Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:04

tienus63 schreef:
Kennen jullie het filmpje dat een puber voor de camera van pow ned roept F*ck de avondklok?

Hij heeft verstandige ouders!

Even later nemen pa en ma hem beiden aan een arm mee naar huis.
Ooit zal ie zijn ouders dankbaar zijn.

Edit: pa en ma konden of wilden hem blijkbaar toch niet thuis houden.
Hij vond het gisteravond beetje saai.

https://www.vkmag.com/magazine/nee_joh_ ... 2uVgQhj2TI

Kansloos...
Ik blijf erbij, tuchtschool terug invoeren ~~}>

Jessix

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:06

Hihi, die ziet er nou ook weer niet uit alsof hij niet binnen te houden is. Sta je toch ook voor l*l als ouders zijnde...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:35

Echwel schreef:
Ja er is preventief ingegrepen
Mijn zwager is begeleid met zijn rondes dus gelukkig alles ok

Dat vind ik heel fijn om te horen. Gelukkig, want om naast al die rellenschoppers nu ook nog daarbij de doos van pandora van het antisemitisme te openen daar zitten we toch allemaal echt niet op te wachten. Dus fijn dat dit rustig is verlopen.

tienus63 schreef:
Denk dat de jonkies het in hun broek doen als zij 48 uur in cellencomplex zitten opgesloten.
Zonder mobieltje, geen contact met paps en mams.
Het lawaai en onrust van andere arrestanten om zich heen.
Dat denk ik dus ook. Gisteren is een 19 jarigen voor een week ook daadwerkelijk tot in de cel zitten veroordeeld. Dat lijkt een hele lichte straf, maar vergis je niet. Ze zitten alleen, pa en ma zijn er niet, de bewaarders zullen gewoon correct en zakelijk zijn en echt niet gaan troosten als er tranen vloeien. En het is kort genoeg om niet de slechte invloed van de gevangenis erbij te krijgen.
Ik vind het een perfecte straf opgelegd door iemand die begrijpt hoe jonge volwassenen in elkaar zitten, en die het gevangenis wezen goed kent.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:59

Ja, wedden dat de avondklok dan wel weer als vrijheid voelt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:05

Sheran schreef:
Ja, wedden dat de avondklok dan wel weer als vrijheid voelt.

Dat is een goede!! Ik hoop het. En ook dat het zeer afschrikwekkend werkt, de straffen en het feit dat een groot gedeelte van de maatschappij dit gedrag collectief veroordeeld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:15

Ondertussen, achter de schermen, druk van EU op fabrikanten en diplomatieke ´oorlog´ met de UK; de laatsten hebben door vervroegde goedkeuring en idem contracten de EU buiten spel gezet in een politieke Brexit chantage manouvre.
Wijze les; investeer meer in dergelijk onderzoek binnen de EU en dwing parallel daaraan groot pharma tot productie binnen de EU als ze hier wat dan ook willen verkopen.

De chantage van de Britten nu lijkt míj een zeer kortzichtige zet. Deze pandemie duurt hooguit nog een jaar: Zij zijn klein, de EU is groot.
Een grote tactische fout van Brussel trouwens; de doortraptheid van de Britse regering tóch nog onderschat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:22

Ik heb geloof ik gemist dat er bij de britse regering sprake was van doortraptheid en dat zij bewust de EU hebben gedwarsboomd.
Ik dacht dat de schuld vooral lag bij AZ, die geld geroken hebben en die handig gebruik hebben gemaakt van het feit dat de UK sneller vaccins goedkeurt dan de EU. Ben benieuwd naar je bronnen daarvoor HC, klinkt interessant.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:31

Huertecilla schreef:
Ondertussen, achter de schermen, druk van EU op fabrikanten en diplomatieke ´oorlog´ met de UK; de laatsten hebben door vervroegde goedkeuring en idem contracten de EU buiten spel gezet in een politieke Brexit chantage manouvre.
Wijze les; investeer meer in dergelijk onderzoek binnen de EU en dwing parallel daaraan groot pharma tot productie binnen de EU als ze hier wat dan ook willen verkopen.

De chantage van de Britten nu lijkt míj een zeer kortzichtige zet. Deze pandemie duurt hooguit nog een jaar: Zij zijn klein, de EU is groot.
Een grote tactische fout van Brussel trouwens; de doortraptheid van de Britse regering tóch nog onderschat.

De vraag is inderdaad HC of jouw analyse klopt. Dat zal de nabije toekomst uitwijzen. Maar als dit klopt dat is de UK enorm dom bezig geweest en heeft waarschijnlijk zijn hand overspeelt in de korte termijn politiek.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:44

secricible schreef:
Ik heb geloof ik gemist dat er bij de britse regering sprake was van doortraptheid en dat zij bewust de EU hebben gedwarsboomd.
Ik dacht dat de schuld vooral lag bij AZ, die geld geroken hebben en die handig gebruik hebben gemaakt van het feit dat de UK sneller vaccins goedkeurt dan de EU. Ben benieuwd naar je bronnen daarvoor HC, klinkt interessant.

Hemd is nader dan de rok, luidt het gezegde.....

Het Oxford vaccin aka Astra/zeneca

En als kasboek open gaat, gaat de bijbel dicht, past misschien ook wel bij alles wat er nu gaande is bij de fabrikant.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:49

ja, wel bij de fabrikant. Maar ik heb gemist dat het een bewuste actie van de UK was.
Ik had zelf meer het idee dat de UK de lachende derde is in deze actie van AZ, die geld heeft geroken.

AZ heeft een bak geld gekregen van de EU. Vervolgens zijn er meerdere productieproblemen geweest, waardoor ze niet volledig konden leveren. En het contract van de UK is eerder getekend en daarnaast betaalden die meer, dus de boel is naar de UK gegaan want dat kwam AZ beter uit en UK zal niet klagen. En hey, in het contract met de EU stond alleen "we moeten ons best doen". Dat is een passage van niks natuurlijk en de EU flink aan te rekenen.

Maar dat is wat anders dan dat de UK doelbewust een "chantage manouvre" zou hebben gedaan richting de EU. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar bronnen daarvan, want ik vind het ondanks alles wel een erg interessante ontwikkeling die gaande is.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:51

Dergelijke passages schijnen normaal te zijn in de contracten van medicijnfabrikanten.
Belachelijk dat kopers daarmee instemmen.
Maar ja, fabrikant heeft natuurlijk patent en die zegt graag of helemaal niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:52

maar in dit geval heeft de EU behoorlijk wat miljoenen in AZ gepompt vooraf zowel rondom ontwikkeling alsook rondom productie, je zou denken dat je daarmee ook wat in de pap te brokkelen hebt. Maar blijkbaar valt dat tegen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:55

Well, ik hoop dat hiervan ook geleerd wordt dat dit niet zo heul handig is, ook al is het gangbaar.. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:57

HC , er zijn twee fabrieken in Nederland en België ( en in Italië geloof ik) die het AZ vaccin produceren. Het is nu de vraag of daarvan ladingen naar de UK zijn gegaan en we daarom te weinig geleverd krijgen. Wanneer dat zo is dan zal AZ ook vaccins uit Engeland hier naar toe moeten halen. Want er staat blijkbaar ook in het verdrag , alle Europese fabrieken. UK is dan wel uit de EU maar niet uit Europa.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:07

secricible schreef:
maar in dit geval heeft de EU behoorlijk wat miljoenen in AZ gepompt vooraf zowel rondom ontwikkeling alsook rondom productie, je zou denken dat je daarmee ook wat in de pap te brokkelen hebt. Maar blijkbaar valt dat tegen.

Brussel heeft een haast onbegrijpelijke tactische fout gemaakt. De UK heeft perféct gebruik gemaakt van Brexit en staat daardoor voor de EU op de leveringslijst.
We zijn nog geen maand post Brexit en we zien hoe de Britse regering handelt naar hun ´Europese vrienden.´

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:11

Als de EU erin geïnvesteerd heeft was dat toch ook namens de UK, dat was toch voor de brexit? Niet dat het dan nu netjes is, maar ze hebben in principe wel mee geïnvesteerd dan. Of zie ik dit verkeerd?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:13

Miran schreef:
Als de EU erin geïnvesteerd heeft was dat toch ook namens de UK, dat was toch voor de brexit? Niet dat het dan nu netjes is, maar ze hebben in principe wel mee geïnvesteerd dan. Of zie ik dit verkeerd?

Dat zie jij goed, maar om dan zo de hele poet op te maken zonder net overleg is natuurlijk not done.
Ik vind het ook kortzichtig, want de EU is natuurlijk ook niet gek en laat zich echt niet weer door de UK een oor aan naaien. Daar gaan ze ooit de rekening voor betalen en zo werkt het vaak wel in diplomatieke kringen.
MAAR het moet allemaal nog bewezen worden volgens mij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:16

Miran schreef:

Het punt is het onethische.

Fout van Brussel zoals ik al schreef.

Doch een imo domme zet van de UK. Ze zijn toch al de zwarte piet in de hele Brexit farce en dit onderstreept wedrom in daad dat ze zich geen deel van europa voelen. Daarvan nu een écht helder genoteerde akte graag Brussel.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:17

Absoluut mee eens, maar ik bedacht pas tijdens het lezen dat het niet zo is dat ze de vruchten plukken van iets waarin ze niet geïnvesteerd hebben. En best kans dat ze ook niet verteld is dat de EU minder geleverd zou gaan krijgen, dat komt pas nu naar boven en zij zijn al even bezig. Ik vraag me dus af of het wel eerlijk is daarover te oordelen, maar dan zouden ze wel nu netjes moeten gaan delen ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:20

pien_2010 schreef:
MAAR het moet allemaal nog bewezen worden volgens mij.

Wat?
Ze hebben verkort gekozen met de goedkeuring en een enorme optie genomen voor zowat de hele productie vóór de EU. Zonder énig overleg. Gewoon de hele zwerm vliegen afgevangen.

Welk ´bewijs´ wil je nog?

Fout van Brussel.
Onethisch van Groot Brittenland.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:23

Miran schreef:
Absoluut mee eens, maar ik bedacht pas tijdens het lezen dat het niet zo is dat ze de vruchten plukken van iets waarin ze niet geïnvesteerd hebben. En best kans dat ze ook niet verteld is dat de EU minder geleverd zou gaan krijgen, dat komt pas nu naar boven en zij zijn al even bezig. Ik vraag me dus af of het wel eerlijk is daarover te oordelen, maar dan zouden ze wel nu netjes moeten gaan delen ;)

Ik deel dot Miran. Ik vraag me af of de UK echt zo doortrapt is als nu door sommigen wordt gedaan of dat ze gewoon een lachende derde zijn zonder dat ze daar can op de hoogte waren voorheen.
Ik heb meer het idee dat AZ 2 partijen hetzelfde heeft beloofd en dan snap ik de UK, die tot over z'n oren in de oliebol zit, dat ze niet meteen happig zijn om nu vaccins terug te geven aan de EU.
Ik denk dat AZ de schuldige door dezelfde vaccins aan 2 partijen te beloven is en nu UK en EU recht tegenover elkaar worden gezet.

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar de bronnen waar HC op baseert dat het een doortrapte plan van de UK is om de EU te chanteren

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:24

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:27

En wat al in een arm zit kunnen ze ook moeilijk terug geven

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:28

Ik vind dat weer een .... nikszeggend artikel... De Kop "Sommige landen hebben zoveel....etc"
En dan in dat hele artikel wordt alleen Canada genoemd :+
Ja de "rijke" landen.. nu wil ik NL niet rijk noemen, maar WIJ schijnen ze niet te hebben.. :+
Is het dan Israel enzo?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:31

Het gaat om ingekocht. De EU heeft ook ruim ingekocht, ik geloof dat NL 3,2 vaccins pp heeft ingekocht ofzo.
Dat betekent niet dat ze ergens in een vriezer klaar liggen. Ook niet voor Canada. Dat gaat over totaal, niet over nu.

Het is ook kansenspreiding. Bij inkoop had men nog geen idee of alle vaccins het gingen redden. Dus koop je zodanig in dat als er 1 afvalt je toch nog genoeg hebt. Canada heeft dat blijkbaar fanatiek gedaan.
Laatst bijgewerkt door secricible op 28-01-21 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt