Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:05

Ik heb ook 1 keer meegemaakt dat zo'n keuze wel heel erg dichtbij kwam. Gelukkig bleek ik toen uiteindelijk niet zwanger te zijn maar op zo'n moment ga je er toch wel anders over denken.
Ik zou alleen abortus plegen als de zwangerschap voortkomt uit een verkrachting of als ik zeker zou weten het kind gewoon geen toekomst te kunnen geven (om wat voor reden dan ook).
Als van dat alles geen sprake is zou ik het kind houden. Het is tenslotte je eigen fout dus ik vind dat je dan ook voor de consequenties op moet draaien.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:05

MB, kinderachtig maar jouw keuze. Ik geloof dat ik als 1 van de weinigen steeds respectvol heb gereageerd terwijl pro's en anti's maar ongezouten hun mening geven. Ik probeer alle kanten van de zaak te belichten en iedereen te snappen. IK vind jou erg...star in jouw mening. Je mengt je in een discussie maar bent niet bereid de andere kant van het verhaal te begrijpen. In mijn ogen ben je dan een monoloog aan het voeren.

En ja ik word op een gegeven moment idd moe als een onderwerp als sterilisatie of klompje cellen al uitgemolken is en mensen blijven daar op terugkomen.

Mijn excuses als jij je aangevallen hebt gevoeld.

Edit, typo
Laatst bijgewerkt door Sees op 14-09-09 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:06

Feliciaa het is dus niet altijd je eigen fout, daar hebben we het al uitgebreid over gehad ;).

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:06

gr-roos: ben het met je eens

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:07

Ik ben zeker niet tegen abortus, maar ik vind wel dat die weken-grens verlaagd mag worden.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:07

Zo, wat een discussie zeg :oo Iedereen denkt daar toch weer anders over. Persoonlijk zou ik het weg laten halen als ik erachter kom dat ik zwanger ben. Ik wil geen kinderen en al helemaal niet van een of andere verkrachter. Zou wel mn vriend inlichten over de abortus, maar dat is meer omdat je zoiets niet kan verzwijgen. Ook al zou hij het wel willen, het is een keuze die je samen maakt om het te laten komen, want je bent er dan ook verantwoordelijk voor. Ik zou het kind niet de onvoorwaardelijke liefde kunnen geven die het v erdient dus vind het oneerlijk om te dan ter wereld te laten komen. Ik vind het ook geen moord, het heeft nog geen bewustzijn (wat veel dieren voor de slacht wel hebben, vraag me af of de anti-abortus kliek dan vind dat je een levend wezen dat al geboren is dan wel mag "vermoorden")

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:08

Quellian schreef:
Ik ben zeker niet tegen abortus, maar ik vind wel dat die weken-grens verlaagd mag worden.

daar heb je wel een goed punt

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:09

Sees schreef:
Feliciaa het is dus niet altijd je eigen fout, daar hebben we het al uitgebreid over gehad ;).

Dat is mijn mening.
Toen het mij overkwam, vond ik dit ook. Ik zag in dat het mijn fout was en heb hier veel van geleerd.

edit: Ik heb wel respect voor ieders beslissing en zal niemand veroordelen als diegene wel abortus laat plegen. Alleen ik zelf zou dat dus niet zomaar doen. Stel je voor dat er later iets gebeurd waardoor je onvruchtbaar word. Dan zou ik mezelf nooit meer vergeven als ik abortus had laten plegen.
Laatst bijgewerkt door feliciaa op 14-09-09 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:11

Feliciaa, dus als je én een condoom én de pil gebruikt, is het nog steeds je eigen 'fout'? Misschien val ik gewoon over het woordje fout...In mijn ogen is dat niet fout maar behoorlijke pech!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:14

Dan is het inderdaad een ander verhaal.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:15

Sees schreef:
MB, kinderachtig maar jouw keuze. Ik geloof dat ik als 1 van de weinigen steeds respectvol heb gereageerd terwijl pro's en anti's maar ongezouten hun mening geven. Ik probeer alle kanten van de zaak te belichten en iedereen te snappen. IK vind jou erg...star in jouw mening. Je mengt je in een discussie maar bent niet bereid de andere kant van het verhaal te begrijpen. In mijn ogen ben je dan een monoloog aan het voeren.

En ja ik word op een gegeven moment idd moe als een onderwerp als sterilisatie of klompje cellen al uitgemolken is en mensen blijven daar op terugkomen.

Mijn excuses als jij je aangevallen hebt gevoeld.

Edit, typo

Laatste keer dan! Star, ja, ik draai niet bij, is mijn mening en klaar. Jij hebt jouw mening, ook klaar.
Is niet zo moeilijk toch...
Ik meng me al een tijd in deze discussie hoor...
Denk niet dat je mijn posten allemaal hebt gelezen aan jouw post te zien...

Klompje cellen vond ik minderwaardig maar het is waarschijnlijk niet zo bedoeld, dat begrijp ik.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:19

Ik heb iedere post aandachtig gelezen. Ik kom graag goed beslagen ten ijs ;).

Het is niet dat je je van mij niet in deze discussie mag mengen, helemaal niet. Ik vraag me alleen af wat je hier nog te zoeken hebt als jouw mening: ik ben tegen dus klaar is. Als dat het voo rjou is, hoef je hier toch niet verder te discussiëren?

Je hoeft ook niet bij te draaien maar je WIL een ander ook niet begrijpen en respecteren...

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:20

gr_roos schreef:
Ik vraag me af waarom je er pas na 28 weken achter kwam. Of was je gewoon nog ongesteld? Dat is dus echt mijn nachtmerrie, ongesteld zijn en dan ook nog in verwachting zijn. Dan kan je inderdaad zomaar te laat zijn.....

Ik was net begonnen met de pil, dus dacht daarom dat ik iets dikker werd en bleef daardoor dus ook ongesteld. Ook was ik gestopt met sporten, ook een reden om dikker te worden. Alleen toen werd ik toch wel erg rond..

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:21

condoom en pil zijn dus echt niet betrouwbaar! Bij mij is het dus fout gegaan met condoom en veel meiden hier gewoon door de pil heen.. ik laat deze week een spiraaltje zetten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:24

Quellian schreef:

Vind ik ook! Maar dan wordt ie wel erg laag...

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:27

MamboBeach schreef:
Quellian schreef:

Vind ik ook! Maar dan wordt ie wel erg laag...

Hm, je hebt natuurlijk wel even de tijd nodig om erachter te komen, ik vind het wel goed zo anders krijgb je straks allemaal mensen die eigenlijk geen kind willen maar er min of meer mee opgescheept zitten
Laatst bijgewerkt door dicenbalt op 14-09-09 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:27

Quellian schreef:

Het grootste gedeelte van de abortussen (57,6%) vindt plaats in de eerste 7 weken. Meer dan 80% van de abortussen vindt zelfs plaats in de eerste 9 weken. Van de abortussen die later plaatsvinden is een niet onbelangrijk deel nog toe te schrijven aan medische indicatie. Het valt wat mij betreft dus wel mee met die weken-grens.

bron: http://www.igz.nl/15451/1166039/2008-11 ... king_1.pdf
(nog geen 5 min google werk)

Ik ben toch wel erg blij dat ik in een land woon waar ik het recht heb om zelf te beslissen wat er met mijn lichaam en met de toekomst van mijn ongeboren kind gebeurd. Iedereen heeft een keuze. Het niet (willen) laten uitvoeren van een overtijdsbehandeling of abortus is ook een keuze.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:28

Sees, laat maar, je banketstaaf in je eigen straatje. Teruglezen graag... Wat doe je hier zelf dan nog als je geen discussie kan voeren. Daar is een discussie voor he!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:29

16 weken vind ik niet laag!
18 in de top!

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:31

Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat je het kind te bieden hebt als het op de wereld komt.
Even een voorbeeldje:
Als ik (14 jaar, eindexamen havo) op dit moment zwanger zou zijn, wat zou ik dat kind kunnen bieden?
In mijn ogen zou dat óf hele dagen op het kinderdagverblijf zitten, óf een bestaan hebben waar je alle eindjes aan elkaar moet knopen omdat moeders (ik dus) haar opleiding heeft opgegeven om een kind op te voeden.
Én de kans dat de relatie tussen mij en vaders op de klippen loopt is ook behoorlijk.

Dus in dat geval zou ik het weghalen.

Maar als iemand laten we zeggen 25 jaar is, goede baan heeft, en een vaste relatie heeft (ok relatie is geen vereiste, maar maakt het wel makkelijker vind ik) zouden veel mensen zeggen dat ze het moet houden.
Maar wat als diegene helemaal geen kinderwens heeft? Wat als ze niet kan garanderen dat ze van het kindje kan houden?
Dat is in mijn ogen het ergste wat je een kind aan kan doen, liefdeloos opgroeien.
De mogelijkheid om het kind op te voeden is er, maar ook in dit geval zou het denk ik een betere zet zijn om het te laten aborteren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:33

savasan, misschien een goede sexuele voorlichting? :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:34

Quellian schreef:
Bandida schreef:
Het gaat bij een bevruchtte eicel niet om een baby.

Over welke week hebben we het dan?

In België is een wettelijke grens gelegd op 14 weken, maar uitzonderingen zijn mogelijk. In Nederland tot de vrucht buiten de moeder levensvatbaar kan zijn (vastgelegd op 24 weken) http://www.minvws.nl/dossiers/abortus/default.asp

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:37

Bandida schreef:
In België is een wettelijke grens gelegd op 14 weken, maar uitzonderingen zijn mogelijk. In Nederland tot de vrucht buiten de moeder levensvatbaar kan zijn (vastgelegd op 24 weken) http://www.minvws.nl/dossiers/abortus/default.asp

Maar in de praktijk komt het dus niet zo heel vaak voor dat er zo laat nog geaborteerd wordt. Dat is bijna altijd op medische indicatie (zie mijn voorgaande post)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:39

Smurfjee schreef:
condoom en pil zijn dus echt niet betrouwbaar! Bij mij is het dus fout gegaan met condoom en veel meiden hier gewoon door de pil heen.. ik laat deze week een spiraaltje zetten.

eerste keer dwars door de pil heen(een tweeling)..en daarna was heel mn spiraal gewoon pleite!..en hoe dat kan??...dat weten we nog steeds niet

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:39

Equimotion schreef:
Maar in de praktijk komt het dus niet zo heel vaak voor dat er zo laat nog geaborteerd wordt. Dat is bijna altijd op medische indicatie (zie mijn voorgaande post)

Nee dat is eerder zeldzaam. Kan je in de cijfers op die website ook zien.