Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:28

Heb 1 van mix and match van de hunkemöller. Meestal slaag ik daar nie, maar ze hadden nu ook wat grotere cup maten, en mix and match, dus toch geslaagt :D

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:48

O: kellog's special K cornfake's met magere yogurt met vers geperste jus.
T: plakje VK ontbijtkoek
M: 1 VK beschuitje met 3 aardbijen, 1 VK vruchtenhagel, 1 meergranen eierkoek
T: appeltje en 3 aardbijen in stukjes gesneden, beetje kaneel, 1 eetlepel ongesuikerde muesli en een scheut magere yogurt door elkaar geroerd in een bakje! vult, is lekker en gezond :D
A: patatje's, één frikandel en sla. Moet toch kunnen voor een keertje? wel gefrituurd in een soort olijf olie. :)
* stukje fietsen en 2 uur Wii'en
T: -

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:31

Ik wil ook graag wat afvallen maar soms heb ik gewoon een eet-aanval... ik hou het ook nooit lang vol (lijnen, dieëten en alleen maar gezond eten). Ik ben trouwens niet dik, maar ook niet super slank. Toch wil ik wel wat kwijt.. heeft iemand tips?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:34

Kelly misschien is het een goed plan om lekker te gaan sporten! dan hoef je je eten niet drastisch aan te passen, en door 3 keer in de week een beetje te rennen of cardio te doen bij de fitness kan je toch wat afvallen!

Airborn die heb ik ook. :D een zwarte.. met stippeltjes touwtjes

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:35

_Lizzy_ schreef:
T: appeltje en 3 aardbijen in stukjes gesneden, beetje kaneel, 1 eetlepel ongesuikerde muesli en een scheut magere yogurt door elkaar geroerd in een bakje! vult, is lekker en gezond :D

Dat klinkt lekkerr!!! net een soort swirl haha

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:38

Ja, asporten, dacht ik ookal aan. Ben helaas even een tijdje gestopt met paardrijden. Ik dacht eraan om een tijdje te gaan fitnessen, maar is dat duur en hoe gaat dat in zijn werk?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:39

Hmm, mijn bikini is verschillende kleuren bruin en blauw. Vind'm zelf erg mooi :P

Zostraks 25 min wezen hardlopen, ging best lekker :D Alleen mn vaste rondje kon nie :( Helft van het pad is nu 1 grote modderpoel, das nie echt lekker lopen :P

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:39

Ik heb het een tijdje geprobeerd met hardlopen.. maar ook dit hou ik niet vol want ik vind daar echt geen bal aan.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:41

Hoe fitnessen in zijn werk gaat? .. nou je betaald per maand een bedrag (bij mij 15 euro, onbeperkt) en kan dus gaan wanneer je wilt. er zijn verschillende apparaten, van cardio en kracht. als je wat sterker wiltworden kan je dat laatste gedeelte oefeningen doen, maar als je voornamelijk wilt afvallen zou ik gebruik gaan maken van cardio apparaten.
Zoals crosstrainer, fiets, loopband crossramp etc. Na ongeveer 25 minuten activiteit ga je vet verbranden. dit verschilt natuurlijk per persoon..

Je kan natuurlijk, als je het te duur vind, ook thuis wat oefeningen doen! zoals een blokje hardlopen of een half uurtje zumba doen (via youtube vind je leuke filmpjes!).

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:44

En hardlopen.. tsja hoe lang deed je dat dan? Want na een tijdje ben ik er doorheen en vind ik het leuk! er zijn trouwens ook mp3's te downloaden met een personal coach. Die begeleid je bv 25 minuten met hardlopen, met verschillende muziek! dat lijkt me motiverend voor jou!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:44

Marije__ schreef:
Hoe fitnessen in zijn werk gaat? .. nou je betaald per maand een bedrag (bij mij 15 euro, onbeperkt) en kan dus gaan wanneer je wilt. er zijn verschillende apparaten, van cardio en kracht. als je wat sterker wiltworden kan je dat laatste gedeelte oefeningen doen, maar als je voornamelijk wilt afvallen zou ik gebruik gaan maken van cardio apparaten.
Zoals crosstrainer, fiets, loopband crossramp etc. Na ongeveer 25 minuten activiteit ga je vet verbranden. dit verschilt natuurlijk per persoon..

Je kan natuurlijk, als je het te duur vind, ook thuis wat oefeningen doen! zoals een blokje hardlopen of een half uurtje zumba doen (via youtube vind je leuke filmpjes!).

Harlopen is geen optie want ik vind het niet leuk en keer al heel snel richting huis. Ik porbeer wel steeds vaker te wandelen met de hond enzo maar ja hier val je niet echt vanaf. Ik zal op youtube eens even kijken. Bedankt voor de tips.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:45

Marije__ schreef:
En hardlopen.. tsja hoe lang deed je dat dan? Want na een tijdje ben ik er doorheen en vind ik het leuk! er zijn trouwens ook mp3's te downloaden met een personal coach. Die begeleid je bv 25 minuten met hardlopen, met verschillende muziek! dat lijkt me motiverend voor jou!

Hmmm, even kijken naar dat soort mp3's. Ik heb het een maandje uitgeprobeerd.
Nou moet ik ook van mezelf toegeven dat ik niet streng ben voor mezelf. Als ik geen zin meer had ging ik lopen, of op een bankje zitten en weer naar huis. Ook met een vriendin geprobeert maar die steekt hetzelfde in mekaar als mij. :D

Ik vind het wel jammer dat ik op dit moment niet paardrij. Dat was voor mij ook een stukje ontspanning (als ik bijv. stress of problemen/ruzie had).
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 13-05-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:46

Mijn avond eten word een beetje van alles wat geloof ik ...
een stuk lekkerbek, wat noodles, een beetje sla en misschien (ik kan me wss niet inhouden straks) een hamburger bij de mac.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:28

Marije__ schreef:
Mijn avond eten word een beetje van alles wat geloof ik ...
een stuk lekkerbek, wat noodles, een beetje sla en misschien (ik kan me wss niet inhouden straks) een hamburger bij de mac.

Je kunt ook een mac salad schaker nemen, lekker gezond haha.
Nee hoor, je kan best een keertje een hamburger nemen, je komt echt niet meteen aan van één hamburger. zolang je het maar niet elke dag doet ;)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:09

Ik heb net alweer een handje japanse mix op, pfff waarom heb ik hier nog een halve zak open? Als ik niet oppas gaat die er ook nog in :P

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:16

Ik heb officieel een slechte dag -O-
Bij mijn oma macaroni gehad en daarna mona pudding met slagroom, paar blokjes chocola.... En ik mag van mezelf zometeen wat chips want ik ben ongesteld geworden. Morgen maar een balansdagje....

Vanochtend in ieder geval al een wandeling van een half uur gemaakt en zonet naar mijn oma gefietst (ik fiets nooit := ) en morgen 3 uurtjes werken, ga ik 's middags weer op de fiets naar de huisarts en 's middags ook nog maar even een half uurtje zumba. 's Avonds ga ik patatjes met mijn oma eten, ook weer slecht maar ik zorg dat we t weekend bij mijn ouders gezond en mager eten. :)

En ik heb nu echt het besluit genomen om een hondje te nemen, twijfel alleen nog of ik een volwassen dier uit het asiel zal halen of toch een pup :=

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:25

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:39

xx_Kelly_xx schreef:
Harlopen is geen optie want ik vind het niet leuk en keer al heel snel richting huis. Ik porbeer wel steeds vaker te wandelen met de hond enzo maar ja hier val je niet echt vanaf. Ik zal op youtube eens even kijken. Bedankt voor de tips.

Ik vond er in het begin ook echt de BALLEN aan :+. Het lukte niet, ik hield het moeilijk vol, had nooit zin om te gaan.... Maar eens je een bepaald punt voorbij bent, wordt het echt leuk! Het blijft wel zwaar :D, maar een ander soort van 'zwaar'.

Allesinds, als je conditie wil opbouwen en echt wil sporten om af te vallen, dan zal je toch eventjes tanden moeten bijten geloof ik.. Want van alleen paardrijden bv (wat wel gewoon heel leuk is) zal je niet al te veel conditie krijgen en ook geen kilo's door kwijtspelen. Ik geloof dat alle cardio in het begin een beetje afzien en tanden bijten is....

Voor het wat 'leuker', al eens gedacht aan Zumba (wel zien dat je een goede hebt, héél veel sportscholen hebben geen mega intensieve zumba)? Kickboxen? Spinning? Het is maar wat je leuk vindt hé..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:40

Ik zal eens kijken!

Ja ik ga dit weekend ook lekker lange wandeling met de hond van mijn ouders maken en zondag halve dag rondlopen in dierentuin dus ach :)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:44

Van drie uur in draf op een paard krijg je ook wel conditie hoor geloof me :D (endurance training)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:45

Pff ik heb nu toch wel even een moeilijk momentje := ben de hele dag aan het leren geweest voor tentamens.
Was om 9 uur begonnen en ben doorgegaan met leren tot 3 uur. Daarna nog tot een uur of 6 bezig geweest met een beleidsplan.

Nou ik ga dan echt snaaien hoor van dat stilzitten := Pfff

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:33

Ik kreeg een tip dat honger vaak verward wordt met dorst dus als je trek hebt eerst een glas water en dan op zoek naar iets lekker als je nog zin hebt :)

Niet te vaak wegen Duke echt maar 1x per week je maakt jezelf gek!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:15

Ik heb een bakje cornflakes met melk gehad en daardoor heb ik een klein beetje hagelslag gedaan, heeft de erge trek wel gestild :j

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:23

Mijn menu van vandaag was:

O: 2vk boterhammer met halva jam
T: Een koffie leutje
L: tomaten soep
T: 2 blokjes melk chocolade
D: 1 Meergranenbol met een groente burger en wat sla
T: niks..

Morgen weer wegen ben benieuwd...!!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:24

Elmira schreef:
Ik heb een bakje cornflakes met melk gehad en daardoor heb ik een klein beetje hagelslag gedaan, heeft de erge trek wel gestild :j

Misschien een stomme vraag, want ik eet nooit cornflakes..
Maar eet je dat met warme melk?