Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:56

Pittige bootcamp Leonie!

Super Germie, leuke foto’s ook!

Ik heb gisteren ochtend met de AV meegelopen, ik dacht, rustig loopje, kan prima zo voor mysteryland. Nou het werd 13 km buffelen haha, inclusief squatten en flink wat heuvels etc. Maar heerlijk gelopen.
Had voor ik begon nog wat spierpijn van sportschool van donderdag.
Nou thuis gegeten gedoucht omgekleed en toen naar Mysteryland. Heb daar in stappen zowat een marathon bij elkaar gedanst, het was heerlijk.
Maar nu ben ik wel een beetje brak. Lag er om 2u in en voor ik sliep was het half 4, en om 7u gewoon wakker hè haha.
Ga zo sportschool en dan paard nog doen. Misschien einde dag mn interval nog lopen maar gok dat ik dat beter niet kan doen.
M’n body battery is nu al 33

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:43

*\o/* Egopost *\o/*

Als ik in september terug ben van mijn fietsreis kom ik weer gezellig mee kletsen hoor, maar dit moet ik even met jullie delen!

De afgelopen 25 dagen fietste ik 991,39 kilometer met 14992 hoogtemeters door de Dolomieten in Italië en de Julische Alpen en het zuidelijker laaggebergte van Slovenië. Daartussen maakte ik nog 168,16 kilometer te voet (rennen, hiken, klimmen) met 9337 hoogtemeters. Donderdag arriveerde we in Mojstrana, de bestemming waar deze hele onderneming door is ontstaan en omheen gebouwd. :D Het startpunt van de Triglav Trail Run die ik gisteren gelopen heb. De afgelopen weken waren daar natuurlijk een top voorbereiding voor.

42,20 kilometer met 2344 hoogtemeters rondom de hoogste berg van Slovenië. Wow, dat was echt het meest waanzinnige, mooie, ruige, zwaarste, leukste, geweldigste wat ik tot nu toe ondernomen heb. Ik heb echt elk moment zo hard genoten. De uitzichten waren onbeschrijflijk mooi, de route was onbeschrijflijk uitdagend. Het was bizar technisch, met enorm steile puinhellingen van losse stenen en grind die we op en af moesten, waarbij je vaak met 1 stap weer 3 stappen teruggleed. Stukken verticaal omhoog en omlaag klauteren. Twee keer zware regenval waardoor ik door nat raakte. Gelukkig bleef ik warm genoeg, ondanks dat het op het hoogste punt maar 3 graden was. Door de regen veranderde de laatste super steile afdaling in een modderrivier. Ben denk ik zo’n vijf keer gevallen of weggegleden in totaal, gelukkig niets dramatisch, zat alleen van top tot teen onder het modder en heb nog onder de douche steentjes uit mijn knie zitten peuteren. _O-
Maar alles ging zo top! Mijn benen voelde van begin tot einde goed. De cut off tijd was 14 uur, ik dacht er 8-9 uur over te doen, maar finishte met 7 uur. Zonder dat ik het gevoel had mezelf te pushen. Natuurlijk heb ik wel doorgelopen, maar ook zo ontzettend genoten en een groot deel van de stukken kon je niet anders dan heel langzaam zijn. :')
Alleen mijn enkels waren er op het einde wel klaar mee, was ook een hele lange afdaling op allemaal losse stenen, paar keer door mijn rechterenkel geswikt en toen was het bij elke balancerende stap al snel mis. Gelukkig waren de laatste 7 kilometer over een relatief recht grindpad of op bosgrond en had ik er daar geen last van.

Heb tussen de 12 en 22 kilometer samen met een Poolse man opgetrokken (die ook wat foto’s met mij erop heeft gemaakt, zo leuk!), maar was uiteindelijk sneller aan het stijgen dan hem en de laatste 15 kilometer samen met een Italiaan en twee Slovenen, was heel gezellig! De laatste 7 kilometer liep ik alleen nog met de Sloveense vrouw, we waren te snel voor de twee mannen. := In de laatste kilometer ging zij nog vol onderuit, echt heel sneu. Maar samen over de finish gevlogen als gedeelde 8e vrouw, zo leuk!! *\o/*

Ook een shoutout naar de organisatie. De route was in het hooggebergte niet uitgezet (wegens mogelijke vervuiling, de Slovenen zijn enorm zuinig op de natuur die ze hebben) alleen in het dal. Dus we liepen grotendeels op gpx en je had een kaart mee, maar de gpx wijkt soms best af van de daadwerkelijke paden. Het was soms flink zoeken, maar ze hadden ook vrijwilligers op een paar punten gezet in de kou en regen en ook bij de verzorgingsposten werd je zo goed geholpen en wezen ze de weg terwijl zij daar 14-18 uur in het gure weer stonden.

Het had echt niet beter kunnen gaan. Ik kwam zo bizar blij over de finish, de foto’s zeggen denk ik meer dan woorden. :D Benen voelen top. Vanochtend een stukje van 9 km langs de rivier hier in het dal gerend, even de stijfheid eruit. Ging prima. Voel iets mijn enkel/achilles en knieën, maar niets problematisch.

Finishtijd was 07:18:05.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:21

Geweldige prestatie Suliko! Moeilijk inschatten van tevoren hoe lang je erover gaat doen hè. Tof ook dat klimmen en klauteren.
Ik vind het ook zo leuk om jullie reis te volgen. Prachtig gebied.
Geniet nog van je reis en mooie resultaat!

Hier niet zo'n spannend verhaal. 23km getraild, de flinke rookwolken kunnen zien van de brand die nu in Veenendaal woedt en twee hazelwormen van het pad gehaald voordat er een vierspan overheen reed.
Genoten, alleen de laatste paar km kreeg ik het zwaar.
Weinig foto's gemaakt dit keer.

Vanaf het Rozendaalse veld:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:35

Echt heel erg gaaf Suliko! Wat een kilometers heb jij de afgelopen tijd afgelegd, heerlijk!

Germie, ook een erg leuk verslag!

SV: goed dat je ze gered hebt :) dat zou ik toch nog wel spannend vinden...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:55

Ze doen echt helemaal niks, alleen soms een beetje spartelen :P

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:04

Wow Suliko, wat gaaf! Wat een avontuur. :):)
Leonie, sterkte, wat een gemis van je kat, je gaat hem/haar missen :(:)
Germie , ook een beste loop, heb je mooi gedaan :j

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:39

Wauw Suliko wat ontzettend gaaf zeg! Echt heel knap gedaan, wat een hoogtemeters zeg!