Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:24

Ik! Ik ben sinds een week of 3-4 gestopt na -even tellen- 15 jaar dat ding geslikt te hebben. En het voelt super! Mijn vriend vroeg 'wat voel je dan', nou ik voel me alsof er telkens een zonnetje in mijn hoofd schijnt. Geen slechte buien meer, altijd blij.

Nadeel is dat we condooms moeten gebruiken, maar ook weer voordeel voor mij; geen lekzooi meer achteraf. Heerlijk.
Vriendje vind het niet zo geweldig, maar das dan dikke pech, die hoeft de pil niet te slikken. En anders laat ie zich maar steriliseren :Y)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:26

Ben sinds kort ook gestopt met de pil. Heb hem 2 jaar geslikt, aangezien ik een vriendje had. Vriendje is de deur uit, met andere woorden, de pil ook!
Het liefst stop ik geen chemische troep in mijn lichaam. Daarom stop ik ook. Voordeel van de pil was wel dat je precies wist wanneer je ongesteld werd, nu is dat wat meer twijfelachtig. Was hiervoor ook altijd heel onregelmatig, maar dat valt wel te overleven.

Ik ben benieuwd of ik ook verschil merk. Hopelijk wat ik weer wat dunner :P

Wel heb ik soms het gevoel alsof mijn hormoonhuishouding zegt "Waar is de pil??" En dan krijg ik kramp in mijn baarmoeder :P Maar dat gaat gelukkig wel over.

Ben nog niet ongesteld geweest sinds ik ben gestopt, dus we zullen zien! :D

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:34

marleendv_88 schreef:
miss_nadine schreef:
Ik kom me ook even melden :wave: ! Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil omdat ik nogal last had van stemmingswisselingen, ik slikte de diana pil 7 jaar. Maar ik vind het echt een verademing! Vanaf het begin voelde ik me al beter en mijn cyclus liep gelijk goed.
Maar wat ik me afvraag, ik hoor van veel dat ze sinds ze gestopt zijn met de pil dat hun menstruatie erger geworden is. Ik heb dat juist helemaal niet, ik heb echt totaal geen buikpijn meer. Voorheen was ik er echt ziek van maar ik heb nu nauwelijks klachten.

Half jaar geleden ben ik ook met zelfde pil gestopt. Eerst ging het super :D Precies wat jij beschrijft
Maar later werd menstruatie echt veel erger, onregelmatig en echt een ramp := Hopelijk gebeurd jouw dat niet...
Maar ben hem toch maar weer gaan slikken!

Ohh dat is jammer, dan moet ik dus nog niet te veel hoop hebben :=

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:07

Abeltje77 schreef:
Ik! Ik ben sinds een week of 3-4 gestopt na -even tellen- 15 jaar dat ding geslikt te hebben. En het voelt super! Mijn vriend vroeg 'wat voel je dan', nou ik voel me alsof er telkens een zonnetje in mijn hoofd schijnt. Geen slechte buien meer, altijd blij.

Nadeel is dat we condooms moeten gebruiken, maar ook weer voordeel voor mij; geen lekzooi meer achteraf. Heerlijk.
Vriendje vind het niet zo geweldig, maar das dan dikke pech, die hoeft de pil niet te slikken. En anders laat ie zich maar steriliseren :Y)

Zo da's wel een succesverhaal!!! +:)+

Ik ga dringend eens afspraak moeten maken bij psy voor nacontrole Mirena := denk wel dat alles goed zit maar toch... Hoop vooral dat het terug regelmatig wordt... als het al niet volledig uitblijft (zou ideaal zijn natuurlijk :D )

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:04

Ik heb hetzelfde verhaal na zoveel jaar Diane - ineens voel ik me stukken beter! Mijn gynaecologe bevestigde dit ook, huisartsen ontkennen vaak nog steeds...

Alleen nu ben ik inderdaad ongesteld :\ en komend weekend pinkpop :(
En mijn huid was na 3 maanden niks, ineens helemaal slecht geworden, daar baal ik nu nog steeds van.

De ongesteldheid was in het begin bijna niks en nu is het wisselend, de ene keer erger dan de andere keer.
Voorlopig zit ik na een half jaar nog steeds op 26 dagen cyclus echt heel netjes.

ponyzotje

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:19

Ik heb nu zo "cyclus" van 11 dagen - 20 dagen - 5 dagen, dus niet echt regelmatig :D maar ook niet echt ongesteld dat scheelt weer.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:48

Ik ben in November gestopt middels ben ik al 14 weken zwanger!! :D
Vandaag nog een springwedstrijd gereden en ik ga door met rijden zo lang het kan..
Nou heb ik ook wel een heel braaf paard hoor :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:58

Ik heb net mijn eerste pilloze ongesteldheid achter de rug. Op de kop af na 21 dagen. Dus dat is netjes.

Wel een dijk van een migraine, maar dat kan ook samenloop van omstandigheden zijn geweest (weinig slaap, niet goed gegeten). Vooralsnog blijf ik lekker pilloos! En ben ik me ernstig aan het inlezen in sterilisatie. Maar dat is pas een optie als de menstruatie na een maand of 2/3 nog steeds zo relaxt is.

Mijn vriendje is helemaal blij ervan want mijn libido is van -min 10 vriespunt- naar -plus 30 erg heet- gegaan. :o 8-)