Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Egopost
Het startpunt van de Triglav Trail Run die ik gisteren gelopen heb. De afgelopen weken waren daar natuurlijk een top voorbereiding voor.
In de laatste kilometer ging zij nog vol onderuit, echt heel sneu. Maar samen over de finish gevlogen als gedeelde 8e vrouw, zo leuk!!
Benen voelen top. Vanochtend een stukje van 9 km langs de rivier hier in het dal gerend, even de stijfheid eruit. Ging prima. Voel iets mijn enkel/achilles en knieën, maar niets problematisch. 

dat zou ik toch nog wel spannend vinden...
) niet fit, mijn hrv is ook weer uit balans. Ik ben supermoe van wat sociale dingen en ben van de week van het trapje van mijn stacaravan weg gegleden en dat deed ook goed zeer, dus ik was er even klaar mee.

Goof schreef:Ik had bij tailwind al gekeken, die hebben ze niet in limonadevorm of -smaak.
Eten vooraf gaat prima gelukkig. Als ik tijdens het lopen ga eten moet ik ook weer pauzeren om te laten zakken. Ik neem wel gelletjes en bij de VP heb ik ook staan snacken.
En wat een prachtig rondje heb je gelopen zeg! En je bootcamp, pfff.
Echt heel knap en wat een tempo heb je aangehouden.

en eigenlijk was dat ook gewoon een prima tempo om te lopen. Ik schrok er zelf van hoe houdbaar deze pace was.
Heerlijk, die buitenrit.
Wat een prachtige omgeving!
Dus de mouwen uit en kort daarna m’n shirtje ook uitgedaan. Daarna lekker in m’n hemdje gelopen. Ik heb echt lekker gelopen! 
Qua recovery drinks kan ik je helaas niet verder helpen, hebben ze nergens een recovery in een ijskoffie smaak oid? Krijg je dat wel weg in plaats van je "gewone" ijskoffie? Ik hoop dat je toch nog even kunt lopen op de Posbank deze week, veel plezier!
Geniet ervan! Je vakantie is iig al lekker begonnen zo met al die leuke loopjes! Hoe was het openluchtmuseum?
Dat gaat bij die halve straks ook zo zijn denk ik. Je hebt die halve toch mooi maar weer gelopen, echt heel knap! Leuke foto ook! Ervoor ook nog paard gereden, ziet er heerlijk uit
Ik hoop dat je snel iets hoort van de potentiële koper.
Wat gaaf die hazelwormen onderweg! En jij zegt niet spannend, maar ik vind 23 km trail wel echt heel knap hoor, zeker na zo'n werkweek! Ookal is het voor jou waarschijnlijk 1 van de minder "bijzondere" runs.
Het klinkt echt enorm pittig, ik zou met zo weinig grip en regen niet eens naar beneden durven wandelen, en jij rent gewoon naar beneden. Wat een geweldige prestatie, en wat een geweldig mooie foto's ook
Je ziet er echt nog fit uit na de finish!
Dezelfde loopgroep waar Tiggs ook bij meeloopt.
Doordat ik best wel een stuk boven mijn eigen tempo heb gelopen (volledig eigen schuld haha), was ik kapot toen ik thuis kwam
Blijft gewoon altijd mooi. Alleen zo jammer dat ze altijd zo snel wegrennen
En mooie afstand weer hoor! Zit nog prima in jou benen zo zie je wel! 

Het was ook denk ik meer dat er in mijn hoofd nog zat dat er gelijke tempo hardlopers in de groep zaten dus ik ging er gewoon achteraan. Had ook niet op mijn horloge gekeken wat voor snelheid ik liep, dus ongemerkt ging ik ineens veel te hard achter de rest aan. Nouja, ongemerkt.. ik kreeg het vrij snel wel zwaar en toen dacht ik, wacht even dit gaat wel heel snel zo
Goede les voor mezelf
Aight schreef:Wauw suliko wat een marathon heb je gelopen!!! Heel gaaf die omgeving.
De rest ook super bezig qua afstanden, zie veel mooie trailruns voorbijkomen!
Leuk muppetmayo meedoen met een groep! Vind het knap dat je de training wel vol hebt gehouden, ondanks dat je boven je tempo hebt gelopen. wel jammer van de blaar...
Hier gaat het opbouwschema naar de 5km steady verder. Met gisteren 1 km inlopen - 4x400m fast - 1 km uitlopen. Vind het erg moeilijk om de ''fast'' te doseren wetende dat ik nog 1 km moet uitlopen (wat voor mij nog best wel een uitdaging is om adem onder controle te houden). Dat is uiteindelijk ook wel terug te zien in de grafiek, m'n splits worden steeds trager.
[ Afbeelding ]
Maargoed, op naar de volgende training! M'n lijf voelt bij dit opbouwschema wel comfortabel, nergens pijntjes of last van!
(ik vertrouw hierbij volledig op het schema, dus bouw dan ook niet sneller op dan dat die aangeeft
muppetmayo schreef:Leonie87 ik had al even online gekeken, maar die schoenen zijn overal dezelfde prijs (New Balance 880V15). Het vorige model schijnt echt dusdanig anders te zijn, dat ik dat niet durf te gokken.
Twijfel nu alleen nog een beetje of ik ze gewoon ga bestellen (dan bij de winkel waar we van het weekend waren, als ze niet fijn zijn mogen ze gebruikt terug), of dat ik als ik toch aan nieuwe moet, nog een beetje meer soorten ga passen.
Veel plezier met je masterclass, klinkt leuk! En nog een nieuwe les erbij om te geven bij een andere sportschool? Tof!
Aight lekker gelopen! Wat ga je snel al! Ik vind dat ook nog steeds echt super moeilijk, doseren..
BusyMissy wat een goede tips ook weer
Tiggs gelukkig herkenbaarHet was ook denk ik meer dat er in mijn hoofd nog zat dat er gelijke tempo hardlopers in de groep zaten dus ik ging er gewoon achteraan. Had ook niet op mijn horloge gekeken wat voor snelheid ik liep, dus ongemerkt ging ik ineens veel te hard achter de rest aan. Nouja, ongemerkt.. ik kreeg het vrij snel wel zwaar en toen dacht ik, wacht even dit gaat wel heel snel zo
Goede les voor mezelf
![]()
Jaren terug begon ik met start to run met een groep, dan begin je allemaal pas dus toen had ik dat probleem niet.
Als het goed is ben ik er zondag weer bij.
. Aight schreef:Aight schreef:Wauw suliko wat een marathon heb je gelopen!!! Heel gaaf die omgeving.
De rest ook super bezig qua afstanden, zie veel mooie trailruns voorbijkomen!
Leuk muppetmayo meedoen met een groep! Vind het knap dat je de training wel vol hebt gehouden, ondanks dat je boven je tempo hebt gelopen. wel jammer van de blaar...
Hier gaat het opbouwschema naar de 5km steady verder. Met gisteren 1 km inlopen - 4x400m fast - 1 km uitlopen. Vind het erg moeilijk om de ''fast'' te doseren wetende dat ik nog 1 km moet uitlopen (wat voor mij nog best wel een uitdaging is om adem onder controle te houden). Dat is uiteindelijk ook wel terug te zien in de grafiek, m'n splits worden steeds trager.
[ Afbeelding ]
Maargoed, op naar de volgende training! M'n lijf voelt bij dit opbouwschema wel comfortabel, nergens pijntjes of last van!
Oooh thanks! Die hartslagzones kijk ik eigenlijk nog niet echt naar, dat voelt nog een beetje als abracadabra. Mijn hartslag schiet eigenlijk altijd flink omhoog naar de 190/200 als ik ga hardlopen, tijdens een wandelpauze zakt hij dan weer naar 150/160. Dus proberen nog meer tempo omlaag te brengen als het geen interval-tempo-training is?
Eigenlijk al mijn trainingen zijn nog interval training, aangezien ik nu max. 1,5km aan een stuk kan hardlopen(ik vertrouw hierbij volledig op het schema, dus bouw dan ook niet sneller op dan dat die aangeeft