Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

. Uiteindelijk op een 6e plek geëindigd met 5:17 min/km.
. Daarna nog even dippen in het water, brr, ieder zijn eigen hobby haha. Ik had in de middag ook nog beloofd om met iemand te lopen. Super gezellig! We hebben nog een verhard rondje van 10 km gedaan met 5:07 min/km. Lekker vlot! Vandaag weer even lekker rust en lekker veel eten
lies_sparkle schreef:Qua handschoenen heb ik de hardloop handschoentjes van Nike, die zijn erg slank en fijn.
Tiggs schreef:Even een korte vraag tussendoor. Hebben jullie tips voor een fijne dunne en niet te warme longsleeve?
En dapper dat je het water in bent gegaan! Ik zit nu bij een bootcamp waarvan een groepje mensen al jaren lang erna een duik neemt in het water, tot nu toe lukt het me nog om mee te doen, maar ik weet niet of ik het de hele winter vol ga houden. Ik ben zo'n enorme koukleum.
Had elke week deze maand 1x 10 kilometer en tussendoor nog 1 of 2x 5-7 kilometer gerend. Afgelopen week het rustig aan gedaan en het was gister zulk lekker weer, dat ik dacht, ik ga ervoor. Met het idee om te lopen als het niet meer ging, maar dat was niet nodig. Het was wel pittig, want er zaten best wat heuvels en zachte zandstukken in de route, mijn meeste loopjes zijn toch in de stad of langs de gracht op semi onverharde paden in een park. Vanaf 9 kilometer begon ik wel mijn aanhechtingsspieren te voelen in mijn heup en knieën.
Volgens mij heb ik ook gewoon een hoge hartslag van mezelf (rond de 55 op zijn laagst in slaap, terwijl dat bij veel mensen onder de 50 zit)

Kwaliteit is prima en ze hebben ook gewoon duurdere kledingstukken van betere kwaliteit.
Ik ga er ook vanuit dat het morgen weer een stuk minder is. Door klachten in het verleden ben ik soms hyperalert op signalen en is mijn vertrouwen in mijn lichaam nog niet zo groot.
jullie gaan allemaal lekker zeg! Gefeliciteerd met je PR Suliko. En lekker naar buiten allemaal, fijn.
Suliko schreef:De pasvorm van decathlonkleding valt bij mij altijd raar.Kwaliteit is prima en ze hebben ook gewoon duurdere kledingstukken van betere kwaliteit.
Ik kan je ook echt aanraden om dan eens merino te proberen, omdat het isoleert, maar niet zo broeierig warm wordt als polyester sportkleding en goed je lichaamswarmte afvoert. Is alleen wel een stuk prijziger. Tijdens mijn fietstocht leefde ik in mijn merino longsleeve, met kou, wind en regen en dan weer meer warmte door de zon en vooral heel erg veel zweet, maar ik bleef comfortabel. Bijkomend voordeel is dat het zelfs na een week dragen nog niet stinkt (wel een klein beetje muf).
. Ook wel behoorlijk wat heuvels, de laatste heuvel was ik echt op
Dat is echt een flink verschil. Maar dan klopt het denk ik wel dat mijn hartslag over het algemeen gewoon hoger ligt (ik ben heel klein en licht, kleinere dieren hebben ook een hoge hartslag
). Het was me al eens opgevallen dat het in rust en slaap ook hoger ligt dan gemiddeld.
maar ben wel juist weer wat sneller aan het worden door juist dus ook langzamer te trainen. Ik probeer op gewone loopjes als ik alleen loop de zone 5 echt te vermijden. Dat betekend zeker op trails heel traag
Maar gister liep ik natuurlijk met de groep mee en ja dan loop je ook dat tempo mee en dan loop je gewoon door in rood. Maar toen ik voor het eerst daar liep was het 30 graden en zat ik echt de hele tijd 15km in rood pfff haha. Dat viel dan nu nog wel mee.