Lusitana schreef:Het is ook zo dat hoe minder je met griepen in aanraking bent gekomen in je leven, hoe minder weerstand je tegen griepen hebt. Dit even terzijde, het is dus eigenlijk beter voor je gezondheid om met griepen in aanraking te komen...omdat je anders áls je het een keertje krijgt, veel kwestbaarder bent.
Is dat zo??? Elke griepvariant is weer anders... Mag ik vragen waar die info vandaan komt? Puur uit interesse hoor! Ik wil je niet onderuit halen of zo...
Nu moeten jullie niet gaan roepen van welke bron ik het heb en of het waar is, want dat weet ik dus niet. Dat probeer ik al te achterhalen maar er kan niemand een duidelijk antwoord geven.
Ik heb nl jaren geleden cleanroomcursus gehad (ik werk bij een pharmaceut. Ja, bij zo'n geldwolf die een slaatje probeert te slaan uit de MG nou goed?

Echt, of het waar is, weet ik niet. Wij maken zelf geen griepmedicijnen. Een andere tak van ons bedrijf wel. Zal eens proberen of daar iemand weet of die fictie of feit is...
En ja, de MG kan muteren. Heb je hem dan al gehad en loop je tegen een gemuteerde variant aan heb je pech....
Tamiflu is een symptoom bestrijder en zorgt ervoor dat het virus minder snel door het lichaam verspreid. Aan een virus kun je niets doen, je kunt het niet doden oid (zoals met bacteriele infecties dus wel kan).