Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:37

nee het is blond.. ik wil het kastanje bruin..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:40

Ik wil komende week ook naar de kapper. :)
Ben er nog niet over uit of ik deze keer eens alles in een lengte wil, of weer laagjes..
Maar dat heb ik altijd.

Ook wil ik mijn haren dan laten verven, maar ben er nog niet uit welke kleur.

Ik ben vrij bleek in mijn gezicht, en ben van nature een brunette.
Ik zit te denken aan een warme bruintint, maar ook weer niet te donker, omdat dat mijn 'bleekheid' meer benadrukt, lijkt me.

Eens even kijken op Google of ik wat leuks kan vinden!

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:55

Happy_Liz schreef:
hoi hoi,

Ik heb mijn haar net ontkleurt en wil er blond in doen ( ben ook blond van mezelf)
Mijn haar is op het moment een lichte kleur oranje. Dekt de blonde verf wel als ik het ga verven?

Ik ben bang dat het groen gaat worden. Je moet namelijk warmte toevoegen en in heel veel thuis kleuringen zit geen warmte in. Ik ben kapster en ik pigmenteer het eerst voor zodat er warmte inkomt en dan doe ik de gewenste kleur erover heen.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:57

Kitty__ schreef:
Hallo!

Ik heb even een vraag. Een aantal dagen terug heb ik bij de kapper een tube verf & waterstofperoxide gehaald. In de tube zit 100 ml, moet er dan dezelfde hoeveelheid waterstofperoxide bij? Ze hebben het me wel verteld maar ik weet het niet meer zeker :+

Dit vindt ik heel appart ik ga mijn klanten echt niet verf mee naar huis geven. De mengverhouding hangt af van welk merk het is. Het kan 1:1 zijn, of 1:1,5 of 1:2 dat is dus heel verschillend.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:00

Thillie, ik vind het ook best raar, maar bij ons in de op = op voordeelshop zag ik een keer ook allemaal van dit soort haarkleurspul staan.. hetzelfde als mijn kapper op mij gebruikte. Ik zou zelf hier trouwens nooit mee gaan prutsen!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:41

Misschien moet je nog even de kapper bellen?
Als je de juiste hoeveelheden weet is er niks aan de hand. :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:04

hier nog iemand,
ben niet naar de kapper gegaan maar heb zelf mijn haar gegeverfd met Syoss, was bij de etos 1+1 gratis,
denk voor die 9 euro 2 pakjes, kan ik best proberen

nu heb ik heel iritant haar die de verf niet goed vast houd......dus zo ga ik mijn haar wassen en ben er zeker van dat het water weer gekleurd zal zijn
zelfs met verf die de kapper erin zet, gebeurd het nog..... zo iritiant :(

esther25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:17

Iemand tips ? Ik wil mijn haar graag van blond naar bruin verven (met zon spoeling dus niet permanent) maar nu ben ik bang dat het groen ofzo word. Is daar veel kans op ?

Kitty__

Re: Noord-Brabantse Kempen bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:37

Bedankt voor de reacties.
bij mijn kapper hebben ze ook een klein winkeltje waar ze dus onder andere verf verkopen.
omdat ik het niet zeker wist qua hoeveelheid heb ik het door mijn achternichtje laten verven die bijna klaar is met de kappersopleiding. uiteindelijk is het dus allemaal goed gekomen en ik ben een stuk goedkoper uit dan bij mijn eigen kapper.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 01:36

esther25 schreef:
Iemand tips ? Ik wil mijn haar graag van blond naar bruin verven (met zon spoeling dus niet permanent) maar nu ben ik bang dat het groen ofzo word. Is daar veel kans op ?

Jep daar heb je best veel kans op.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 01:42

Ik heb net zelf mijn haren wat bijgepunt. :)
Maar toch maar eens kijken of ik een van deze dagen bij de kapper terecht kan hier, want wil ze flink in laagjes en toch ietsje korter

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 02:26

ik hoop dat iemand mij kan helpen, iemand al ervaring met de haarverf van john frieda?

anywayz, ik heb een rode gloed in mn haar, ik zocht mooi chocolade bruin met geen roodtinten, volgens het meisje van de drogisterij was de chocoladebruin van syoss goed, op t stukje haar was hij ook echt bruin bruin, op de verpakking roodachtig maar ze was er van overtuigd dat hij bruin bruin zou worden, en nu ben ik dus bruin met een giga roodtint erin, en ik wil die er potverdorie uit hebben!!! ik wil gewoon echt bruin bruin haar!

dus niet:
http://www.drogisterij.net/Verzorging-H ... n/P/183331

maar:
http://www.luxyhairextensions.com/shop/ ... sions-160/

Afbeelding
hier valt t mee, maar nu t wat vaal wordt, ben ik in t licht oranje ;(

iemand tips voor haarverf?

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 02:41

Ik zou wel een andere dagcrème proberen _O- :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:18

Hahaha wimmus .. :')

Dramaqueen, ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Wel raar dat je een roodtint krijgt van gewoon chocobruin? Misschien heb je al die warme tinten er nog onder zitten..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:08

Ik vind het ook wel raar, want ik heb ook chocoladebruin geprobeerd, en dit heb ik echt niet!!
ik heb het wel 10 minuten langer laten intrekken..... doe ik bij alle haarverf, gewoon uit voorzorg :)
nu een week later zit het nog steeds super mooi erin, en ik heb echt verschrikkelijk haar.
zelfs verf van de kapper blijft er niet langer dan 2 weken inzitten

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 03:47

Wat xDramaQueen heeft gebeurt bij mij ook. Nu had ik midden chocolade bruin, en vooral als het net geverfd is lijkt mijn haar wel rood. Ik heb het idee dat mijn haar gewoon heel gevoelig is voor de roodtinten, want ik heb dit áltijd als ik mijn haar bruin verf. Nu was het deze keer wel heel erg, maar 't is altijd aanwezig.
Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:40

Ik heb hetzelfde als jou, Dramaqueen, maar dan met blond/oranjetinten. Heeeel lang geleden (februari dit jaar ofzo) had ik m'n haar oranje-ig geverfd. Intussen heb ik m'n haar al 3x opnieuw blond geverfd en het BLIJFT oranje {x)

Nu is het zo:
Afbeelding

Tips, iemand? :+

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:07

Yasmine, als het een troost mag zijn, ik vind het een mooie kleur en je hebt het geluk dat het bij je huidskleur past :)
tot zover het goede nieuwe, rood is namelijk de moeilijkste kleur om uit te haar te krijgen,
zelf zul je hier in ieder geval niets aan kunnen doen, als je het echt lelijk vindt, kun je naar de kapper gaan, maar die zal dan vrees ik moeten ontkleuren enzo...
na een tijdje zal het sowieso wel 'slijten'...
ik had het ook voor en ben (met wat geduld) ook weer mooi blond geworden...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:12

haai haai!!

Mensen met kennis, help!!! ik heb stijl haar, heel erg stijl haar.. Nu dacht ik leuk te zijn en een krultang te kopen! Na een uur kl*te zitten ze erin! Mn haar staat stijf van de lak maar goed, dit moest het zijn.. Nog voordat ik mn slaapkamer uitloop zijn de krullen getransformeerd in rare deuken in mn stijle haar, jullie begrijpen dat het er al helemaal uit was voordat ik de deur uit was.... :=

De kapper om advies gevraagd. Heb speciaal spul gekregen wat ik erin moet doen voor het krullen en vet dure shampoo en conditioner omdat mn haar te glad zou zijn.. Ik was 60 euro armer, mn haar is niet meer uit de knoop te krijgen maar krullen weigeren hun positie te behouden!

Volgens mij heb ik bandhaar.. Heb ook ooit permanent gehad, dat bleven ook deuken in mn haar. Verf pakt niet goed en is er binnen 2 weken uit, misschien zegt dit wat..?

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:12

Yasmine, als je terug wil naar blond dan moet je het toch echt blonderen. Ik zelf ben van lichtblond naar donkerbruin gegaan. Ben inmiddels weer blond. Maar heb dmv highlighs alles laten oplichten. 1e keer kreeg ik precies dezelfden rossige kleur als jij, 2e keer donkerblond met rossige gloed. Beide bij de kapper laten doen. Daarna twee keer zelf blond geverft en ben inmiddels weer lichtblond :)

DQ, jij bent van nature toch blond? Zoja, dan moet je bruin met een roosting hebben om een groene gloed te voorkomen. Vrees alleen dat er te veel rood zat in deze verf. Ik weet niet welke tint er bij mij is ingegaan, maar ik had een mooie donker kleur zonder rode gloed. Als je het nu wil verven moet je denk ik kijken naar een naturel/ koude kleur bruin.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:07

ik wil mn haar weer ontkleuren.. vind lichter toch beter bij mij staan, meer mij. had t voor de winter wat donkerder gedaan, dat werd wel beetje grijs/groen, had het heel licht, de lichtste kleur van syoss.. frozen pearl. heb heel veel gewassen met head and shoulders en kleurmousse erin die er na drie wassingen uit is. het is nu goud/caramel blond. maar nu was mijn vraag eigenlijk kan je na ontkleuren(met live van schwarzkopf) er weer gelijk een kleur overheen doen of even wachten?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:48

Vriendlief gaat vanavond mijn haren weer verven! :):)

Deze keer heb ik gekozen voor 'Praline' van Casting Creme Gloss..
Ben benieuwd!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:07

Haha Steentje dat jij jou vriend dat toevertrouwd! Mijne zou er echt een zooitje van maken denk ik :o

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:08

ikke129 schreef:
ik wil mn haar weer ontkleuren.. vind lichter toch beter bij mij staan, meer mij. had t voor de winter wat donkerder gedaan, dat werd wel beetje grijs/groen, had het heel licht, de lichtste kleur van syoss.. frozen pearl. heb heel veel gewassen met head and shoulders en kleurmousse erin die er na drie wassingen uit is. het is nu goud/caramel blond. maar nu was mijn vraag eigenlijk kan je na ontkleuren(met live van schwarzkopf) er weer gelijk een kleur overheen doen of even wachten?

Als je je haar wilt behouden zal ik even wachten :=

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:13

dressagelady schreef:
Haha Steentje dat jij jou vriend dat toevertrouwd! Mijne zou er echt een zooitje van maken denk ik :o

Haha, de eerste keer dat hij mijn haren wilde verven, wil je helemaal niet weten wat voor doodsangsten ik heb uitgestaan, hahaha! :))
Maar het resultaat mocht er zijn, dus mag hij het deze keer ook weer doen!

Heb 'm wel net nog goed op het hart gedrukt, dat hij EEEEERST weer goed (!) de gebruiksaanwijzing moet lezen.
Net als de vorige keer. :))