Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:48

Sinds ik hardloop word ik alleen maar zwaarder.. ik hou het op uh.. spieren :+

Vandaag hoefde ik niet te lopen, heb net even met een vriendin een rondje geskate.. ook wel even lekker!
Morgen heb ik een drukke dag, dus denk dat ik vrijdag pas weer ga lopen.

lauralarissa

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:58

spieren wegen meer dan vet :) Je kan dan ook meetlint pakken en gaan meten, daar moet je dan wel verschil in zien ;)

Vandaag lekker 30 minuutjes gelopen :) Ging erg lekker :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:48

:wave:

Je kan echt beter gaan meten dan op de weegschaal gaan staan hoor :j

Ikj ben bij mijn ouders en daar stond de collecte van de dierenambulance aan de deur, dus ik zeg tegen die man, wacht even hoor ga ik even vragen. Zegt mijn moeder nee :+
Zegt die collectant: Nou dan hoop ik dat je het ook nooit nodig hebt :oo Nou die krijgenvan mij dus ook geen cent he :n

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:52

Meiden wat zijn jullie allemaal goed bezig! +:)+

Jeetje, ga een week op vakantie en voel me echt een vreemde hier _O- ! Heb mij tijdens de vakantie netjes gedragen, gelet op wat ik at en toch lekker wandelen, kanoën enz, en met resultaat!! Niet aangekomen! :D

Vandaag nog maar een keer lesje 3 van Evy gelopen, viel een beetje tegen. Gaat toch niet zo makkelijk als ik dacht. Vrijdag gaan we weer! :D

@KDS, ik heb het ook, een gespannen gevoel, ik denk dan maar dat mijn onderbewuste zin heeft om te lopen en erg ongeduldig is :')

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:32

ik hoop ook dat het mijn onderbewuste is, misschien leg ik er ook te veel druk op... het is allemaal nog best zwaar en dan baal ik als ik het niet haal en dan ga ik me alvast druk maken over hoe moe ik word... en gek genoeg, ben je dan heul snel moe :')

Mijn vakantie was wat betreft afvallen i-de-aal... ik ben op de tandem naar parijs gefietst... elke dag 80 km, dan maakt het nauwelijks nog uit wat je eet, want afvallen doe je toch wel. Dus... prima methode...
Volgens mij zit het er nu alleen alweer aan...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:45

OP de Tandem :+ Hoe kom je daar nou bij ??

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:50

euhm, childhood dreams :D ... we hebben er speciaal een oude metalen tandem voor gekocht (hij heet nu Dries), op een of andere manier passen die dingen al zo lang als ik weet bij parijs; hoewel ik geloof dat ze in parijs niet zo heel veel zwaar bepakte ouderwetse tandems zien (hoogstens race/mountainbike tandems) :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:52

OH :') Ik vind het echt om te gieren :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:00

Das wel vrij uniek, met de tandem naar Parijs... :j

Ga morgen weer lekker lopen...

Trouwens, KDS, probeer het hardlopen echt te zien als een manier om te ontspannen, dan ga je veel fijner lopen dan wanneer je er prestatiedruk op legt...

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:07

Moet je proberen om met de tandem over de Arc de Triompf te gaan... Doodeng, maar als je het eenmaal hebt gedaan; wil je niet anders fietsen in Parijs ik zou zeggen 'Doen'.
(Band plakken voor de Notre Dame... ook zeker doen :P )

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk heel lekker heb gelopen net. Netjes voor het donker binnen, en een stuk minder uitgeput (en dus een kleur rood die nog op het kleurenschema van de flexa past... ipv een beetje paars rood) en dus, ga ik door naar de volgende les.
Ik kwam achter een paar essentiele dingen, een... ademen is soms best ingewikkeld als je er over nadenkt en twee... ik liep eigenlijk net iets (te veel te) hard om het vol te houden. Ik zat in het begin achter een paar zeer langzaam fietsende jongeren, had geen zin om eerst te roepen en dan er langs te hijgen en puffen en ben dus op een afstandje gaan lopen en hun tempo aan gehouden. En dat ging een stuk makkelijker dan mijn sprints de voorgaande keren :')
Kortom: ademen en echt ietsje langzamer in het begin. Snel deze les er ein-de-lijk vanaf, en de volgende erop. Die dan maar vrijdag :)

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:48

80 km per dag fietsen? Pf ik heb aan 5 km naar mn werk hihi.
Wel heel erg gaaf z'n ervaring denk ik!

Ik heb net 15x1 gelopen.. en nu een beetje zware benen verder ging het redelijk moet ik zeggen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:32

Meetlint? :o? Rennen jullie om gewicht te verliezen? Voor mij wel een belangrijke reden denk ik nu ik er zo over nadenk.
Een weegschaal heb ik nooit gehad. Ik doe alles wat op gevoel (lees: passen m'n broeken nog of niet?). Ik voel dat m'n dijkwabjes wat verdwijnen (wishfull thinking?). :D
M'n schoonmoeder die eens nederlands kampioen (of eigenlijk nr 2) was (hoe heb ik het zo uit kunnen kiezen?!), meende het al aan me te zien. Maar dat lijkt me, eerlijkheidshalve, wat optimistisch na 7 keer rennen :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:34

Ik drink nu overigens een heerlijk wijntje en dat lijkt me een mooie afsluiting van een redelijk sportief dagje ;-)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 02:33

Mag ik me ook melden hier?
Ben vanavond weer begonnen met start to run, moet weer bij het begin beginnen haha.. dus les 1 gedaan, 18 minuten gelopen :) voelde goed, was tenminste niet compleet uitgeput maar ik kreeg er juist energie van :D heerlijk. Overmorgen les 2 :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:00

Olympia96 schreef:
Meetlint? :o?

Jep!
Taille, heupen, bovenbeen omtrek meten! Daar gaat absoluut verschil in zitten! :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:33

Meten is leuk! Wegen is stom.... _O-

Ik mag vanavond weer, wordt wel een rustig rondje denk ik, heb nog wat spierpijntjes van mijn aanvaring met de grond...

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:44

Hoi Allemaal,

Ik heb gister voor het eerst weer de hardloop schoenen aan getrokken.
Normaal loop ik altijd hetzelfde rondje. Ik wil ook het start to run mp3 ding proberen, maar krijg geen goede downloodbare versie gevonden.
Iemand een link?
Groetjes

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:53

Hoi,
ik wil terug beginnen met lopen, na 15 jaar gestopt te zijn. ik heb een paar tips nodig ( sorry als die al behandeld zijn maar jullie topic is zo groot :-))ik heb 3 operaties aan mijn knie gehad en veel gerookt, nu ben ik het zat en wil stoppen met roken en terug in beweging, waar moet ik op letten? zeker qwa kleding ik hoor dat somige broeken flink ophoog kruipen en dat de boven benen dan tegen elkaar aan gaan schuren( 15 jaar geleden waren mijn benen niet zo aanwezig als nu ;-). ik ben al heel blij als ik de 500 meter heb gehaald :-)hoe dan ook ik ben zo ver en ga ervoor!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:02

Goedemorgen, ik ga vanavond ook weer :j

Ik zou voor nu al een 7/8 broek aantrekken denk ik :j Daar ren ik het fijnste in :j
Ik rook ook nog steeds, maar allang niet zo veel meer en ik voel me er goed bij. Je moet zelf gewoon doen waar je je het prettigst bij voelt :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:12

Nou net terug van de Lidl. Alles maar in 2 maten meegenomen. Was al een drukte van belang daar! Op het plaatje zag de broek en trui er leuk uit. Ga het zo even passen.
Heb ook maar een stel sokken en reflectorbandjes meegenomen

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:14

yip schreef:
Hoi,
ik wil terug beginnen met lopen, na 15 jaar gestopt te zijn. ik heb een paar tips nodig ( sorry als die al behandeld zijn maar jullie topic is zo groot :-))ik heb 3 operaties aan mijn knie gehad en veel gerookt, nu ben ik het zat en wil stoppen met roken en terug in beweging, waar moet ik op letten? zeker qwa kleding ik hoor dat somige broeken flink ophoog kruipen en dat de boven benen dan tegen elkaar aan gaan schuren( 15 jaar geleden waren mijn benen niet zo aanwezig als nu ;-). ik ben al heel blij als ik de 500 meter heb gehaald :-)hoe dan ook ik ben zo ver en ga ervoor!!

Je hebt in ieder geval de goede spirit!! Hou die vast!
Stoppen met roken? Gewoon wegsmijten die gore handel! (Heb ik ook 5 jaar geleden gedaan *\o/* )
Zorg in ieder geval de eerste weken voor een goed opbouwschema. Check dit topig voor meerdere tips.
Qua kleding? Ik zelf vindt het prettig om echte hardloopkleding te dragen. Dit ademt beter dan bijvoorbeeld een katoenen t-shirt. Ik loop zelf op dit moment in een 3/4 broek en een shirt met korte mouwen. Als het erg dreigend is knoop ik een jasje om mijn middel.
Ik denk dat je gewoon even bij een sportwinkel een paar soorten broeken moet passen.
Wat heb je aan je knie? Het is wel heel belangrijk om goede schoenen aan te schaffen! Goede schoenen schelen 80% van je blessures! Bijvoorbeeld runnersworld kan je goed helpen.
In ieder geval heel veel succes en hou ons op de hoogte van je vorderingen!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:15

Phylos schreef:
Nou net terug van de Lidl. Alles maar in 2 maten meegenomen. Was al een drukte van belang daar! Op het plaatje zag de broek en trui er leuk uit. Ga het zo even passen.

Ik hoop dat ze vanavond bij ons nog wat hebben liggen...
Was van plan om een broek, shirt en reflectorbandjes mee te nemen!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:15

Voor hardloopkleding kun je nu ook naar de Lidl. Volgensmij best fijn spul en voor een leuke/normale prijs

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:17

Oeh ik ga ook even naar Lidl dan :) broek heb ik, maar reflectorbandjes zijn ook wel handig :)

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:43

klotshtiduj schreef:
Phylos schreef:

Ik hoop dat ze vanavond bij ons nog wat hebben liggen...
Was van plan om een broek, shirt en reflectorbandjes mee te nemen!

Ik ga op weg terug naar huis langs de lidl kom er 2 tegen :). Hoop dat ze nog iets leuks hebben..
Hebben ze ook shirts met lange mouwen?