Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:40

Weet je wat ook heel goed werkt tegen puistjes?
Borstvoeding erop doen :+

Ik heb een voedselallergie en als ik iets verkeerds eet krijg ik vaak ontstekingen in mijn gezicht, nek en schouders.
Sinds en week doe ik 's morgens en 's avonds een beetje melk op een watje en daar alles mee insmeren.
Even in laten trekken en dan een creme erop (Zarqa, de enige waar mijn huid niet op reageert!)

Mijn huid is in slechts 1 week al zo ontzettend veel beter geworden en er is niks nieuws meer bijgekomen!
Maar ja.. dan moet je dus wel borstvoeding geven om dit te kunnen doen ;)

Esgaroth

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:52

haha, of wil je het aan ons verkopen?? Dat klinkt wel heel vies hoor, hihi.

Ik merk trouwens wel dat ik nu met gebruik van de Clinique ontzettend uitgedroogde handen heb. Die zeep ik ook elke keer vol in met stap 1, dus ik smeer me te pletter met handcreme.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:06

dat valt met mij nog best mee. ik smeer natuurlijk ook al die cremes er nog achteraan ( stap 3, turnaround concentrate, turnaround creme) en dat was ik expres niet van mn handen af. dus ik hou me handen vrij normaal.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:30

Ik heb uiteraard ook nog stap 3, maar die trekt vrij snel in en doe ik dus alleen met mn vingertoppen, anders moet ik dubbel gaan smeren omdat het mn handen al ingetrokken is ;)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:34

Majo schreef:
haha, of wil je het aan ons verkopen?? Dat klinkt wel heel vies hoor, hihi.

Ik merk trouwens wel dat ik nu met gebruik van de Clinique ontzettend uitgedroogde handen heb. Die zeep ik ook elke keer vol in met stap 1, dus ik smeer me te pletter met handcreme.

Heb ik ook inderdaad, had al een vermoeden dat het door de zeep kwam. Ik heb zelfs nog de milde versie van de zeep.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:44

Gek, heb ik echt totaal geen last van...

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:08

Ik ook niet. :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:19

Ik heb inmiddels nu een -tig stappen plan _O-

Eerst haal ik mijn mascara en andere troep er af met "take the day off" make-up remover
Daarna reinig ik mijn gezicht met cream cleanser en spoel af met water
Dan het 3-stappen plan, waarbij ik 2x per week tussen stap 1 en 2 nog 7-day scrub gebruik :P
Dan na stap 3 oogcreme all about eyes
en dan nog even better skincreme

Voor de rest ben ik best wel normaal hoor _O-

Oh ja, voor droge plekjes nog de redness solution :+

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:38

Ik doe het met scrub net andersom :) Dat doe ik nu 1x per week (vond 2x erg veel worden) en ik doe dus eerst de scrub, en daarna stap 1. Naar mijn idee reinigt het dan NOG beter... Weet eigenlijk niet wat de juiste volgorde moet zijn...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:47

Hier ook geen last van uitgedroogde handen :n!

Ik doe de scrub ook voordat ik met stap 1 begin! Een evt. maskertje doe ik dan weer tussen stap 2 en 3 door..

Abeltje: Waar gebruik je de turnaround concentrate voor en wat zijn je bevindingen tot nu toe? Weet ook niet hoelang je het (al) gebruikt..?

Werkt moedermelk niet gewoon hetzelfde als hormoonzalfjes? Lijkt me dat dat namelijk volstaat met hormonen?

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:11

Ik doe tegenwoordig zo min mogelijk aan mijn gezicht. Ik douche elke dag en probeer dan om de dag/om de twee dagen mijn gezicht te wassen met zeep en dan tussendoor gewoon met water ff goed wassen en er na soms een beejte body lotion. Hoe meer ik aan scrub of zalfjes of rommeltjes of anti- puistjes etc. doe, hoe meer ik juist last krijg van mijn huid. Dus hoe meer puistjes en mee- eters en rooie plekjes krijg. En nou met dit weer in de zon de hele dag, dat doet ook lekker wonderen. 's avonds doe ik dan nog wel een beetje after- sun op en that's it. :)

Ik deed idd eerst ook altijd elke mn gezicht wassen, maar het werd er maar niet beter. Totdat ik 3mnd terug mn been brak en daardoor niet meer elke dag kon douchen, dus dat ik ook minder aan mn gezicht deed. En het was een wonder haha, opeens was alles weg. Toen ik mn dagelijks leventje min of meer weer begon op te pakken, werd het weer wat erger en toen zei de moeder van een vriendin een keer tegen mij 'probeer eens een paar weken niet elke x jou gezicht goed te wassen enzo, maar gewoon heel voorzichtig paar keer in de week.' en nou ben k best happy er mee! :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:13

Dat heb ik ook Anseltje! Sinds ik mijn huid met rust laat gaat het een stuk beter... krijg amper nieuwe pukkels en bijna alle vlekjes zijn (bijna) weg...

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:18

onzuivere huid komt van binnenuit. dus al die zalfjes etc. gaat echt neit helpen ! voeding, stress, voldoende buitenlucht zijn veel belangrijker

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:26

Das apart! Dus hoe minder je doet, hoe beter het gaat?"
Ik hou stug de Clinique vol, ik wil dit minimaal 6 maanden gedaan hebben om te zien in hoeverre het resultaat heeft.
Indien het naar mijn zin te weinig resultaat heeft, stop ik ermee en zal ik ook op iets anders (of niks ;) ) overgaan.
Krijg je niet een vettere huid als je er minder aan doet?

Ik merk met de Clinque wel dat ik meer last heb van hele kleine pukkeltjes op plaatsen op mijn gezicht waar ik nooit eerder pukkeltjes heb gehad. Ze zijn dan wel zodanig klein dat ik ze er de hele tijd afkrab, ze zijn ook een beetje hard.
Maar de echte grote rooie knoeperts komen echt veeel minder voor!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:30

Ik heb het ook Majo... heb twee verschillende merken gehad, twee keer daags netjes mijn huid gereinigd etc, maar ik zag er niet uit!
Nu doe ik eigenlijk niks meer. Gewoon douche, make up afhalen met reinigingsmelk, eventueel bodylotion oid op... gaat super.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:32

Dat deed ik dus eerst ook :j Make up eraf met melk, gezicht reinigen met tonic en dat was het.

En dat werkte dus voor geen meter. Alleen met water ging niet goed, kreeg ik een hele vette huid van.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:33

Dat is dus wat ik nu weer doe en ik ben er blij van. Blijkbaar ben ik toch allergisch voor een bepaald stofje... iets wat in beide merken dus zit...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:04

Waarom eerst met de zeep en dan de scrub? Wel, omdat je dan eerst reinigt, en dan je dode huidcelletjes verwijderd. Door de zeep wordt je huid optimaal voorbereid op de scrub ;)

Voor sommigen werkt alleen reinigen met water het beste en daar is niets mis mee :n Ik heb het ruim een jaar gedaan, omdat ik een huidziekte had. Dus ik móest. Maar nu ik daarvan af ben, vind ik dit fijner en schoner, ik heb nu een gladdere huid.

Goede voeding, buitenlucht ed krijg ik genoeg.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:08

@yv: ik gebruik het nu pas 4 dagen, ik heb het van de winkeldame meegekregen omdat ik nogal grove porieen heb, ze zei dat dit de porieen een beetje zou verkleinen. en dat doet het ook zeker. de porieen op mn voorhoofd en rond mijn neusgeied zijn een stuk kleiner al. ook zorgt het ervoor dat mijn huid heeeel zacht en glad aanvoelt ( in ieder vgeval op de plaatsen waar geen puistjes meer zitten, de rest voelt nog heel bobbelig :D )
het ruikt ook best aardig. ik gebruik echt heel weinig per keer. als ik teveel gebruik dan is mijn huid aan het eind van de dag iets vettig. dus echt met mate gebruiken, maar ik ben er best tevreden over. ik heb ook het idee dat het nog extra hydrateert, zo voelt het iig.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:32

Haha het is al heel goed dat het lekker ruikt! Ik vind die Clinique maar stinken, zowel de zeep als de lotions. Yak!

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:35

Het is zeker lekker dat het lekker ruikt, maar er zit dus parfum in !
in clinique niet.
Mijn gezicht is nu hee erg verbeterd heb jullie raat opgevolgd en ben doorgegaan
zonder ander spul, gebruik wel anderen dag en nacht creme erbij van garnier
omdat die het fijnste zit en ook eveneens goed helpt, en de scrub en ´t masker heb
ik ook van garnier. ben ook helemaal van mijn gezicht afgebleven ! dat helpt ook héél erg veel
knijp ook niks meer uit alhoewel, als ik echt z´n puistje heb die echt weg moet dan wel.´
Maar kheb amper nog puistjes, alleen op mn voor hoofd een enkel maargoed dat is het grootste
probleem gebied bij mij. ;(

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:36

Nja ik heb dus erg droge wangen, maar een wat vettere t-zone. Maar als ik met mn hand dan ff goed wrijft en daarna met de handdoek goed droog maakt scheelt veel. Hoe meer ik smeerde, hoe vetter het eigenlijk werd. Ik denk puur uit tegen reactie erop ofzo?
Mn wangen vorige week zaten flinke vellen van het droge op, dus toen ff flink met mn hand gewreven en toen voelde ik de velletjes ook loslaten. Daarna drooggemaakt en bodylotion en de volgende dag zag het er een stuk beter uit. :)

Nou gebruikte ik zelf wel gewoon een huismerk voor het schoonmaken van mijn gezicht, maar ik heb ook een tijdje clearisil en 3-in-1 dingetje van loreal paris gebruikt. Nou was die laatste wel het fijnste, maar toch met water en zeep en bodylotion kom ik het beste uit. :)
En ja natuurlijk is buitenlucht en water drinken toch nog altijd een goeie pluspunt geweest! :j

edit:
en verder probeerde ik 1x p.w. mn huid na een hete douche ff uit te controleren en hier en daar de hand toegepast. :Y) en dat werkt toch nog altijd het beste. Ik doe dit wel voor het slapen gaan, zodat je huid daarna weer kan rusten. Als ik het 's ochtends doe, blijf ik er de hele dag aanzitten en uiteindelijk ziet het er niet meer uit.
Laatst bijgewerkt door Anseltje op 19-04-10 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:36

Waar kun je dat krijgen abeltje?
Ik heb ook grove porieën en gebruik nu de Clinique en dat helpt wel bij mijn huid alleen die grove porieën worden niet minder.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:05

Anseltje: bodylotion op je gezicht? Geen wonder dat je acné krijgt..... bodylotion is, de naam zegt het al, gemaakt voor je LICHAAM, niet voor je gezicht ;) Je gezichtshuid heeft een heel andere zuurgraad dan je lichaam en dus moet je een ander product gebruiken voor je gezicht dan voor de rest van je lijf.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:20

Bij mij werkt een bodylotion 1 a 2x p.w. juist het beste. Smeer het voornamelijk op mn wangen hoor, laatste weken wissel ik af met after-sun omdat mn wangen erg snel verbranden in de zon. Op de t- zone smeer ik haast niks. :)