[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 02:18

Ik heb al eerder gereageerd dat mn zoon met mn broer een tattoo wilde plaatsen. Helaas is mijn broer heel onverwacht toch eerder overleden dan we ooit konden vermoeden. Mijn zoon baalde enorm dat hij nog steeds gaan gezamenlijke tattoo had gezet. De politie die toen in huis kwam op de 112 melding, kwam ermee dat we vingerafdrukken moesten laten nemen en hij daar evt wat mee kon.

Nu zijn de vingerafdrukken niet erg mooi geworden. Mijn broer was zwaar gehandicapt en had hele dunne onderontwikkelde vingers. Toch willen we het proberen voor onze zoon.

Heeft iemand ervaring met vingerafdruk tattoo's? Hoevaak laat je het uitvergroten?

Ik zie dat het wel gedaan wordt. Er worden ook veel sieraden en dergelijke gemaakt, dus het idee is op zich wel bekend.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:37

Ik kan je helaas niet verder helpen maar wat een mooi idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:51

superpony schreef:
Ik heb al eerder gereageerd dat mn zoon met mn broer een tattoo wilde plaatsen. Helaas is mijn broer heel onverwacht toch eerder overleden dan we ooit konden vermoeden. Mijn zoon baalde enorm dat hij nog steeds gaan gezamenlijke tattoo had gezet. De politie die toen in huis kwam op de 112 melding, kwam ermee dat we vingerafdrukken moesten laten nemen en hij daar evt wat mee kon.

Nu zijn de vingerafdrukken niet erg mooi geworden. Mijn broer was zwaar gehandicapt en had hele dunne onderontwikkelde vingers. Toch willen we het proberen voor onze zoon.

Heeft iemand ervaring met vingerafdruk tattoo's? Hoevaak laat je het uitvergroten?

Ik zie dat het wel gedaan wordt. Er worden ook veel sieraden en dergelijke gemaakt, dus het idee is op zich wel bekend.

Misschien niet eigen ervaring, maar heb zoiets wel op tv gezien. Dat mensen vingerafdrukken kregen als tattoo. Daarvan was er maar 1 of 2 die goed gelukt waren en de rest was niet identiek. Er was zo'n politie vrouw aanwezig die expert was op het gebied van vingerafdrukken en die ze geen vergelijken.

Ik zou dat niet doen. Het kan zo zijn dat je een vingerafdruk heb die niet identiek is aan jouw broer.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:01

Dat was bij Ink Master :j Weet niet zeker of het dit seizoen was of het vorige, maar de meesten waren inderdaad niet identiek.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:46

Superpony allereerst gecondoleert. Zelf heb ik een vingerafdruk van mijn pa als hangertje. Tattoo is vaak inderdaad niet identiek

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:51

Gecondoleerd, en veel sterkte.
Met vingerafdrukken heb ik geen ervaring, maar zelf heb ik een handgeschreven tekst van mijn moeder die is overleden. Misschien dat jouw zoon zoiets ook mooi zou vinden. Of iets wat symbool staat voor je broer, iets wat hij heel mooi vond of waar hij veel passie voor had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:08

Gecondoleerd en heel veel sterkte. Wat een mooi idee trouwens! Heb er zelf geen ervaring mee.

Ik ga vanmiddag met mijn nichtje mee die een tattoo laat zetten op haar onderarm. Ben benieuwd!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:49

Dank jullie wel.

Mijn broer was zwaar gehandicapt en kon bijv niet schrijven.

Het schijnt dat je de vingerafdruk een paar keer moet vergroten. Maar het waren dunne onderontwikkelde vingers en dat zie je wel. Mijn zoon wil er iets bij zetten nog en gaat echt om de betekenis voor hem. Denk niet op een hele zicgtbare plek ook.

Mijn moeder wil een ring laten maken met vingerafdruk. Kwamen daar voorbeelden van tegen. Ik denk ook een stukje uitvergroten en daar een stukje van graveren ofzo.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:53

Mijn moeder wou ook een vinger afdruk van mij laten zetten. Volgens de shop was het niet een goed idee. Ze moeten het dan erg uitvergroten en de kans bestaat dan nog dat over de jaren de lijnen met elkaar gaan "vermengen".
Erg jammer, maar de tattoo die er voor in de plaats is gekomen is ook erg gaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:31

Nichtje heeft het overleefd. :D

Hier net gezet:
Afbeelding

Begon het voor mij toch wel te kriebelen om wat sneller iets extra's te laten zetten. Mijn paard heet in haar paspoort Bella XIV, roepnaam Tinkerbell of gewoon Bell. Nu wil ik graag links op mijn ribben Bella laten zetten met dit lettertype:

Afbeelding

Wilde eerst alleen de B met een klassiek lettertype maargoed dalijk krijg ik ooit een vriend die Bart heet ofzo en ja.. :')

Wellicht nog met een apart symbooltje erbij.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:35

Even een vraagje. Het is nu 3 weken geleden dat mijn tattoo op mijn kuit is gezet. Op 2 wat droge plekjes na ziet hij er goed uit en lijkt hij aardig "genezen". Wanneer zou ik dat stuk weer kunnen scheren? Tattoo heeft nu stekeltjes :Y)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:51

Zou nog een weekje wachten, dan eens voorzichtig scheren :)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:56

Nog 5 minuutjes... en dan mag ik weer! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:59

Succes Helene!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:58

Killyenn schreef:
Zou nog een weekje wachten, dan eens voorzichtig scheren :)

Oké, bedankt :)

Succes helene!!

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:21

Hoi, ik lees hier al een tijdje mee en ik heb even een vraag. Misschien kan iemand mij hier bij helpen.

Ik zit er over na te denken om in de toekomst een tattoo te laten zetten. Deze zou dan op mijn pols komen. Ik ben al erg zeker dat ik hem hier wil hebben, ik zou niet weten waar die anders leuk zou staan.

Nou wil ik later de kraamzorg in. Het zou geen hele grote worden en niet één met doodshoofden etc.

Mijn vraag is daarom, heeft iemand ervaring met tattoo's in de (kraam)zorg?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:41

In de kraamzorg zou ik me er toch niet gauw aan wagen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:02

Naar mijn weten worden ze daar in de zorg echt niet gelukkig van.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:06

Nu weet ik niet hoe het in de kraamzorg is. Maar ik weet dat er best wel wat verpleging loopt met tattoo's op hun pols. Zo hadden wij laatst een verpleegkundige die zelfs een groot gedeelte van haar onderarm vol had staan.

Wellicht zal je wel ergens afgewezen worden vanwege je Tattoo. Maar ik denk dat er ook best wel wat ziekenhuizen zijn die je er niet om afwijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:06

Ik heb op de OK gewerkt en daar was het echt geen probleem. Had alleen geen patientencontact dus zou niet weten hoe dat is. Volgens mij ligt het er heel erg aan wat voor werkgever en patienten je hebt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:08

Namira542 schreef:
Hoi, ik lees hier al een tijdje mee en ik heb even een vraag. Misschien kan iemand mij hier bij helpen.

Ik zit er over na te denken om in de toekomst een tattoo te laten zetten. Deze zou dan op mijn pols komen. Ik ben al erg zeker dat ik hem hier wil hebben, ik zou niet weten waar die anders leuk zou staan.

Nou wil ik later de kraamzorg in. Het zou geen hele grote worden en niet één met doodshoofden etc.

Misschien kan je met wat kraam bureaus in je buurt contact opnemen om dit te vragen?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:09

Ik heb gewerkt als juf op een school voor kinderen met een beperking, zowel lichamelijk als geestelijk. Veel in contact geweest met allerlei instanties. Nog nooit problemen mee gehad :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:22

Het is net als overal... er zullen zijn die je puur daarom afwijzen. En er zullen er zijn die er geen probleem mee hebben. Vraag is of je dat risico neemt ja of nee. Je weet nooit welke van de 2 je (vaker) gaat treffen. Die keuze zal je zelf moeten maken.

Kan mij voorstellen dat het in de kraamzorg best een dingetje kan zijn. Waarschijnlijk ook sterk afhankelijk in welke regio je werkt (grote stad, kleine dorpjes, geloof etc).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:19

In ziekenhuizen en de zorg al veel mensen met tattoo's gezien. En dan weet je nog niet eens wat een deel van de mensen onder de kleding heeft.

Als je twijfelt zou ik hem nog niet zetten.

Als dit de enige tattoo is die je wil en je staat er 100%achter, zou ik het gewoon doen. Als je bij een sollicitatie netjes overkomt, komen ze er echt wel overheen.

Je loopt toch ook stage? Dan weet je toch al hoe geaccepteerd tattoo's zijn?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:49

Namira542 schreef:

De moeder van een vriendin van mij heeft zichtbare tattoos en werkt in de kraamzorg, geen problemen mee!