Joman schreef:Zoals volgt uit het bericht van de who, kun je zonder te weten dat je ziek bent, wel degelijk Corona overbrengen. Een kuchje kan genoeg zijn. Heel eerlijk. Hoe vaak kuch jij op een dag? Ongemerkt? En zonder dat je je ziek voelt? Ik betrap mezelf erop dat ik dit misschien wel 10 keer per dag doe. Ook al voel ik me verder kiplekker. Dit doe ik namelijk iedere dag, Corona of geen Corona.
Een besmetting is zo binnen. En als er eenmaal iemand besmet is in zo’n verzorgingstehuis is het hek van de Dam. Dat heb je kunnen zien in ik meen Loon op Zand.
Heel eerlijk, nee ik hoest niet heel vaak, en niet in iemands gezicht. Als je, zoals nu voorgesteld, in je elleboog of een papieren zakdoekje hoest of niest (wat mensen normaal ook zouden moeten doen, dus als dat niet al gebeurde..sja

En mensen moeten hun handen wassen. Dat is wat ik een paar keer aangaf. Dus met het in acht nemen van hygiene...

Edit: in het filmpje van mythbusters: ze zitten ERG dicht op elkaar en de beste man zegt gelijk al dat hij zn germs far and wide zal gaan verspreiden...
Sorry, ik kan daar weinig mee