Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
.
Iedereen denkt daar toch weer anders over. Persoonlijk zou ik het weg laten halen als ik erachter kom dat ik zwanger ben. Ik wil geen kinderen en al helemaal niet van een of andere verkrachter. Zou wel mn vriend inlichten over de abortus, maar dat is meer omdat je zoiets niet kan verzwijgen. Ook al zou hij het wel willen, het is een keuze die je samen maakt om het te laten komen, want je bent er dan ook verantwoordelijk voor. Ik zou het kind niet de onvoorwaardelijke liefde kunnen geven die het v erdient dus vind het oneerlijk om te dan ter wereld te laten komen. Ik vind het ook geen moord, het heeft nog geen bewustzijn (wat veel dieren voor de slacht wel hebben, vraag me af of de anti-abortus kliek dan vind dat je een levend wezen dat al geboren is dan wel mag "vermoorden") Sees schreef:Feliciaa het is dus niet altijd je eigen fout, daar hebben we het al uitgebreid over gehad.
Sees schreef:MB, kinderachtig maar jouw keuze. Ik geloof dat ik als 1 van de weinigen steeds respectvol heb gereageerd terwijl pro's en anti's maar ongezouten hun mening geven. Ik probeer alle kanten van de zaak te belichten en iedereen te snappen. IK vind jou erg...star in jouw mening. Je mengt je in een discussie maar bent niet bereid de andere kant van het verhaal te begrijpen. In mijn ogen ben je dan een monoloog aan het voeren.
En ja ik word op een gegeven moment idd moe als een onderwerp als sterilisatie of klompje cellen al uitgemolken is en mensen blijven daar op terugkomen.
Mijn excuses als jij je aangevallen hebt gevoeld.
Edit, typo
. gr_roos schreef:Ik vraag me af waarom je er pas na 28 weken achter kwam. Of was je gewoon nog ongesteld? Dat is dus echt mijn nachtmerrie, ongesteld zijn en dan ook nog in verwachting zijn. Dan kan je inderdaad zomaar te laat zijn.....
MamboBeach schreef:Quellian schreef:Ik ben zeker niet tegen abortus, maar ik vind wel dat die weken-grens verlaagd mag worden.
Vind ik ook! Maar dan wordt ie wel erg laag...
Quellian schreef:Ik ben zeker niet tegen abortus, maar ik vind wel dat die weken-grens verlaagd mag worden.
Quellian schreef:Bandida schreef:Het gaat bij een bevruchtte eicel niet om een baby.
Over welke week hebben we het dan?
Bandida schreef:In België is een wettelijke grens gelegd op 14 weken, maar uitzonderingen zijn mogelijk. In Nederland tot de vrucht buiten de moeder levensvatbaar kan zijn (vastgelegd op 24 weken) http://www.minvws.nl/dossiers/abortus/default.asp
Smurfjee schreef:condoom en pil zijn dus echt niet betrouwbaar! Bij mij is het dus fout gegaan met condoom en veel meiden hier gewoon door de pil heen.. ik laat deze week een spiraaltje zetten.