Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JessAndHope schreef:vrouwke schreef:
ja idd.
wat me ook opvalt: jij doet helemaal niks verkeerd zeg je, maar je ex vriend is vanalles de schuld.
dit geloof ik dus echt niet.
hij doet alles verkeerd, maar mag straks wel betalen.
als het dan zo erg is als jij zegt, zou ik er ook helemaal niks meer mee te maken willen hebbe.
Euhm.. vrouwke... heb je alles wel doorgelezen? En met alles, bedoel ik álles.
Want dan had je kunnen lezen dat ik inderdaad de laatste 3 mnd op eieren heb gelopen en me ontzettend keurig heb gedragen om onze relatie te redden, maar dit helaas dus geen drol uitmaakte. En prima als je vind dat dat niet kan en als je me niet geloofd, maar dan moet je hier uberhaupt niet reageren, want dan kan alles wat ik zeg wel een leugen zijn.
Hij dééd alles verkeerd, ik moet nog afwachten hoe het straks gaat. Ik ben mijn vertrouwen in hem volledig kwijt, en dat zal hersteld moeten worden. En ja, hij mag betalen als hij ook het kind wil zien. Wil hij de erkenning nietig verklaren... prima... dan hoeft hij ook niet te betalen.
Denk je dat ik op een moeilijke ex zit te wachten? Als het had gekund had ik hem wel uit mn leven verbannen hoor. maar hij ís de vader van mijn kind en dat zal hij altijd blijven. Ongeacht onze relatie... hij moet er zijn voor het kindje.

) met alle mogelijke schade van dien
Citaat:Je zegt heel duidelijk keer op keer dat je die kleine meid en vader niet uit elkaar zult houden , en dat je geen haat zal zaaien enzo.
En dan krijg je reacties waarin je kwlijk wordt genomen dat je het wilt uitvechten over de rug van je kind
Citaat:Enne... zou jij je kind alsnog meegeven als meneer niet zou betalen? Oftewel, voor hem wel de lusten en niet de lasten?
JessAndHope schreef:Laat ik het dan anders zeggen, Mambo, wat ik heb gehoord van o.a. Juridisch Loket, is dat als hij zich niet aan de alimentatie houd, ik me niet aan de regelingen hoef te houden. het is nml een wisselwerking. Dat is wat mij is verteld, dat kan ik ook niet helpenTis niet iets wat ik even verzin ofzo.
Enne... zou jij je kind alsnog meegeven als meneer niet zou betalen? Oftewel, voor hem wel de lusten en niet de lasten?
Ik ga het idd proberen, en ik wil er open instaan
Lielle schreef:Citaat:Je zegt heel duidelijk keer op keer dat je die kleine meid en vader niet uit elkaar zult houden , en dat je geen haat zal zaaien enzo.
En dan krijg je reacties waarin je kwlijk wordt genomen dat je het wilt uitvechten over de rug van je kind
dat zegt ze dus wel. Hij mag haar alleen zien als hij betaalt. Zie mijn quote hiervoor.
En nogmaals, ik zeg niet dat TS ongelijk heeft, en ik doe geen uitspraken over haar ex. Maar ik ben er ook niet 100% van overtuigd dat wat TS als het belang van hun kind ziet ook daadwerkelijk het belang is.
Ik denk dat TS er het beste aan doet om dit topic uit haar berichtenlijst te halen en/of niet meer te reageren. Ik betwijfel of ze er op dit moment iets mee opschiet.Citaat:Enne... zou jij je kind alsnog meegeven als meneer niet zou betalen? Oftewel, voor hem wel de lusten en niet de lasten?
alleen nog deze. Dit zie ik dus niet als het kiezen in het belang van hun kind, maar de onderlinge strijd belangrijker vinden. En mss komt dat door de formulering, maar dit gevoel komt wel vaker zo over in de berichten.
TS, ik wens je oprecht veel sterkte in de laatste maanden, en veel wijsheid in het maken van je keuzes, voor jou, je ex en jullie kind.

pmarena schreef:Het is toch niet zo raar dat een moeder wil , dat de vader zich ècht om het kind bekommert.
Als hij pappa wil spelen , houdt dat in : tijd met je kind doorbrengen EN ook betalen aan het onderhoud van je kind.
Wel met je kind gaan lopen pronken en niks bijdragen qua onderhoud , dat doet een goede vader niet.
Lielle schreef:Ik ben niet aan het zoeken, ik geef alleen maar aan wat ik gelezen heb in de letterlijke berichten van TS. En dat laatste heeft ze wel gezegd, maar ergens anders net zo hard tegen gesproken.
Kortom, ik snap wel wat ze zegt, maar ik ben en blijf van mening dat zij (en jij) het belangrijker vindt dat hij betaalt dan dat zij contact heeft met haar vader. Maar goed, die discussie is wel interessant, maar niet belangrijk. Ik hoop alleen dat TS oprecht het werkelijke belang van hun kind voorop stelt, en niet alleen haar interpretatie van dat belang.
(ik heb geen kinderen, en kan dus wellicht wat objectiever ernaar kijken).
Nu wordt er ook al even voor mij ingevuld dat ik betalen belangrijker zou vinden dan omgang 

pmarena schreef:Nu wordt er ook al even voor mij ingevuld dat ik betalen belangrijker zou vinden dan omgang
JessAndHope schreef:Laat ik het dan anders zeggen, Mambo, wat ik heb gehoord van o.a. Juridisch Loket, is dat als hij zich niet aan de alimentatie houd, ik me niet aan de regelingen hoef te houden. het is nml een wisselwerking. Dat is wat mij is verteld, dat kan ik ook niet helpenTis niet iets wat ik even verzin ofzo.
Enne... zou jij je kind alsnog meegeven als meneer niet zou betalen? Oftewel, voor hem wel de lusten en niet de lasten?
Lielle schreef:JessAndHope schreef:Laat ik het dan anders zeggen, Mambo, wat ik heb gehoord van o.a. Juridisch Loket, is dat als hij zich niet aan de alimentatie houd, ik me niet aan de regelingen hoef te houden. het is nml een wisselwerking. Dat is wat mij is verteld, dat kan ik ook niet helpenTis niet iets wat ik even verzin ofzo.
Voltigeur, ik snap echt een heleboel van de frustratie van TS. Ik heb alleen niet altijd de indruk dat ze echt het belang van hun kind zwaarts laat wegen, niet meer, niet minder.
Voltigeur schreef:Lielle schreef:JessAndHope schreef:Laat ik het dan anders zeggen, Mambo, wat ik heb gehoord van o.a. Juridisch Loket, is dat als hij zich niet aan de alimentatie houd, ik me niet aan de regelingen hoef te houden. het is nml een wisselwerking. Dat is wat mij is verteld, dat kan ik ook niet helpenTis niet iets wat ik even verzin ofzo.
Voltigeur, ik snap echt een heleboel van de frustratie van TS. Ik heb alleen niet altijd de indruk dat ze echt het belang van hun kind zwaarts laat wegen, niet meer, niet minder.
Laten we de zaak eens even omdraaien... STEL: Na de geboorte geeft TS haar kind af aan haar ex, die dan alle kosten betaald, zij betaald geen allimentatie, maar gaat wel elke week of elke 2 weken het kind een weekendje halen.
Wat is TS dan? Een ouder die recht heeft op het zien van het kind, in het belang van het kind? Of is het dan gewoon een slechte moeder? Ik vrees dat iedereen het laatste zal zeggen. Al komt het wel helemaal op hetzelfde neer (akkoord, de moeder draagt het kind 9 maand bij zich, maar de vader kan als ie daar zin in heeft òòk heel dicht bij de zwangerschap betrokken zijn)
MamboBeach schreef:Ach voltigeur, misschien zijn er wel mensen die daar mee te maken hebben gehad. Daarnaast, zwanger zijn is geen ziekte idd. En natuurlijk kun je een heel vervelende zwangerschap hebben maargoed, dat weet je dat dat kan gebeuren als je zwanger wordt. Mijn man is ook kapot als hij thuis komt en wij doen ook wel dingen samen maar schoonmaken en dergelijke dingen doe ik gewoon zelf en heb ik ook zelf gedaan. Ik bedoel, je kunt ook gewoon bij jezelf denken dat je niet zo moet zeuren en ervoor moet gaan. Ook vind ik dat je het kind niet als troef in moet zetten en ik vind toch dat dat gebeurt.
Voltigeur schreef:Jep, en als je als man een tijdje droog staat door de lastige zwangerschap van je vrouw, dan mag je toch wel effe op een ander... Moet die zwangere bïtch maar niet zo zeuren. Heerlijk toch?
En aan de ene kant wordt hier en daar geopperd dat mannen altijd mannen zullen blijven, wat er eigenlijk op wijst dat men niet akkoord is met de denkwijze van de meeste mannen, maar aan de andere kant wordt het tegen TS gebruikt, omdat zij daar maar rekening moest mee houden. Hoe lüllig kan je eigenlijk doen zeg. Het is bijna hypocriet.
MariekeB schreef:MamboBeach schreef:Ach voltigeur, misschien zijn er wel mensen die daar mee te maken hebben gehad. Daarnaast, zwanger zijn is geen ziekte idd. En natuurlijk kun je een heel vervelende zwangerschap hebben maargoed, dat weet je dat dat kan gebeuren als je zwanger wordt. Mijn man is ook kapot als hij thuis komt en wij doen ook wel dingen samen maar schoonmaken en dergelijke dingen doe ik gewoon zelf en heb ik ook zelf gedaan. Ik bedoel, je kunt ook gewoon bij jezelf denken dat je niet zo moet zeuren en ervoor moet gaan. Ook vind ik dat je het kind niet als troef in moet zetten en ik vind toch dat dat gebeurt.
Dan heb je geluk gehad met je zwangerschappen.
ik werk 50 uur pw, maar dat ging voor geen meter meer en werd ook ene paar keer opgenomen. Het is niet voor neits dat er best wat vrouwen sterfte is tijdens zwangerschap en bevalling, het is gewoon vaak wel een ziekte.
En dat jij graag schoonmaakt is je eigen keuze ,maar bij ons wordt zorg voor huis en kinderen gewoon gedeeld en dat vind ik de meest normale situatie. Ik zou het bizar vinden dat ik naast mijn fulltinme baan ook nog het hele huishouden zou moeten doen, dat heeft niets met zeuren te maken ( gelukkig heb ik een normale man die zelfs meer doet dan ik in het huishouden omdat ik meer werk)
maar ik bedoel te zeggen dat mijn man niet boven de plee hoeft te hangen. Maar afruimen, koken en dat soort dingen doen we samen, ook zo met de kinderen.