Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:04

montoya schreef:
zijn genoeg andere middelen denk ik

Dat bedoel ik, er zijn genoeg middelen. Ik gebruik een anticonceptiemiddel waarvan in de bijsluiter staat dat de betrouwbaarheid gelijk staat aan sterilisatie, dat vind ik een erg prettige gedachte. Toch ken ik verhalen van mensen die ondanks dit middel toch zwanger zijn geraakt. Het kan dus wel.

Ik lees in deze topics vaak dat mensen dan maar double dutch zouden moeten gaan om absoluut uit te sluiten dat ze zwanger kunnen worden. Ik vind dat dus onzin, maar houd daarbij wel de optie van een eventuele abortus als achtervang open.
Laatst bijgewerkt door Equimotion op 05-03-10 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:04

Equimotion schreef:
Maar wat vind jij dan zorgen dat je niet zwanger wordt? Ik doe daar echt wel mijn best voor, maar ga binnen mijn relatie niet lopen klooien met condooms hoor, wil het ook nog een beetje leuk hebben.

Mocht mijn anticonceptie dus niet gewerkt hebben dan neem ik dat kind niet op de koop toe maar weet ik de weg toch echt wel te vinden.

Ik neem aan dat je dan wel zorgvuldig omgaat met de anticonceptie. En als dat zo is, dan is de kans dat je zwanger wordt ook nagenoeg nul.
Maar neem ook je verantwoording als je een keer de pil vergeten bent of weet ik veel. Dan weet je dat je kans loopt zwanger te worden en als je het dan maar op z'n beloop laat dan vraag je om problemen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:06

Equimotion schreef:
montoya schreef:
zijn genoeg andere middelen denk ik

Dat bedoel ik, er zijn genoeg middelen. Ik gebruik een anticonceptiemiddel waarvan in de bijsluiter staat dat de betrouwbaarheid gelijk staat aan sterilisatie, dat vind ik een erg prettige gedachte. Toch ken ik verhalen van mensen die ondanks dit middel toch zwanger zijn geraakt. Het kan dus wel.

Ik lees in deze topics vaak dat mensen dan maar double dutch moeten gaan om absoluut uit te sluiten dat ze zwanger zijn. Ik heb een leuke stabiele relatie waarin het SOA verhaal dus geen issue is, dan ga ik toch niet lopen klooien met condooms?

En kloppen die verhalen van die mensen dat ze ondanks juist gebruik zwanger zijn geraakt? Of ZEGGEN ze dat alleen maar omdat het zo stom overkomt als je de pil een keer vergeten bent en daarna onbeschermde seks hebt en vervolgens zwanger raakt?

Want je leest het zoveel. Ondanks voorbehoedsmiddel toch zwanger...ik wed dat 9 van de 10 dan toch ergens onzorgvuldig zijn geweest.

montoya

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:12

kijk mocht het mis gaan wat idd kan gebeuren laat het dan zo snel mogelijk weg halen en als het al een "kindje"' is
dus idd binnen 8 a 10 weken

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:14

Equimotion schreef:
Echwel schreef:
Ik hoop voordat je 12 weken zwanger bent

Gelukkig woon ik in Nederland en heb ik meer tijd dan dat.

Kijk en dat is nou de discussie waarom langer wachten als je het niet wil weet je dat met 6weken ook al of voor die tijd

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:40

Moderatoropmerking:
Er zijn behoorlijk wat berichten verwijderd in dit topic. De discussie rondom abortus is en blijft een interessante en er zullen altijd mensen voor of tegen blijven. Desondanks kan er wel respectvol naar elkaar gereageerd worden en woorden zoals 'moordenaar, walgelijk, etc' zijn niet nodig om een punt over te brengen. Ook is het niet nodig om linkjes te plaatsen die schokkende foto's bevatten, er zijn andere manieren om je mening te geven.

Bij deze verzoek ik dan ook vriendelijk om op de wijze van discussieren te letten, over het algemeen verloopt de discussie vrij netjes, maar er zitten hier een daar een aantal persoonlijke sneren in. Dat laatste is zonde, probeer dan ook respectvol te blijven om de discussie zo voor iedereen prettig en interessant te houden :)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:44

Echwel schreef:
Kijk en dat is nou de discussie waarom langer wachten als je het niet wil weet je dat met 6weken ook al of voor die tijd

stel nou dat je daar pas na 14 of 16 weken achter komt? Ik merk bijv. niks van een cyclus, en ben er nou ook weer niet zo mee bezig dat ik er elke maand bij stil sta. Ik kan het me niet zo goed voorstellen (het lijkt me dat je dat wel merkt aan je lichaam) maar 16 weken gaan zo voorbij hoor.

Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen voor wie dan de keuze anders valt, en misschien ben ik dan wel zo hormonaal dat ik ineens ook een roze wolk zie, maar ik neem dat risico maar liever niet.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:00

Equimotion schreef:
Echwel schreef:

stel nou dat je daar pas na 14 of 16 weken achter komt? Ik merk bijv. niks van een cyclus, en ben er nou ook weer niet zo mee bezig dat ik er elke maand bij stil sta. Ik kan het me niet zo goed voorstellen (het lijkt me dat je dat wel merkt aan je lichaam) maar 16 weken gaan zo voorbij hoor.

Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen voor wie dan de keuze anders valt, en misschien ben ik dan wel zo hormonaal dat ik ineens ook een roze wolk zie, maar ik neem dat risico maar liever niet.

tja dat is moeilijk ik zou het houden moet ik eerlijk bekennen ook al heb ik nu 2 volwassen kids .
volgens mijn blijft het je je hele leven achter volgen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:02

Waarom (oals ik eerder schreef zeker met 20weken ben je op de helft) niet de ballen hebben uit te dragen en het kind aan een liefdevolle omgeving afstaan waar het echt gewenst is.....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:03

montoya schreef:
tja dat is moeilijk ik zou het houden moet ik eerlijk bekennen ook al heb ik nu 2 volwassen kids .
volgens mijn blijft het je je hele leven achter volgen

Ik denk dat dit voor iedereen anders is en dat voor sommige mensen het juist eerder "opluchting" betekent.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:06

Echwel schreef:
Waarom (oals ik eerder schreef zeker met 20weken ben je op de helft) niet de ballen hebben uit te dragen en het kind aan een liefdevolle omgeving afstaan waar het echt gewenst is.....

Waarom wel? Als je het dan hebt over geestelijke gevolgen zijn die volgens mij véél groter!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:08

Equimotion schreef:
Echwel schreef:

Waarom wel? Als je het dan hebt over geestelijke gevolgen zijn die volgens mij véél groter!

Voor wie? Vooer de moeder of voor het kind? Want het kind weet niet beter dan dat de opvoeders de ouders zijn lijkt me. Hetzelfde als met een geadopteerd kind uit een ander land. En als je als opvoeders daar goed mee om gaat dan krijgt dat kind daar geen problemen mee.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:09

Equimotion schreef:
Echwel schreef:

Echwel, wat heeft dat met "ballen hebben" te maken...

Ik vind het trouwens vreemd dat je hier te horen krijgt dat je wel erg licht over abortus denkt, maar ik vind dat mensen die niet zo pro-abortus zijn (hier en in het andere topic) ook wel heel erg licht over het afstaan ter adoptie nadenken....

Ik ben geen kinderfabriek die voor een ander een kind draagt.... :?

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:10

voor een ander misschien idd een opluchting, maar voor mij niet .
vind toch echt dat je naar 10 hoog uit 12 weken geen abortus meer uit mag voeren en dat dat in de wet anders is oke het zei zo maar ik vind het al te ver heen

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:13

Ik ken toch genoeg verhalen van geadopteerde kinderen die daar later in hun leven best wel "last" van hebben gekregen. Ik moet er niet aan denken dat er opeens een 18-jarige aan de deur staat die dan van mij te horen moet krijgen dat ik gewoon geen kinderen in mijn leven wilde. Lekker dan. Volgens mij kan je dan beter je kansarme moeder in een ontwikkelingsland terugvinden.

En dan heb ik het nog even niet over de belasting van het uitdragen van de zwangerschap, de bevalling en alle hormonen die daarbij horen.

Ik vind dat er heel erg licht gedacht wordt over adoptie eerlijk gezegd.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:15

montoya schreef:
voor een ander misschien idd een opluchting, maar voor mij niet .
vind toch echt dat je naar 10 hoog uit 12 weken geen abortus meer uit mag voeren en dat dat in de wet anders is oke het zei zo maar ik vind het al te ver heen

Waarom? Ook met 16 weken is het kind nog niet levensvatbaar? Ik denk dat het mogelijk is door allerlei omstandigheden dat je er pas later achterkomt....

Ik zou zelf helemaal gek worden als je bijv. tot de 12e week abortus zou mogen doen en ik er iets later achterkom...Ik denk dat je dan hele vreselijke verhalen gaat lezen over mensen die dan op andere manieren er voor gaan zorgen dat ze het kind verliezen....

Jeetje, hoeveel mensen zou je psychisch helemaal kapot maken.... :?

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:18

ja ook dat is waar .
maar er word wel wat beter nagedacht dan over de anticonceptie.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:20

montoya schreef:
ja ook dat is waar .
maar er word wel wat beter nagedacht dan over de anticonceptie.

Misschien wel...Maar wat doe je met de "ongelukjes"? De mensen die zeggen: "Maar ik heb echt heel regelmatig de pil genomen". Hoe ga je vaststellen dat ze dat wel of niet gedaan hebben...En waar trek je de grens?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:22

Die vraag stelde ik dus eerder in dit topic ook al, kwam toen niet echt een antwoord op.

Ik vind van mezelf dat ik genoeg aan anticonceptie doe en dat ik me dus ook niet schuldig hoef te voelen over een eventuele abortus als het toch mis gaat. Maar als ik sommige reacties hier lees doe ik er geen biet aan.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:23

ik wou dat ik je daar antwoord op kon geven maar helaas .
ik zou het niet weten .ik denk dat ze voorzichtiger zijn omdat idd de 12 weken zo voorbij zijn.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:24

dat hoor je mij niet zeggen maar met de anticonceptie die er nu is in nederland denk ik dat het weinig voor komt dat je per ongeluk zwanger raakt. als je je houd aan de gebruiksaanwijzing .
Equimotion schreef:
Die vraag stelde ik dus eerder in dit topic ook al, kwam toen niet echt een antwoord op.

Ik vind van mezelf dat ik genoeg aan anticonceptie doe en dat ik me dus ook niet schuldig hoef te voelen over een eventuele abortus als het toch mis gaat. Maar als ik sommige reacties hier lees doe ik er geen biet aan.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:25

Ik gebruik de pil maar vrij niet met condoom, vind dit niet lekker haha,

voor de rest wil ik geen spiraal en zeker geen sterilisatie want als ik in de toekomst wel kinderen zou willen dan wil ik niet het risico nemen om mijn vruchtbaarheid aan te tasten..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:36

Met spiraal word je echt niet onvruchtbaar, wel is de kans op zwangerschap nihil..
Adil18 schreef:
Echwel, wat heeft dat met "ballen hebben" te maken...

Ik vind het trouwens vreemd dat je hier te horen krijgt dat je wel erg licht over abortus denkt, maar ik vind dat mensen die niet zo pro-abortus zijn (hier en in het andere topic) ook wel heel erg licht over het afstaan ter adoptie nadenken....

Ik ben geen kinderfabriek die voor een ander een kind draagt.... :?

Licht denken over adoptie, nee dat doe ik niet, maar als je zwanger wordt heb je verantwoordelijkheden ten eerste die om zo vroeg mogelijk dan abortus te laten uitvoeren
En ten tweede om een leven (want dat is het na 12 tot 14 weken echt) niet te schaden...

Ik ken mensen zat die geen kinderen willen en ook zorgen dat ze die niet krijgen, vaak is de mannelijke partner gesteriliseerd...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:43

Echwel schreef:
Licht denken over adoptie, nee dat doe ik niet, maar als je zwanger wordt heb je verantwoordelijkheden ten eerste die om zo vroeg mogelijk dan abortus te laten uitvoeren

Oke, dan is het goed, want ik denk dat de keuze voor adoptie niet veel makkelijker is als de keuze voor abortus.

Echwel schreef:
En ten tweede om een leven (want dat is het na 12 tot 14 weken echt) niet te schaden..

Als je zwanger bent heb je de verantwoordelijkheid om een leven niet te schaden...? In welke wet staat dat? :Y)

Echwel schreef:
Ik ken mensen zat die geen kinderen willen en ook zorgen dat ze die niet krijgen, vaak is de mannelijke partner gesteriliseerd...

Ik denk niet dat men (in mijn geval bijv.) zomaar even een gezonde jonge man van 25 gaan steriliseren. En bij mij zouden ze het al helemaal niet doen...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:46

Biieniie schreef:
Je zal mij ook niks horen zeggen over de dames die op jonge leeftijd kinderen hebben gehad en waarmee het wel allemaal goed gaat! Daarvoor heb ik diepe respect omdat ik weet dat ik het niet op zou kunnen brengen. Wellicht dat ik misschien egoïstisch ben in dat opzicht, maar in mijn jongere jaren (12-17) was ik alleen maar met de zorg voor anderen bezig dus ik ben dan ook van mening dat ik nu even egoïstisch mag zijn. Niemand anders kan mij gelukkig maken dan ikzelf. En van een kind in mijn leven zou ik niet gelukkig worden.
Ik hou gewoon niet van (jonge) kinderen.

Daarnaast ken ik iets teveel dames die jong kinderen hebben gehad en die werkelijk een zooitje van hun leven hebben gemaakt. Dochters in aanraking met politie door geweldpleging. Zonen in de drugshandel. En niet meer de financiële zorg kunnen dragen omdat de vader hem gesmeerd is. (in meerdere gevallen)

Dit is één van de redenen dat ik gewoon niet sta achter jong kinderen krijgen. Nogmaals mijn mening, ik respecteer de mensen die het wel allemaal goed voor elkaar hebben en nette opgevoede kinderen hebben!

Het ligt aan alles, het kan bij elk kind gebeuren. Mijn broertje heeft een goede opvoeding gehad, maar omdat mijn ouders elkaar niet meer lief vonden en dus zijn gescheiden, is hij de weg kwijt geraakt. Stiefbroertjes ook een prima opvoeding, moeder overleden, ook helemaal de weg kwijt. Het ligt er ook misschien aan hoe sterk het kind geestelijk is? :)