Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Equimotion schreef:@MB, dank je dat je toch de moeite neemt om normaal te reageren.
Wat ik nou nog steeds niet goed uit je post kan opmaken: vind jij het dus normaal dat kinderen vreemde mensen aanspreken?
laetitia schreef:edit: te laat
Ik ben het geheel met Mambo eens. Ik geen geen kinderwens, vind ze ook niet heel erg leuk maar hé we leven nu eenmaal in een SAMENLEVING.
Beetje tolerantie naar anderen toe zal je goed doen en je minder verbitterd maken.
MamboBeach schreef:Lielle, je hebt het over normen en waarden en dat je niet lastig gevallen wil worden door kinderen in een vliegtuig of trein. Ik vind dan dat je totaal geen verdraagzaamheid hebt. En dat vind je raar?
Dit vind ik trouwens een heel andere discussie.
Een persoon zoals jij is in mijn ogen alleen met zichzelf bezig en vindt alleen zichzelf belangrijk. Mag je hebben en mag je doen maar totaal geen respect van mijn kant hoor.
Ik blijf in herhaling vallen maar we leven met zijn allen op deze aardbol en zullen met elkaar moeten leven.
Zelf ben ik helemaal geen persoon die mensen zonder kinderen zal veroordelen, om het zo te zeggen.
laetitia schreef:Equimotion schreef:@MB, dank je dat je toch de moeite neemt om normaal te reageren.
Wat ik nou nog steeds niet goed uit je post kan opmaken: vind jij het dus normaal dat kinderen vreemde mensen aanspreken?
Ik vind dit redelijk normaal, ligt eraan op wat voor manier. Kinderen zijn nieuwsgierig, onbevangen.
Ze leren elke dag, elke minuut. Kinderen zitten in één groot leerproces.
Een puppy is soms ook té enthousiast naar vreemden toe, rent soms op iemand af die honden vreselijk vindt.
Dat puppy moet ook nog leren.
Wendy schreef:MamboBeach schreef:Lielle, je hebt het over normen en waarden en dat je niet lastig gevallen wil worden door kinderen in een vliegtuig of trein. Ik vind dan dat je totaal geen verdraagzaamheid hebt. En dat vind je raar?
Dit vind ik trouwens een heel andere discussie.
Een persoon zoals jij is in mijn ogen alleen met zichzelf bezig en vindt alleen zichzelf belangrijk. Mag je hebben en mag je doen maar totaal geen respect van mijn kant hoor.
Ik blijf in herhaling vallen maar we leven met zijn allen op deze aardbol en zullen met elkaar moeten leven.
Zelf ben ik helemaal geen persoon die mensen zonder kinderen zal veroordelen, om het zo te zeggen.
Ik moet hier eigenlijk wel een beetje om gniffelen. Deze post zit echt vol met tegenstrijdigheden.
Je roept dat je niet iemand bent die een ander zal veroordelen, maar je zegt meteen daarvoor dat jij vindt dat lielle: niet verdraagzaam is, alleen met zichzelf bezig is, alleen zichzelf belangrijk vindt, je geen respect voor haar hebt.
Als dat geen veroordelen is, wat is het dan wel?
En je beantwoordt nog steeds de vraag niet: vind jij het normaal dat kinderen in het vliegtuig of in de trein andere mensen lastig vallen?
laetitia schreef:edit: te laat
Ik ben het geheel met Mambo eens. Ik heb geen kinderwens, vind ze ook niet heel erg leuk maar hé we leven nu eenmaal in een SAMENLEVING.
Beetje tolerantie naar anderen toe zal je goed doen en je minder verbitterd maken.
Lielle schreef:Dat is een antwoord, absoluut.
Maar je hebt sowieso niet goed gelezen, ik geef nl aan dat ik niet lastig gevallen wil worden, en dat is door kinderen maar ook in zijn algemeenheid door anderen in trein of vliegtuig als ik zit bv te lezen. Om daaruit meteen te concluderen dat ik alleen met mezelf bezig ben en alleen mezelf belangrijk vind, vind ik op zijn minst kort door de bocht en op zijn ergst zelfzaam grof en nodeloos beledigend, van hetzelfde niveau als wanneer ik zou zeggen (voorbeeldje!) jij alleen maar geinteresseerd bent in jouw kinderen en dat je schijt hebt aan de rest van de wereld. Zo'n opmerking zou ik niet voor mijn rekening durven nemen, en dat jij zoiets wel durft, zegt IMO wel iets over het respect dat je wil of kan opbrengen in een discussie.
Wat vind je er mis aan dat ik gewoon ongestoord een boek wil lezen? Stel jij er prijs op als je met je kind fijn aan het spelen bent in het bos en ik kom daar met mijn paard (of hond) lekker rijden/wandelen, precies op het stuk waar jij aan het vliegeren bent?
Laetitia, dat had ik al gedaan op de vorige pagina.
MB, waar heb ik gezegd dat ik geen respect voor je heb? Graga even quoten. Idem trouwens voor normen en waarden, ben me er zo snel niet van bewust dat ik het daarover zou hebben gehad.
En nogmaals, nee, ik kan er best 'mee leven' als ik door een kind word aangesproken op een terras, zo erg is het nou ook weer niet. Maar ik heb geen zin om daar veel tijd aan te besteden, en ik vind het wel normaal dat een ouder in zo'n situatie dus ook ingrijpt. Op het moment dat zoiets dan gezien wordt als "tja, het is nou eenmaal een kind" met de achterliggende gedachte "dus het is niet erg") is het respect voor mij dus wel zoek.
Idem in een vliegtuig. Vliegen is al mijn hobby niet, en met een boek of muziek probeer ik er het beste van te maken. En dan heb ik geen zin in een gezellig praatje met kind of buurman.
Lielle schreef:En nogmaals, nee, ik kan er best 'mee leven' als ik door een kind word aangesproken op een terras, zo erg is het nou ook weer niet. Maar ik heb geen zin om daar veel tijd aan te besteden, en ik vind het wel normaal dat een ouder in zo'n situatie dus ook ingrijpt. Op het moment dat zoiets dan gezien wordt als "tja, het is nou eenmaal een kind" met de achterliggende gedachte "dus het is niet erg") is het respect voor mij dus wel zoek.
Citaat:Ik vind dit redelijk normaal, ligt eraan op wat voor manier. Kinderen zijn nieuwsgierig, onbevangen.
Ze leren elke dag, elke minuut. Kinderen zitten in één groot leerproces.
Een puppy is soms ook té enthousiast naar vreemden toe, rent soms op iemand af die honden vreselijk vindt.
Dat puppy moet ook nog leren.
Citaat:En bij de puppy is het aan de eigenaar om dat te corrigeren, dat is zijn verantwoordelijkheid. Net zoals dat het gedrag van kinderen de verantwoordelijkheid is van de ouders.
MamboBeach schreef:Jij had er geen respect voor dat ik hier weg wilde gaan en dus geen antwoord meer zou geven en nu zeg ik hoe ik erover denk en nu is het weer beledigend... Het is ook nooit goed. Wil je nu mijn mening horen Lielle of niet?
Lielle schreef:MamboBeach schreef:Laat maar meiden! Veel plezier verder hier!
dat vind ik jammer, ik wil best een discussie aangaan, maar als je dan gewoon wegloopt, heb ik daar weinig respect voor. Wat vind jij zo onverdraagzaam in mijn verhaal?
Citaat:Ik denk dat mijn kinderen iedereen op zich aardig met rust laten denk ik zo maar mijn dochter is wel een babbel dus als ze naast je zou zitten zou ze misschien wel tegen je kletsen...
Lielle schreef:laetitia schreef:edit: te laat
Ik ben het geheel met Mambo eens. Ik heb geen kinderwens, vind ze ook niet heel erg leuk maar hé we leven nu eenmaal in een SAMENLEVING.
als die laatste opmerking (mede) voor mij bedoeld is, kan ik je gerust stellen. Verbitterd ben ik bepaald niet, en tolerantie heb ik ook meestal geen moeite mee. Alternatief is nog altijd om iets gewoon te negeren, dat werkt voor mij iig prima. Ik moet trouwens zeggen dat ik zo'n persoonlijke reactie niet echt op prijs stel.