Ik schrok me kapot, ik zou wat pakken en toen glee laptopje van mijn schoot. Ik was bij dat hij niet aan het netwerk zat, hij werkte op de accu, anders was het anders gegaan. Ik heb sinds 12 juli een wia uitkering, ben ik wel blij mee. Ik krijg mijn centen nu op een vaste tijd, dus geen stress meer daar over. Ik kan weer paardrijden en vrijer bewegen en hoef me niet meer tegenover hem te verantwoorden. (dat eiste hij)
Mijn nichtje is lekker rustig aan het spelen, met neefje lief er bij is gegarandeerd herrie. Hij mag wel bij opa blijven.
Maaaike
Geplaatst: 14-07-10 17:05
Dat scheelt zeker, dat je je niet meer hoeft te verantwoorden!! Dit moet je een hoop rust en ruimte geven, fijn zeg! Een klein beetje zekerheid in ieder geval!!
Maaaike
Geplaatst: 14-07-10 17:18
En Aikon, hoe gaat het met je brace? Is met dit weer denk ik geen pretje om je brace om te hebben?
aikon
Geplaatst: 14-07-10 17:20
Scheelt een klein beetje veel, eigenlijk. Mijn brace heb ik zoveel mogelijk af, het broeit te veel er onder. Met dit weer heb ik al vaker eczeem, maar onder de brace is het heel erg nu. Mis de airco in dat ding
Maaaike
Geplaatst: 14-07-10 17:23
Kan me voorstellen dat dat vreselijk is ja.. Zeker als je al exceemgevoelig bent.. Ze zouden inderdaad een airco in je brace moeten bouwen!!
Freedom1
Geplaatst: 14-07-10 17:49
Maaaike schreef:
Kan me voorstellen dat dat vreselijk is ja.. Zeker als je al exceemgevoelig bent.. Ze zouden inderdaad een airco in je brace moeten bouwen!!
ja dat mag hier in mijn gips ook
vandaag een slechte dag, heel veel hoofdpijn, draaierig, het gaat niet over, ook niet met pijnstillers... hoop dat het niet van men nieuwe medicatie is.
vriendin is vandaag ook even afgekomen.. kon wel niet veel zeggen want deed allemaal pijn
aikon
Geplaatst: 14-07-10 17:57
Ook in mijn kleren, wat een k*t weer is het. Wanneer begint de winter? Dat is veeeeeel beter weer, word hier ook depri van, kan mijn warmte niet kwijt, eczeem speelt op, kan niet slapen, als je iets doet breekt gelijk het zweet uit. Ik heb nog nooit zoveel gezweet als nu, kan de vochthuishouding niet op pijl houden. charlot Veel drinken, ik heb ook veel last van hoofdpijn en al. Af en toe sterke bouillon drinken om het zout wat je uit zweet weer aan te vullen, daar word je ook erg suf van.
Freedom1
Geplaatst: 14-07-10 18:02
ja vind het ook stom weer.. begin ook meer van winter/lente te houden. Zoals het nu is, is het niet te doen. Je kunt werkelijk niets doen.
zal direct iets eten met zout op. hopelijk helpt het
Maaaike
Geplaatst: 14-07-10 18:05
Hier is het begonnen met regenen.. Heerlijk, het mag ook nog wel even gaan sneeuwen en vriezen..
Charlot; je kan best zo naar zijn van je nieuwe medicatie. Ik ben een week erg ziek geweest toen ik met m'n medicatie begon. Kon niet zelf lopen en me verplaatsen enzo. Lag als een dood vogeltje in bed.. Hoe voel je je verder?
Freedom1
Geplaatst: 14-07-10 18:14
hier regend het al een groot uur
ik voel me nog steeds niet zo goed... ben heel bang voor volgende week, dat gesprek. Verder kan ik het niet zo goed uitleggen, ben nog steeds wat verward
pff heb mogen nr dokter gaan.. had al 3 zware pijnstillers genomen en hoofpijn/misselijkheid verdween niet. Heb spuit gehad. Ze zei ook dat ik over gespannen weer was. men spieren stonden keihard mag terug naar de kine gaan
Pollewoppy
Geplaatst: 14-07-10 21:51
Ik ga morgen een afspraak maken bij mijn arts / psychiater. Het gaat niet zo goed met me. Alle emoties komen er nu uit denk ik. Ben ook bang om te gaan slapen. Heb steeds nare dromen
Maaaike
Geplaatst: 14-07-10 21:56
PW wat vervelend voor je. Goed dat je morgen belt!!
Ik heb vandaag trouwens wel een aardige dag. Wel veel geslapen, denk dat ik gisteren teveel gedaan heb. Fijn gesprek gehad over de terugkeer naar de deeltijd. Wilde morgen weer voor één onderdeel heen gaan, maar we hebben dat door geschoven tot na het weekend. Mijn begeleider vond me nog niet zo lekker uit m'n ogen kijken en ik denk dat ze daar ook gelijk in heeft. Morgen een lekker extra dagje zonder verplichtingen.
Mijn arts was er niet vandaag en via de receptie kon ik pas 30 juli terecht. Dus heb ik haar voicemail ingesproken. Ik hoop dat ze er morgen weer is en me dan even terugbelt en ik wat eerder kan.
Nu lekker pannenkoeken eten. Remco heeft net staan bakken!
Fijne avond allemaal!
Maaaike
Geplaatst: 15-07-10 18:31
PW, wat fijn dat je een betere dag gehad hebt! Kan inderdaad, dat je gisteren teveel hebt gedaan.. Je had tenslotte ook een heftige dag daarvoor gehad. Wat slim dat je begeleider je morgen lekker thuis laat blijven, verstandig! Eetsmakelijk en hoop je snel weer even te spreken Vond het gisteren fijn om met je te kletsen!
Freedom1
Geplaatst: 16-07-10 09:44
nog steeds een egobericht... sorry
gisteren ging ik even nr Boy terug. hij staat nu al sinds zondag niet meer bij mij.. ik had het paard zover gekregen, dat ie thuis vanzelf nr me toekwam, dat ie eindelijk eens "zot" kon doen (spelen). hij was dus totaal veranderd. Nu ik kwam nr hem toe en hij kwam in volle gallop terug. Dat gevoel was heerlijk!! Nu erna ging ik naar de eigenaar die in de tuin bezig was, hij komt me doodleuk vertellen dat hij nu alleen gaat verder doen met boy. dat ik dus niet meer moet komen. ik zakte in de grond weg, heb heel de avond zitten wenen, ben kotsmisselijk en weet niet meer wat te doen met mezelf...
ik deed alles voor boy, ook zijn hoefjes en dergelijke. voor mij betekend een paard heel veel, nadat ik mijn eigen paard niet meer kon zien, durfde ik geen band meer leggen met paarden. Nu met boy is dat toch terug gekomen en nu moet ik van hem ook weer afscheid nemen.
's nachts is vriendin nog gebleven tot ik sliep omdat ik mezelf niet in hand had en ik in alle staten was (ben)
ik weet niet goed wat ik nog moet doen. ik voel dat ik als maar dieper zak
Mijn arts is op vakantie hoorde ik net toen ik nog een keer belde. Ze is volgende week ook nog weg. Schiet lekker op. Er is vast wel een vervanger, maar daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten
Gats Charlot! Kan me voorstellen dat je je nu heel rot voelt! Is je vriendin nog bij je? Of kan je ergens heen?
En balen PW dat je arts op vakantie is!(bedoel je daar de huisarts mee?)
En kunnen jullie me wat meer vertellen over deeltijd? Ik heb daar geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd wat dat inhoud, wat jullie daar doen!
Pollewoppy
Geplaatst: 16-07-10 15:29
Ik bedoel de arts van het GGZ die over mijn medicijnen gaat. Mijn huisarts zie ik eigenlijk nooit meer sinds ik bij het GGZ loop. Alles gaat via daar, vind ik wel makkelijk. Gelukkig zie ik wel maandag mijn behandelaar weer. Merk dat ik minder actief ben, ik weet niet zo goed in hoeverre het echte moeheid is of depressie-moeheid zeg maar. Heb mezelf daarom nu maar van de bank afgestuurd
Ik doe nu een driedaagse deeltijd en zit in een depressiegroep. Mijn programma ziet er als volgt uit:
Maandag: Running Basisgroep lunch Cognitieve Therapie Ergo Therapie
De dagen beginnen altijd met een vorm van bewegen en sluiten af met een (ontspannende) activiteit. Behalve op maandag, dan sluit ik af met Ergo, maar het is gericht op werk, dus dat vind ik wel heel leuk. Het bewegen en de activiteiten zitten bewust in deze groep, omdat activering bij depressie erg belangrijk is. Dat vind je dus niet in iedere vorm van deeltijd terug.
Waarschijnlijk ga ik naar een ander behandelprogramma en kom ik weer in de oude structuur. Daarbij volg ik 5 ochtenden in de week de basisgroep van anderhalf uur en heb je de rest van de dagdelen of vrij of je therapieën. Denk daarbij aan Ergo therapie, Muziektherapie en cursussen en trainingen (bv. assertiviteit).
Als je nog meer wil weten roep je maar!
Oja: De basisgroep zal ik even toelichten. Hier staan we stil bij hoe we ons voelen en wat we voelen en of we weten waar het vandaan komt. Verder worden de werkpunten behandelt. Dat is waar je die week aan wil werken en kan per persoon erg verschillen. Op maandag benoem je je werkpunt, woensdag evalueren hoe het gaat en vrijdag kijken of je het behaald hebt. Ook behandelen we één keer in de week een thema. Dat onderwerp bepalen we zelf en kan van alles zijn. Laatst hadden we het over je eigen verantwoordelijkheid binnen je behandeling.