Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:49

@Supervixen, zijn die van de Lidl? Helaas lopen de aanbiedingen in België en Nederland niet gelijk, dus misloop ik vaak iets.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:33

Nee die heb ik voor mijn verjaardag gekregen. Ik weet dat die niet van de lidl is maar waar hij wel vandaan komt, geen idee.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:04

Gaan jullie ook doorlopen in de winter? Ik weet echt niet hoe ik dat moet gaan doen. Ik heb namelijk erg snel last van de kou en warm dan erg slecht op (ziekte van Raynaud). Nu heb ik in mijn hoofd dat ik wel een halve marathon wil gaan lopen (of een andere lange afstand) en daarvoor moet ik toch echt trainen. Ik heb een fitnessabonnement en zou dus ook op een loopband kunnen gaan lopen, maar zie dat ook toch echt niet zitten voor echt lange stukken (max een half uur dnek ik). Ik heb er alvast wel een schema bij gepakt voor rustig naar de 15 km opbouwen na de 4mijl van zondag. Zo heb ik wel weer een doel om te lopen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:09

Lovelys: ik ga het proberen. Zie er wel al wat tegenop, maar zeker zolang het droog is gaat het vast wel goed. (Ga wel vriendlief inschakelen als extra motivatie)

Ik ben afgelopen februari begonnen met lopen. De eerste paar keer liep ik met vorst. Behalve dat na regen sommige paden gevaarlijk zijn, viel het me erg mee. Lange hardloopbroek aan, hemdje, tshirt met lange mouwen en een jasje en halverwege zweette ik me kapot.

Waar ik wel voor waakte is dus niet teveel afkoelen met uitlopen. Ik wandel meestal uit, denk dat ik na dit berichtje maar eens van kijken om toch joggend uit te lopen. Is in de winter wel fijner denk ik.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:17

In de winter loop ik juist beter. Heerlijk! Gewoon een goed thermoshirt dragen en er is niks aan de hand. Jasje erover en klaar. Na een kilometer of twee ben je wel opgewarmd.

Ziekte van Raynaud is inderdaad lastig.
Thermoshirts van craft zijn duur maar superwarm. Ik heb die aan als het vriest en ik ga paardrijden. Voor het hardlopen zijn ze me zelfs te warm.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:42

Ik kom na láng blessureleed wederom binnen vallen!

Ik vind lopen in de winter ook juist vele malen fijner! Ik kan niet zo goed tegen hitte, dus ik kijk al uit naar de periode dat ik in mijn winteroutfit de kou in kan!

Zijn er hier mensen die het hardlopen combineren met yoga? Ervaringen? Ik heb een tijd hardlopen gecombineerd met krachttraining, maar merkte daarbij erg dat mijn beenspieren flink protesteerden incl. de nodige blessures. Nu aan het yoga'en geslagen en ik hoop héél hard dat dat rekken en strekken een positieve uitwerking heeft nu ik weer aan het lopen kan gaan beginnen. :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:58

Ik loop nu ook veel fijner en het is prettig dan ik geen rekening hoef te houden met dat het te warm kan zijn. Loop nog in een dun shirtje.
Maandag 11 km gelopen en vandaag 9 km met Tom (paard). Hij was enthousiast, liep snurkend en met zijn staart in de lucht te paraderen. Gelukkig verder braaf en hij trekt of dramt niet, dus geen rare vliegkunsten.

Yoga is mij onbekend. Ik probeer wel wat meer oefeningen te doen voor bepaalde spiergroepen, maar ik ben daar zo niet consequent in, dus dat schiet niet op.

Vervelend Lovelys. Scheelt het niet als je thuis al een goede warming-up doet, zodat je het warm hebt als je begint, en dan met goede kleding aan gaat lopen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:14

:wave:

Ik heb afgelopen zondag voor het eerst weer gelopen, viel mij erg mee en geen last van een zeurende scheen.

Ik loop ook fijner in de winter, dan wanneer het warm is. Ik kijk wat dat betreft dus uit naar de winter +:)+

Qua kleding adviseren ze om je zo te kleden alsof het 10 graden warmer is, zo trek je niet te veel aan (meestal kleden mensen zich te warm)

Ik heb geen ervaring met Yoga, wel lees je steeds meer berichten over krachttraining om blessures te helpen voorkomen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:26

Vraagje. Ik heb vorig jaar met Evy hardgelopen. Het programma van 10 weken,5 km, deed ik 20 wkn over omdat ik steeds last van mn hielen kreeg. Niet met het lopen zelf maar erna.

Nu ben ik weer opnieuw begonnen, dinsdag dag 1. En vandaag heb ik weer milde last van mijn hielen. Heel vervelend want inmiddels weet ik dat ik dat er niet uit loop. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien tips? Ik heb opgemeten schoenen dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:23

Mijn schoenen waren ook opgemeten en na een paar maanden kreeg ik last van mijn scheen. Ik ben toen terug gegaan en na het inlopen bleek dat ik toch teveel op de binnenkant van mijn voet liep. Met een inlegzooltje is het aangepast. Weet niet hoe lang je je schoenen al hebt? Of land je teveel op je hak?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:26

Misschien moet ik inderdaad even opnieuw laten kijken (met schoenen). Eigenlijk wel een goede tip! Heb ze bijna 2 jaar maar ook een jaar niet gelopen :P En hoe ik land, geen idee eigenlijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:16

Ja, gewoon even laten filmen hoe je loopt met je eigen schoenen. Dan zien ze vanzelf of je goed loopt. Kun je dat weer uitsluiten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:32

Pas goed op Sleeper. Een blessure ben je sneller rijk dan kwijt.

Ziekte van raynoud heb ik nog nooit van gehoord, zal even zoeken.

Hier even een reflectie post. Ik moest naar leeuwarden vandaag dus voor Mistral en mij even bij de decathlon gekeken. Voor mistral de hier bekende bodywarmer (links) en voor mij een reflecterende windstopper.
Afbeelding
Mag nog niet lopen van de fysio maar dat staat verzamelen niet in de weg toch :')

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:31

Verzamelen kan altijd.. :P.

Ik ben nu ongeveer 3 weken aan het opbouwen, maar ik merk echt dat mijn conditie nu al beter word!
Ben daar wel blij mee!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:42

@Sleeper, ik had mijn start-to-run pijnvrij gelopen met schoenen van de Aldi, met een zooltje in van de Lidl. Daarna dure loopschoenen laten opmeten, advies gekregen om zonder dat zooltje te lopen, en direct pijn (weet niet meer of het achillespees of scheenbeen was). Zooltje weer erin, en probleem was opgelost.Dus ofwel terug naar de winkel, of naar de podoloog, ofwel es experimenteren met zooltjes.

Vandaag weer wedstrijdje gelopen, we waren met 8 van onze loopclub. Was heel lastige route: 7 km, geen enkel onverhard stuk, een lang stuk lichtjes bergop, waarvan een heel eind op kasseien, dus ik was al behoorlijk opgebrand in de eerste helft. Gelukkig op het eind nog mijn tweede adem gevonden en het toch nog gehaald van mijn mannelijke clubleden (al had de ene concurrent zichzelf min of meer uitgeschakeld, die was nog niet helemaal nuchter van een zwaar feestje gisterenavond :) ). Dus weer best tevreden vandaag.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:15

Ik heb gister m;n vader moeten hazen bij ons wedstrijdje. Was leuk. Rustig aan voor mij, maar hij heeft een PR gelopen nu (net onder de 1.10, exacte tijd is nnb)

Heb eind vorige maand 2 hardloopleggings en een shirt besteld. Uiteindelijk schenen die leggings onwijs door, dus heb alles teruggestuurd. Is de 6e daar aangekomen en nog geen geld. Dus ik net googlen, lees ik van de afgelopen weken allemaal mensen die last hebben met retourbetalingen van ze. :7 Mail krijg je eoa vaag standaard mailtje op. Ik heb betaald via PayPal, dus nu maar een geschil aangemaakt. Maar of die er verder iets mee kunnen, producten waren in eerste aanleg wel gewoon geleverd. Baal er echt van, was een hoop geld bij elkaar!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:40

Ik kan PayPal afschrijvingen gewoon terugboeken via internetbankieren. Heb ik ook wel eens gedaan toen iets niet leverbaar bleek wat al was afgeschreven. Kreeg later wel een mailtje van PayPal dat ik een vragenlijst moest invullen waarom ik het had teruggeboekt maar dat had verder geen consequenties ofzo.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:48

Echt? Ja het is een incasso, dus hij kan terug. Maar was bang dat Paypal me dan achterna komt. Ik kijk het nog even aan tot einde vd week, maar is een goede om te weten!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:28

Paypal ben je beschermd bij aankopen dus dat zal vast goed komen. Waar had je spullen gekocht dan LizMD?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:29

Keller-sports.nl

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:32

Hoi, hopelijk mag ik hier even mijn vraag stellen!

Van de zomer begonnen, vorige week voor het eerst de 5 KM gehaald maar nu komt de winter eraan en ik ben een gigantische koukleum. Wat dragen jullie in de herfst/winter voor kleding? Heb nu een lange legging, shirtje en vestje aan maar vind het toch frisjes, vooral tijdens de loop-momenten van interval.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:45

Ik heb een wintertight van asics en die is echt lekker warm. Bovenlichaam heb ik eerst een thermoshirt als het echt koud is, dan sportshirt en ik heb een heel warme hoody van under armour. Heb het alleen met de eerste 5 min stevig wandelen fris en daarna gaat het wel. Een goed thermoshirt is echt een must.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:49

Werken met laagjes met materiaal dat wel ademt. Dun jasje die je eventueel om je middel kunt knopen.

Ik heb afgelopen zondag vroeg gelopen, koud en een pittige wind. Maar ik had toch alleen een dun shirt aan en daarover een erg dun jasje. Ik heb het eerder te warm dan te koud en van vind ik teveel aan kleding benauwend. Ik heb een shirt met lange mouwen, maar dat moet ongeveer vriezen wil ik die aan doen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:50

Ik heb alleen zo'n dik thermoshirt. Dat lijkt me enorm zweten. Heb je ook dunne thermo shirtjes? (Zal zo ook wel even googlen) Ik ren al sinds september met vestje, ben zo'n type die het zelfs thuis met de verwarming op 21 graden nog koud heeft :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:07

Die zijn er zeker :j