Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:53

:') Wat vreselijk.

In de categorie: leugens die ouders kinderen vertellen
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:24

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:35

Cayenne schreef:

Citaat:
"Ouderschap is net een bootcamp en daarmee de beste therapie die je kunt krijgen", zegt Chris Muller, werkzaam als psycholoog en Aware Parenting-instructeur. "Je wordt enorm met je eigen beperkingen en gevoelens geconfronteerd."

Ja, 24/7 therapie met een klein mensje lijkt me echt super goed voor je persoonlijke ontwikkeling :z

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 01:08

Ik slaap baggerslecht. Misschien toch maar kinderen nemen dan. Misschien bevordert het mijn nachtrust? :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 01:13

Magrathea schreef:
Cayenne schreef:

Citaat:
"Ouderschap is net een bootcamp en daarmee de beste therapie die je kunt krijgen", zegt Chris Muller, werkzaam als psycholoog en Aware Parenting-instructeur. "Je wordt enorm met je eigen beperkingen en gevoelens geconfronteerd."

Ja, 24/7 therapie met een klein mensje lijkt me echt super goed voor je persoonlijke ontwikkeling :z

Een uitermate gevaarlijke uitspraak van een psycholoog! Want wat als de therapie niet aanslaat?
Echt hè, zo'n type moet op de vingers getikt worden.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 01:15

Cayenne schreef:
Ik slaap baggerslecht. Misschien toch maar kinderen nemen dan. Misschien bevordert het mijn nachtrust? :')

Ik denk dat je daar wel moe van wordt :+

Laatst keek ik voor geluidsdempende oordopjes en je hebt verschillende soorten, voor muziek, werk, zwemmen en slapen enz. En ik zag er ook eentje voor kinderen. Dus ik dacht serieus even dat ze voor het geluid van kinderen waren. Maar bleek om kinderen tegen geluid te beschermen :P

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 01:44

Nou hier nog een bewust kinderloos iemand van 38 jaar. Ook nog eens bewust single.
Gelukkig is ondertussen het gez*ik over dat ik een keertje moet opschieten enz. wel opgehouden. Ik ben vele jaren geleden ongepland heel dichtbij moederschap gekomen, maar dat ging een week of wat na de ontdekking mis. Sinds dien ben ik heel anders tegen moederschap aan gaan kijken en hoeft het van mij niet zo nodig meer.

Ik ben dol op kinderen, vooral de goed opgevoedde en goed luisterende kinderen, maar je kunt ook met een gerust hart een baby een dagje bij me dumpen en dan komt het ook wel goed. Als oudsten van 18 kleinkinderen, waren mijn zus en ik altijd de oppas op familie dagen. Vanaf mijn 14e had ik 3 oppasbaantjes, dus kinderen verzorgen is er met de paplepel ingegoten.

Af en toe heb ik nu de 10 jarige dochter van een vriendin hier te logeren en dat vind ik altijd gezellig voor een weekendje. Oppassen op kinderen zo nu en dan vind ik dan ook prima te doen. Maar elke keer als ik mijn huis weer voor mezelf heb na die tijd, dan ben ik blij dat ik het achter mij kan laten en gewoon mijn leven kan leiden zoals ik dat wil.

Helaas zijn over de jaren vriendschappen verwaterd, omdat ik flauw werd van dat betweterige moeder gepraat. Alsof moeder zijn zoveel zwaarder is dan een baan met verantwoording over een groot team. Alsof ik geen recht had om moe te zijn na een 60-70 urige werkweek, want ik kon tenminste nog één dag per week uitslapen en mijn eigen tijd indelen, als moeder wordt je geleefd, bla bla...
Het feit dat sommige vriendinnen niet konden waarderen dat in mijn huis, mijn regels gelden voor hun kids... vooral met betrekking tot omgang met de katten en/of kittens, niet naar boven mogen, eerst vragen voordat je iets pakt of ergens aankomt, eten en drinken aan tafel gedaan wordt en alle speeltjes uit mijn speelgoedmand ook daar door het desbetreffende kind weer terug gedaan moet worden, nadat het kind klaar was ermee te spelen.

Blijkbaar had ik volgens sommigen niet het recht hun kind heel vriendelijk te corrigeren in mijn eigen huis. Nou dan kom je toch niet meer langs, probleem opgelost!

Gelukkig ook twee nuchtere vriendinnen met kids en ook een andere vriendin die geen kids wil. Met z’n viertjes zitten we in een chat over paarden en Birmanen (we zijn alle 4 Birmaan fokkers). Die chat en vriendschappen zorgt voor evenwicht en ik ben dankbaar dat ik tenminste drie super goede vriendinnen heb met wie ik mijn twee grootste interesses kan delen,

Mijn zus is nu 6,5 maand zwanger van haar eerste, ik zweer je dat er geen normaal gesprek meer met haar te voeren is, alles draait om haar en de baby. Beetje vermoeiend hoor, ik gun haar haar kindje van harte, ze heeft al 20 jaar een mega kinderwens, maar ik mis mijn zus als vriendin waar ik gewoon over normale dingen mee kon praten en die ook oprecht interesse had voor mijn leven.

Mijn verhaal is alweer veel te lang geworden... nou ja, that’s me

Bewust kinderloos!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:46

Moderatoropmerking:
Ik snap dat het besproken topic voor jullie een interessante discussie oplevert. Maar nogmaals: het bespreken van andere topics is niet de bedoeling. We hebben dat bij uitzondering op FZ toegelaten, maar hier mag het nog steeds niet. Daarom heb ik de berichten verwijderd. Een gesprek over ongewenste kinderloosheid mag uiteraard wel, maar zonder verwijzingen naar de TS of berichten van het andere topic.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:06

:')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:19

Ik heb vooral last van de mod opmerkingen steeds. Wat is nu helemaal het probleem? In dit topic is geen probleem, dat maken anderen ervan :+ .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:29

Deze hulk vind ik helemaal terecht hoor.
1 er wordt een ander topic besproken.
2 het is onnodig kwetsend wanneer de ts van dat topic het zou lezen.
Dat is nu terecht verwijderd... maar neem maar aan dat het niet netjes was

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:41

Ahja dan snap ik het wel. Ik lees alleen elke keer die groene vlakken en ik weet niet wat er verwijderd is. Dus dan vraag ik me af wat nu het probleem is :').

Om on-topic te blijven;

Mijn man en ik hebben een andere auto gekocht. Onze sportieve verlaagde seat met veel te grote velgen en bijbehorend verbruik hebben we ingeruild voor een skoda fabia combi met meer ruimte en comfort. En ook nog eens een stuk zuiniger.

En dan vraagt mijn beste vriendin en mijn vader notabene of we iets moeten vertellen!!!

Als er mensen zijn op de wereld waarvan je die opmerkingen niet meer verwacht zijn hun het wel.

Ik ben serieus gepikeerd hierover :').
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 14-05-18 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:06

Ik heb geen flauw benul wat er verwijderd is dus ik kan er ook geen touw aan vastknopen :+

Wel zo fijn dat er met 2 maten gemeten wordt: op FZ mogen ze lekker over ons een mening spuien, maar wij mogen dan weer geen tegengeluid geven binnen een eigen gezellig en netjes verlopend topic?

- stopt frustratie terug in het potje waar het hoort en dekseltje erop -

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:19

Nou ja, het ding met FZ is wel dat er juist andere topics besproken worden, namelijk degenen waar een probleem is. Als dat niet mag wordt het erg lastig om problemen te bespreken :+

Dat is het enige wat ik erover kwijt wil, ik ben onderhand een beetje moe van deze meta discussie. Ik stel voor dat als iemand problemen heeft met de gang van zaken diegene zich begeeft naar het topic op FZ zodat het hier leuk blijft! *\o/*

Welkom Daphara! Vervelend voor je van je zus maar wel fijn dat je een leuke vriendinnengroep hebt. :)
Heb je het al eens met je zus erover gehad, dat je toch wel hoopt dat ze ook nog zichzelf is als moeder en niet alleen nog moeder? Dat moet ze zelf toch ook inzien.
Ik denk dat als ik vrienden zou hebben met een hobby die ze elke keer dat ik ze zie volledig uitkauwen ik toch op een gegeven moment wel zou aangeven dat het me niet zo interesseert eigenlijk :+ Met moederschap zou dat toch niet anders moeten zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:20

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:22

Ja, dacht ik ook al aan. Maar het was wel vanwege moederdag, wellicht dat het daaraan ligt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:57

Ofwel omdat het artikel geschreven is door een man :+

Want hij haalt als netwerk wel de ouders en vriendinnen erbij om wat zorg uit handen te nemen en voor de moeder te '' zorgen ''... :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:02

Pandora2 schreef:
Ofwel omdat het artikel geschreven is door een man :+

Want hij haalt als netwerk wel de ouders en vriendinnen erbij om wat zorg uit handen te nemen en voor de moeder te '' zorgen ''... :P

O, zo goed heb ik het ook weer niet gelezen _O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:06

Magrathea schreef:
Welkom Daphara! Vervelend voor je van je zus maar wel fijn dat je een leuke vriendinnengroep hebt. :)
Heb je het al eens met je zus erover gehad, dat je toch wel hoopt dat ze ook nog zichzelf is als moeder en niet alleen nog moeder? Dat moet ze zelf toch ook inzien.
Ik denk dat als ik vrienden zou hebben met een hobby die ze elke keer dat ik ze zie volledig uitkauwen ik toch op een gegeven moment wel zou aangeven dat het me niet zo interesseert eigenlijk :+ Met moederschap zou dat toch niet anders moeten zijn.

Weet je dat ze nu nog met bijna 40 een kindje krijgt is zo’n beetje een wonder, dus gun ik het haar/hun ook van harte. Ik heb vrijdag nog geholpen de babykamer in te richten en dan zie ik hoe ze ernaar toe leeft en ervan geniet. Maar na het stuk wat ik gister avond (ofwel vannacht) schreef besef ik me opeens dat ik eigenlijk inmiddels best wel boos op d’r ben. Met haar zwangerschap lijkt ook de egoïstische knop aangezet en alles draait om haar, terwijl ik best door een oliebol periode ga (gezondheid en werk). Daar is geen ruimte meer voor en gister was wat mij betreft gewoon de druppel.
Mijn moeder maakt 1x per week hun hele huis schoon, want mijn zus heeft het natuurlijk zwaar met de zwangerschap en fulltime werk. Gister was Moederdag en hoewel mijn zus tijd vrij lijkt te kunnen maken voor alles wat om haar draait, heeft ze niet eens de moeite genomen om bij mijn moeder langs te gaan. Dat nadat ze mijn verjaardag een weekend eerder heeft overgeslagen voor een weekendje weg met vriendinnen (die allemaal blijkbaar precies begrijpen hoe het is om moeder te worden) en al twee keer beloofd heeft samen nog wat te doen voor mijn verjaardag, maar elke keer niets geregeld heeft op de afgesproken dag, dus dan sta ik samen met haar maar een babykamer in te richten.
Ze heeft nog niet eens kennis gemaakt met mijn nieuwe paardje Pleun, die ik nu bijna een maand heb. Ik heb gister aan het einde van de middag, toen ik van mijn moeder onderweg was naar huis, mijn zus 3x gebeld en nou ja, uiteindelijk heeft ze mijn moeder dan toch even gebeld voor Moederdag. Maar ik ben eigenlijk echt zo kwaad, het lef gewoon om Moederdag over te slaan, terwijl mijn moeder constant voor haar klaar staat. De verbinding viel weg toen ik het haar gister aan de telefoon vriendelijk probeerde uit te leggen, op dat punt begon mijn bloed al een beetje te koken, dus het is maar goed dat de verbinding weg viel...
Ik denk dat ik er verstandig aan doe voorlopig even afstand te nemen, anders gaan er bommetjes barsten en daar is niemand mee geholpen.

Toch jammer dat moederschap betekend dat alles om jou draait en je geen rekening hoeft te houden met de mensen die voor je klaar staan.

Einde rampage...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:09

Hè bah dan snap ik dat je er doorheen zit!
Ik heb even gespiekt in je profiel en Pleun is echt een dotje! <3 Een grote teddybeer!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:12

Heel begrijpelijk Daphara :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:12

Magrathea schreef:
Nou ja, het ding met FZ is wel dat er juist andere topics besproken worden, namelijk degenen waar een probleem is. Als dat niet mag wordt het erg lastig om problemen te bespreken :+

Maar hier is toch geen probleem? :D Vind het gewoon gezellig hoor! Dat anderen daar een probleem mee hebben, mwoah.

Daphara, heel begrijpelijk hoor!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:13

Dikke knuffel!
Lijkt me heel vervelend om je zus ineens van die kant te zien.

Ik merk juist dat mensen t vaak over kinderen willen hebben omdat ik er 1 heb. Maar ik ben en wil ook gewoon nog mezelf zijn. En dat geef ik nu ook wel aan. Ik ben zwanger maar nog steeds gewoon quera en niet alles hoeft om de baby te gaan.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:15

Daphara hier mag je spuien hoor, heel begrijpelijk dat t hoog zit hoor.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:11

Welkom Daphara :)

Klinkt bekend, helaas is dat wat het merendeel van de moeders doet.
Die transformeren binnen no time naar een (schijnbaar toch wel :P) levend wezen zonder langer een eigen inidvidu te zijn. Had het er hier laatst nog over.
Kost ontzettend veel relaties de kop ja.
En je kan er weinig aan doen; Het accepteren of het contact laten voor wat het is.
De kans dat ze terug veranderd is erg klein.
Wel erg zonde, zeker als het familie betreft.

Blijft voor mij dan ook een vreemd fenomeen.

Typisch ook dat mensen niet accepteren dat er in jouw huis regels gelden voor hun kroost.
Lijken me randvoorwaarden van opvoeding, maargoed, tegenwoordig is van opvoeding weinig sprake in veel gezinnen. Kortom; vroeger was sowieso alles beter :Y)
Grapje toch :+