Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:20

Lusitana schreef:
Het is ook zo dat hoe minder je met griepen in aanraking bent gekomen in je leven, hoe minder weerstand je tegen griepen hebt. Dit even terzijde, het is dus eigenlijk beter voor je gezondheid om met griepen in aanraking te komen...omdat je anders áls je het een keertje krijgt, veel kwestbaarder bent.

Is dat zo??? Elke griepvariant is weer anders... Mag ik vragen waar die info vandaan komt? Puur uit interesse hoor! Ik wil je niet onderuit halen of zo...
Nu moeten jullie niet gaan roepen van welke bron ik het heb en of het waar is, want dat weet ik dus niet. Dat probeer ik al te achterhalen maar er kan niemand een duidelijk antwoord geven.
Ik heb nl jaren geleden cleanroomcursus gehad (ik werk bij een pharmaceut. Ja, bij zo'n geldwolf die een slaatje probeert te slaan uit de MG nou goed? ;) ) en de man die de cursus gaf vertelde dat je een "puzzelstukje"in je afweer/lijf moet hebben om een bepaalde griep te kunnen krijgen. Dus spookt virus A door het land, en heb jij niet het passende puzzelstukje, zul je ook niet ziek worden van virus A. Hebben je familieleden wel virus A en het puzzelstukje, kunnen ze je nog niet besmetten....
Echt, of het waar is, weet ik niet. Wij maken zelf geen griepmedicijnen. Een andere tak van ons bedrijf wel. Zal eens proberen of daar iemand weet of die fictie of feit is...

En ja, de MG kan muteren. Heb je hem dan al gehad en loop je tegen een gemuteerde variant aan heb je pech....

Tamiflu is een symptoom bestrijder en zorgt ervoor dat het virus minder snel door het lichaam verspreid. Aan een virus kun je niets doen, je kunt het niet doden oid (zoals met bacteriele infecties dus wel kan).

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:27

Heb de curusgever kunnen vinden op google en hem de puzzlestukjes vraag gesteld....

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:29

Als ik het krijg dan hoop ik wel dat ik mijn paarden nog kan verzorgen.
Ik ben de enige hier die de paarden kan doen.
Of zou dat niet kunnen met deze griep.
Als ik de gewone griep had dan ging ik met koorts wel even 2 keer per dag de paarden verzorgen.

Anoniem

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:32

Wij krijgen hier op werk nu de protocollen doorgemaild, wat er moet gebeuren als je je ziek begint te voelen etc..

Ik blij dat ik het al gehad heb :=

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:35

Ik maak me eigenlijk helemaal geen zorgen...hier ook allerlei protocolle, maar je ktijgt het of je krijgt het niet denk ik...

Ik dacht overigens dat asl je nu MG hebt, je het in het najaar (de mogelijke mutatie) evengoed niet kan krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:36

Nope dan ben je immuun :j

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:38

Nee dat dacht ik, maar bovenaan (kamy) zegt wat anders?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:44

Nou,..hier nog geen protocollen. Ik heb mijn baas zelfs nog niet over de griep gehoord.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:49

Bij mij op het werk is er geen mens die aan de griep denkt of er rekening mee houd.
Ik durf er niet eens over te beginnen want dan krijg je reactie van, ik doe daar niets op uit.
Er werd vorige week geproest en gehoest door mensen hier op mijn werk.
En dan moet je zelf nog zeggen houd je hand dan voor de mond als je niest of hoest.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:16

Moderatoropmerking:
Er wordt hier ondertussen behoorlijk gespeculeerd over hoe gevaarlijk het is enzovoorts. Dit veroorzaakt paniek en is absoluut niet nodig bij speculaties. Hier dus het verzoek om bij elk feit dat je verteld een bron te vermelden om speculaties tegen te gaan :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:21

M'n neefje van 15 heeft/had de mexicaanse griep.
Hij heeft er 4 dagen last van gehad en is nu weer gewoon beter..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:00

_Chantal89 schreef:
M'n neefje van 15 heeft/had de mexicaanse griep.
Hij heeft er 4 dagen last van gehad en is nu weer gewoon beter..

Dat valt me ook op bij verhalen van een ander forum waar mensen de Mexicaanse griep gehad hebben. De een is doodziek en de ander heeft 2 dagen wat koorts en niet veel meer. Het schijnt dus heel verschillend te verlopen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:08

Wij lopen er mee te dollen mag wel niet maar hier in huis vinden we het zo absurt dat er door de media vooral paniek wordt gezaaid. Omtrent Thomas berge ook die komt er heus wel weer boven op hoor. Verder mankeert hij niks ersntigs.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:19

ukje schreef:
Wij lopen er mee te dollen mag wel niet maar hier in huis vinden we het zo absurt dat er door de media vooral paniek wordt gezaaid. Omtrent Thomas berge ook die komt er heus wel weer boven op hoor. Verder mankeert hij niks ersntigs.

Welke media maakt daarover paniek dan? Ik heb alleen ergens gelezen dat MG had en vroeg me af wie Thomas Berge was. :D
Als je programma's bedoelt zoals shownieus of HvN: Die maken overal paniek over, dat is net als De Telegraaf gewoon sensatiepers.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:23

Thomas Berge, hij woont toevallig wel hier in Haaksbergen.
Het komt inderdaad wel dichtbij.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:31

Kijk ik snap dat het dan wel dichtbij komt. Maar als ik dan hoor zegge3n waarom moet een bner nou de griep krijgen. dan denk ik :? hij ligt toch niet op sterven door de griep. En verder vind ik dat er niet elke dag iets in het nieuws hoeft over de griep. Mits er echt iets nieuws te melden is maar het is "altijd" hetzelfde. Aan de gewone griep gaan ook duizenden mensen per jaar dood en daar hoor je nooit wat over. Ach ja misschien ligt het wel aan mij dat ik het te overdreven vindt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:48

Hier in de omgeving heerst het ook al behoorlijk..de broer van mn stalgenootje heeft het nu ook..'eng' vind ik een groot woord, maar mijn weerstand is nihil momenteel en loop al onder controles, dus heb dr maar gezegd even niet bij dr broer langs te gaan, haha, want anders zit ik dr straks mee :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:53

Thomas Berge had nou ook niet een sterke weerstand... feesten tot 6 uur in de ochtend, heeft vast veel alchohol gevloeid ed. :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:02

x_Marr schreef:
Thomas Berge had nou ook niet een sterke weerstand... feesten tot 6 uur in de ochtend, heeft vast veel alchohol gevloeid ed. :+

Jij kent hem persoonlijk begrijp ik?
Weerstand heeft er weinig mee te maken of je het wel of niet krijgt, het heeft wel invloed op hoe ziek je van het virus wordt.
Maar ik begrijp dat jij weet dat hij doodziek is?

Ik ken de hele beste man niet, maar nadat ik enig speurwerk heb gedaan ben ik daar ook niet verdrietig over. :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:17

Hahah nee, ik wil hem ook niet persoonlijk kennen :')

Het was paar dagen terug al op rtl boulevard, daar zeiden ze nog dat het hoogswaarschijnlijk toch niet de mg was. Maar hij was net op vakantie geweest naar spanje waar die flink had gefeest dus tot vroeg in de ochtend en eerst daarom dacht dattie zich niet lekker voelde.

Doodziek issie dus ook niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:20

x_Marr schreef:
Hahah nee, ik wil hem ook niet persoonlijk kennen :')

Het was paar dagen terug al op rtl boulevard, daar zeiden ze nog dat het hoogswaarschijnlijk toch niet de mg was. Maar hij was net op vakantie geweest naar spanje waar die flink had gefeest dus tot vroeg in de ochtend en eerst daarom dacht dattie zich niet lekker voelde.

Doodziek issie dus ook niet.

Boulevard neem ik niet serieus, dat is gewoon een duf sensatieprogramme.
Ik neem aan dat hij getest is en als hij positief is bevonden dan heeft hij gewoon de MG.
Van flink feesten krijg je geen koorts.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:21

`Hij zou zes of zeven optredens afzeggen.
En hij blijft in quarantaine.
De zanger neemt geen medicijnen. :(:)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:24

Hier het officiele nieuwsbericht:

Zanger Thomas Berge uit Haaksbergen is besmet met het Mexicaanse griepvirus.

Dat is de uitkomst van een onderzoek dat zijn arts heeft laten doen. De zanger heeft de griep opgelopen tijdens een vakantie in het Spaanse Salou met een groep vrienden. Daar zijn al veel toeristen besmet geraakt. Ook een aantal van de vrienden van Thomas is ziek geworden. Hij moet van de dokter binnen blijven en mag geen bezoek ontvangen. Volgens zijn manager gaat het goed met hem.

Bron: RTV Oost.

Hij heeft net als vele andere vakantiegangers de Mexicaanse griep opgelopen in Salou. En heeft dezelfde richtlijnen gekregen als iedere patient. Medicijnen (Tamiflu) krijgen alleen nog de mensen die tot de risicogroepen behoren, dus dat is niet zijn keuze.

Verder geen paniekzaaierij of berichten over teveel feesten.
Dat bedoel ik dus me sensatiepers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:47

x_Marr schreef:
Het was paar dagen terug al op rtl boulevard, daar zeiden ze nog dat het hoogswaarschijnlijk toch niet de mg was.

ThePast03 schreef:
Hier het officiele nieuwsbericht:

Zanger Thomas Berge uit Haaksbergen is besmet met het Mexicaanse griepvirus.

Ik snap niet dat mensen als Mar zo'n verhaal de wereld inhelpen, de klok hebben horen luiden en geen flauw idee hebben waar de klepel hangt.
Ook nog aandikkend met;

x_Marr schreef:

Hoe weet jij dat hij geen goede weerstand heeft en hij ziek is geworden door feesten of alcohol?

Ik vind het plezierig dat een moderator een hulk heeft geplaatst dat speculeren niet gewenst is (En tóch doen :7 )

Fijn dat ThePast03 af en toe een updateje doet met dingen die wél van belang zijn :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:10

@Kamy, mijn info kwam van een Braziliaanse wetenschappelijke site (dus in het Portugees) en die greep terug op oa onderzoeken in Japan.

Als de "puzzelstukjes" niet genetisch zijn, kunnen ze gewoon "opgelopen" zijn in het leven, en dan is onze beider info helemaal niet in strijd.

En ik ben blijkbaar 1 grote puzzel, want ik vat steevast alle varianten van griep, soms later ook nog de gemuteerde en dan heb ik twee keer griep per jaar, ook als ik ingeënt ben. Dus dat doe ik niet eens meer, ik vind het weggegooid geld.
Ik ben dit jaar bijna doodgegaan aan een "gewone" darminfectie. Ik bedoel, waarom stilstaan bij 1 ding dat je kunt krijgen als er nog een miljoen andere manieren zijn om zeer ziek te worden en dood te gaan?

En tot nu toe kampten allen die dood zijn gegaan aan deze griep al met gezondheidsproblemen. Dus een gezond lichaam is nog steeds de beste voorwaarde om er overheen te komen.