Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:10

Alleen ja, bijna altijd, als ik in het donker loop. Geen problemen mee. Ik vermijd een paar paadjes, maar verder is het druk zat hier in de buurt.

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:23

Goed mss eens kwestie van me erover zetten dus. Hier en daar wat hangjongeren maar verder ook gewoon wel veilig hier dus het zit vast in mijn hoofd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:51

poes schreef:
Degene die in het donker lopen: lopen jullie dan alleen? Zo heel chill vind ik dat niet altijd...

Ik loop vaak zat alleen, en dan ook wel af en toe echt in de bergen. Maar hier gebeurd dan ook helemaal niets.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 23:44

Nee daar vallen ze je lastig via whatsapp :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 00:02

poes schreef:
Nee daar vallen ze je lastig via whatsapp :D

_/-\o_ :') _O-
Niets meer aan toe te voegen. :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:14

Ik loop vrijwel altijd alleen. Ja jammer dat de dagen weer korter worden en er weer veel meer in het donker getraind moet worden. Nu vind ik alleen lopen in het donker op zich niet erg in de zin dat ik het eng zou vinden maar gewoon het feit dat je in het donker loopt geeft zoveel beperkingen. wat betreft verkeersveiligheid moet ik veel wegen schrappen, in het bos gaat weer niet zonder je nek te breken dus ben ik toegewezen op saaie fietspaden langs doorgaande wegen. Er zijn gewoon leukere omstandigheden om te lopen.
Heb vanaf zondag al niet meer gelopen. Ben nog steeds aan het herstellen van mijn 174km in 24 uur van afgelopen weekend. Ik was nog nooit verder dan 100km geweest dus dit was wel even een aanslag op het lijf. Nu dus even eerst goed bekomen alvorens ik de draad weer oppak. Maar al weer drie grote doelen voor volgend jaar. En in nov nog een marathon gepland maar moet nog maar zien of die doorgaat.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:35

Wooow 174 km!! Knap gedaan Greetje! Ben wel benieuwd hoe dat herstel gaat. Hoe voel je je nu? Doet je lichaam pijn? Of ben je gewoon moe? Lichamelijk of geestelijk?

Ik ben ook niet bang om alleen te lopen, voel mij hier vrij veilig.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:37

ontherun schreef:
Die zon zien opkomen is echt genieten Katharina <3 Maar dat lukt me dus vooral in de winter, dan komt ie niet zo belachelijk vroeg op _O-

Ja dat dus! Alles voor 7u is te vroeg om eender wat te doen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:49

Bij mij gaat het opstaan zelf prima maar ben ik in de loop vd dag echt moe als ik sochtends heel veel doe. Die ochtenden gaan me altijd wel goed af, maar daarna...

Goed om te horen dat die decathlon lamp bevalt bij jullie, daar zat ik ook over te denken om aan te schaffen. Ik voel me ook relatief veilig in het donker, neem dan wel mijn telefoon mee onderweg.

Manman 174km is echt bizar! Hoe gaat zo'n 24 uursloop precies? Heb je dan pauzes tussendoor (voor toilet/eten etc)?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:49

Ik leef nog!
Nog steeds beperkt internet en ook de 4G begint te haperen nu.

Ahrgh.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:52

Ok, even wat meer netwerk (bij een klant :+ :D )

SV en Poes, nog een late gefeliciteerd!!!

Coronatesten zijn niet leuk maar ik vind ze ook niet doodeng. Al ken ik leukere vrijetijdsbestedingen natuurlijk.

Ik loop overigens graag 's ochtends, in het donker. Ik ga dan ook gerust de bossen in. Ik loop soms wel met een vriendin maar net zo lief alleen. Binnenkort kan de hond mss wel mee. De jongste hond, de oudste doe ik er geen plezier mee geloof ik...

Wow Greetje!!!! Wat een afstand!!!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:22

Katharinaa schreef:
Wooow 174 km!! Knap gedaan Greetje! Ben wel benieuwd hoe dat herstel gaat. Hoe voel je je nu? Doet je lichaam pijn? Of ben je gewoon moe? Lichamelijk of geestelijk?

Zondagavond en maandag ontzettende spierpijn. En inderdaad erg moe. Je hebt toch gewoon een hele nacht gemist en van zondag op maandag door de spierpijn ook niet echt lekker geslapen. Spierpijn is momenteel zo goed als weg, vermoeidheid is er nog wel. Zojuist al weer een half uurtje gelopen en dat ging eigenlijk wel lekker.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:27

s1993 schreef:
Manman 174km is echt bizar! Hoe gaat zo'n 24 uursloop precies? Heb je dan pauzes tussendoor (voor toilet/eten etc)?

24 uur lang kleine rondjes lopen. Er staan toiletten naast het parcours. Je mag pauzeren zo vaak je wil. je mag je tentje opzetten naast het parcours dus je kunt zelfs de hele nacht gewoon slapen. Alleen ja dan kom je natuurlijk niet echt tot veel km's. Ik ben de hele tijd door gegaan. Eerst 100km gerend toen tot 127km run-walk-run en daarna blijven wandelen. Heb twee keer iets langer gezeten, de ene keer om mijn om te kleden (het was koud s nachts) en. een keer in een poging om wat te eten. En een paar keer heel kort (1 -2 minuten). Laatste uren heb ik echt staan treuzelen bij de verzoringsposten, weer een keer na de wc en dat soort ongein omdat ik er echt helemaal klaar mee was.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:31

Pittig hoor, steeds dezelfde rondjes! Bovenop dat het sowieso al zwaar is.

Hier gaan 2 bikkels ergens in oktober het eiland eerst over en daarna rond. Dat is zo'n 220km en meer dan 20000 opgetelde hoogtemeters. En in 30 uur max.

Ik doe niet mee. :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:41

Er is nu ook iemand bezig om het pieterpad te rennen. 498km in hopelijk 4 dagen.. waar je zin in hebt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:45

Ook een leuke, ja. :+ Het is wrl duidelijk dat mensen momenteel te weinig uitdagingen hebben.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:10

Ik loop alles samen net mijn hond. Niet helemaal alleen dus al vraag ik me af hoe erg een schotse collie afschrikt :=

174km!!! Wow... knap hoor!

Lijkt me wel een gave uitdaging om zoiets extreem een keer te doen. Gewoon als een soort bucket list dingetje. En als leuk verhaal aan de kleinkinderen als die er komen. Al denk ik dat ik er wat meer dagen van maak :')

Heb een vriendin 52km boven me wonen, daar zou ik nog wel een keer heen willen rennen. En nog iemand 180km onder me maar die uitdaging is nog wel heel ver weg _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:03

Ik vind het heel knap maar het zou niets voor mij zijn denk ik. Mijn man stapt ook elk jaar de dodentocht (100km) en ook dat is niet voor mij. Mentaal zie ik het gewoon niet.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:55

Voor mij is het absoluut geen bucket list dingetje. Net zo goed ik niet maar een marathon gelopen heb maar velen om onder andere toch ook een keer een hele mooie tijd neer te zetten wil ik op de 100km ook een mooie tijd neerzetten en wil ik op 6 uurslopen maar dus ook in de toekomst nog andere 24 uurslopen een mooie afstand neer zetten. Ik vind hardlopen leuk ik vind lange trainingen leuk dus wat is er dan leuker om te trainen voor lange afstand wedstrijden. En juist omdat het mentale aspect er een zo grote rol in speelt blijft het ook zo leuk .
Waar je op een gegeven moment bij bv een marathon al aan je fysieke grenzen zit wat snelheid betreft kun je op ultragebied je tijd/afstand nog verbeteren terwijl je snelheid afneemt maar enkel doordat je mentaal ook nog sterker kun worden en daar dan je voordeel uit kunt halen.
En ultralopen zoals zesdaagse wedstrijden en 48 en 24 uurslopen bestonden al ver voordat de eerste marathon werd gelopen dus het is zeker geen dingetje van dat mensen tegenwoordig geen andere uitdaging meer hebben. Alleen toen was het nog vrij normaal dat mensen die afstanden hardlopend aflegden tegenwoordig met ons zittend bestaan is 300m naar de auto lopen al ver.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:59

Wow Greetje wat een prestatie zeg. Echt knap! Ik denk ik dat ik het wel zou kunnen trekken mentaal, maar pfoe, het is niet niks. Ik snap het wel dat je ervan houdt.

Palmera ik snap dat je niet meedoet :')

Wel leuk 0091 een schotse collie! Bij mijn vriend thuis hebben ze die ook.

Al die afstanden jongens, ik houd het voorlopig even bij blessurevrij lekker 10 km kunnen rennen en ga dan eerst maar denken aan die halve marathon heb ik me bedacht. Verstand kwam met de jaren toch ? Die 30 km op mijn 30e verjaardag gaat me helaas toch niet meer lukken. Eerst ook maar eens afstuderen :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:21

Greetje ik hou ook erg van die lange lopen, ik heb zó genoten van mijn trailmarathon. Natuurlijk loop ik niet zo ver als jij, maar ik kom wel steeds wat verder.
Ik heb gevraagd aan een trailmaatje die met gemak de langere afstanden loopt of hij in de herfstvakantie weer samen met me op pad wil voor een lange (eventueel ultra)trail. Gewoon het samen lang op pad zijn door de natuur en kijken hoe ver je kunt gaan vind ik heerlijk.
Daarnaast heb ik toch ook wel lol in de korte tempoloopjes de laatste tijd.

Ontherun dat is toch helemaal prima, die halve komt er vast nog wel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:05

Wauw, wat een afstand, Greetje! _/-\o_

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:09

Hoe lang was het rondje Greetje?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 06:29

poes schreef:
Hoe lang was het rondje Greetje?

Volgens mij was dit op de atletiekbaan. Dacht ik.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 07:13

Blessure vrij is het aller belangrijkste ontherun!

Vanmorgen 9km gelopen in zone 3.. voor mijn gevoel ga ik dan altijd onwijs langzaam, maar als ik dan mn gemiddelde snelheid achteraf zie is die meestal maar een fractie langzamer dan de snelheid uit zone 4. Alleen nu heb ik het gevoel alsof ik niks gedaan heb en na deze afstand in zone 4 moet ik altijd even bijkomen.

Dus heerlijk en moeiteloos rondje gelopen waar ik mezelf steeds moest remmen. Voel echt goed om weer met gemak dit te kunnen lopen.
Lekker braaf het schema blijven volgen en ik ren voor het einde van het jaar weer de 21 *\o/*