Bij ons was er een vervanger vaochtend in de groep. Dat vond ik niet zo heel fijn. Probeerde open te zijn over mijn weekend en waarom ik gister wat somberder was, maar ze maakte me erg aan het twijfelen. Ze maakte een opmerking dat je een afweging moest maken over wat je in de groep verteld en wat je bij je behandelaar bespreekt. Omdat niet alles gepast is om in de groep te bespreken. Net nu ik een beetje open durf te zijn, krijg je zoiets. Twijfel heel erg of ik soms te veel gezegd heb in de groep, terwijl ik eigenlijk weet dat dat niet zo is. Wel jammer, want ik kwam net een beetje los.
_Pilipa_
Geplaatst: 27-07-09 12:10
Pw , ja snap best dat jer nu twijfeld maar denk er niet teveel over na, wat je toen in de groep gezegd hebt kwam zo in je op misschien was het teveel, maar je hebt het verteld met een reden. Ik denk dat sommige dingen beter 1 op 1 zijn, is maar net waa rjij je prettig bij voelt. Ik denk dat je zelf aanvoelt wat je wel of niet wil vertellen, de vervanger kan denk ik niet 100 % voor jou inschatten. Dus ik denk dat je goed gehandeld hebt in voorafgaande groep dessies!
Angela hoe was therapie? EN heeft je vriend de brief nog gelezen?
Civ hoe heb je geslapen? hoop dta je een beetje happy bent vandaag.
Sowieso eerst even een knuffel voor jullie, en ik wil even zeggen dat ik ieder van jullie dapper en sterk vind. Bedankt dat jullie er zijn!
Pw dat doe ik vaker eigenlijk , ook om nog even na te denken, hoe ik me indd voel, vind prettig om te reageren, en probeer soms stiekem niks over mezelf te vertellen, maar je hebt me weer betrapt
Maar het gaat wel redelijk, er is momenteel veel verandering op mijn werk, wat ik niet zo positief ervaar, het komt uiteindelijk wel goed, maar ik moet nog even geduld hebben. Vergt weer een hoop energie.
Ik herken het wel hoor. Doe het soms ook wel, omdat ik dan zelf eigenlijk niet zo goed weet hoe het gaan
Jammer dat er veel verandering is op je werk. Hopelijk wordt het gauw weer wat rustiger. Het is logisch dat het veel energie kost.
Anoniem
Geplaatst: 27-07-09 12:24
Pff vervelend PW, misschien kun je haar vragen of ze op jou doelde?
Daijano: Vervelend die onrust op je werk, ik kan me wel voorstellen dat zoiets ook op je stemming en energie werkt.
Ik heb vandaag best lekker gelopen, we gingen de natuur in, en dat is meer mijn ding. Nog een meisje leren kennen, welke ook paardrijd. Dat geeft altijd wat gespreksstof. Mijn runnningtherapeut had ook vernomen dat ik nog geen behandelaar had, ook hij gaat er achter aan. hopelijk levert het wat op. Daarnaast heb ik vanmorgen de sleutel van mijn werk moeten inleveren, ik hoef toch niet meer terug te komen. Erg grof hoe ze het doen en brengen. Ik moest hem in de brievenbus gooien. Ben er best verdrietig om eigenlijk..
_Pilipa_
Geplaatst: 27-07-09 12:26
Daardoor dat ik op julie reageer geef ik mezelf ook soms antwoord.
Ik hoop het , ben net weer 3 weken aan het werk en ben weer gesloopt, soms vraag ik me eens af hoe ik het moet volhouden allemaal, prive is het ook nog steed seen onrustige bende, wordt van links naar rechts gegooid, en eil eigenlijk gewoon weer eens dat iemand echt naar me luisterd, maar ergens wil ik ook niet weer beginnen met mijn verhaal, zolang ik het niet zeg is er niks aan de hand!
Angela , klinkt wel als een geslaagde ochtend, fijn dat ze ook achter een behandelaar aan gaan. Wel minder dat je werk zo met je omgaat, maar nu heb je je sleutels ingeleverd en trek er maar een streep onder ze zijn het niet eens waard dat je voor ze werkt laat staan je eigen er nog druk om maakt!
Pollewoppy
Geplaatst: 27-07-09 12:29
Dat kan ik me goed voorstellen Angela. Je mag er ook verdrietig om zijn. Het is niet niks. Ook al ging het bij mij op het werk heel anders, ik was ook heel verdrietig toen ik mijn spullen in ging leveren. Het is niet niks om je werk kwijt te raken, daar hoort verdriet bij. Zeker de manier waarop jij behandeld bent. Hopelijk geeft het je naast het verdriet ook een beetje rust, hoe makkelijk gezegd dat ook is, ik weet het.
Fijn dat je lekker gelopen hebt. Blij om te horen. Leuk dat je iemand hebt leren kennen met dezelfde interesse, dat is altijd leuk. Hopelijk krijg je nu snel een behandelaar!
Ik ga morgenochtend in de groep even bespreken hoe ik me voelde bij die opmerking. Weet niet of we morgen dezelfde begeleider hebben, maar moet het toch even kwijt.
Pollewoppy
Geplaatst: 27-07-09 12:30
daijano schreef:
zolang ik het niet zeg is er niks aan de hand!
Ook weer heel herkenbaar. De veilige weg kiezen van ontkennen en vermijden. Kun je hier niet je verhaal kwijt? Wij willen wel naar je luisteren.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 27-07-09 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt
_Pilipa_
Geplaatst: 27-07-09 12:31
Pw, goed zo je wil iets kwijt dus dan maar in de groep gooien , zo ben jij er vanaf en kan jij weer een stukje loslaten!
Was ook wel een geslaagde ochtend hoor, maar ik kan er nog echt van genieten zeg maar. Ik kreeg een complimentje van de runningtherapeut, dat ik een bikkel was blablabla. Ik weet me dan echt geen houding te geven.
Dadelijk ga ik even naar Garuna, even poetsen en misschien wel een stukje lopen.
_Pilipa_
Geplaatst: 27-07-09 12:34
dames ik moet even achter de pc weg, mijn oog begint weer te tranen ik ga ff eten. tot zo
Trouwens, ik had toch een mailtje gestuurd naar die loopgroep hier in het dorp maar heb nog steeds geen reactie. Baal er best wel van, en haal me weer vanalles in mijn hoofd.
Pollewoppy
Geplaatst: 27-07-09 12:39
daijano schreef:
Pw, goed zo je wil iets kwijt dus dan maar in de groep gooien , zo ben jij er vanaf en kan jij weer een stukje loslaten!
Precies. Ik merk dat ik er nu gewoon echt last van heb. Ben bang dat als ik het morgen niet in de groep bespreekbaar maak ik me dan weer meer ga terugtrekken en dat moet nu juist niet.
Zet em op PW, en eigenlijk schijt er aan hebben wat zij ervan denkt!
Pollewoppy
Geplaatst: 27-07-09 12:41
Jammer dat je nog niks gehoord heb. Ik herken je gevoel wel. Zou ik ook hebben. Je kan je dan al helemaal druk maken over wat ze van je mailtje vonden, dat ze het waarschijnlijk heel raar vonden enz. Heel lastig en vermoeiend is dat. Twijfel je dan ook meteen of je wel zo open had moeten zijn in je mail?
Maar misschien heb je nog niks gehoord door vakantietijd? Hoop dat je snel een leuke reactie krijgt op je mail.
Heeft je vriend je brief trouwens nog gelezen? Schiet me opeens te binnen.
koi
Geplaatst: 27-07-09 13:52
Daijano, ik heb wel redelijk geslapen, gelukkig. Je kunt hier je verhaal doen, dat weet je, onze pb boxen staan ook open, die van mij in ieder geval wel. Je probleem wegstoppen is niet de oplossing, spreek uit ervaring en gedeelde smart is halve smart. Wij zijn er voor je.
Angela, wat fijn dat het zo goed ging vanmorgen, dat geeft de burger moed. Misschien heeft de loopgroep vakantie, niet gelijk het ergste denken. Anders even in de loop van de week er een belletje aanwagen of even langsgaan? Of gewoon aansluiten als je ze ziet gaan
PW, jammer dat er weer een ander was maar deze kent jou niet en je moet doen waar jij je goed bij voelt. Anders vraag je het aan de groep of ze het vervelend vinden, zet je gelijk hem gelijk voor het blok en dan weet je het maar. Zo doe ik het meestal maar ik ben vrij assertief, meestal. Moet je vanmiddag weer terug?
Ik ben vanmorgen de psych. gaan bellen maar ze had geen plaats meer voor haar vakantie, ze gaat volgende week weg voor 3 weken dus 24aug. heb ik een afspraak staan. Heb toen maar even met de psych. van de basis gebeld, was wel prettig. Zij zei dat ik dit makkelijk aan moet kunnen maar dat ik mijn ritme nog moet vinden, was wel prettig om te horen. Daarnaast is zij 24 uur per dag bereikbaar, wat ook prettig is. Voel me wel beter nu. Nog uitgebreid met mn mannetje gebeld en straks komt ma langs met de hond. Als het goed gaat komt die volgende week logeren maar dit is een testmiddag, kijken of het gaat met mijn poezenkinders, denk het wel.