Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:21

Pff wat een afstand.
Respect hoor.
Waar is dat pad..?
Komt bekent voor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:33

200 km +:)+ ik doe het je zeker niet na!

Ik ga morgen de route sleeën rijden met een vriendin. Eens kijken of ik mijn eerste drop ga rijden. Ik weet qua techniek was ik moet doen maar of ik het ook durf is het tweede we gaan het zien.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 06:59

scooby09 schreef:
Net weer 55 km gefietst zo blij mee.!
[ [url=m/LiilaP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn Trek Silque s

Gefeliciteerd *\o/* , heel gaaf !!
En vooral heel veel plezier ermee .

Mooie afstand Gothico :j

Ik had gisteren rustdag , heb zo lekker van de zon genoten .
Hopelijk vandaag een uurtje snipperen , dan kan ik mijn intervaltraining
buiten fietsen op de TT .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 07:25

Mooie prestatie, Gothico! En fijn dat je groene rakker weer als nieuw loopt!

Veel plezier, Zebrastreep! Break a leg :P

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:04

Zebrastreep schreef:

Ik ga morgen de route sleeën rijden met een vriendin. Eens kijken of ik mijn eerste drop ga rijden. Ik weet qua techniek was ik moet doen maar of ik het ook durf is het tweede we gaan het zien.

Je bedoelt Sleen? Of wordt het een soort combi sport..? :D

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:44

Wauw Scooby, mooi hoor! Ga je vast veel plezier van hebben :D

En de veluwe is zo mooi! Lekker gefietst hoor Gothico :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:38

martichr schreef:
Zebrastreep schreef:

Je bedoelt Sleen? Of wordt het een soort combi sport..? :D

Haha ja bedoel ik. Mijn telefoon houdt ervan om mij te verbeteren. Is met namen ook zo lekker irritant :')

-
Mooi rondje gereden en prachtig weer. In februari al met korte mouwen is toch wel uniek. Niet heel snel gereden maar moest ook rekening houden met diegene waarmee ik fiets die een lange winterstop heeft gehad. Klimmetjes zijn gelukt de drops waren mij veelte heftig en dacht bij twijfel niet doen. Nu toch wel weer blij dat ik op de bank zit :') maar heerlijk dit weer alsof het weer zomer is en daar wordt ik toch een partij gelukkig van.

En alles voelde goed vandaag lichamelijke goed vol te houden en ook op het einde nog energie genoeg over. Fiets voelde ook echt top vandaag ondanks dat er nog wel wat lucht uit de banden had gekund.

Al met al een mooi en rustig rondje

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:41

@Scooby Ik denk dat dit rond Hoenderloo is geweest. Ik heb best veel foto's gemaakt onderweg.

Voor de andere hier: Bedankt, het was echt geweldig fietsen met het weer. En ik weet nu dat ik zonder training een 200km kan fietsen. Als het weer mag en kan wil ik een 200km randonneurtocht rijden.

Ik heb nu wel last van mijn rechter enkel. Waarschijnlijk wel overbelast. Maar als ik verder rustig aan doe komt het goed.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:58

Ha ha Zebrastreep...herkenbaar ..autocorrectie , altijd leuk .

Het snipperen van werk is vandaag helaas niet gelukt .
Dus mijn intervallen maar binnen gedaan , en daar echt super
tevreden mee :D
Afbeelding

De note van mijn coach was die 10 x 1 minuut intervallen "effe
goed door stampen "
En dat is gelukt . *\o/*

Iemand van jullie nog lekker buiten geweest ?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:12

Mooie training Jeanette....
Wat zijn je training plannen dit weekend.

Ik ben gisteren onder handen genomen door de fysio.
Dus beetje rustig aan dit weekend.
Nu zo naar stal want het paarden meisje krijgt ook een Osteopaat behandeling even een check.

Word mooi weer dus iedereen geniet van jullie rondje.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:29

scooby09 schreef:
Mooie training Jeanette....
Wat zijn je training plannen dit weekend.

Ik ben gisteren onder handen genomen door de fysio.
Dus beetje rustig aan dit weekend.
Nu zo naar stal want het paarden meisje krijgt ook een Osteopaat behandeling even een check.

Ik heb dit weekend nog wel een paar uurtjes op het programma staan .

Vandaag 30 minuten bike , 2 uur lopen .
Morgen 2 1/2 uur bike en 55 minuten lopen .
Volgende week dan rustweek ...al hoewel ...coach heeft een FTP
voor me gepland _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:14

Jaaaa, vandaag in een heerlijk zonnetje lekker weer met de racer op stap geweest. Wat kun je dan weer genieten hè <3 Totaal bijna 37km en het was alsof ik gisteren nog op die fiets gezeten had. Zo fijn...

Afbeelding

Nog meer die de mogelijkheid hadden om een lekker rondje te doen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:22

Ja ik heb ook weer een rondje gedaan vandaag :j. Dit keer weer naar Gieten. Parcours lag er echt slecht bij ook al was het droog. Voor 90% alleen maar kuilen. Ze waren er wel mee bezig dus hopelijk komt er weer wat nieuw zand bij.

Eerste 16 km was zwaar en ik kon maar geen goed ritme vinden wat echt vervelend fietste. Daarna ging het een stuk beter qua vinden van een juist ritme. Snelheid ging wat omhoog en de baan was ook een stuk beter. Nog twee reeën tegengekomen was wel even leuk op te zien!

Ik vindt het wel lastig met kleding nu. Ik had een kort fietsshirt met een lang vest erover maar het was net een klein beetje te koud maar ook wel weer warm. Temperatuur mag nog wel iets omhoog wat mij betreft.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:01

Lekker MuSLi , krijgen we nu weer vaker foto’s te zien? :D

Neuh , ik ben binnen gebleven . Moest maar een half uurtje in een super lage hartslag .
Een half uur rondje vinden is lastig hier .
Maar wel een duurloop van 2 uur gedaan .

Morgen 2,5 uur fietsen en dan ga ik uiteraard naar buiten *\o/*

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:14

Lekker allemaal onderweg geweest zie ik. Ik heb gister een niet geheel geslaagde poging tot intervallen gedaan. Ik dacht dat ik langs het water een goed lang recht stuk zou hebben maar dat viel toch tegen met verkeer en stoplichten en de windrichting. Zatersag is een hardloopdag tegenwoordig dus vandaag niet gefietst. Als het morgen mooi weer is ga ik morgen wel weer fietsen dwnk ik, maar dan gewoon relaxed touren in plaats van iets training achtig te willen doen. Gewoon lekker 2 1/2 á 3 uur fietsen in plaats van 1 uur of 90 minuten intervallen proberen te doen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:40

Time2Tri schreef:
Lekker MuSLi , krijgen we nu weer vaker foto’s te zien? :D

Neuh , ik ben binnen gebleven . Moest maar een half uurtje in een super lage hartslag .
Een half uur rondje vinden is lastig hier .
Maar wel een duurloop van 2 uur gedaan .

Morgen 2,5 uur fietsen en dan ga ik uiteraard naar buiten *\o/*

Als het mooi weer is, dan zou dat zomaar af en toe kunnen. Maar het moet een beetje in alle schema's passen :') :Y)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:30

Iedereen is lekker aan het fietsen geweest. Ik ben nog aan het uitrusten van woensdag.
Ik heb mijn enkel overbelast. Maar ik doe wel rustig aan en dan komt het wel weer goed.

Erg leuk om weer foto's voorbij te zien komen. Eigenlijk zou ik er ook meer moeten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:41

Wat een mooi weer, he! Ik heb vandaag ook voor het eerst sinds tijden een rondje getourd. Lastig kleden inderdaad, het is frisjes maar mijn conditie is zo belabberd dat ik het al snel warm krijg, haha!

Al bleek dat ook te komen doordat mijn achterremblokjes aanliepen. Ik ben een paar keer gestopt om mijn wiel wat opzij te zetten, maar telkens liep hij na een paar minuten weer aan, dus ben maar omgekeerd. Hij moet sowieso een kleine beurt dus de fietsenmaker mag me wel even helpen :o? :o

Jullie nog op pad geweest?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:08

Oei dat is zwaar fietsen als hij aanloopt misschien na laten kijken idd... :D
Dan gaat het de volgende keer vast makkelijker..

Ik ben gisteren nog op pad geweest met mijn racer klein ommetje gedaan.
Vandaag was het wandel dag eerst 7 km met paard lief.
En later 7 km met de hond en man..
Nu met voetjes op tafel genoeg gedaan vandaag.

Rustig aan maar met je Enkel Gothico.
Foto`s maken onderweg is leuk. zeker als je door het bos fietst.

Fijn Muesli ook weer op stap.
Lekker buiten gefietst Jeanette?

Veel laagjes aan Zebrastreep...Of een goede windstopper vind ik ook altijd fijn.
Ik moet met de mtb altijd eerst langs de weg.....Daar is het fris bos snel te warm maar zo kan ik met openritsen toch fijn blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:14

Ja inderdaad Gothico, beterschap met je enkel!

Klinkt als een heerlijke dag, scooby!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:46

Ah hier ook gefietst op een vastlopende achterrem. Geen succes, maar verklaarde wel de hoge gemiddelde hartslag gelukkig.

Hier aan het voorbereiden voor rondje fietsen in Nederland. Lijkt erop dat Afrika er weer niet in zit. Midden Nederland -Bieschbos-Zeeland-Brabant en terug. Ergens in april/mei.

Wij hebben vandaag weer een leuk rondje gedaan, weer eens wat paadjes die we nog nooit hebben genomen. Leuk om de buurt verder te ontdekken! Lekker fris was het wel, in het zonnetje wel lekker warm.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:12

Vandaag lekker weer een rondje hardgelopen. Ook daar was het prima weer voor :) m'n kont had wel weer even genoeg zadel gezien :')

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:54

Ik ben de laatste tijd wat meer met hartslag bezig. Mijn hartslag is altijd een beetje raar, met hardlopen kan ik rustig 40 minuten op 175 zitten bijvoorbeeld en bij fietsen is 150 gemiddeld niks raars over een 2 a 3 uur durende rit. Nu eerder in de week al een keer intervallen op hartslag geprobeerd en vandaag een korte poging tot lage hartslag rit gedaan. Rondje sloterplas is 6km, dat heb ik vandaag 2 keer gedaan. Wilde eigenlijk 3 of 4 keer doen maar ik ergerde me te veel aan alle voetgangers die 5 man breed overal liepen. 1e rondje harslag tussen de 125 en 135 geprobeerd te houden en 2e rondje tussen de 135 en 145. Is toch grappig experimeenteren, al moet ik zeggen dat ik oorecht lekkerder fiets als ik meer richting de 140 of daarboven ga dan wanneer ik op 130 blijf hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:32

Haha Sakura, fikse workout, he :P Balen van Afrika, maar jullie tijd komt nog wel! Die toer door Nederland klinkt ook tof.

MuSLi schreef:
Vandaag lekker weer een rondje hardgelopen. Ook daar was het prima weer voor :) m'n kont had wel weer even genoeg zadel gezien :')
Hehe :=

Leuk, IMAY! Doe jij ook FTP-testen en zo? En welke hartslagmeter heb jij?

Ik overweeg ook een hartslagband aan te schaffen; mijn enige twee eisen is dat hij redelijk goed meet en dat ik 'm kan koppelen aan mijn Garmin Edge 530. Ik zie echt zeeeer uiteenlopende prijzen. Tips? Waar letten jullie op bij zo'n ding?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:41

culaccino schreef:
Haha Sakura, fikse workout, he :P Balen van Afrika, maar jullie tijd komt nog wel! Die toer door Nederland klinkt ook tof.

MuSLi schreef:
Hehe :=

Leuk, IMAY! Doe jij ook FTP-testen en zo? En welke hartslagmeter heb jij?

Ik overweeg ook een hartslagband aan te schaffen; mijn enige twee eisen is dat hij redelijk goed meet en dat ik 'm kan koppelen aan mijn Garmin Edge 530. Ik zie echt zeeeer uiteenlopende prijzen. Tips? Waar letten jullie op bij zo'n ding?

Ik heb de hartslagmeter van Decathlon. Ding werkt prima met mijn Garmin Edge 820. Zolang het een ANT+ systeem is, is het vaak prima :j

Hartslag met fietsen is vaak wat lager dan hartslag met hardlopen @IMAY. Dit komt omdat je minder spieren aanspreekt met fietsen (je fiets helpt je). Dat is eigenlijk niet echt met elkaar te vergelijken... Ik kan makkelijk een uur op 180/189 hardlopen, maar fietsen trek ik niet op die hartslag.. gemiddelde hartslag is met fietsen ook altijd lager dan met hardlopen.
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 28-02-21 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt