[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:55

Okee, dank je! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:42

Heb je een reserve strip achter de hand? Dan moet je er daar eentje uit nemen op de laatste dag, dus die je nu te kort komt :) of morgen, zodat je telling op je gewone strip niet in de war raakt verder.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:57

@ Jans: Dat maakt toch niet zo veel uit als de TS een dag eerder met de volgende strip begint ? :) Dus dan is ze een dag eerder ongesteld en een dag eerder klaar dan voorheen.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:02

Jans bedoeld dat ze dan morgen een pil uit een andere strip neemt zodat de telling ( de dagen op dr strip) dan weer klopt, anders neemt ze morgen die van vrijdag in.... snappie?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:04

Nee dat staat er niet helemaal. Ze schrijft op het laatst of morgen. Mocht ze dat op het laatst pas doen dan maakt het niet uit of ze die wel of niet inneemt ;)

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:06

ohja, ik dacht dat ze anders bedoelde, maar inderdaad dagje eerder ongesteld maakt niets uit nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:13

Hilde, als TS vorige keer netjes een stopweek had, mag ze niet eerder stoppen. Dan is het meteen niet meer veilig. :) Alleen als ze al doorgeslikt had mag ze eerder stoppen.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:14

is dat zo? daar heb ik nog nooit van gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:18

Waarom denk je dat er zoveel pillen in een strip zitten? Eerder stoppen is echt niet de bedoeling, dat kan alleen als je doorslikt :) anders verkort je je cyclus, en daar is de hoeveelheid hormonen in de pil niet op gebouwd ;)

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:19

klinkt inderdaad wel logies, maaaar ik had nu laatst 2 pillen vergeten en toen ging ik me er even in verdiepen. daar staat bij dat als je in de laaste week er 1 vergeet, je óf moet doorslikken óf direct een stopweek moet inlassen... Teminste zo staaat het in mijn bijsluiter,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:23

Ja dat zijn de nieuwe pilregels, maar die vertrouw ik niet zo. Bovendien met mijn pil (driefasen) kan dat niet eens. :=

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:28

ooh oke ik heb mycro(nogiets) daarbij is elke pil gewoon hetzelfde... ik slik m altijd 3 maanden door, dus ben daar verder ook niet achteraangegaan....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:29

Daar is Danielle weer!!
De Microgynon bedoel je :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:00

Help. :o

Ik heb door de vakantie periode 3 strips doorgeslikt (mocht van de dokter :) ). Maar ik heb vrijdag mijn laatste pil gehad en nu nog niet ongesteld. Moet ik mij zorgen maken? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:07

Nee, met drie strips achter elkaar moet je lichaam de bloeding gewoon even op gang brengen. Sommige vrouwen worden zelfs met drie strips niet ongesteld omdat het lichaam geen bloed heeft aangemaakt :)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:13

Jans: Dan is de apotheek waar ik heen ben gegaan niet op de hoogte geweest van jou kennis.
En de bijsluiter evenmin.

Er staat duidelijk in de bijsluiter dat wanneer je een pil vergeet in je laatste week dat je dan meteen je stopweek moet inlassen. Ik zat namelijk met mijn menstruatie tijdens de vakantie. Ik ben toen 1 dag eerder gestopt met de pil omdat ik anders ongesteld zou zijn op vakantie. ( dus ik heb gewoon een stopweek ingelast)

En ik ben nog steeds niet zwanger := Zal toch wel goed zijn :)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:14

3 maanden doorgeslikt ? :wow:

Ik slik mijn pil echt nooit door :n Ik heb het welgeteld 1 keer gedaan omdat ik het anders tijdens mijn operatie was. Niet echt fris :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:16

Ik zal eens kijken wat mijn bijsluiter zegt :j heb hem toevallig hier naast me liggen :+

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:17

maar een drie periode pil had je het over he ? Wat houdt dat in ? :)

Ik slik al 4 jaar microgenon maar mijn cyclus begint wat te veranderen ? Heel raar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:22

Driefasen pil is een pil met drie verschillende doseringen hormonen. In 1 strip heb ik zegmaar drie kleurtjes. Even kijken of ik een handige uitleg kan vinden.

Ik gebruik de driefasen omdat de gewone combinatiepillen zoals Stediril, Microgynon etc te licht zijn voor mijn lichaam. := ik mag hem alleen niet zomaar doorslikken van mijn arts, volgens de bijsluiter kan het wel maar niet te vaak. Het liefste moet je de strip verlengen met de laatste fase zegmaar. Dus doorgaan met hetzelfde kleurtje. Doe ik ook meestal.

Fasen
De éénfasepil is het makkelijkste in gebruik, omdat elke pil evenveel hormonen bevat. Dit maakt het ook makkelijker om de menstruatieperiode te verschuiven. De tweefasenpil heeft twee verschillende hoeveelheden aan hormonen. De driefasenpil heeft drie verschillende hoeveelheden aan hormonen.

De twee laatste moet je dus erg nauwkeurig gebruiken. Lees aandachtig de gebruiksaanwijzing. Natuurlijk is het sowieso belangrijk de pil trouw in te nemen. Zorg ook dat je weet wat je moet doen als je de pil een keertje vergeet.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:35

Oke ! Ja ik heb ook het idee dat mijn pil niet meer helemaal goed is.
Het afgelopen half jaar wordt ik pas na 5 dagen ongesteld, ben ik mimimaal ongesteld en heb weinig klachten meer. Terwijl ik het voorheen na 2 dagen al was en dan 5 volle dagen met rugpijn, buikpijn en chocolade buien. Heel vreemd allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:37

Het kan ook komen dat je lichaam went aan de hormonen, veel vrouwen hebben bij langer pilgebruik dat de bloeding gewoon wegblijft. Zelfde idee als met de prikpil :)

Met de gewone pillen, zoals Stediril en Microgynon was ik 3 weken ongesteld 1 week niet, nu met de driefasen: Trigynon ben ik nog maar 3 dagen ongesteld :))

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:39

Oeh echt :D Fijn !
Ja ik slik de microgenon 4 jaar alweer , misschien zelfs 5 jaar. Zou het daar aan liggen dan ? Ik moet volgende week woensdag naar de huisarts dan zal ik het meteen vragen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:40

Je kan het altijd navragen, maar de kans is heel groot dat dat het gewoon is :j

Ik hoop ook nog steeds dat het uiteindelijk gewoon wegblijft, maar het is nu zo weinig wat ik verlies.. is opzich ook niet erg :D

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:46

Hallo,

Ik heb deze vakantie ook 3 strips doorgeslikt imv omstandigheden (operatie aan polsen maakt het inbrengen van tampons niet erg makkelijk, het maakt alles erg moeilijk). Nu kreeg ik op de 2e maandag van mijn 3e strip ineens lichtelijk bloed. het was maar een dag en ik had echt ongesteldheidsklachten maar het zette niet door. Het kwam opzetten na ...
De keer erna kreeg ik weer last van erg weinig bloed, zonder de buikkramp.
Ik slikte de pil gewoon door en heb nu nergens last van. mijn strip is bijna afgelopen en ik stop uiteraard ondanks 2 zeer pijnlijke polsen in het verband. er zijn gewoon dingen die je niet aan mensen wil vragen.
Kan het iets betekenen?