[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:36

Ik zou het leuk vinden om af en toe met jullie mee te kletsen :). Ik ben Manon, 1,76m lang en woog 2 weken geleden ongeveer 70.5 kilo.
Nu wilde ik er graag wat kilo'tjes vanaf voor de zomer, maar vooral wilde ik mijzelf een gezondere levensstijl aanleren. Waar ik eerst ligakoeken e.d.
als tussendoortjes at, heb ik nu alle tussendoortjes vervangen door fruit. Geen ongezonde snacks zoals chocola meer doordeweeks. Verder ben ik gaan matigen
met koolhydraten en deze gaan vervangen door meer groenten. Ook loop ik nu om de dag hard.

Na een week gaf de weegschaal 69,5 aan, en afgelopen zondag (na 2 weken) woog ik 67.8 kilo. Al met al voel ik me nu al een stuk fitter. Zou dat echt komen
door mijn nieuwe voedselpatroon, of zit het tussen mijn oren?

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:53

Nee hoor daar kan je je inderdaad al een stuk fitter van voelen! :j sowieso omdat je al minder toegevoegde suikers tot je neemt, dit scheelt een heleboel dipjes. Klinkt alsof je goed bezig bent Sunrise_! Hoeveel wil je er af? Ik ben maar 2 cm groter dan jij en ik drooooom van het gewicht waar je vanaf komt, haha.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:05

Ja ik merk echt dat mijn lichaam gebaat is bij minder suikers en wat minder koolhydraten! Heb nu ook veel minder de neiging om ´s middags tijdens het studeren een
powernap in te lassen :Y) . Ik wil zo ongeveer richting de 65 kilo, en ik hoop dat het met gezond eten en meer bewegen gaat lukken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:17

Mootje: bedankt voor de tip! Ga ik zeker eens proberen :j

Madeira: Ja dat is zo herkenbaar, even een koekje pakken.. Terwijl bv cherrytomaatjes nog veel makkelijker zijn haha.
Ja ik ben zo trots! Zondag hebben we een wedstrijd, ik ben heel benieuwd!

Hi Sunrise!
Ik merk ook dat nu ik gezonder eet ik me veel beter en fitter voel! :) Je bent in ieder geval goed opweg zo lijkt het. Gezellig dat je mee kletst.

Mijn haringen heb ik maar niet gekocht net, er stond een super lange rij bij de visboer en ik stond met 4 loodzware boodschappentassen en een handtas te klungelen.
Heb uit eindelijk lekker een avocado genomen en twee schepjes hüttenkäse met roma tomaatjes, gele tomaatjes, verse basilicum en stukjes gerookte kalkoenfilet. Echt een aanrader trouwens, smaakt heerlijk. :)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:45

Puppetje: Nog gefeliciteerd, goed zeg! :D

RomySmink: Ik wil morgen met Insanity gaan beginnen, lijkt me ook afhankelijk van je bouw hoe gespierd je wordt.

Frummels: Super dat je zo fijn hebt kunnen rijden! Misschien kan je de aardbeienjam op je pannenkoek vervangen door halvajam?

Toralone succes, het gaat vanzelf steeds een beetje beter!
Ik drink voornamelijk water, soms thee en in de ochtend en avond vaak een klein glaasje aardbeien-sinaasappel sap. Of aanmaaklimonade en dan de citroen.
All-bran vond ik in het begin ook onwijs vies, nu vind ik het lekker. Even doorbijten dus. :j

Madeira: Goed bezig zo te lezen, goed dat je je tussendoortje hebt kunnen vervangen voor iets gezonds!

Sunrise_ welkom hier, je bent goed bezig zo te zien!

Wat je nu gemaakt hebt klinkt ook erg lekker Frummels! :)

Net 45 min ongeveer gesport, had niet zoveel zin omdat ik eerst met een vriendin zou gaan, maar die was haar schoenen vergeten.
Vanavond nog 3 kwartier fietsen, ga met een vriendin mee naar haar verzorgpaardje en daarna nog met de hondjes lopen.
Best tevreden met m'n beweging. :)
Heeft iemand misschien enkele tips/aanvoegingen op mijn eetpatroon?
Wat ik vandaag gegeten heb:

O: All-bran met halfvolle melk en een glaasje sap.
T: Niks, ontbijt was wat later.
L: Lijnzaadboterham met beetje boter en kipfilet + kale boterham erop, lijnzaadboterham met beetje boter en runderrookvlees + kale boterham erop.
(In totaal dus 4, maar ze zijn vrij klein vergeleken met normaal brood)
T: 2 mandarijnen.
A: Kipfilet met Chinese sperziebonen.
T: Magere vanille yoghurt, misschien nog een appel omdat mijn avond eten rond 5 wordt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:58

Kan je misschien iets meer vertellen over dat lijnzaadbrood? Nog nooit van gehoord! Ziet er over het algemeen wel oké uit! Misschien zou je tussendoor nog wat meer groente kunnen eten? En ik ben zelf niet zo'n fan van cornflakes achtige producten aangezien deze vaak veel suiker bevatten. Daar zou eventueel ook een verbeterpuntje zitten. Verder ziet het er netjes uit hoor!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:02

Ik vind het er goed uitzien hoor Naoom! Zeker in combinatie met je beweging. :)
Ik ben ook wel benieuwd naar dat lijnzaadbrood!
Bedankt voor de tip van halvajam trouwens, heb daar nooit echt over nagedacht..

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:04

Uhm het komt hier bij de bakker vandaan, is vezelrijk brood met lijnzaadjes erin verwerkt en erop. Kleine boterhammen maar vullen wat meer en het is goed voor de stoelgang. Meer groente tussendoor, hoe bedoel je dat? Komkommer of tomaatjes tussendoor? Oh ik wist helemaal niet dat die veel suiker kunnen bevatten, misschien dat ik dan ook overstap naar de muesli. Dankje! :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:23

Ik ken lijnzaadbrood ook niet.
Ben er wel benieuwd naar. Kun je dit bij elke bakker krijgen, denken jullie?

Ik drink nu nog even een cup a soupje. :9
Momenteel eten wij steeds later op de avond, rond half acht, omdat het zolang licht is. Om zes uur dan nog geen honger.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:24

Wat is in hemelsnaam shredden?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:27

Bedankt Naoom, ik ga eens kijken of ze dat hier ook hebben bij de bakker! :)
SdaphneS wij eten ook vaak pas rond 19.00/19.30. Ook omdat ik laat lunch (meestal ps 13.00/13.30) en mijn tweede tussendoortje dus ook pas om 16.00 neem. Plus dat ik het een voordeel vind dat je dan later op de avond geen vreetbuien hebt. :j
Overigens vind ik later eten in de 'zomer' sowieso wel prettig, weet niet waarom.

Tamara, 30 Day Shred programme, dat is een workout programma wat op het moment erg populair is.
[MW] 30 Day Shred (Jillian Michaels)
Laatst bijgewerkt door Frummels op 22-04-13 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:27

Ik denk het wel, je kunt het altijd even navragen. Het ziet er zo uit. :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:32

Wij eten altijd 17:30 - 18:00 of net iets later. Ma, Di, Woe 18:00 of iets later, als mn mams thuis is. Rest van de week 17:30
Vandaag O= Muesli van weight care T= klein banaantje L= 2 sneetjes sate gebraden gehakt ( dat pakje moet toch op en anders kan ik t weg gooien) T= lollie van de juf + net appeltje D= Aard, worteltjes en rundervink met sausjes ( Ketjap, appelmoes, curry, sambal). Ik beperk me wel in de sausjes hoor maar sambal op vlees vind ik lekker, ketjap over de aardap, worteltjes met appelmoes

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:35

Dank voor de reactie! Maar ik heb alle filmpjes gezien (de eerste minuten) maar het ziet er een beetje Olga Commandeur uit met Bewegen voor Ouderen. Mijn sporten is iets intensiever, dus ik houd het daar wel bij :0.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:37

Ik zouhet als ik jou was gewoon een keer proberen voor je zo'n opmerking maakt :')

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:40

Zal ik doen, kijken of ik er net zo moe van ga worden als van mijn eigen dagelijkse sport half uurtje... :-)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:06

Lasca_1987 schreef:
Wij eten altijd 17:30 - 18:00 of net iets later. Ma, Di, Woe 18:00 of iets later, als mn mams thuis is. Rest van de week 17:30
Vandaag O= Muesli van weight care T= klein banaantje L= 2 sneetjes sate gebraden gehakt ( dat pakje moet toch op en anders kan ik t weg gooien) T= lollie van de juf + net appeltje D= Aard, worteltjes en rundervink met sausjes ( Ketjap, appelmoes, curry, sambal). Ik beperk me wel in de sausjes hoor maar sambal op vlees vind ik lekker, ketjap over de aardap, worteltjes met appelmoes

Probeer niet overal saus overheen te gooien. Vooral in appelmoes & curry zit heel veel suiker. Aangezien je 's middags ook al sate hebt gehad, lijkt het mij niet verstandig.

Tamara haha, ik wens je veel succes! Na de 1e keer kon ik 2 dagen niet meer lopen -O-

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:07

Mootje schreef:
Je lichaam raakt ook gewend aan de beweging he? Als je het niet aanpast of verzwaard, heeft het na een bepaalde periode ook geen nut meer ;)

Weet ik :), maar zolang dit nog werkt hou ik het hier op, beweeg (als ik weer mag) elke dag minimaal een uur per dag :). Het scheelt wel dat ik elke keer weer wat anders doe qua beweging/intensiviteit, want ik doe het nu aardig lang en het werkt nog steeds :D

Mandy, je maakt me nieuwsgierig haha :P

Welkom Sunrise. :)

Frummels, veel plezier meis!! :D

Naoom_, je hebt lekker veel bewogen in elk geval :D. Wat is je glas sap ’s morgens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:10

N0a schreef:
Lasca_1987 schreef:

Probeer niet overal saus overheen te gooien. Vooral in appelmoes & curry zit heel veel suiker. Aangezien je 's middags ook al sate hebt gehad, lijkt het mij niet verstandig.

Tamara haha, ik wens je veel succes! Na de 1e keer kon ik 2 dagen niet meer lopen -O-

T was gebraden gehakt met satesmaak... dus niet echt sate ;)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:12

Lasca_1987 schreef:
N0a schreef:

T was gebraden gehakt met satesmaak... dus niet echt sate ;)

Oh oke, dan nog wil ik je wel meegeven dat 2x op een dag een portie vlees niet heel bevorderlijk is voor de lijn ;-)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:13

Madeira_ schreef:
Mootje schreef:
Je lichaam raakt ook gewend aan de beweging he? Als je het niet aanpast of verzwaard, heeft het na een bepaalde periode ook geen nut meer ;)

Naoom_, je hebt lekker veel bewogen in elk geval :D. Wat is je glas sap ’s morgens?

Aardbei-sinaasappel vd c1000. :p

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:14

Noa :)) Daar ben ik het helemaal mee eens!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:15

Naoom_ schreef:
Aardbei-sinaasappel vd c1000. :p

Vaak zitten namelijk in sapjes ook veel suikers, maar goed 1 glaasje lijkt mij geen kwaad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:22

N0a schreef:
Oh oke, dan nog wil ik je wel meegeven dat 2x op een dag een portie vlees niet heel bevorderlijk is voor de lijn ;-)

Oke, dat wist ik niet. Met vleeswaren probeer ik wel minder op mn brood of cracker te doen. Helaas is t vleeswaren nu eenmaal in huis en weggooien is zonde. Maar ik ga er nog meer op letten.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:38