Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:15

Heino schreef:
maikeltje schreef:
Daar is dit onderwerp ook iets te beladen voor.

Dat vind ik alsnog geen excuus om een ander jouw mening op te dringen.

Amen..!

montoya

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:16

ik vind dat er geen meningen opgedrongen worden maar iedereen zijn eigen mening geeft.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:17

ze willen alleen aangeven, dat hoe beladen een topic ook, je soms niet moet blijven hakken. maar uiteraard overal is een weerwoord op.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:17

Heino schreef:
maikeltje schreef:

Niets anders aan toe te voegen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:18

montoya schreef:
ik vind dat er geen meningen opgedrongen worden maar iedereen zijn eigen mening geeft.

Sorry maar iemand ongewenst ranzige foto's opsturen in de hoop dat diegene jouw mening overneemt vind ik opdringen. Iemand voor moordenaar uitmaken ook.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:18

het is maar net hoe negatief of positief je iemand zijn verhaal wil interpreteren.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:19

Heino schreef:
montoya schreef:

Sorry maar iemand ongewenst ranzige foto's opsturen in de hoop dat diegene jouw mening overneemt vind ik opdringen. Iemand voor moordenaar uitmaken ook.

dat is wel triest ja

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:20

voor sommigen is dit een moeilijk onderwerp . en ik ben het met je eens dat foto,s opsturen niet normaal is .
maar het is en het blijft een zwaar onderwerp

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:21

Daarom kan er nog wel normaal gereageerd worden.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:22

dat kan niet met zo,n topic nogmaals is het te zwaar voor

07_Calimero

maar goed, wat ik al zei, en hier in het topic terug te zien is, je doet het toch nooit goed voor een ander omdat er zoveel meningen zijn.

ik hoop dat de TS-er er uitkomt en met mensen verhalen kan uitwisselen en daar steun in kan vinden. Het is al sneu en moeilijk genoeg.

Anoeska

07_Calimero schreef:
het is maar net hoe negatief of positief je iemand zijn verhaal wil interpreteren.

Ik kan posts waar het woord 'moord' in voorkomt met de beste wil van de wereld niet positief interpreteren :?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:23

07_Calimero schreef:

Wat kun je positief interpreteren na "moordenaar" aan je kop geslingert te krijgen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:24

Ik vind dat er op een paar reacties na nog heel netjes gereageerd wordt. Ik weet dat er veel mensen zijn die eigenlijk hele andere teksten willen neerzetten maar dit uit respect voor TS niet doen.

Het is moeilijk om zoveel onmacht te voelen en er nergens mee heen te kunnen. Het kindje van TS wordt er immers niet mee gered.

07_Calimero

je haalt uit een tekst wat je er zelf in wilt vinden.

RoodZonnetje

montoya schreef:

Ik kan toch ook met mijn verstand reageren? Ook al zou ik zelf nooit voor abortus kiezen. Als je je alleen maar door je gevoel laat leiden doe je er verstandig aan hier weg te blijven. Je hóeft niet te reageren, het kan. En als jij van jezelf weet dat je er te emotioneel op zal reageren is het handiger dit topic weg te klikken.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:25

montoya schreef:

Het is ook heel erg zwaar en ik weet heel goed hoeveel mensen hier op tegen zijn. Maar een beetje respect zou niet verkeerd zijn.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:28

Rienn schreef:
montoya schreef:

Het is ook heel erg zwaar en ik weet heel goed hoeveel mensen hier op tegen zijn. Maar een beetje respect zou niet verkeerd zijn.

nee respect moet ook kunnen.
maar ik moet eerlijk bekennen dat ik haar gen sterkte zou en kunnen wensen . ook omdat het mij tegen de borst stuit. maar nog het is en blijft hun eigen beslissing op het gebied van het weghalen

Cowgirl333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:30

Ik vind dat TS zelf het beste kan doen wat haar gevoel haar ingeeft. Als ze niet in staat is om voor haar kindje te zorgen of niet in staat is het kindje te geven wat het zo nodig heeft dan kan ik me er wel bij inleven. Wat heeft een kind aan een onbereikbare moeder.

Ik ben wel benieuwd hoe het met TS gaat, ik heb geen berichten meer gezien van haar. Tevens ben ik benieuwd hoe het nu gaat met haar en haar vriend.

Ik ken iemand die heeft ook een abortus gedaan en samen met haar vriend besloten om het te doen. Naderhand had degene toch heel veel last ervan en haar vriend heeft het uitgemaakt en had binnen 2 weken een ander vriendinnetje.

Tevens lees ik dat de relatie tussen TS en haar vriend niet goed verloopt. Dan is het ook een handig besluit en ik hoop voor haar dat haar vriend haar niet de zak geeft als de abortus gedaan is zoals bij die kennis van mij. Echt heel pijnlijk.

Cowgirl333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:35

Ik wilde nog iets toevoegen. Die kennis was 3 maanden zwanger en het vruchtje was 4,5 cm groot. Tijdens het aborteren was ze niet onder narcose en hoorde het hartje tikken en stoppen toen de ingreep plaatsvond. Dit vond ze toch naderhand heel pijnlijk en heel vreemd. Zo klein en toch het hartje al horen kloppen. Het zou een jongetje geweest zijn.

Ga je onder narcose of blijf je er bewust bij? Als ik je een tip zou geven dan zou ik het onder narcose doen. Als ik het verhaal van die kennis gehoord heb.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:35

Als je het allemaal zo vreselijk vind en er koude rillingen van krijgt,geen respect hebt voor haar keuze,je TS een "moordenaar vindt,zelf 5 ongewenste zwangerschappen hebt gehad en ze allemaal hebt gehouden en het het allermooiste is wat je ooit is overkomen...good for you, maar als iemand in een topic graag een hart onder de riem gestoken wil hebben omdat het voor haar ook niet makkelijk is...hou dan lekker je mond en ga op een ander topic luid en duidelijk je mening verkondigen.Dit topic is niet bedoelt voor discussie.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:37

Heino schreef:
maikeltje schreef:

Ik dring niemand iets op en ik wens de TS alle sterkte toe (had ik in mijn eerste bericht al geschreven). Wil niet zeggen dat er geen mening over gegeven mag worden.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:38

zo.. dit voelt even vreemd voor een moeder van 2 kids!!
Ik heb een abortus van dichtbij mee gemaakt.. ik zelf zou het niet doen, ik heb een stabiele relatie en ik zou ook alleen voor mijn kinderen willen en kunnen zorgen.
Toch ken ik iemand die het heeft gedaan en tot op de dag van vandaag er eigenlijk geen spijt van heeft gehad.
Zij was nog maar een paar weken en hoefde niet volledig onder narcose.
En ook ken ik iemand die al jaren aan het knokken is om zwanger te raken.. dit is allemaal zo moeilijk en gevoelig!
Maar ieder mens is anders en ieder mens heeft zijn eigen normen en waarden, en die moet je respecteren!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:43

maikeltje schreef:
Ik dring niemand iets op en ik wens de TS alle sterkte toe (had ik in mijn eerste bericht al geschreven). Wil niet zeggen dat er geen mening over gegeven mag worden.

Jij misschien niet maar een deel van de mensen die hier reageren doet dat wel degelijk.

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:45

Ts,
ik heb respect voor je beslissing, het is niet gemakkelijk maar je bent wel eerlijk naar het kind toe gezien je situatie. ik vind het dapper dat je het toch hier op bokt neer zet en eerlijk over je situatie verteld.
ik snap best dat mensen tegen een arbortus zijn maar TS heeft aangegeven dat ze bij haar keuze blijft. ik hoop dat mensen dit toch respecteren, ongeacht hoe lang ze zwanger is.