan ook nog het hele huishouden zou moeten doen, dat heeft niets met zeuren te maken ( gelukkig heb ik een normale man die zelfs meer doet dan ik in het huishouden omdat ik meer werk)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:30

Voltigeur schreef:
Jep, en als je als man een tijdje droog staat door de lastige zwangerschap van je vrouw, dan mag je toch wel effe op een ander... Moet die zwangere bïtch maar niet zo zeuren. Heerlijk toch?
En aan de ene kant wordt hier en daar geopperd dat mannen altijd mannen zullen blijven, wat er eigenlijk op wijst dat men niet akkoord is met de denkwijze van de meeste mannen, maar aan de andere kant wordt het tegen TS gebruikt, omdat zij daar maar rekening moest mee houden. Hoe lüllig kan je eigenlijk doen zeg. Het is bijna hypocriet.

Pardon? Waar zeg ik dat?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:35

MariekeB schreef:
MamboBeach schreef:

Dan heb je geluk gehad met je zwangerschappen.
ik werk 50 uur pw, maar dat ging voor geen meter meer en werd ook ene paar keer opgenomen. Het is niet voor neits dat er best wat vrouwen sterfte is tijdens zwangerschap en bevalling, het is gewoon vaak wel een ziekte.

En dat jij graag schoonmaakt is je eigen keuze ,maar bij ons wordt zorg voor huis en kinderen gewoon gedeeld en dat vind ik de meest normale situatie. Ik zou het bizar vinden dat ik naast mijn fulltinme baan ook nog het hele huishouden zou moeten doen, dat heeft niets met zeuren te maken ( gelukkig heb ik een normale man die zelfs meer doet dan ik in het huishouden omdat ik meer werk)

Geluk gehad? Nee hoor, helemaal niet. Ook ik ben opgenomen, en niet zomaar in een (streek)ziekenhuis. Moest eerder stoppen met werken want 'er waren er voor minder gestopt'. Ik hoor het de gyn nog zeggen. Maargoed, ik ben ik en TS is TS. Niet iedereen is hetzelfde en iedereen vat de dingen anders op. Vrouwensterfte in NL valt enorm mee hoor qua zwangerschap en/of bevalling.
Ik vind het geen ziekte, sommige maken er helaas wel een ziekte van. Niet klagen maar dragen en hopen dat je een gezond kindje op de wereld kan en mag zetten.

Ik maak helemaal niet graag schoon :') maar ik bedoel te zeggen dat mijn man niet boven de plee hoeft te hangen. Maar afruimen, koken en dat soort dingen doen we samen, ook zo met de kinderen.
Ik zeg ook niet dat jij alles alleen moet doen als je zoveel werkt hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:45

Ok dan begrepen we elkaar verkeerd.
Natuurlijk moet je doorzetten, maar op een gegeven moment kan het niet meer. ( nieren opgezwollen, jicht, weeen onderweg in de auto met 22 weken) . Dan kun je wel heel hard doorgaan maar dan maak je je kindje en jezelf kapot.

ps : mijn man hangt ook gewoon boven de wc :)