Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
esmespitfire schreef:Dat was eigenlijk ook de reden dat ik mirena wilde ik heb de implanon en bevalt prima. Af en toe een paar druppels en meer niet. En heeft het zelfde effect als de mirena alleen de mirena kan 5 jaar blijven zitten en deze maar 3 jaar. En het grote voordeel wat die ook heeft is dat de mirena ingebracht moet worden beneden en de impalanon in de bovenarm. Ik zou nooit meer een mirena willen ik hou het lekker bij de implanon
Wendy31 schreef:Mijn uitstrijkje 2 weken geleden was een pap2, niks om me zorgen over te maken volgens de dokter maar toch blijft het door mijn hoofd spoken. Moet nu over 6 maanden terug komen voor een nieuw uitstrijkje. Dus maar hopen dat het weer een pap1 is
Citaat:Het nadeel van de implanon is dat je veel meer hormonen binnen krijgt dan met de mirena, het inbrengen was een eitje dat is mij erg mee gevallen
Lieffiefi schreef:Nikka schreef:
Nee het is niet erfelijk.
HEt spijt me... 'Nee het is niet erfelijk'' trap ik even onderuit
•Wie
Meestel komt erfelijke baarmoederhalskanker voor na de overgang, maar de ziekte komt ook op jongere leeftijd voor.
•Factoren die een rol kunnen spelen bij het ontstaan
◦Dragers van deze gemuteerde genen hebben 25 - 70% levenslang risico op baarmoederhalskanker, 4-12% op eierstokkanker en 25 - 70% op darmkanker.
◦Geen mutatie aangetoond, maar wel verdenking op 'Lynch syndroom': verhoogd risico op baarmoederhalskanker. Hierbij spreken we van de familiaire vorm.
•Klachten/symptomen
Bloedverlies en/of bruine afscheiding buiten een gewone menstruatie of na de overgang.
Het is wel degelijk erfelijk... Wat niet per definitie hoeft te betekenen dat je het ook krijgt. Maar erfelijkheidsfactoren zijn er zeer zeker.
Echter, worden er op diverse websites diverse dingen gemeldt over wel/geen erfelijkheidsfactoren.
Menig gyneacoloog is wel overeenstemmend in de aanwezigheid erfelijkheidsfactoren.
MISTRAL94 schreef:Gohya bedoel je niet een vaginale echo? Volgens mij maken ze standaard een vaginale echo als je komt
MISTRAL94 schreef:Ja dat klopt dan bedoelde je toch de echo! Daar kun je idd mee kijken, op het scherm. Echo kunnen ze ook van je buik maken. Ik heb een paar weken terug een echo van het hart gehad dat was heel leuk om te zien. Stuk leuker dan bij de gyn haha