Yeahhh ik ben een ultrarunner! Wat heb ik genoten zeg, ongelooflijk hoe lekker het ging. Totaal ruim 45km (door wat navigatiefoutjes) en 516HM. De echte hoogtemeters kwamen eigenlijk pas na 35km, dus dat is wel pittig. Een heel bijzondere trail dit. Starten op de Ginkelse hei, waar de parachutisten gedropt zijn. Langs oorlogsmonumenten lopen en een kruisje plaatsen bij de oorlogsbegraafplaats in Oosterbeek. Eindigen bij de John Frostbrug. Mijn trailmaatje had het de laatste 10km erg zwaar, dus mijn tempo wat naar beneden aangepast. Mijn vriend was verzorgingspost met de auto na 15, 32 en 40km. En hij heeft ons gedropt bij de start en opgehaald bij de finish.
Onderweg nog behoorlijk wat lopers tegengekomen die ook met deze loop bezig waren, maar allemaal 18 en 28km lopers. En nu lekker bijkomen en genieten van mijn prestatie. Nooit gedacht dat ik dit zou kunnen.
Lekker Puera, ik heb ook 10k weer gelopen. De eerste dit jaar, en zonder pijn ik heb weer eens 10km genoten en heerlijk gelopen, wel langzaam maar die snelheid komt hopelijk ooit weer eens een keer.
Gefeliciteerd SV! Indrukwekkende run, zowel qua afstand als dat kruisje leggen. Hele mooie foto's.
En natuurlijk ontherun en puera ook lekker die 10km. Klinkt zo weinig naast de ultra routes hier, maar vergeet niet dat veel mensen de 10km niet halen! Jullie doe het toch maar.
Jazeker, het is een belangrijk iets rondom Arnhem, mede door operatie Market garden/de slag om Arnhem. Er hangen veel airborne vlaggen overal in september in en om Arnhem en omstreken, er zijn veel oorlogsmonumenten en meerdere oorlogsmusea hier in de buurt. Er wordt elk jaar veel aandacht aan het herdenken besteed.
ontherun
Geplaatst: 27-09-20 22:25
Ohh ja ik weet nog dat ik ook super trots was op mijn eerste 10km. Maar nu eigenlijk ook wel een beetje, toch mijn doel van deze zomer nog gehaald, en met zoveel ‘gemak’ gelopen ook nog. Oké, wel een echt slakkentempo, waarschijnlijk mag ik het van de ‘echte’ hardlopers niet eens hardlopen noemen lees: gemiddeld 6:58 per kilometer
Indrukwekkende route SV
Als het lekker gaat is verdwalen soms zelf fijn s1993. Mooie afstand ook.
Palmera
Geplaatst: 27-09-20 23:41
SV, van harte! Knap hoor!
Iedereen zo te lezen lekker gelopen dit weekend, heerlijk!
Ik was vanmorgen met de jongens op helletocht. 21km en ruim 1000M de lucht in, maar die zaten wel in slechts 6km gepropt, de rest was vlak en omlaag. Tot mijn grote vreugde een deel van die 6km door het vulkaangrint/zand.
Ik ben terug back on track. Ik had het mss al verteld, maar loop nu 's ochtends regelmatig klein rondje met een vriendin, is een lusje van een 4,5 km en zij loopt een stuk trager dan mezelf, maar 't schijnt wel te lonen...
Vorige week ging het dus: - maandag 4,5 km met de vriendin aan 7:05, daarna zelf nog een 1,5 km aan geplakt aan een 6:15 tempo - dinsdag les met paard + rugpijn dus niet gelopen, wel wandelingetje van 5km naar de winkel en terug - woensdag 10 km met andere vriendin aan 6:38 - donderdag terug met vriendin van maandag, 4,5 km aan 7:14 - vrijdag op m'n eentje 8 km aan 6:09 + half uur doodgegaan bij de kine (oefeningen heup + knie + benen) - zaterdag stijve poten, dus terug met vriendin van 't kleine rondje 5,5 km aan 6:57 - zondag zou ik met andere vriendin lopen 's ochtends, maar 't waaide zo hard da we de bossen niet in durfden, dus maar dagje rust - vandaag op m'n eentje 13,5 km aan 6:22
Het voelt terug beter, het gaat makkelijker zo. Voorlopig ben ik trouwens nog altijd Koos Schemaloos, ik weet nog niet goed wat ik ga doen. Mogelijk terug iets met Trenara, mogelijk iets met de trainer die de lactaattest afnam... Ik weet 't nog niet zo goed.
11 oktober heb ik trouwens een evenement gepland (15 km in de bossen hier vlakbij, 3 keer zelfde rondje van 5) met een vriendin. Met diezelfde vriendin loop ik 13 november de aangepaste versie van de HM van Kasterlee.
Memuska is back on track Klinkt goed hoor, en ja, 'langzaam' lopen schijnt effectief te zijn. Fijn dat je geen last meer hebt van pijntjes en die kilometers heb je toch wel in de benen.
Ai SV dat is inderdaad niet fijn. Ik heb tegenwoordig alleen nog maar de trap thuis gelukkig
Lekker Memuska! Klinkt alsof je er weer goed inzit.
Vanmorgen ging ik lekker wandelen over de dijk waar ik altijd hardloop. Dijk is van gras binnen een dag modder geworden. Meestal houdt die het wel tot einde winter. Halverwege kom ik de boosdoeners tegen, er loopt opeens een kudde schapen op mijn geliefde hardlooproute . Leuk hoor schapen, maar niet als ze alles vertrappen en bij het verlaten van de dijk zag ik opeens dat ze een nieuw bord hebben geplaatst.. verboden voor honden (eerst was het aanlijnplicht waar niemand zich aan hield). Ik baal behoorlijk.. Dat is het enige lange stukje natuur dat ik vanuit huis kan lopen en nu is dat modder +mag mn hond niet meer mee. Baal baal
Oh dat is echt balen 0091! Ik vind dat toch ook wel steeds fijner, stukjes 'trail', bos, heide, whatever je het noemen wilt. Zondag eindelijk een richting het gebied gelopen waar ik al een aar wil lopen maar van denk dat ik er niet ver genoeg voor kan lopen om dat mee te nemen. Heerlijk! Maar ook daar stonden schapen, wel netjes achter een hek gelukkig, maar normaal zou je ook daar nog moeten kunnen lopen.
Dat is balen 0091! Hopen dat het over een tijdje weer verandert.
Ik heb vanmorgen weer gelopen, een hele fijne 10km. Spierpijn was er nog wel wat, maar het viel me zó mee! Ben alweer stiekem aan het nadenken over een nieuwe ultra, van 50km, want ik vond het zo tof! Even kijken hoe of wat, maar ik dacht zelf aan de Sallandtrail.