Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Choiix

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:58

Precies. Straks wordt het gewoon risico mitigerend gedragen. Dan kan het alsnog fout gaan maar is de kans wel veel kleiner.

Zag trouwens gisteren ook dat het Digital Green Certificate dus ook gaat gelden als je 1 prik gehad hebt. Ben wel benieuwd wat dat gaat doen voor de besmettelijkheid in het buitenland.

(En stiekem hoop ik dat ik Frankrijk dus alsnog wel in kom vanaf 9 juni want ik wil daarheen voordat het paspoort er is :+ )

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:00

Choiix schreef:
Precies. Straks wordt het gewoon risico mitigerend gedragen. Dan kan het alsnog fout gaan maar is de kans wel veel kleiner.

Zag trouwens gisteren ook dat het Digital Green Certificate dus ook gaat gelden als je 1 prik gehad hebt. Ben wel benieuwd wat dat gaat doen voor de besmettelijkheid in het buitenland.

(En stiekem hoop ik dat ik Frankrijk dus alsnog wel in kom vanaf 9 juni want ik wil daarheen voordat het paspoort er is :+ )

Ja en landen mogen zelf bepalen of ze één prik voldoende vinden of niet.
Ik vond dat best bijzonder. Ik vraag me af of hieronder ook de mensen worden geschaard die Corona hebben gehad en één prik hebben gehad?? Of zouden die wel als volledig gevaccineerd gezien worden?

Ik ken eigenlijk niemand die gevaccineerd is, maar de tweede niet meer gehaald heeft. Enkel mensen die al Corona hebben gehad en er maar echt één hoefden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:07

Choiix schreef:

Je kan toch gewoon nu naar Frankrijk?
De laatste keer dat ik gegeken heb is voor voor EU burgers naar Frankrijk enkel een negatieve test nodig, geen quarantaine.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:09

frankrijk is nog oranje (dus niet verzekerd)
is nog egsloten voor toeristen (enkel doorreis of zakelijk)
en je moet ook een recente pcr test hebben zelfs al ben je gevaccineerd

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:22

Dat met die reisverzekering vind ik dan persoonlijk weinig spannend, die heb ik binnen Europa sowieso nooit.
De site van de franse overheid zegt niets over reisverbod, enkel dat je een test moet doen en een statement moet invullen dat je gezond bent.

If you are arriving from a country within the European space, you can enter France. You must comply with health regulations to enter France (PCR test and sworn declaration). You are not required to self-isolate.
The countries which comprise the European space are all the European Union Member States, as well as Andorra, the Holy See, Iceland, Liechtenstein, Monaco, Norway, San Marino and Switzerland.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:24

is dat alleen je reisverzekering, en niet ook je ziektekostenverzekering en autoverzekering?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:25

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:26

Je ziektekosten dekken sowieso altijd en de pech-service is bij mij ook niet afhankelijk van het reisadvies, dat zal een ieder voor zich moeten uitzoeken. Zat mensen zijn niet eens lid van een ANWB-achtige instantie dus dan is het al helemaal niet boeiend.

Het advies is nog altijd sterk en ik zou uit respect voor de inwoneners goed nadenken wat je ergens gaat doen, maar er is een hoop onzin te vinden over reizen op het moment.

Zo kan het ook zijn dat bijv. enkele landen wel in quarantaine moeten en andere niet.
Voor Zwitserland mag ieder land die onder de incidentie van Zwitserland is gewoon binnenreizen (al dan niet met test). Nederland en Belgie staan nog op de rode lijst, dus die moeten in quarantaine.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 21-05-21 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:29

nee denk meer aan een als je een ongeluk krijgt met de auto, is de schade aan een ander dan gedekt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:33

fokfanaat schreef:
nee denk meer aan een als je een ongeluk krijgt met de auto, is de schade aan een ander dan gedekt?

Reisadvies is geen relevant deel van mijn aansprakelijkheidsverzekering. Hoe dat bij jou is weet ik natuurlijk niet.
Reisadvies is relevant voor zaken die een extra risico veroorzaken. Het terugtransporteren van een geinfecteerd lichaam bijv. of in geval van gewapende conflicten heb je gewoon geen recht op hulp die andere mensen in gevaar brengt. Net als schade door lokale conflicten dan niet vergoed wordt.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 21-05-21 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:34

ok, fijn om te horen, dank je wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:35

Gewoon altijd je eigen verzekeringen checken.
Iedere verzekering heeft zo zijn eigen kleine lettertjes.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:37

lenaa_tje schreef:
Storm schreef:
Lenaa_tje, hoe ouder je bent, hoe minder klachten je meestal hebt. Geldt niet voor iedereen, maar vaak wel. Daarom lees je op internet vaak dat mensen wat klachten hebben, omdat de oudere garde niet zo actief is op internet/fora.

Ik val alleen niet onder die oude garde :D

Ik ook niet.. en bij astra zou toch echt de 1e de meesten klachten geven..
Bejaard immuunsysteem.. nee beter, een immuunsysteem met levenservaring :o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:24

Sizzle schreef:
Zo kan het ook zijn dat bijv. enkele landen wel in quarantaine moeten en andere niet.
Voor Zwitserland mag ieder land die onder de incidentie van Zwitserland is gewoon binnenreizen (al dan niet met test). Nederland en Belgie staan nog op de rode lijst, dus die moeten in quarantaine.

Staan wij serieus nog op de rode lijst ?
Ik kwam net dit tegen in de gazet. Belgisch meisje vermist. Maandag aangekomen, dinsdag verdwenen uit haar chalet.

https://www.hln.be/ieper/sarah-21-verdw ... ~ac0d35b4/

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:36

Pfizer en Moderna scoren het hoogst. Respectievelijk 81 procent en 74 procent zou zich daarmee laten vaccineren als ze nu een uitnodiging zouden ontvangen. Daarna volgen het vaccin van Janssen (66 procent) en AstraZeneca (53 procent).

Deelnemers aan het onderzoek denken dat Pfizer en Moderna het meest effectief zijn en de minste bijwerkingen hebben. In werkelijkheid is de bescherming tegen ernstige ziekte na een Covid-infectie van alle vaccins ongeveer gelijk (boven de 85 procent effectiviteit), aldus het RIVM

---

Bron ad.nl

Is dat ook weer uit de wereld.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:28

Dus het zgn aldi vaccin is prima

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:30

Ik heb gisteren Pfizer gehad, helemaal nergens last van !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:40

Echwel schreef:
Dus het zgn aldi vaccin is prima

_O-

Aldi is toch prima. Ik haal al jaren mijn boodschappen daar en ben nog niet omgevallen :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:49

Sizzle schreef:
Dat met die reisverzekering vind ik dan persoonlijk weinig spannend, die heb ik binnen Europa sowieso nooit.
De site van de franse overheid zegt niets over reisverbod, enkel dat je een test moet doen en een statement moet invullen dat je gezond bent.

If you are arriving from a country within the European space, you can enter France. You must comply with health regulations to enter France (PCR test and sworn declaration). You are not required to self-isolate.
The countries which comprise the European space are all the European Union Member States, as well as Andorra, the Holy See, Iceland, Liechtenstein, Monaco, Norway, San Marino and Switzerland.

Ik dacht dat je ziektekosten niet gedekt zijn als je in het buitenland ziek wordt tgv covid? Of gaat dat alleen om de kosten voor zover ze hoger zijn dan in je eigen land?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:53

Tiggs schreef:
Sizzle schreef:

Ik dacht dat je ziektekosten niet gedekt zijn als je in het buitenland ziek wordt tgv covid? Of gaat dat alleen om de kosten voor zover ze hoger zijn dan in je eigen land?

Mijn reisverzekering dekt dit gewoon, ook als ik op het laatste moment niet heen kan omdat ik positief test en het land gewoon groen of geel is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:57

Mijn ziektekosten dekken in Europa altijd de nationale standaard bedragen via normale zorg, ook als het hoger is zolang het geen onnodige ingrepen of speciale prive klinieken zijn. Dat staat los van een reisadvies.
Ik heb geen idee natuurlijk hoe dat bij andere mensen is.
Reisverzekeringen dekken vaak heel veel dingen dubbel, goed naar kijken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:00

Ik mag over een paar uur. Ik word toch een beetje nerveus. Heb het niet zo op prikken :o
Maar net als bij de griepprik: van tevoren paracetamol en ibuprofen, vest aan, blijven ademen en door :D
Hopelijk krijg ik niet al teveel bijwerkingen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:24

Daihyo schreef:
Ik mag over een paar uur. Ik word toch een beetje nerveus. Heb het niet zo op prikken :o
Maar net als bij de griepprik: van tevoren paracetamol en ibuprofen, vest aan, blijven ademen en door :D
Hopelijk krijg ik niet al teveel bijwerkingen.

Als het je geruststelt, ik voelde de prik niet eens!

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:23

Succes Daihyo! Top dat je toch gaat al vind je het spannend.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:19

Nou, hij zit *\o/*
Nog 10 minuten wachten.
Ik heb ‘m niet eens gevoeld. Ff een prikje en dat was het. Ik heb vanmiddag in mijn vinger gesneden en dat was een stuk pijnlijker :+