Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:08

Tytonidae schreef:
Mijn falsies zijn binnen, wat zijn ze mooiiiiii, kan niet wachten om ze op te doen :D
Ik draag nu alleen bijna geen make-up. Ik heb ivm cystische acne(al een paar jaar helaas) een antibiotische lotion gekregen van mijn huisarts. Die werkt echt geweldig! Sinds een week is mijn acne drastisch verminderd en mijn littekens zijn flink vervaagd. Ik hoop echt binnen een paar weken een volledig heldere huid te hebben *fingers crossed*. :Y) Echter draag ik nu liever even geen make-up, want de lotion is nogal een aanslag op de vochtbalans van mijn huid. Hier heb ik wel een hele goede dagcreme voor(La Roche-Posay, speciaal voor de huid die met dit soort producten wordt behandeld), maar toch, ik geef mijn huid liever even wat rust. :)

Ik leef met je mee, de afgelopen 2 maand kan ik op 1 hand tellen hoe vaak ik make up heb gedragen ivm acne. Sinds een week gaat het beter dus ik duim met je mee!!

Welke lotion heb je? Ik heb ook een lotion, ziet eruit als water.

Djilna

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:12

Ik had een antibioticazalf, werkte ook erg fijn. Ontstekingen en onderhuidse bulten verdwenen toen eindelijk. Dat is nu weg, heb alleen wat rode plekjes overgehouden. Die vooral rood zijn met weerswisselingen of erge kou of juist warmte.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:20

Citaat:
Ik leef met je mee, de afgelopen 2 maand kan ik op 1 hand tellen hoe vaak ik make up heb gedragen ivm acne. Sinds een week gaat het beter dus ik duim met je mee!!

Welke lotion heb je? Ik heb ook een lotion, ziet eruit als water.

Volgens mij hebben we dan dezelfde! Die van mij ziet er namelijk ook als water uit :D Clindamycine lotion 1% FNA. :)

Ik heb nu stiekem een beetje spijt dat ik zoveel geld heb geinvesteerd in middeltjes van de parfumerie, haha. Was ik maar gewoon meteen naar de huisarts gegaan, dan had ik mezelf een hoop ellende kunnen besparen. Achja :Y)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:24

.. misschien moet ik toch ook maar eens een bezoekje aan de huisarts gaan brengen :')

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:56

Suus___ schreef:
Silkaay schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraagje.

Weten jullie waar je lipsealers kan kopen (zo'n productje dat je op je lipstick moet doen zodat het niet meer afgeeft?)

Heb me rot gezocht deze middag maar vind precies niets :=

De eerste hit op Google is John Beerens:
http://www.johnbeerens.com/merken/lipcote.html

Ja, maar die is hier niet verkrijgbaar :=
en bestellen is geen optie :)

Kana schreef:
Silkaay schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraagje.

Weten jullie waar je lipsealers kan kopen (zo'n productje dat je op je lipstick moet doen zodat het niet meer afgeeft?)

Heb me rot gezocht deze middag maar vind precies niets :=

Geen grap: bij Primark verkopen ze lipcote.

Dankje voor de tip! Helaas geen Primark in de buurt, dus zal ergens een daguitstapje moeten plannen dan :P

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:21

Ah oke.. Er stond niet dat je niet wilde bestellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:25

Ik ga vandaag maar eens langs de Ici om mascara in te slaan, wat zijn eigenlijk jullie favorieten?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:30

Estée Lauder Sumptuous Extreme, heel erg fijn!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:37

Ik heb verschillende spulletjes gehad voor mijn cystische acne, ook van de HA, helaas heeft niets gewerkt. Al moet ik zeggen dat ik doordat ik mijn eetpatroon heb veranderd en nauwelijks meer last van heb gehad. Heb er sinds 1 januari nog maar 1x eentje gehad en eerst was het maandelijks "feest". Maar fijn dat het werkt!!

Perversion :D

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:40

Wat heb je verandert aan je eetpatroon? En hoe ben je er achter gekomen wat te elimineren?

Ik heb idd dezelfde lotion als Ty, maar dat werkt helaas na 2 jaar niet meer. 2 maand geleden opnieuw bij de HA geweest omdat ik er niet uitzag(heb wel foto's). Toen een pillenkuur gekregen van 30 dagen maar na 3 dagen lag ik als een zombie in bed met halve hallucinaties. := Daarmee dus per direct gestopt haha!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:42

Chanel Le Volume werkt voor mij erg goed, en de Clinique High Impact ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:42

Wat vind je zo fijn aan de Estee Lauder?

Weet ik Yv, maar die is niet bij de Ici te krijgen :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:44

Chanel Le Volume is inderdaad erg fijn! Die heb ik ook vaker gehad, helaas werd die bij mij heeeeel snel droog.

De Estee Lauder dekt met 1 laagje heel erg goed. Ik had donker blauw en zwart. Na 1 keer borstelen zat er meer dikte in en lengte. Ik ben lui en breng niet vaak veel laagjes aan, bij deze hoeft dat ook niet. Daarom vind ik deze zo fijn!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:48

Ik vind die van Helena Rubinstein ook fijn moet ik zeggen! Dekt goed, mooie krul :)

Zo, ik had mijn bestelling van FU snel binnen zeg! Vorige week donderdagavond besteld, vrijdag was het verstuurd en gisteren binnen!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:54

Oh bedoelde je het zo _O-. Dan geen idee, ja de Hypnotic Doll vond ik altijd erg fijn.

Kana, ik heb eigenlijk alles omgegooid. Niet zozeer voor mijn huid, maar vooral omdat ik zo ongeveer nog op fastfood en redbull leefde en dat niet meer wilde. Ben dus bewust erg geminderd met suiker (water ipv redbull, minder koolhydraten omdat dat omgezet wordt in suiker etc) en heb zuivel achterwege gelaten. Denk dat zuivel bij mij wel een flinke boosdoener is geweest, want ben verzot op kaas en als ik nu een avondje aan een kaasplankje heb gezeten, merk ik wel verschil in mijn huid. Melk vervangen voor amandelmelk op soyabasis en voor geitenmelk. Ook eet ik veel geitenkaas. Maar daar moet je wel van houden.
Ook ben ik qua gezichtsverzorging back to basiscs gegaan, heb alleen nog een reiniger (zonder alcohol, zonder parfum), tonic en jojoba olie. Overdags gebruik ik een dagcrème en spf, met daaronder meestal wel (slechts) 2 druppeltjes jojoba. Al die andere, te dure, zooi weggegooid en ga er niet meer aan ook :n. Ben wat dat betreft wel wijzer geworden, want er zit echt een hoop zooi in. Het ene huidje reageert er wel op, de andere niet. Mijne helaas wel. Zit alleen nog met de littekens ervan -O-

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:58

Bedankt voor je antwoord!
Momenteel gebruik ik een serum van Dr Brandt van maar liefst 98 euries. :o De eerste keer dat ik dat gebruikte dacht ik waar ben ik in hemelsnaam mee bezig. Mijn zuurverdiende centjes gaat op naar symptoon bestrijding ipv kijken waar het vandaan komt.

Ik ga ook eens kijken naar mijn eetpatroon, misschien valt er wel iets te veranderen.

Die serum stinkt btw naar rotte eieren, elke avond moet ik mezelf dwingen het op te smeren want het is te duur om in de kast te laten staan. -O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:04

_O- _O- Dat klinkt echt als een aanrader :P
Welk serum is het?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:06

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:07

Sinds ik geen gluten en lactose meer eet, is mijn huid ook zo vooruit gegaan. Ik moest het wel vanuit medische overwegingen doen maar dit is wel een mooie bijeenkomst!

Het gaat zelfs zo goed dat ik weer wat foundation op durf te doen zonder dat het korrelt en schilfert. :D

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:08

Ohhh wat fijn!! Vanwege je spastische darmen toch? Wel fijn dat je dan als bijkomstigheid een mooiere huid hebt gekregen haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:11

Le Volume gebruik ik nu ook, fijne mascara, maar geeft wel snel klontjes en het borsteltje is huge :oo

Ik gebruik juist heel veel mascara, minimaal 3 laagjes, maar dat is wel inclusief een primer (of een mascara die ik als primer gebruik).

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:12

Ben gluten en lactose intolerant, dus die verdraag ik niet meer. Jaren gedokterd wat het was , maar eindelijk is het duidelijk! *JEEJ*

Maar potjandorie, wat vervelend voor jou. Naar mijn idee had je altijd een prachtige huid.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:13

Ik gok dat de Estee dan juist minder fijn is voor jou! Het heeft een redelijk normaal harig borsteltje want snel klontert na meerdere laagjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:13

Oh, dat klinkt dan inderdaad niet als mijn mascara...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:17

Ik twijfel of ik blijf bij Chanel of dst ik toch ook een andere ga proberen...
Ik ben juist super blij met Chanel :)