Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:16

Laatst hadden vrienden van mijn vriens al besloten, dat wanneer hun kinderen kregen. Dat wij af en toe wel konden oppassen. Want dat zou wel leuk zijn voor hun kinderen, dat ze af en toe op de boerderij kunnen zijn.

Ik wou eigenlijk zeggen, zie ze eerst maar te krijgen. Maar vriend gaf gelukkig een iets tactischer antwoord. Maar boodschap is iig duidelijk overgekomen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:19

love_western schreef:
Laatst hadden vrienden van mijn vriens al besloten, dat wanneer hun kinderen kregen. Dat wij af en toe wel konden oppassen. Want dat zou wel leuk zijn voor hun kinderen, dat ze af en toe op de boerderij kunnen zijn.

Ik wou eigenlijk zeggen, zie ze eerst maar te krijgen. Maar vriend gaf gelukkig een iets tactischer antwoord. Maar boodschap is iig duidelijk overgekomen.

Zo dan :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:24

Hahaha mooi ook dat mensen dat 'besluiten' :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:25

Pfff ik open net een topic om te lezen en daar kwam een probleem van na de zwangerschap omhoog... Onherstelbare schade opgelopen...
%) :x

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:28

love_western, heel bekend!
Zo hadden wij twee jaar geleden de buurvrouw aan de deur: 'Mag ik de kinderen even droppen want ik ben wat boodschappen vergeten te halen.'
Uh, dan neem je ze toch mee? Maar nee, dat wou ze niet want de twee (5 en 3 jaar oud) waren in een hyperbui en ze was hoogzwanger van de derde dus dat werd te veel.

Nou helaas, ik was aan het werk en dat is toch niet mijn probleem? :') Leuke meid hoor, maar de kinderen mag je zelf houden.
Blij dat we uiteindelijk zijn verhuisd want dat gekrijs en slaan met de deuren was niet normaal meer.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-05-18 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:29

Magrathea schreef:
Hè bah dan snap ik dat je er doorheen zit!
Ik heb even gespiekt in je profiel en Pleun is echt een dotje! <3 Een grote teddybeer!

Ik heb ook even gespiekt en inderdaad wat een leuk ding!! <3

Echt beroerd dat je zus zo’n omslag heeft gemaakt :(

Daphara schreef:
Af en toe heb ik nu de 10 jarige dochter van een vriendin hier te logeren en dat vind ik altijd gezellig voor een weekendje. Oppassen op kinderen zo nu en dan vind ik dan ook prima te doen. Maar elke keer als ik mijn huis weer voor mezelf heb na die tijd, dan ben ik blij dat ik het achter mij kan laten en gewoon mijn leven kan leiden zoals ik dat wil.

Dat is zo herkenbaar :=
Ik vind mijn nichtje (van inmiddels 11 geloof ik) echt een lieverd. En ze logeert hier ook af en toe. Maar ik denk precies hetzelfde als ze weer weg is. Ook al is ze helemaal niet veeleisend en een relatief rustig meisje die zichzelf ook makkelijk kan vermaken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:30

Hahaha heb ik een keer gehad in de kantine van een stal.
"Kan jij hem even vasthouden dan ga ik even naar de wc"
Uh... how about no :')
Ik hou aanverwante kinderen al bijna niet vast laat staan een vreemde.
Als ik dat kind laat vallen geloven mensen nooit dat het bij mij per ongeluk gebeurt is :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:32

Haha C_alsemgeest :')

Hele kleine babies even vasthouden op kraamvisite (ook weer zo'n verplicht nummer :') ) vind ik niet heel erg. Maar het moet niet opgedrongen worden.
Ik durf dan geen nee te zeggen want ik wil de kersverse ouders niet kwetsen, maar manlief gaat direct in de weigerstand :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:34

Cayenne schreef:

Hele kleine babies even vasthouden op kraamvisite (ook weer zo'n verplicht nummer :') ) vind ik niet heel erg. Maar het moet niet opgedrongen worden.
Ik durf dan geen nee te zeggen want ik wil de kersverse ouders niet kwetsen, maar manlief gaat direct in de weigerstand :D

Bij mij vragen ze het niet eens.
En mijn ene neef maakt er een sporr van... vriendin staat klaar met telefoon en voordat ik het weet knalt die baby bij mij op schoot en hebben hun een foto van mij mét hun baby met een in volledige staat van paniek-hoofd.
En een lol die ze daarna om die foto hebben :') elke verjaardag weer opnieuw :+
Maar dat kan ik wel waarderen, dat is echt als geintje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:39

Ik ga niet op kraamvisite, vind dat verschrikkelijk. Dus doe het gewoon niet.

Hou ook geen baby's vast. Voel mij daar zwaar ongemakkelijk bij.

Laatst had een tante ook zonder te melden haar oppas baby mee. Al heel verhaal over waarom en dat baby zo zielig was, want ouders(16 en 20) gaven baby te weinig aandacht enzo.

Wouden ze eigenlijk hebben, dat ik mijn honden opsloot. Euhmm nee, dat ga ik niet doen :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:45

Waardeloos Daphara, kan me zo voorstellen dat het je hoog zit en dat je het ook naar je moeder toe heel rot vind. Ik ervaar momenteel een beetje hetzelfde met een vriendin, gun haar van harte de zwangerschap dat staat buiten kijf. Maar na een uur praat over zwangerschap, babykamer, echos etc etc heb ik het daar wel mee gehad. Dan wil ik het ook wel weer over wat anders hebben. Maar dat blijkt enigzins kansloos.

Babys hou ik ook niet vast hoor, niemand hoeft er een bij mij op schoot te zetten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:52

Ik snap ook niet waarom iedereen die baby vast moet houden... Kijk als iemand het graag wil ok maar het is toch geen foto-album? :')
Laatste keer dat ik op kraamvisite was kwamen er twee kleine hondjes bij mij op schoot liggen slapen <3 zo schattig! Nu was dit al geen type vrouw die anderen wil opdringen om haar kind vast te houden maar ik had evengoed een excuus gehad :=

Daphara, bij twee complimentjes over je paard moet je een foto plaatsen hè? Da's een regel. O:) Echt waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:57

c_alsemgeest schreef:
Cayenne schreef:

Bij mij vragen ze het niet eens.
En mijn ene neef maakt er een sporr van... vriendin staat klaar met telefoon en voordat ik het weet knalt die baby bij mij op schoot en hebben hun een foto van mij mét hun baby met een in volledige staat van paniek-hoofd.
En een lol die ze daarna om die foto hebben :') elke verjaardag weer opnieuw :+
Maar dat kan ik wel waarderen, dat is echt als geintje

Nou ben ik wel benieuwd naar zo'n foto :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:04

Oh van bepaalde mensen wil ik wel baby's vasthouden. Vinden ze (de ouders) ZO leuk als ik dat doe :') En het is altijd maar voor kort, want na vijf minuten gaan ze altijd huilen dus ben ik er weer vanaf. Nou ja, voor die vijf minuten wil ik dat wel eventjes doen. Maar alleen als ze nog heel klein zijn, als ze ouder worden en wiebeliger moet ik het niet meer :=

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 14:06

Kraamvisites doe ik ook niet aan, tenzij van echt goede vrienden dan wel.
Vast houden vind ik zomaar eng, ben altijd bang dat ik ze door midden breek of laat vallen... en ze kunnen nog niks hebben :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:08

Als ze net geboren zijn vind ik ze zo eng. Veel te warm, hoofd lijkt er zowat af te vallen. Ze kijken niet maar staren je veel te intens aan.. Nou mij niet gezien hoor

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:10

Zo was ik ook eens op kraamvisite bij een kennis.
Was nog geen minuut binnen of ik krijg die wurm in mn handen geduwd. Het was voor de verandering wel een mooi lief kindje dat niet meteen een keel opzette.
Wat dan weer jammer was was dat kersverse mama al klaar stond met de telefoon en er een foto van heeft gemaakt, en die zonder vragen op facebook heeft gepleurd inclusief tag naar mijn profiel.
Kreeg ik binnen een paar minuten al tientallen cheesy reacties van "ohh wat staat je dat goed!" "zo, en nu wil je zelf zeker ook snel kinderen?" en "ik kan niet wachten tot ik foto's zie van jou en je eigen kindje"
Vond ik écht niet tof. Heb ze dan ook vriendelijk verzocht de foto te verwijderen.

@daphara wat naar dat je zus zo aan het veranderen is. Ik merk dat ook wel in mijn omgeving hoor, zodra iemand zwanger raakt draait alles om hen. Bijna alsof er verwacht word dat je alles uit je handen laat flikkeren en klaar staat om te salueren wanneer een zwangere ergens om vraagt. (uiteraard zijn er uitzondering die zich wel normaal weten te gedragen)
Ook stom dat ze niet even de tijd neemt om je paard te ontmoeten. Dat is voor ons kinderlozen toch ook vaak zoiets als een kind. Jammer dat daar dan geen waardering voor opgebracht kan worden.
Ik hoop heel erg voor je dat ze snel weer bijdraait :(:)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 14:13

Zo da's wel lekker brutaal -O- ik heb mede daarom die functie op fb uitgeschakeld, ik moet toestemming geven of een foto op mijn tijdlijn mag komen te staan ( dus door te taggen ).

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:13

De laatste kraamvisite waar ik geweest ben is van mijn nichtje, zo’n 11 jaar geleden dus :')
Ik heb geen grote vriendenkring meer (bewust), dus ik heb niet zoveel vriendinnen die op het punt staan of al aan kinderen begonnen zijn. Mijn beste vriendinnen wonen in andere uithoeken van Nederland.

Mijn collega’s hebben ook allemaal al kinderen. De meesten zijn ook al in de 50 (de collega’s, niet de kinderen). Ik heb 1 collega van mijn leeftijd, die heeft er ook al 2 en wil volgens mij niet meer.
Een andere collega is ook bewust kinderloos.

Dus ik kom er aardig onderuit op deze manier.

Wat een rotgrap eigenlijk c_alsemgeest _O-
Ben ook wel benieuwd naar zo’n foto :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:41

Kraamvisite wil ik wel doen, maar alleen bij goede vrienden of familie en als ik samen met iemand anders kan gaan :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:59

Afbeelding
:D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:00

Op die basis zou ik een hut vol kotersmoeten hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:03

Op de 1 of andere manier huilen baby's altijd bij mij op schoot :')

Ik vind het ook niks , was 7 toen mijn eerste nichtje geboren werd en als kind was dat net een klein zusje .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:27

Ik begrijp het voordeel voor die baby ook niet. Mag er natuurlijk niks over zeggen maar waarom moet zo'n kleine frummel van hand tot hand... Laat lekker bij zijn ouders, is allemaal al heftig genoeg.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:46

love_western schreef:
Ik ga niet op kraamvisite, vind dat verschrikkelijk. Dus doe het gewoon niet.

Hou ook geen baby's vast. Voel mij daar zwaar ongemakkelijk bij.

Laatst had een tante ook zonder te melden haar oppas baby mee. Al heel verhaal over waarom en dat baby zo zielig was, want ouders(16 en 20) gaven baby te weinig aandacht enzo.

Wouden ze eigenlijk hebben, dat ik mijn honden opsloot. Euhmm nee, dat ga ik niet doen :+

Ik ben ook gestopt met kraamvisite en verjaardagen van kinderen. Ik wil ze bewust zelf niet dus zit ook niet op die van andere te wachten.

In mijn vriendenkring is dat bekend en helemaal prima maar ik merk dat collega’s het soms nog wel vreemd vinden. Omdat het nou eenmaal de sociale norm is moet je toch een compliment maken over het kind als ze het trots op hun werk laten zien. Dat lukt dat nog net! ;)