Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:18

d0nnaa_dan schreef:
Hanmar, bekijk de aflevering van Zembla eens, die hier meerdere malen is gepost. De pharmaceutische industrie heeft er grote belangens bij dat de overheid dit in het rijksvaccinatieprogamma opneemt, omdat zij hierdoor zeker zijn van een hoop geld!

De adviescommisie, die de minister dus moet adviseren of het wel of niet nuttig is, bestaat alleen maar uit mensen die nauwe banden hebben met de industrie, en dus nooit iets negatiefs te zeggen hebben over de vaccinatie; omdat ze er allemaal een slaatje uit slaan. Zo is het dus helemaal niet objectief meer!! Bovendien worden doet de industrie er vanalles aan om mensen maar te overtuigen, maar laten de vervelende zaken achterwege..

En; ik weet zeker dat mensen die gezegt hebben dat ze de massa volgen, dit niet voor iedereen hebben gezegt, voel je niet zo aangevallen..
Iedereen heeft het recht hier om zijn mening te uiten, het is aan jou naar welke je luistert..

En die pharmaceutische industrie is machtiger dan menigeen denkt!! Je wilt niet weten hoe ver ze gaan om bepaalde dingen op hun naam te krijgen! Let wel, het gaat hier om grote getalen aan geld.. niet over een miljoentje of twee....miljarden, zeker als het in het rijksprogramma wordt opgenomen!

In die zes of zeven jaar dat ze hier mee bezig zijn geweest, vraag ik me af, hebben ze het openbaar gemaakt, wat hun benemingen waren?
Hebben ze het openbaar gemaakt, wat de nadelen waren??

Waarom zo weinig informatie hierover, zo onduidelijk??? Waarom proberen om 'zieltjes' te winnen door i-pods e.d. te verloten??

Het is helemaal je goedrecht om dit te doen?? Maar alleen al de manier waarop er reclame voor wordt gemaakt.. is ONETISCH.. emotionele chantage heet dat.. en wat is emotionele chantage?? als men reclame maakt op de manier, bv JE WILT TOCH OOK GEEN KANKER KRIJGEN? of.. ALS MOEDER STA JE VOOR DE VEILIGHEID VAN JE DOCHTER, DIE WIL JE TOCH BESCHERMEN?? Dat is Onetisch, emotionele chantage.

Want, het is niet gezegd, Dat je het NIET kan krijgen als je geent bent.. Wat zijn 200 gevallen, op miljoenen vrouwen?? 200 te veel, helemaal mee eens, maar dan zouden ze de behandel methodes beter moeten maken, of vroeger beginnen met uitstrijkjes.

Maar niet jonge meisje van 12 en ouder inspuiten in de hoop dat....ik vind dit persoonlijk veeeeeeeels te jong. Ze hebben het niet genoeg getest op de langere termijn.. en waarom zo vaag over de negatieve effecten???

Hier is een stukje te lezen over een ander experiment wat men heeft toegepast.. maar wat niet zo succesvol verliep, en heden te dagen zijn er nog steeds vrouwen en mannen die er last van hebben...

DES=Dochters
DES-dochters zijn vrouwen waarvan de moeder tijdens de zwangerschap diëthylstilbestrol, beter bekend als DES, heeft gebruikt. Dit is een verbinding met oestrogene activiteit, hoewel de chemische structuur niet verwant is aan die van het natuurlijke hormoon. Het trans-isomeer is actiever dan het cis-isomeer.

De stof is bekend geworden omdat hij vanaf 1946 tot 1977 wel werd voorgeschreven aan zwangeren die eerder een of meer miskramen hadden gehad, in de hoop dat dit de kans op herhaling zou verminderen. Dat bleek echter niet het geval. De stof is naar schatting voorgeschreven aan tussen 189.000 en 378.000 Nederlandse zwangeren.

Wel ontstonden er met name bij vrouwelijke foetussen afwijkingen aan de inwendige geslachtsorganen, die tot een hogere kans op een anders uiterst zeldzame vorm van vaginakanker (clear-cell carcinoom) bleken te leiden. Die kans is overigens ook bij DES-blootstelling in de baarmoeder nog steeds maar ca. 1 op 1000. Soms traden ook vormafwijkingen aan de baarmoeder op, waardoor de vruchtbaarheid van deze zogenaamde DES-dochters in sommige gevallen verminderd is. In sommige gevallen komen door de vormafwijkingen tijdens de zwangerschap afwijkingen van de ligging van de foetus voor, bijvoorbeeld een dwarsligging of een stuitligging. Deze problematiek is van afnemend belang omdat de meeste DES-dochters inmiddels de leeftijd waarop ze kinderen krijgen gepasseerd zijn.

Meestal is echter de enige bij DES-dochters waargenomen afwijking een wat grotere uitbreiding van het endocervicale epitheel (het slijmvlies in het kanaal van de baarmoederhals) dan normaal, tot over de hele ectocervix (dat deel van de cervix dat in de vagina zichbaar is) en soms reikend tot op de vaginatop (ectropion). Dit heeft verder weinig consequenties, behalve een vaak iets overvloediger vaginale afscheiding dan gemiddeld. Wel wordt aanbevolen dat deze vrouwen geregeld een uitstrijkje laten maken.

Ook bij mannelijke foetussen komen afwijkingen aan de geslachtsorganen voor. Dit zijn met name knobbeltjes op de bijbal. In 1995 is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken, dat er geen verschil is tussen de vruchtbaarheid van DES-zonen en die van andere mannen. Ook is tot nu toe niet aangetoond dat DES-zonen meer dan gemiddeld kans hebben op zaadbalkanker of prostaatkanker.

In 2002 is gebleken dat zonen van DES-dochters een 2 à 3 maal hogere kans hebben op Hypospadie, een aangeboren afwijking van de penis . Door het DES-verleden neemt de kans hierop van 2 per duizend naar 4 a 6 per duizend toe

Men dacht ook deze vrouwen te helpen.. maar het bleek toch anders in elkaar te zitten..
Ik veroordeel nogmaals niemand erop, maar probeer hoe dan ook wel wat meer ogens te openen..

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:21

d0nnaa_dan schreef:
Ben ik met je eens. Ik zou dit een onderwerp vinden voor voorlichting op school in de 1e/2e/3e. Want er zijn nog zó vreselijk veel vragen, inplaats van 3x seksuele voorlichting.. Het enige nadeel is dan (weer) dat het vanuit overheid komt, die het van de industrie heeft, en zo is het weer zo subjectief als de pest.

ja klopt..
echt vervelend.

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:23

tamaraM schreef:
Ja mijn moeder die wordt gewoon boos als ik er over begin.
En er zijn tig viressen verschillende vormen van kanker en je wordt er voor 3 ingeent.
wil niet dat ze rotzooi in me spuiten dalijk krijg je bijwerkingen na lange tijd

eigenlijk bij alle inentingen krijg je een beetje virus ingespoten, maar ik denk dat het bij deze anders wordt gedaan..
ik ga nu eten..
groets

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:27

Je krijgt niet per sé het virus ingespoten hoor, je krijgt over het algemeen (half-)gedode virussen binnen, zodat je lichaam weinig moeite hoeft te doen om ze uit de weg te ruimen (en je dus maar héél zelden er ziek van wordt). De antistoffen (B-cellen :') ) die je lichaam heeft aangemaakt vormen voor een deel geheugencellen, die ervoor zorgen dat als dit virus de volgende keer binnendringt er direct gereageerd kan worden met de productie van antistoffen.

Het gaat erom dat in vaccinaties nog meer stoffen zitten dan alleen die paar virusjes, en de reacties die deze stoffen eventueel in het lichaam teweegbrengen.

Donna_

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:30

Ik ben altijd ziek als ik een prik heb gehad hoor, tegen de griep of iets dergelijks ;).
Maar het klopt wel wat je zegt, maar waar ik direct weer aan denk; dat virus, zal die zich niet gaan vermommen? Dan kunnen de geheugencellen 'm niet meer herkennen en begint 't weer van voor af aan..

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:38

Ik heb hem vandaag gehad, was niet zoveel aan, heb nu wel onwijs last van m'n arm. Heb hem rond 4 uur gehad, nog geen klachten :)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:41

20 maart....

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:41

Ik heb hem gister al gehad. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:42

Ik heb 'm ook vandaag gehad, deed inderdaad niet echt pijn. Heb nog geen last van bijverschijnselen, heb 'm half 6 gehad. :)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:47

xannemijn schreef:
Maar het virus kan je ook oplopen met je handen, en ze onderzoeken niet of je dat virus al bij je draagt.
Als je dat namelijk al bij je draagt en je neem die prik is het 44,6%meer kans dat je bmhk krijgt.

Besmetting via je handen is niet regulier en niet bewijsbaar. In principe is er geen overdracht van virus naar baarmoeder via je handen gelukkig :) Overigens, ik heb het hier al vaker gezien, maar HPV is dus geen Herpes variant :)
Die 44,6% is niet bewezen...

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:54

Dit is wel bewezen en bestudeert. En je kunt het virus ook gewoon met je meedragen vanaf jong meisje.

Ik heb besloten om het niet te doen. Ik vind dat er nog te weinig bekend is, en ik geloof meer in een uitstrijkje, dus ik ben wel van plan om het erg goed in de gaten te houden aangezien het in de familie zit :j.
Bovendien staat het me behoorlijk tegen dat je om de 5 jaar wéér 3 prikken moet.. kortom; het staat voor mij vast dat ik het niet doe.

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:12

Moiryn schreef:
Ik heb hem vandaag gehad, was niet zoveel aan, heb nu wel onwijs last van m'n arm. Heb hem rond 4 uur gehad, nog geen klachten :)

na een prik, moet je je arm (of waar hij gezet word) goed beweging, zo pompt het bloed alles sneller rond en merk je er minder van..
ik ken het van de hipatites B prik die krijgen we met opleiding verpleegkunde 3 maal, en de eerste had iedereen pijn behalve ik. de 2e wass gemener en de 3e komt er weer aan.

dus een tip voor diegene die zich laat prikken bewegen met die arm

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:14

Jesser schreef:
Men dacht ook deze vrouwen te helpen.. maar het bleek toch anders in elkaar te zitten..
Ik veroordeel nogmaals niemand erop, maar probeer hoe dan ook wel wat meer ogens te openen..

en het softenon schandaal

http://www.kennislink.nl/web/show?id=81033

Artikelen over wetenschappelijke blunders halen steevast het voorbeeld van thalidomide aan, een middel dat beter bekend is als Softenon. De thalidomide-ramp voltrok zich in de jaren vijftig. Het slaap- en kalmeringsmiddel thalidomide zorgde ervoor dat tienduizend kinderen mismaakt ter wereld kwamen.

Na de introductie in de jaren vijftig leek thalidomide een wondermiddel. Het slaapmiddel ging zeer effectief de ochtendmisselijkheid van zwangere vrouwen tegen. Het leek bovendien opvallend veilig. Het onderdrukte de ademhaling niet, terwijl dat bij oudere slaapmiddelen wél eens voorkwam. De normale dosis bedroeg honderd milligram. Patiënten die zelfmoord probeerden te plegen met thalidomide, slikten soms wel veertien gram en herstelden desondanks volledig.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:15

maandag krijg ik toch wel de prik... 0_0

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:16

Jesser & Arabesk, zowel Softenon als DES zijn absoluut niet te vergelijken met deze vaccinaties. Lees even mijn posts terug :)
Overigens zijn vaccinaties überhaupt niet vergelijkbaar met geneesmiddelen, dus áls je wilt vergelijken, doe dat dan met vaccinatieprogramma's :)

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:16

Roomz schreef:
maandag krijg ik toch wel de prik... 0_0

Mag ik jou mening weten waarom je het doet?

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:42

nogmaals; ik ga wel zoals het nu lijkt

het schijnt trouwens dat als je vroeger bij die babyprikken enzo nooit last ervan hebt gehad je hier ook niks overkomt!!!!
dus voor diegene die nog twijfelt hier nog iets waarom je wel zou gaan

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:43

angelaatjuh schreef:
liiisette schreef:
mijn nichtje zou vandaag moeten ma die werd gister opgebeld door ene kennis van hun die doktersassistente was dat ze het beter niet kon doen (dat smste ze) de reden weet ik nog niet.

Als je de reden weet waarom zou je dat dan hier neer kunnen zetten :)?

ze wist het niet precies maar een vriendinnetje van haar die was gister flauwgevallen na die prik of het door de prik kwam werd nog uitgezocht

dus nog niks zeker of die prik gevaarlijk is!!!!!!!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:43

ik wil zelf niet gaan!! het heeft ten 1e ook geen nut meer bij mij dus waarom zou ik pijn gaan lijden ( ben als de dood voor naalden ) als het toch geen zin heeft

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:45

liiisette schreef:
nogmaals; ik ga wel zoals het nu lijkt

het schijnt trouwens dat als je vroeger bij die babyprikken enzo nooit last ervan hebt gehad je hier ook niks overkomt!!!!
dus voor diegene die nog twijfelt hier nog iets waarom je wel zou gaan

Schijnt!
dus this niet zeker, maar het zou best kunnen!
maar ik denk je wordt wel ingeent met Kanker, chemo helpt daar tegen(ook andere dingen) waarom kunnen nu de witte bloedcelletjes dit wel afbreken als het normaal niet lukt hebben ze het soms al een beetje bestraalt ik vindt het een raar idee om kanker in je lijf te spuiten ..misschien ligt dit aan mij.
ik zou de enting alleen doen als het vaak voorkomt in je familie.
en bij mij is da niet het geval.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:46

ik heb vandaag 'die brief gekrege voor die prik

AAAAAAAAAA ik ben bang voor prikken en dan ook nog 3 AAA

maar mam weet niet of ze me zo;n prik laat halen, want ze weten zelf nog neit wat de bijwerkingen zijn enz. en of het echt helpt

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:47

Als je de reden weet waarom zou je dat dan hier neer kunnen zetten :)?[/quote]

ze wist het niet precies maar een vriendinnetje van haar die was gister flauwgevallen na die prik of het door de prik kwam werd nog uitgezocht

dus nog niks zeker of die prik gevaarlijk is!!!!!!![/quote]

kan van angst zijn, ik ken mensen die zien een naald en die vallen flauw kan ook zijn van er is iets ingespanen toch wel spannend gevonden en toen was het voorbij ja dan kun je flauw vallen..
WIL nog niks zeggen denk ik

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:47

DmNqUe schreef:
ik wil zelf niet gaan!! het heeft ten 1e ook geen nut meer bij mij dus waarom zou ik pijn gaan lijden ( ben als de dood voor naalden ) als het toch geen zin heeft

als het geen nut heeft waarom ga je dan?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:48

liiisette schreef:

dus nog niks zeker of die prik gevaarlijk is!!!!!!!

Flauwvallen tijdens het prikken vind ik eerlijk gezegd geen ernstige bijwerking. Komt bijzonder veel voor bij alle vormen van "een prikje", een soort van witte-jas-effect. De reactie die erachter zit kan niet samenhangen met het vaccin.
Als flauwvallen later plaatsvind, kunnen daar allerlei redenen voor zijn, maar is het goed om eens wat vragen te stellen en een bloeddruk te meten.
Flauwvallen is een vrij algemeen verschijnsel zonder blijvende gevolgen, mits er geen ongelukken gebeuren :)

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:48

janouke schreef:
ik heb vandaag 'die brief gekrege voor die prik

AAAAAAAAAA ik ben bang voor prikken en dan ook nog 3 AAA

maar mam weet niet of ze me zo;n prik laat halen, want ze weten zelf nog neit wat de bijwerkingen zijn enz. en of het echt helpt

Denk eerst na, je kan ook wachten met prikken, kijk eerst wat het doet bij de mensen die hem wel hebben gehad zou ik zeggen.