Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 12:26

hé, is dit topic ook nog in leven ?
ik heb 'm al een hele tijd niet meer gezien ;)
Ga vooral lekker verder met praten of gevoelens wat je ook maar kwijt wilt over je gave of rare dingen die je ziet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:30

Wat bedoel je daar precies mee als ik vragen mag?

owens-mama

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:50

toen ik een paar jaar geleden , naar een cursus reiki 1 ben geweest. Werd ik door de master open gesteld voor de reiki. Zij vertelde mij dat ik dingen van andere mensen kon aanvoelen. en dat ik meer moest gaan doen met deze gave!!

Nadat ik deze dag daar had ervaren, ging ik gedichten maken. Deze konden altijd terug gevoerd worden op mijn overleden opa.
Ook kon ik mensen vertellen war hun pijn zat, omdat ik daar dan ook pijn aan had. Ook krijg ik dat zulke warme handen, dat het net strijkbouten zijn. Dat gebeurt nu nog steeds, alleen heb ik me er niet meer mee bezig gehouden. Ik werd er knettergek van. ALs mijn beste dinnetje belde, dat voelde ik altijd haar pijn in der nek. Als ze dan opgehangen had, was zij er van af. Maar had ik er last van. Door de master van reiki werd mij dan verteld dat ik een moest worden met de grond. Wees een boom.

Toch ben ik nog steed nieuwsgierig naar meer en wat ik dan nog meer voor gave zou hebben.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 14:10

owens-mama schreef:
toen ik een paar jaar geleden , naar een cursus reiki 1 ben geweest. Werd ik door de master open gesteld voor de reiki. Zij vertelde mij dat ik dingen van andere mensen kon aanvoelen. en dat ik meer moest gaan doen met deze gave!!

Nadat ik deze dag daar had ervaren, ging ik gedichten maken. Deze konden altijd terug gevoerd worden op mijn overleden opa.
Ook kon ik mensen vertellen war hun pijn zat, omdat ik daar dan ook pijn aan had. Ook krijg ik dat zulke warme handen, dat het net strijkbouten zijn. Dat gebeurt nu nog steeds, alleen heb ik me er niet meer mee bezig gehouden. Ik werd er knettergek van. ALs mijn beste dinnetje belde, dat voelde ik altijd haar pijn in der nek. Als ze dan opgehangen had, was zij er van af. Maar had ik er last van. Door de master van reiki werd mij dan verteld dat ik een moest worden met de grond. Wees een boom.

Toch ben ik nog steed nieuwsgierig naar meer en wat ik dan nog meer voor gave zou hebben.

Ik snap het verhaal niet helemaal :o :+

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:16

em_papillon schreef:
Hallo allemaal,

Ik wil toch nog even een vraag stellen..
Ik weet niet of je het een gave noemt oid.. maar de gene die wel een gave hebben kunnen me misschien helpen..
Ik voel steeds dingen aankomen.. en nu al een paar keer heb ik niet naar mn gevoel geluisterd en werd ik dan ook met iets ergs 'gestrafd'..
Maar het rotte is... ik voel nu al een hele tijd dat er iets aan komt.. maar hoe weet ik wat??? Want ik maak me de hele tijd zorgen... is het mn paard.. is het mn vriend... kan ik niet op vakantie deze zomer.. mijn ouders... wieee..?
Ik word er behoorlijk gestresst van en ben constant op mijn hoede..
Hoe leren jullie hiermee om te gaan?? Hoe ontspannen jullie je en halen jullie je zorgen weg??
Het word nu echt vervelend.. want ik zoek overal wat achter ;(

Tja ik denk dat je er te erg op gefocust bent.. er gebeuren altijd wel slechte dingen die 'op je af komen' . Leer eens dat los te laten en gewoon te ontspannen, het kán zijn dat het ook beetje tussen je oren zit en zodra er dan iets slechts op je pad komt je dat meteen daaraan koppelt ;) Maar iedereen krijgt slechte dingen op z'n pad ;)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:46

ik heb zelf geen gave,
maar ik vind al die dingen we heel boeiend om te horen :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:05

Belliebel schreef:
Sabinee...ja ik begrijp je heel goed...je kunt het beste doen wat je gevoel je ingeeft...zegt je gevoel "linksaf" en je zou "rechtsaf" gaan dan kan het zomaar zijn dat je iets meemaakt wat je achteraf gezien liever niet had meegemaakt..

Ik heb het de laatste tijd met kleine dingetjes ..
1. Ik liep bijvoorbeeld woensdag naar huis vanaf mijn werk om 23:30 door de stad. En ik kreeg opeens zo het gevoel dat ik een vriendin moest bellen - want ik had echt het gevoel dat ze in de stad was enzo. Volgende dag hoor ik dus dat ik haar op nog geen 20 meter gepasseerd ben want ze was inderdaad in de stad, alleen.
2. Als ik de hond uit laat neem ik dus nooit poepzakjes mee - ze doet het altijd gewoon op het gras. Maar om de 1 of andere reden werd ik echt naar een kastje 'toe getrokken', trek hem open en er liggen poepzakjes in. Niet meegenomen, vond het maar stom. Ja hoor, hond draait drol midden op fietspad..
3. Ik heb van de week foto's gemaakt voor iemand, en heb usb stickje gekregen om ze op te zetten. Donderdag had ik echt het gevoel dat ik de foto's mee moest nemen op de stick, maar had geen tijd meer dus niet gedaan. Is die persoon toevallig op het zelfde moment op stal terwijl ik hem bar weinig zie, en al helemaal niet doordeweeks overdag..

En zo nog veeeeel meer van die kleine dingetjes .. Maar echt heel veel.

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:03

Sabinee...daar is toch niks mis mee...Je merkt dus dat als je iets niet doet dat het niet echt consequenties heeft...het betekent gewoon dat je een eigen wil hebt. vergeet niet je bent en blijft ten allen tijden eigen baas. Uit jouw verhaal blijkt dat je heel gevoelig bent voor signalen van de tegenpartij...het is aan jou hoe je daarmee omgaat...
Bijv. ik kan mijn paard "lezen"...ik was gistermiddag de paddock aan het opruimen en mijn merrie staat in de bak..zij ziet mij bezig, gaat heen en weer draven en ik vraag aan haar of zij in de paddock wil...antwoord: Hinnik hinnik...dus bevestiging van JA..
Wat jij hebt met mensen kan je ook proberen met je paard...hoe reageert je paard als je je handen erop legt...is heel leuk want een paard is altijd eerlijk en zal je niet bedriegen of zo...

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:17

Ik weet niet of ik het een 'gave' mag noemen, maar ik heb iets wat ik zelf toch eigenlijk best wel bijzonder vindt. Heel vaak als paarden bang zijn, of dingen (bijv. mensen) niet vertrouwen, kan ik ze dat vertrouwen terug geven. Zo heb ik nu een paard wat een paar maanden geleden kwam, en echt bang was voor ongeveer alles wat je kan bedenken. Ik voelde me gelijk tot hem aangetrokken, en heb 3 uur achter elkaar in zijn stal doorgebracht. Eerst heb ik ook nog een tijdje voor zijn stal gestaan, en toen kwam hij naar me toe. Heel voorzichtig begon ik hem door de tralies heen te aaien, wat hij heerlijk vond. Ik had verwacht dat hij het niet zou vertrouwen, en gelijk terug zou deinzen (net zoals iemand van stal, die hem al langer kende, en ook zijn verleden kende) maar dit deed hij dus helemaal niet! Ik ben zijn stal binnengegaan, en ben bij de deur blijven staan. Wachtend tot hij zelf naar me toe zou komen. Natuurlijk werd ik de hele tijd door hem in de gaten gehouden, maar na ongeveer 5 minuten kwam hij naar me toe. Hij snuffelde wat aan me, en ging weer een paar pasjes terug. Ik bleef gewoon staan, en hij kwam weer. Zo ging dat steeds door, totdat hij bij me bleef staan. Heel voorzichtig snuffelde deze lieve ruin me helemaal af, en pakte mijn schoen vast. Deze tilde hij met mijn voet en al op, en liet hem weer los. Ik liet het gewoon toe, en hij keek heel schuldig naar me, alsof hij verwachtte dat ik hem zou straffen. Dit was natuurlijk niet het geval, dus ging hij weer verder met zijn onderzoek :o Nadat dit een tijdje zo door ging, stak ik heel voorzichtig mijn hand naar hem uit. Hij liet het gewoon toe, en al gauw kon ik hem rustig aaien. Helaas moest ik toen m'n eigen paard rijden (vindt ik super hoor, daar niet van, maar het was zo'n fijn moment :o ) Iedereen was verbaast over de dingen die ik met hem kon doen. Ook draaide hij altijd als je met het hoofdstel of halster de stal in liep, en de eerste keer dat ik dit probeerde ook bij mij. Ik heb bedacht wat ik hieraan kon doen, en heb de dag hierna geprobeerd wat in me op kwam. Ik ben met het halster zijn stal in gegaan, op het moment dat hij hooi had gekregen. Het halster hield ik achter m'n rug, zodat hij het niet zag, en ik liep rustig naar hem toe. Ik begon hem lekker te aaien, wat hij nog steeds helemaal prima vond, en toen hij wat hoorde keek hij op. Ik dacht, ik moet het proberen, en heb toen snel het halster bij hem omgedaan. Het paard had de kans niet gekregen om te draaien, en vond het ook helemaal niet erg. Alsnog heb ik hem flink beloond met een paar lieve woordjes en aaitjes, en toen heb ik het halster weer afgedaan. Ik bleef bij hem staan knuffelen, en even later deed ik het halster weer om, niet toen hij opkeek, maar gewoon tijdens het eten. Hij vond het gewoon prima, en ik beloonde hem weer. Dit heb ik een paar keer zo gedaan, en toen ben ik weer de stal uit gegaan. Later die dag, heb ik dit opnieuw geprobeerd (nu zonder eten) en hij bleef gewoon staan. Dit kwam groot en deels door het vertrouwen dat hij inmiddels in me had gekregen. Toen ik dit de volgende dag met het hoofdstel probeerde was er weer geen probleem. Maar zodra iemand anders dit probeerde, dan was het weer draaien. Ook als hij gelongeerd werd, en ik stond bij de bak te kijken, hield hij de persoon in het midden natuurlijk in de gaten, maar ook constant mij. Telkens was er een oor/oog op me gericht, en hij merkte alles wat ik deed. Ik heb heel veel tijd met dit paard doorgebracht, en hij vertrouwt me nu ook volledig. Inmiddels heb ik er al meerdere keren op gereden, wat helemaal geweldig was. Ik heb het gevoel dat wij elkaar heel erg goed aanvoelen, en de angsten die hij bij iedereen en alles heeft, overwinnen wij keer op keer. Zo is dit ook met water. Met mij is dit geen probleem, na een paar moedgevende woorden, maar zodra iemand anders dit probeert, heeft hij weer die angst terug. Dit gaat overigens wel steeds beter, maar hij blijft heel gefocust op mij. Ik trouwens ook op hem! Ik kan niet voorbij hem lopen, zonder dat mijn blik naar hem afdwaalt. Hij hinnekt me tegemoet als ik aan kom, en houdt me ook als ik in de gang loop, de hele tijd in de gaten. Zelfs als ik aan het rijden ben op mijn eigen paard, dan zie je hem (zijn box is schuin tegen over de bakdeur die altijd openstaat) de hele tijd staan kijken, en wachten tot ik terugben. Ik vindt mijn band met dit paard echt ongelofelijk sterk, en zou niet liever willen dan hem te kopen, en voor altijd bij hem te zijn. (er is wel een kansje!! <3 )

Ik heb niet alleen met dit paard zulke ervaringen gehad, maar met nog veel meer paarden. Ook veulentjes die alleen maar dicht bij mams blijven, en niet/bijna niet naar mensen toekomen, komen dapper op mij aflopen. Ik kan ze dan aaien, en knuffelen wat ik wil, wat anderen allemaal niet lukt! Maar toch heb ik met dit paard de meest bijzondere ervaring. Ik heb ook heel sterk het gevoel dat hij mij verstaat, en terugpraat. Soms hoor ik een stem, soms zie ik ineens een beeld voor me, of krijg ik ineens een gedachte. En als ik praat tegen hem, merk ik ook vaak dat hij 'terugpraat'. Dit vindt ik persoonlijk een hele mooie ervaring. Maar ik weet niet of ik het echt een gave moet noemen...

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:23

Fempsie....jouw verhaal is zo herkenbaar, kan er niks aan toevoegen want ik heb hetzelfde...paarden lopen met mij mee zonder touwtje, gewoon achter mij aan...Mijn 2-jarige merrie die weinig kende, idem dito....gewoon in de stal gaan staan en laat het paard maar naar mij toekomen....en de rest van het verhaal is zowat hetzelfde als jij beschrijft...
Heb vorige week bij mijn andere merrie het volgende gedaan...ik heb nl. "toverhanden" vlgns mijn zoontje en ik ben dus met mijn handen over mijn paard gegaan (alle energie sturen naar mijn handen) wat gebeurt er...paard gaat met het hoofd naar beneden, begint aan mijn schoenen te sabbelen, te mesten, oren op zij (volledige ontspanning) en het enigste wat ik doe is met mijn handen wrijven (van de schouder richting het voorbeen naar beneden naar de hoef) hoop dat het nog te volgen is....
Als ik wil stoppen, geeft ze me een duw met het hoofd, ga door ga door....vind het zo lekker...hi hi...raar paard.
Het blijkt wel weer dat HSP-ers een bepaalde invloed hebben op paarden.
Ander voorbeeld: mijn vriendin heeft een niet zo makkelijke merrie, vraagt aan mij of ik er op wil en okee ikke erop...
Of het rijtechnisch is of niet ...geen idee maar het paard doet precies wat ik wil, zelfs zakken in de hals terwijl dit vrij moeilijk is voor het paard....Toen ik nog geen eigen paard had, reed ik op de manege op de "probleem"paarden....ik kreeg ze daar waar ik ze wilde hebben...vraag van de instructrice...hoe doe je dat? Weet ik niet...ik rij op mijn gevoel....

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:33

Ja, inderdaad, precies die dingen heb ik ook steeds! Echt heel bijzonder vindt ik zelf! Maar ben wel heel blij me mijn 'gave' ;)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:35

Ik heb denk ik ook een soort van gave, maar ik weet t niet zeker.
Ik kan zeg maar aanvoelen wat een paard voelt of wil of denkt... Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Maar als iemand aan het rijden is en hij geeft het paard een tik terwijl het paard helemaal niks deed, dan voel ik dat dat paard het niet snapt en verdrietig is omdat hij zijn ruiter geen plezier kan doen. Ook als ik met een paard wil praten dan kan ik vanaf een foto of een beeld in mijn gedachten met hem praten... Het is wel raar, en toen ik een keer zei wat een paard voelde verklaarde ze me voor gek dus nu zeg ik het niet meer maar probeer wel het paard te helpen. Het nadeel is dat ik erg gevoelig ben en als mijn paard bang is ik dat dan eigenlijk ook word en daar heel erg bij na moet denken.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:43

Ik..ik droom iets en dan komt het een tijdje later uit.
Vorige week droomde ik dat er 'n krak in de vitrine van onze winkel zat.Eergisteren hebben ze er ingebroken en geprobeerd de ruit in te slaan=krak in de ruit :=
Een half jaar geleden zag ik mijn tante in m'n dromen met gips aan haar been.2 maanden later brak ze haar been toen ze van de trap viel :=

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:07

Ik ben ingewijd in Reiki I en II, maar ik weet niet of dit een gave is.
Oh en ik ben een hoog sensitief persoon (HSP), maar weet ook niet of dit een gave is, haha. Denk 't niet.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 21:24

Laatst weer allemaal rare dingen gebeurt..
Als ik slaap heb ik alleen maar nachtmerries, ik wil niet meer slapen, ik huil mezelf in slaap, voel me nergens meer veilig, zie mensen die ik niet ken maar die ik als ik wakker ben zo weer voor me kan halen.
Ik teken ze dan ook vaak, dan denk ik er minder aan maar een uur later is het er dan weer en kan ik me echt niet meer concentreren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik word echt bang, Ik ben moe, maar te bang om te slapen ..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 00:54

ik zou met je ouders hierover praten :) ik had dagelijks nachtmerries toen ik jong was en ging ook naar iemand toe. Je moet je erover heen zetten en bedneken dat het nep is. Jij kan bepalen hoe je droom loopt :D

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 07:10

Xfeno01X schreef:
Als ik slaap heb ik alleen maar nachtmerries, ik wil niet meer slapen, ik huil mezelf in slaap, voel me nergens meer veilig, zie mensen die ik niet ken maar die ik als ik wakker ben zo weer voor me kan halen.
Ik teken ze dan ook vaak, dan denk ik er minder aan maar een uur later is het er dan weer en kan ik me echt niet meer concentreren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik word echt bang, Ik ben moe, maar te bang om te slapen ..

als je naar bed gaat, moet je zeggen: ga weg, laat mij met rust, ik wil slapen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 07:15

Goeie morgen, wat een bijzonder topic zeg.
Ik heb zelf ook een gave. Kon vroeger ook pijn wegtrekken (hoofdpijn, knelpunten) zowel bij mens als dier. Best weird...
Maar het aller engste is: Ik droom over mensen/dieren, die de volgende dag overlijden... Gelukkig komt dit niet al te vaak voor, maar met deze dromen ben ik dan altijd meteen in de war. En neem ze nooit direct serieus genoeg. Het lijkt dan op een afscheid, want het is vaak bij een bepaalde plek.
Best eng...

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 07:17

hinta schreef:
Xfeno01X schreef:

als je naar bed gaat, moet je zeggen: ga weg, laat mij met rust, ik wil slapen.

ik kan me niet bedenken dat dat helpt, maar het is te proberen..

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 07:24

Mijn vriendin ziet flitsen, Van overleden mensen
Ik zelf voel emoties heel erg aan,
Droom ook over de toekomst :j

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 08:00

Enyaa schreef:

emoties van dieren en/of mensen?

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 08:06

Xfeno01X schreef:
Enyaa schreef:

emoties van dieren en/of mensen?

Meestal allebei
Maar het is niet zo dat het elke dag zo is.
ik kan niet op commando emoties "lezen"

ik heb het vooral met mensen

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 08:07

Quebelle schreef:
Vorige week droomde ik dat er 'n krak in de vitrine van onze winkel zat.Eergisteren hebben ze er ingebroken en geprobeerd de ruit in te slaan=krak in de ruit :=
Een half jaar geleden zag ik mijn tante in m'n dromen met gips aan haar been.2 maanden later brak ze haar been toen ze van de trap viel :=

Heb ik ook :)
Heb me hier al eerder gemeld in het topic en ik dacht dat ze toen zeiden dat het een soort van Deja vu is. Of ik weet niet precies. Maargoed verder viel het niet echt onder een gave.
Ookal vind ik het zelf wel een beetje apart dat het gebeurd. Maar ik heb het niet alleen in dromen, ook overdag, dat ik iets zie en blijft steken in me gedacht en later krijg ik weer precies hetzelfde beeld.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 07:19

ielsjj_ schreef:
Quebelle schreef:

Heb ik ook :)
Heb me hier al eerder gemeld in het topic en ik dacht dat ze toen zeiden dat het een soort van Deja vu is. Of ik weet niet precies. Maargoed verder viel het niet echt onder een gave.
Ookal vind ik het zelf wel een beetje apart dat het gebeurd. Maar ik heb het niet alleen in dromen, ook overdag, dat ik iets zie en blijft steken in me gedacht en later krijg ik weer precies hetzelfde beeld.

Ik word altijd helemaal gek als dat dan blijft steken, hebben jij dat ook ?

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 07:50

Soms krijg ik mensen/dieren hun pijn en dan wordt het bij die mensen/dieren minder. Maar dan heb ik dus die pijn, hoe kan ik zorgen dat die pijn weggaat dan ofzo?