Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:40

Zo heb bijna het hele topic doorgelezen....... Ik wilde ook nooit kids. Uiteindelijk bleek dat ik ze niet kon krijgen door een verkleefde baarmoeder en eierstokken die dicht zaten. Op dat moment denk je even oliebol....... Maar dat is zo weer over. En had ik zoiets van opluchting, geen bevalling of opvoedkundige uitdagingen. om maar niet te spreken van de kosten. Toch op de één of andere manier ben ik zwanger geworden van mijn dochter..... Haar weg laten halen vond ik geen optie. Wel een vruchtwaterpunctie gehad. Als er gebleken was dat ze niet gezond was geweest zou ik haar wel hebben weg laten halen.

Vrouwen die er bewust voor kiezen om geen kinderen te krijgen.......... Dat is hun keuze, waarom er dan naar ze gekeken word alsof ze besmettelijk zijn weet ik niet en snap ik nog minder. Het is toch je eigen "keuze" of je wel of geen kids wil.

Mijn vriend vind kinderen geweldig......... Hij geniet als het hele huis vol is met van die herrie makende etterbakken met hun al dan niet aanwezige grote mond. Ik ben het vaak na een uur al zat. Dus hij is een vaderkloek en ik mis die eigenschap volledig. Wat niet wil zeggen dat ik geen tijgerin ben wat mijn kids betreft........

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:51

Lielle als je nu gewoon even jouw vraag aan Mambo herhaalt dan is dat tenminste duidelijk.

Op deze manier communiceren op een forum is niet erg handig en werkt miscommunicatie in de hand.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:51

@MB, dank je dat je toch de moeite neemt om normaal te reageren.
Wat ik nou nog steeds niet goed uit je post kan opmaken: vind jij het dus normaal dat kinderen vreemde mensen aanspreken?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:53

edit: te laat :P

Ik ben het geheel met Mambo eens. Ik heb geen kinderwens, vind ze ook niet heel erg leuk maar hé we leven nu eenmaal in een SAMENLEVING.
Beetje tolerantie naar anderen toe zal je goed doen en je minder verbitterd maken.
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 09-03-10 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:54

Equimotion schreef:
Wat ik nou nog steeds niet goed uit je post kan opmaken: vind jij het dus normaal dat kinderen vreemde mensen aanspreken?

Ik bedoel, wanneer gebeurt dat nu en wat is lastig vallen?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:56

Equimotion schreef:

Ik vind dit redelijk normaal, ligt eraan op wat voor manier. Kinderen zijn nieuwsgierig, onbevangen.
Ze leren elke dag, elke minuut. Kinderen zitten in één groot leerproces.
Een puppy is soms ook té enthousiast naar vreemden toe, rent soms op iemand af die honden vreselijk vindt.
Dat puppy moet ook nog leren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:57

laetitia schreef:

Ik ben het geheel met Mambo eens. Ik geen geen kinderwens, vind ze ook niet heel erg leuk maar hé we leven nu eenmaal in een SAMENLEVING.
Beetje tolerantie naar anderen toe zal je goed doen en je minder verbitterd maken.

Weet je, ik schrik gewoon van reacties hier, hoe weinig tolerantie er is naar kinderen toe...
Ik vind dat echt heel jammer en ernstig.
Wel een heel belangrijk punt naar mijn kinderen toe dat ik ze zal leren om iedereen te respecteren.

daffodil

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:00

Ik snap best dat kinderen dingen willen zien, vragen etc. maar als ik uit eten ben, gezellig met mijn man, vind ik het toch bijzonder onprettig om rennende, joelende kinderen in een restaurant te hebben.

Maar ik heb geen hekel aan kinderen, al mijn vriendinnen hebben ze en ik kan er prima mee omgaan, vind ze ook reuzegrappig en kan vreselijk met en om ze lachen.

Het punt is dat het eigenlijk nooit aan de kinderen ligt maar aan de ouders!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:00

MamboBeach schreef:
Lielle, je hebt het over normen en waarden en dat je niet lastig gevallen wil worden door kinderen in een vliegtuig of trein. Ik vind dan dat je totaal geen verdraagzaamheid hebt. En dat vind je raar?
Dit vind ik trouwens een heel andere discussie.
Een persoon zoals jij is in mijn ogen alleen met zichzelf bezig en vindt alleen zichzelf belangrijk. Mag je hebben en mag je doen maar totaal geen respect van mijn kant hoor.
Ik blijf in herhaling vallen maar we leven met zijn allen op deze aardbol en zullen met elkaar moeten leven.
Zelf ben ik helemaal geen persoon die mensen zonder kinderen zal veroordelen, om het zo te zeggen.

Ik moet hier eigenlijk wel een beetje om gniffelen. Deze post zit echt vol met tegenstrijdigheden.
Je roept dat je niet iemand bent die een ander zal veroordelen, maar je zegt meteen daarvoor dat jij vindt dat lielle: niet verdraagzaam is, alleen met zichzelf bezig is, alleen zichzelf belangrijk vindt, je geen respect voor haar hebt.
Als dat geen veroordelen is, wat is het dan wel?

En je beantwoordt nog steeds de vraag niet: vind jij het normaal dat kinderen in het vliegtuig of in de trein andere mensen lastig vallen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:02

Dat is een antwoord, absoluut.

Maar je hebt sowieso niet goed gelezen, ik geef nl aan dat ik niet lastig gevallen wil worden, en dat is door kinderen maar ook in zijn algemeenheid door anderen in trein of vliegtuig als ik zit bv te lezen. Om daaruit meteen te concluderen dat ik alleen met mezelf bezig ben en alleen mezelf belangrijk vind, vind ik op zijn minst kort door de bocht en op zijn ergst zelfzaam grof en nodeloos beledigend, van hetzelfde niveau als wanneer ik zou zeggen (voorbeeldje!) jij alleen maar geinteresseerd bent in jouw kinderen en dat je schijt hebt aan de rest van de wereld. Zo'n opmerking zou ik niet voor mijn rekening durven nemen, en dat jij zoiets wel durft, zegt IMO wel iets over het respect dat je wil of kan opbrengen in een discussie.

Wat vind je er mis aan dat ik gewoon ongestoord een boek wil lezen? Stel jij er prijs op als je met je kind fijn aan het spelen bent in het bos en ik kom daar met mijn paard (of hond) lekker rijden/wandelen, precies op het stuk waar jij aan het vliegeren bent?

Laetitia, dat had ik al gedaan op de vorige pagina.

MB, waar heb ik gezegd dat ik geen respect voor je heb? Graga even quoten. Idem trouwens voor normen en waarden, ben me er zo snel niet van bewust dat ik het daarover zou hebben gehad.

En nogmaals, nee, ik kan er best 'mee leven' als ik door een kind word aangesproken op een terras, zo erg is het nou ook weer niet. Maar ik heb geen zin om daar veel tijd aan te besteden, en ik vind het wel normaal dat een ouder in zo'n situatie dus ook ingrijpt. Op het moment dat zoiets dan gezien wordt als "tja, het is nou eenmaal een kind" met de achterliggende gedachte "dus het is niet erg") is het respect voor mij dus wel zoek.
Idem in een vliegtuig. Vliegen is al mijn hobby niet, en met een boek of muziek probeer ik er het beste van te maken. En dan heb ik geen zin in een gezellig praatje met kind of buurman.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-03-10 13:04, in het totaal 3 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:02

laetitia schreef:
Equimotion schreef:

Ik vind dit redelijk normaal, ligt eraan op wat voor manier. Kinderen zijn nieuwsgierig, onbevangen.
Een puppy is soms ook té enthousiast naar vreemden toe, rent soms op iemand af die honden vreselijk vindt.

En bij de puppy is het aan de eigenaar om dat te corrigeren, dat is zijn verantwoordelijkheid. Net zoals dat het gedrag van kinderen de verantwoordelijkheid is van de ouders.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:03

Precies. En als ouders dus er iets mee doen, als er duidelijk is dat ik niet op een kind of puppy zit te wachten, heb ik er ook totlaa geen moeite mee.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:04

Wendy schreef:
MamboBeach schreef:
Lielle, je hebt het over normen en waarden en dat je niet lastig gevallen wil worden door kinderen in een vliegtuig of trein. Ik vind dan dat je totaal geen verdraagzaamheid hebt. En dat vind je raar?
Dit vind ik trouwens een heel andere discussie.
Een persoon zoals jij is in mijn ogen alleen met zichzelf bezig en vindt alleen zichzelf belangrijk. Mag je hebben en mag je doen maar totaal geen respect van mijn kant hoor.
Ik blijf in herhaling vallen maar we leven met zijn allen op deze aardbol en zullen met elkaar moeten leven.
Zelf ben ik helemaal geen persoon die mensen zonder kinderen zal veroordelen, om het zo te zeggen.

Ik moet hier eigenlijk wel een beetje om gniffelen. Deze post zit echt vol met tegenstrijdigheden.
Je roept dat je niet iemand bent die een ander zal veroordelen, maar je zegt meteen daarvoor dat jij vindt dat lielle: niet verdraagzaam is, alleen met zichzelf bezig is, alleen zichzelf belangrijk vindt, je geen respect voor haar hebt.
Als dat geen veroordelen is, wat is het dan wel?

En je beantwoordt nog steeds de vraag niet: vind jij het normaal dat kinderen in het vliegtuig of in de trein andere mensen lastig vallen?

Begrijpend lezen is erg belangrijk in het leven en iets in de juiste context zien.

Nogmaals, gaan we het over opvoedkunde hebben?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:05

Wat versta je onder lastig vallen?? Aanspreken? Aankijken?? Meelezen in een boek dat je aan het lezen bent??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:05

MamboBeach schreef:
Begrijpend lezen is erg belangrijk in het leven en iets in de juiste context zien.

Ik lees wat jij schrijft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:07

laetitia schreef:

Ik ben het geheel met Mambo eens. Ik heb geen kinderwens, vind ze ook niet heel erg leuk maar hé we leven nu eenmaal in een SAMENLEVING.

als die laatste opmerking (mede) voor mij bedoeld is, kan ik je gerust stellen. Verbitterd ben ik bepaald niet, en tolerantie heb ik ook meestal geen moeite mee. Alternatief is nog altijd om iets gewoon te negeren, dat werkt voor mij iig prima. Ik moet trouwens zeggen dat ik zo'n persoonlijke reactie niet echt op prijs stel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:08

Lielle schreef:
Dat is een antwoord, absoluut.

Maar je hebt sowieso niet goed gelezen, ik geef nl aan dat ik niet lastig gevallen wil worden, en dat is door kinderen maar ook in zijn algemeenheid door anderen in trein of vliegtuig als ik zit bv te lezen. Om daaruit meteen te concluderen dat ik alleen met mezelf bezig ben en alleen mezelf belangrijk vind, vind ik op zijn minst kort door de bocht en op zijn ergst zelfzaam grof en nodeloos beledigend, van hetzelfde niveau als wanneer ik zou zeggen (voorbeeldje!) jij alleen maar geinteresseerd bent in jouw kinderen en dat je schijt hebt aan de rest van de wereld. Zo'n opmerking zou ik niet voor mijn rekening durven nemen, en dat jij zoiets wel durft, zegt IMO wel iets over het respect dat je wil of kan opbrengen in een discussie.

Wat vind je er mis aan dat ik gewoon ongestoord een boek wil lezen? Stel jij er prijs op als je met je kind fijn aan het spelen bent in het bos en ik kom daar met mijn paard (of hond) lekker rijden/wandelen, precies op het stuk waar jij aan het vliegeren bent?

Laetitia, dat had ik al gedaan op de vorige pagina.

MB, waar heb ik gezegd dat ik geen respect voor je heb? Graga even quoten. Idem trouwens voor normen en waarden, ben me er zo snel niet van bewust dat ik het daarover zou hebben gehad.

En nogmaals, nee, ik kan er best 'mee leven' als ik door een kind word aangesproken op een terras, zo erg is het nou ook weer niet. Maar ik heb geen zin om daar veel tijd aan te besteden, en ik vind het wel normaal dat een ouder in zo'n situatie dus ook ingrijpt. Op het moment dat zoiets dan gezien wordt als "tja, het is nou eenmaal een kind" met de achterliggende gedachte "dus het is niet erg") is het respect voor mij dus wel zoek.
Idem in een vliegtuig. Vliegen is al mijn hobby niet, en met een boek of muziek probeer ik er het beste van te maken. En dan heb ik geen zin in een gezellig praatje met kind of buurman.

Jij had er geen respect voor dat ik hier weg wilde gaan en dus geen antwoord meer zou geven en nu zeg ik hoe ik erover denk en nu is het weer beledigend... Het is ook nooit goed. Wil je nu mijn mening horen Lielle of niet?

Ik denk dat mijn kinderen iedereen op zich aardig met rust laten denk ik zo maar mijn dochter is wel een babbel dus als ze naast je zou zitten zou ze misschien wel tegen je kletsen...

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:10

Lielle schreef:

Voor mij idem. Ik kan er best mee leven, maar ik vind het niét normaal dat ik wordt geacht het leuk en aandoenlijk te vinden, en vervolgens een sneer krijg als ik de betreffende ouder op het gedrag van z'n kind aanspreek. Als ik in de trein achter een luidruchtig kind zit, heb ik daar veel minder last van op het moment dat ik merk dat die moeder bezig is het kind stil te krijgen maar het gewoon niet lukt, dan wanneer er zo'n wauwelende kleuter hele gesprekken met me begint te voeren en zo'n moeder die daar vertederd bij zit te kijken en niet kan begrijpen dat ik geen zin heb om op dat gesprek in te gaan. Ik zal heus dat kind niet een klap verkopen, en kan ook nog wel begrijpen dat ie het misschien niet snapt als ik zeg dat hij maar even terug moet gaan naar z'n moeder, maar neem het dan vervolgens wel de moeder een beetje kwalijk als die niet ingrijpt.

Gelukkig zijn niet alle ouders zo, maar het zijn er wel verdacht veel!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:10

Lielle schreef:
Precies. En als ouders dus er iets mee doen, als er duidelijk is dat ik niet op een kind of puppy zit te wachten, heb ik er ook totlaa geen moeite mee.

Maar mijn kind mag jou dus niet aanspreken?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:13

Citaat:

Citaat:
En bij de puppy is het aan de eigenaar om dat te corrigeren, dat is zijn verantwoordelijkheid. Net zoals dat het gedrag van kinderen de verantwoordelijkheid is van de ouders.

Inderdaad
Het is aan de opvoeder om de grenzen duidelijk te stellen, kinderen kennen die grenzen zelf (nog) niet.
Als een kindje bij je aan tafel komt staan in het restaurant en je geeft aan dat je daar geen zin in hebt, is het aan de ouder om het kind te leren begrijpen dat dat niet gepast is.
Ik denk daarom dat het daarom eerder een 'vervelende ouder' is als diegene zijn kind niet corrigeert dan een 'vervelend kind' (al kan een kind soms ook express heel erg vervelend doen }> )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:15

MamboBeach schreef:
Jij had er geen respect voor dat ik hier weg wilde gaan en dus geen antwoord meer zou geven en nu zeg ik hoe ik erover denk en nu is het weer beledigend... Het is ook nooit goed. Wil je nu mijn mening horen Lielle of niet?

Ik heb het zelf maar even opgezocht.

Lielle schreef:
MamboBeach schreef:
Laat maar meiden! Veel plezier verder hier! :j

dat vind ik jammer, ik wil best een discussie aangaan, maar als je dan gewoon wegloopt, heb ik daar weinig respect voor. Wat vind jij zo onverdraagzaam in mijn verhaal?

Ik geef aan dat ik voor weglopen weinig respect heb, en dus niet dat ik voor jou persoonlijk geen respect heb.

Ja, ik stel het op prijs dat je nu wel met je mening komt, maar ik snap niet waarom die zo beledigend moet worden geformuleerd. Maar ik denk niet dat een discussie nog veel gaat opleveren, aangezien je de nuances in mijn post over het hoofd ziet.

Citaat:
Ik denk dat mijn kinderen iedereen op zich aardig met rust laten denk ik zo maar mijn dochter is wel een babbel dus als ze naast je zou zitten zou ze misschien wel tegen je kletsen...

En dat vind ik helemaal niet erg, mits dat zich beperkt tot eventjes. En daarna wil ik weer gewoon verder gaan met waar ik mee bezig was.

/add
ja, ze mag me dus best aanspreken, en dan krijgt ze een vriendelijk antwoord. Maar ik heb geen behoefte aan een gesprek van een kwartier (bij wijze van voorbeeld). En daar lijkt me niets mis mee.

Laetitia, en daar ben ik het woord voor woord mee eens.

Kortom, ik ben echt niet zo chagrijnig, als het misschien nu overkomt, maar ik wil gewoon met rust gelaten worden als ik daar behoefte aan heb. En dan is het aan mij om dat aan te geven op het moment dat iemand me 'toch' aanspreekt, maar wel aan de andere partij om daar respect voor op te brengen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-03-10 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:17

MamboBeach schreef:
Maar mijn kind mag jou dus niet aanspreken?

Ik zal haar best antwoord geven, maar ik zal er geen gesprek mee aangaan. En zal jou daar als ouder op aanspreken, want ik snap ook heus wel dat zo'n kind dat niet begrijpt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:18

Lielle schreef:
laetitia schreef:

als die laatste opmerking (mede) voor mij bedoeld is, kan ik je gerust stellen. Verbitterd ben ik bepaald niet, en tolerantie heb ik ook meestal geen moeite mee. Alternatief is nog altijd om iets gewoon te negeren, dat werkt voor mij iig prima. Ik moet trouwens zeggen dat ik zo'n persoonlijke reactie niet echt op prijs stel.

Lielle: Ik bedoel dat in zijn algemeenheid. Net als in mijn vorige posts waar ik dit al een paar keer naar voren heb laten komen.
Wie ben ik om vanaf een PC te bepalen of jij verbitterd bent of niet? Dat weet alleen jij zelf.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:19

Oke, dan neem ik aan dat die opmerking in zijn algemeenheid was bedoeld. Het komt alleen anders over in deze discussie, maar dat is dus niet terecht zo gelezen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:26

Het is zeker niet persoonlijk bedoeld! Ik zie echter in de samenleving/directe omgeving zoveel vooroordelen, intolerantie, negativiteit bij mensen en die mensen zijn zelf vaak niet gelukkig. Dragen vaak een hele negatieve lading over zich (en dat is echt in het algemeen, kan op allerlei gebied zijn) en dat heeft weer een negatieve weerslag op hun omgeving.

Natuurlijk moet men niet alles maar tolereren en leven en laten leven, er zijn nog altijd normen en waarden die gelden in een samenleving, en geldende wetten waar iedereen naar dient te leven.
Maar dat vingergewijs naar anderen, omdat zij anders denken dan jij, omdat zij anders handelen dan jij, daar kan ik persoonlijk (en dat is dan wel weer persoonlijk op mij) niet goed tegen.
Misschien is dat dan mijn probleem, omdat de mens nu eenmaal zo is en daarom laat ik het maar vaak ook zo.