Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:56

Cheetahfan schreef:
Black Kelpie: :'), uiteindelijk nog avondeten gezien? :P

Kwart voor 10 lag er een kippie op mijn bord :+ Lekker was ie wel, gelukkig.

Vandaag;
O: yoghurt met Weetabix, banaan en honing (halve portie, had niet zoveel yoghurt meer) en 2 beschuiten met kaas
L: 2 roggebroodjes met kaas
T: peer
T: Bolletje Goed Bezig havermout ding
T: Cracottes met Philadelphia light en salami
A: pompoensoep met ras el hanout en een bagel met Philadelphia light en salami
T: kokoskwark

B: wandelen met de hond en een uur kickboxen
D: water, thee, isostar

Mijn huid is aanzienlijk beter geworden toen ik ging afvallen en dus veel gezonder ging eten. Ik had altijd rode bultjes op mijn bovenarmen, maakte niet uit wat ik erop smeerde. Die zijn inmiddels helemaal glad, heel apart. Ik eet in principe alles, ik kan geen specifieke producten bedenken die ik nu niet meer eet die de oorzaak zouden kunnen zijn.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:12

Laura82 schreef:
Ik lees telkens weetabix, wat moet ik me erbij voorstellen? Ik ken de verpakkingen wel, maar heb er niet echt een beeld bij.

Het zijn een soort knapperige koeken gemaakt van graanvlokken. Google heeft plaatjes :D 1 portie is 2 van die koeken (geweldige portion control dus, geen geneuzel met eetlepels). Droog eten is niet aan te raden, of het moet voor een challenge zijn. Is niet te doen. Je eet het met (warme of koude) melk of yoghurt. Mijn voorkeur gaat uit naar yoghurt, ik verkruimel ze en roer ze erdoor. En qua toppings kun je toevoegen wat je lekker vindt. Fruit, noten, zaden, you name it. Het vult heel goed en het werkt lekker op je darmen, daarom ben ik het gaan eten maar inmiddels ontbijt ik er heel graag mee.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:21

Ahhh zo! Ik vroeg me al af hoe je die koeken at in combi met yoghurt :)*

black_kelpie

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:25

In melk valt het vanzelf wel uit elkaar, met yoghurt wil dat niet, dus dan doe ik het zelf wel :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:56

Hmmm misschien die koeken ook is proberen! Alleen yoghurt vult nooit zo goed, dus misschien is dat een perfecte oplossing.

Hiet gaag het wel aardig. Gaat niet snel. Maar er is wel steeds een klein beetje af en het blijft er ook af, mn 'dieet' (simpel, gezondere keuzes, geen frisdrank) is prima vol te houden. Liever langzaam en blijvend dan snel en snel er weer aan.
O: 2 volkoren crackers met geitenkaas.
T: granenkoekje
L: 2 boterhammen, met ham en kaas
T: halve roze koek
A: sla, klein beetje lasagne en een stuk gebakken zalm (restjes dag)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:56

Gefeliciteerd Anniekoe!

Een bagel met philadelphia, daar heb ik nu zo onwijs veel zin in. Heerlijk! :9

Ik was vanochtend een beetje verward omdat mijn wekker zo vroeg ging. Vakantie is weer afgelopen :( Vandaag wilde ik het een keer andersom doen: meer 's morgens eten dan 's middags maar daardoor krijg ik blijkbaar nog meer honger..

O: twee ovenpannenkoekjes met 1 plakjes kaas verdeeld over de pannenkoekjes en cup a soup (de pannenkoekjes omdat we geen brood meer hadden)
T: een tosti
M: vier crackers van 27 kcal per stuk met twee plakjes ham en een plakje kipfilet
T: twee stukjes worst
A: een tonijn ovenpizza

B: héél veel lopen
D: veel water en een paar glazen Spa&Fruit light

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:22

Ugh, sinds vorige week woensdag begonnen met koolhydraatarm (arm, niet loos! Zoals veel mensen dan meteen denken) eten, gaat echt heel goed en het bevalt me ook. Mijn ouders en zusje doen ook mee dus dat helpt goed.
Vanavond ben ik uit eten geweest en toen heb ik me gehouden tot carpaccio en geitenkaassalade (zonder brood en mag verder ook gewoon volgens het 'dieet') maar nu heb ik als dessert een special koffie met amaretto en slagroom genomen :D
Ik heb er ècht van genoten en aan de ene kant ben ik heel trots dat ik een special koffie heb genomen ipv een dessert, maar aan de andere kant 'baal' ik er van.

Ik weet ook wel dat afentoe even cheaten mag en dat die ene special koffie niet gelijk alles verpest, maar toch.
Even van me afschrijven, haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:24

Benthhh schreef:
Ugh, sinds vorige week woensdag begonnen met koolhydraatarm (arm, niet loos! Zoals veel mensen dan meteen denken) eten, gaat echt heel goed en het bevalt me ook. Mijn ouders en zusje doen ook mee dus dat helpt goed.
Vanavond ben ik uit eten geweest en toen heb ik me gehouden tot carpaccio en geitenkaassalade (zonder brood en mag verder ook gewoon volgens het 'dieet') maar nu heb ik als dessert een special koffie met amaretto en slagroom genomen :D
Ik heb er ècht van genoten en aan de ene kant ben ik heel trots dat ik een special koffie heb genomen ipv een dessert, maar aan de andere kant 'baal' ik er van.

Ik weet ook wel dat afentoe even cheaten mag en dat die ene special koffie niet gelijk alles verpest, maar toch.

Wat neem jij mee naar werk/school?

Niet schuldig voelen over iets dat je toch niet meer kan veranderen ;) Het heeft even tijd nodig voordat je door hebt dat het helemaal niet erg is om iets lekkers te nemen.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:25

Ik heb dat ook, hoe meer ik in de ochtend al eet des te meer trek heb ik de hele dag...

Laura ik moest echt hardop lachen om je ren verhaal, zag het helemaal voor me :') haha

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:27

Janine1990 schreef:
Benthhh schreef:

Wat neem jij mee naar werk/school?

Niet schuldig voelen over iets dat je toch niet meer kan veranderen ;) Het heeft even tijd nodig voordat je door hebt dat het helemaal niet erg is om iets lekkers te nemen.

Nog even niets, aangezien ik door operatie niet mag werken en naar school tot sept niet meer ga haha.
Maar, een collega zei ook al: zorg gewoon voor voldoende (ongezouten) noten, fruit, groente op werk. Ook had hij de tip om zelf noten en mueslirepen te maken, aangezien die ook echt goed vullen.
Ik werk in de horeca dus ik moet ècht opletten dat ik geen ongezonde dingen tussendoor snaai, haha.

En Thanks, heb je ook helemaal gelijk in!

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:28

Benth, ik snap dat dat lastig is, vind ik zelf ook namelijk. Maar probeer je er niet druk om te maken. Je hebt het nu al gegeten en je hebt er van genoten. Wees trots dat je gezonde keuzes maakt en dan mag je ook extra genieten van de minder gezonde dingen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:29

OOoh dan wacht ik nog even af wat je straks meeneemt :)
Ik ben namelijk niet zo heel creatief met sla e.d. Maar ik wil best bakken, zoals m'n crackers van vandaag :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:30

Fruit en groenten zijn ook koolhydraten :o Is er een specifieke reden dat je koolhydraatarm eet?

Niks om je druk om te maken joh, die koffie :(:) Dat mag echt wel af en toe, zeker als je er zo van genoten hebt! En zoals Janine zegt, je kunt er nu toch niets meer aan veranderen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:36

Eulogy schreef:
Fruit en groenten zijn ook koolhydraten :o Is er een specifieke reden dat je koolhydraatarm eet?

Niks om je druk om te maken joh, die koffie :(:) Dat mag echt wel af en toe, zeker als je er zo van genoten hebt! En zoals Janine zegt, je kunt er nu toch niets meer aan veranderen.

Daarom ook koolhydraatarm, niet koolhydraatloos want je hebt ze wel nodig :)
En fruit en groente zijn zeg maar de goede koolhydraten voor je lijf, en niet de slechte zoals pasta en aardappels.

Nou, ik heb al eens eerder geprobeerd af te vallen maar dat lukt mij gewoon niet om het vol te houden. Ik zag dat echt als een straf en dus ging het gewoon niet. Mijn oom is echt veel en blijvend afgevallen hiermee dus daarom was het zeg maar een goede drijfveer om het te doen.
Ook omdat het eigenlijk alleen maar omdenken is. Niet in van die stomme 'zoveel gram zus of zo' of nooit meer lekker eten is, maar gewoon net wat anders denken in recepten en ingrediënten en dus ook makkelijk vol te houden is.

Spoiler:
en ik mag zelfs 1 glas rode wijn per dag

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:36

@ Janine1990
Jaaa! Zal het hier updaten! :)

@_Priscilla
Ja daar heb je zeker gelijk in! Ik weet het ook wel, maar er zit dan zo'n klein, knagend, vervelend gevoel haha

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:42

Goede en slechte koolhydraten bestaan niet, je lichaam ziet daar geen verschil tussen. Pasta en aardappelen zijn ook niet "slecht". Koolhydraatloos is vrijwel onmogelijk, zo te horen eet je koolhydraatbeperkt :)

Als het voor jou werkt, is het prima :j Daar gaat het om.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:43

Benthhh schreef:
Nog even niets, aangezien ik door operatie niet mag werken en naar school tot sept niet meer ga haha.
Maar, een collega zei ook al: zorg gewoon voor voldoende (ongezouten) noten, fruit, groente op werk. Ook had hij de tip om zelf noten en mueslirepen te maken, aangezien die ook echt goed vullen.
Ik werk in de horeca dus ik moet ècht opletten dat ik geen ongezonde dingen tussendoor snaai, haha.

En Thanks, heb je ook helemaal gelijk in!

Fruit past niet in koolhydraatarm naar mijn mening, eerder in koolhydraatbeperkt.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:55

Dat waren dan ook de woorden van mijn collega ;) zelf ga ik even kijken wat er te vinden is op internet of in een van de kookboeken die we hebben voor het koolhydraatarm/beperkt/hoe iedereen het wilt noemen voor tussendoortjes!

Ik denk wel dat je lichaam het 'herkent'. Ik merk dat ik nu veel minder snel trek heb en veel sneller genoeg heb. Als ik dingen als pasta eet heb ik veel sneller weer trek, maar dat is inderdaad dat dit voor mij werkt zeg maar. Ik heb ook geen idee hoe dat allemaal zit haha.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:58

Als het werkt is het top! Het moet ook wel vol te houden zijn, anders zit alles er zo weer aan.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:07

Lijstje vandaag, ik eet constant hetzelfde als ontbijt en lunch maar het is zo lekker :D

O: 205 gram 0% vet Griekse yoghurt met 18 gram chocolate brownie whey
L: 3 maiswafels met 45 gram humus en 3 plakjes kipfilet, losse maiswafel
A: risotto met champignons en kip <3
T: stukje pure cote d'or

B: "rustdag" dus halfuur stairmaster en nog een paar baantjes gezwommen, ik hou niet zo van zwemmen :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:43

Benthhh schreef:
Dat waren dan ook de woorden van mijn collega ;) zelf ga ik even kijken wat er te vinden is op internet of in een van de kookboeken die we hebben voor het koolhydraatarm/beperkt/hoe iedereen het wilt noemen voor tussendoortjes!

Ik denk wel dat je lichaam het 'herkent'. Ik merk dat ik nu veel minder snel trek heb en veel sneller genoeg heb. Als ik dingen als pasta eet heb ik veel sneller weer trek, maar dat is inderdaad dat dit voor mij werkt zeg maar. Ik heb ook geen idee hoe dat allemaal zit haha.

Heeft volgens mij te maken met de glycemische index, hoe snel het op wordt genomen. Echter zegt iets als 'snelle khd' of 'langzame khd' ook niet echt wat, aangezien andere voedingsstoffen zoals vet ook invloed hebben.

Maar zoals Yanou al zegt, maakt dat het niet meteen slecht. Etenswaren als goed of slecht bestempelen is imo ook helemaal niet goed of gezond, aangezien alles waar je 'te' voor zet, slecht is. Te veel fruit, te veel friet, te veel water.

Zie: http://mobiel.voedingscentrum.nl/encycl ... index.aspx

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:02

Idd doen wat werkt, dan houd je het vol! Om die reden ontzeg ik mezelf in principe niets meer, anders ga ik helemaal los zodra het van mezelf een keer weer mag. Ik houd vooral hoeveelheden in de gaten (meestal zonder wegen) en ik eet niets meer wat ik eigenlijk niet zo lekker vind.

Vandaag:
O: havermout met halfvolle melk
T: kleine appel, vitalu cracker
L: 2 kleine volkoren wraps met kipfilet, light boursin en sla
T: rode paprika
A: gehaktbal, sperziebonen, gekookte aardappelen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:13

Proficiat nog Anniekoe!

Zonder fruit zou voor mij niet werken :p ik moet mijn dagelijkse stukjes hebben xD

O: Overnight oats + thee + passievruct
T: Appel
L: Salade
T: Mango en 1 ei
T: Kefir met geplette banaan voor na de crossfit
A: Kip met avocado en brocollisoep

S: 1u crossfit

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:29

Eulogy: half uur stairmaster :wow: Dat helse ding hou ik net 10 minuten vol. :')
Roer jij whey gewoon door je yoghurt? Ik heb dat één keer gedaan maar de structuur werd zo vies. :(

Lijstje vandaag, voor het eerst sinds eeuwen ontbeten met wat anders dan yoghurt en muesli :P Kijken of ik langer vol zit zo.
Weegschaal geeft al 3 dagen +0,5 :roll:

O: 3 el havermout, 150 ml halfvolle melk, een eiwit, een halve banaan, rozijnen en kaneel
T: appel
L: een koolhydraatarme boterham met omelet van 1 ei en 1 eiwit, tomaat en spinazie
T: 150 gram magere kwark met halve banaan
A: tilapiafilet met groentefriet uit de oven (oranje wortel, gele wortel, knolselderij en koolraap)
T: paar made good muesli balletjes, kwart galiameloen

B: half uur cardio nog 3 kwartier krachttraining
D: Thee, water

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:55

Woow die stairmaster is ook echt niks voor mij!! Dat hou ik ook zeker geen half uur vol :')

Gisteren wel een goed lijstje al zeg ik het zelf:
O: 150 gram magere kwark met kaneel en kokos
L: 1 bruin bolletje met sandwich spread, 1 volkorenboterham met kipfilet, 1 roggebrood met pindakaas
T: 1 grapefruit, 1 kiwi
A: Rijst met kipfilet en broccoli
T: Mandarijn

B: Uurtje body attack, voor de rest hele dag aan m'n scriptie gewerkt