[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:45

Eight schreef:
Mama verft ook altijd lichter met gewone verf? Ze gebruikt wel de majirel van l'oreal kappers serie ipv uit een pakje wellicht dat dat beter gaat? Maar met 10 krijg je echt wel licht blond haar als je eigen kleur zo rond de 8 ligt :)

Dan ben ik in ieder geval niet de enige!

Eight

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:48

Nee zeker niet, ik heb zelf wel eens met 10.5 geverfd (majirel) en ging van 8 a 9 naar echt een lichte 10 :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 06:05

Dankje wel allemaal :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:35

Ik ben ook van 7.nogwat naar 8.3 gegaan. Heeft alleen niet overal egaal gepakt.

Dat is het nadeel van lichter verven ipv blonderen. De kans is groot dat het niet wordt zoals jij in gedachte had.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:13

Tillie20 schreef:
Hier wil ik even op in haken:

Ik lees op internet inderdaad dat als je je haren lichter wilt verven je moet blonderen omdat je haren alleen donkerder kan verven, niet lichter. Hoe kan het dan dat ik mijn haren (met permanente verf) van donkerblond(6.0) naar licht blond(8.0) kan verven zonder het te bleken?

Gewoon een interesse vraag :Y)

In die verf zit wel gewoon peroxide dus je bleekt je haar in principe ook gewoon met verf. In spoeling zit vaak geen amoniak of peroxide, je haar kan er dus niet van oplichten.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:29

_Nelleke_ schreef:
Tillie20 schreef:
Hier wil ik even op in haken:

Ik lees op internet inderdaad dat als je je haren lichter wilt verven je moet blonderen omdat je haren alleen donkerder kan verven, niet lichter. Hoe kan het dan dat ik mijn haren (met permanente verf) van donkerblond(6.0) naar licht blond(8.0) kan verven zonder het te bleken?

Gewoon een interesse vraag :Y)

In die verf zit wel gewoon peroxide dus je bleekt je haar in principe ook gewoon met verf. In spoeling zit vaak geen amoniak of peroxide, je haar kan er dus niet van oplichten.

Maar als er peroxide in zou zitten zou ik mijn haren toch niet kunnen ontkleuren naar mijn originele haarkleur?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:36

Dan ben ik heel benieuwd welke verf je gebruikt want dan houd ik me aanbevolen... :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:06

Iris82 schreef:
Ik ben ook van 7.nogwat naar 8.3 gegaan. Heeft alleen niet overal egaal gepakt.

Dat is het nadeel van lichter verven ipv blonderen. De kans is groot dat het niet wordt zoals jij in gedachte had.

Oh wat gek, welke soort verf heb je gebruikt? Mijn haar is tot mijn onder rug helemaal geverfd en egaal, je ziet alleen mijn natuurlijke highlights nog beter. Wellicht dat ieder haar anders is :)!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:20

_Nelleke_ schreef:
Dan ben ik heel benieuwd welke verf je gebruikt want dan houd ik me aanbevolen... :D

Eigenlijk gewoon wat in de aanbieding is, vaak van Kruidvat zelf en l'Oreal Preference. Zal vast peroxide in zitten, maar ik kon mijn haren gewoon ontkleuren daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:22

Met drogisterijverf kan je je haar ook wel lichter verven, maar alleen als het natuurlijke verf is en als het specifiek bedoeld is om van donkerder naar lichter te gaan. Vaak zit er dan een heel klein beetje peroxide in, genoeg om je natuurlijke haarkleur wat te liften en lichter te maken, maar niet genoeg om geverfd haar mee te pakken. Ik heb het 1 keer geprobeerd en toen werd mijn uitgroei hoogblond, net zoals een aantal streepjes door mijn haar. Zag er echt niet uit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:26

Qua verf gebruik ik graag de verf van Kruidvat zelf en Syoss. Ik heb een tijdje geverfd met Garnier Olia maar mijn haar werd daar (in tegenstelling tot wat het zou moeten doen) echt enorm droog van. Het was eindelijk weer hersteld van het dramatische bleken en nu kan ik het eigenlijk alweer afknippen, want het is echt een enorm bosje stro aan de onderkant.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:43

Ik zei niet dat je t niet kan blond verven, dat doe ik zelf altijd ;)
Maar dan gebruik ik idd 6% of 9% logisch dat t oplicht :)
Maar spoeling kan dat niet want heeft geen oplichtende ingredienten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:48

Suus___ schreef:
Ik zei niet dat je t niet kan blond verven, dat doe ik zelf altijd ;)
Maar dan gebruik ik idd 6% of 9% logisch dat t oplicht :)
Maar spoeling kan dat niet want heeft geen oplichtende ingredienten

Het was niet direct als reactie op jouw post hoor! Het was gewoon dat ik na aanleiding van jouw post zoiets had van: Oja! Hoe zit dat nou ;) Want dat vroeg ik me al een tijdje af!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:49

Ik had op internet gelezen dat Kruidvat verf bij veel mensen goed werkte dus die heb ik gepakt.

Heb normaal eigenlijk altijd de duurdere merken maar omdat ik lichter wilde heb ik deze gepakt.

Is zeker drie tinten lichter. Had 8.3.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:49

Door de quote leek t daar wel op haha
Voel me niet aangevallen hoor wilde t alleen ff uitleggen stond er misschien niet heel duidelijk

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:03

Suus___ schreef:
Door de quote leek t daar wel op haha
Voel me niet aangevallen hoor wilde t alleen ff uitleggen stond er misschien niet heel duidelijk

Ja sorry, was inderdaad niet zo handig van me! :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:04

Maar in kruidvatverf zit altijd peroxide. Soms nieteens zo'n heel laag percentage, daarom kan je haar daar zo enorm stro-achtig van worden. Het punt met dat soort pakjes is dat je dus niet weet hoeveel % peroxide erin zit en je dus eigenlijk slecht kan timen hoe lang je het moet laten zitten voor het door jou gewenste resultaat. Bovendien kan iemand met gezond dik haar prima 9% hebben maar als je dat op mijn vlasdunne haar smeert val het van ellende direct van m'n hoofd. :') Daarom voor mij geen pakjes.

Ik heb sowieso al dik een half jaar niet geverfd! :D M'n eigen haar is gelukkig een stuk minder assig dan ik dacht, meer een beetje honingblond. Ik dacht dat ik veel meer peper/zoutkleur zou hebben maar ik heb het al 13jr in de verf zitten dus ik wist het niet meer zo goed. :+

Ik heb volgende week een afspraak bij de kapper (Salon B Hilversum). Weet even niet zo goed wat ik wil. Ik wil het laten groeien maar ben nu alweer 3mnd niet naar de kapper geweest en ik wil wel weer een beetje model. Het groeit alleen zo tergend langzaam dat als er nu weer een paar mm af gaat ik weer 2mnd verder ben voordat het weer op dezelfde lengte is.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:19

Ik verf het nu ook iets van een halfjaar niet meer en heb gewoon een natuurlijke ombre :=
Wil de punten eigenlijk nog bleken maar moet t net nog iets langer zinn

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:55

Dames ik heb jullie hul alweer nodig

Zoals ik in mijn vorige bericht zij wil ik graag een andere kleur jullie zeide dat lichter niet zou kunnen maar wat zouden jullie dan een leuke kleur wat leuk is bij het kapsel

Ik wil dan de casting crem gloss gaan gebruiken die heb ik namelijk vaker gebruikt en heb ik goeie ervaringen mee

Dus als jullie me kunnen helpen heel graag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:56

Je moet toch zelf bepalen wat je een mooie haarkleur vindt? :?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:58

Ja dat snap ik ook wel maar het ging mij er meer om of jullie nog sugessties hebben omdat ik er zelf niet uit kom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:59

Ah oké zo. Misschien een paar tinten donkerder? Is altijd wel leuk voor de herfst/winter toch?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:01

Ja zij mijn moeder ook al
Zij zij dat bruin met een rode gloed wel leuk zou zijn

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:01

Paar tinten lichter/donkerder met dezelfde of soortgelijke ondertoon kan nooit lelijk zijn eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:02

Zou inderdaad wel uitkijken met roodtinten. Als het niet je natuurlijke haarkleur is kan het erg vreemd uitpakken.