Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:21

Ja dat is gewoon ook stom, Je zou denken dat die kledingmaten universeel zijn, maar helaas pindakaas -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:22

xNavatu schreef:
Pff wat niet, mijn huid is een grote drama haha. Altijd al geweest. Acne in gezicht (al is dat de laatste tijd gelukkig wel redelijk afgenomen, 3 jaar terug toen ik op mn zwaarste punt zat was dat helemaal intens) en ik heb over mn hele romp incl bovenarmen en kont witte vlekken zitten zodra ik ga zonnen. Dat is nu echt op 1 van de ergste punten ooit gekomen, maar dat is mn eigen schuld, veel te veel brood gegeten de laatste tijd en dan op vakantie naar curaçao is geen strak plan :+

Wat vervelend zeg... wat zegt de dermatoloog dan? -O-

Wat betreft broekmaten... exact hetzelfde model maat 29 en 29 verschillen zelfs nog wel eens... Zelf meegemaakt toen ik laatst een nieuwe broek kocht. -O-

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:25

Daar kom weinig meer uit dan 'selsun smeren'.
Ja leuk maar dat werkt voor geen poedersuiker :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:32

Heb je Pityriasis versicolor?
Krijg je niet een kuur? Ik ken de relatie met brood niet, heb dat namelijk ook.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:39

Nadine heeft brood zoveel effect in combinatie met zonlicht? Nooit geweten.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:55

Jup, dat heb ik! Kuur ook wel eens gehad maar haalde ook vrij weinig uit.
Als je dat hebt heb je eigenlijk gewoon een teveel aan gist/schimmels in je lijf, en als je dan voeding gaat eten die gisten 'voeden' dan heeft dat een negatief effect. Ik kan het heel goed merken. Vorig jaar lette ik veel beter op alles en at ik aanmerkelijk minder suiker (brandstof voor gist), brood (of nouja alle gebakken dingen waar gist in zit maar ik heb een brood verslaving :') ) en geen pinda's. Had toen veel minder vlekken als dat ik dit jaar heb, dus ik kan wel echt een duidelijk verschil merken. Meer dan die kuur of selsun ooit voor me gedaan heeft :')

Haha nee Jierga bij 'normale' mensen kan het geen kwaad, mijn lijf kan gewoon niet met die gisten omgaan :+ Het is niet dat je dat opeens krijgt als je veel brood eet ofzo, iedereen heeft die gist/schimmel in zijn lijf maar mijn huid kan er niet goed mee om gaan en bij mij haalt het pigment weg.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:58

Oh haha nou dan nog lijkt het mij niet altijd een pretje, zeker niet als je brood heel erg lekker vindt :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:00

Nee, het is een drama :+ Brood en fruit maakt het beide erger, laten dat nou net mn twee favoriete dingen zijn haha. Maar ach, je leert er mee leven, kan mn huid inmiddels ook al niet meer voorstellen zonder die vlekken en het is verder een onschuldige aandoening dus heb op het moment geen hoge motivatie om er veel aan te doen haha.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:11

Nee daarom, je bent er niet een minder mooi mens door!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:21

xNavatu schreef:
Jup, dat heb ik! Kuur ook wel eens gehad maar haalde ook vrij weinig uit.
Als je dat hebt heb je eigenlijk gewoon een teveel aan gist/schimmels in je lijf, en als je dan voeding gaat eten die gisten 'voeden' dan heeft dat een negatief effect. Ik kan het heel goed merken. Vorig jaar lette ik veel beter op alles en at ik aanmerkelijk minder suiker (brandstof voor gist), brood (of nouja alle gebakken dingen waar gist in zit maar ik heb een brood verslaving :') ) en geen pinda's. Had toen veel minder vlekken als dat ik dit jaar heb, dus ik kan wel echt een duidelijk verschil merken. Meer dan die kuur of selsun ooit voor me gedaan heeft :')

Haha nee Jierga bij 'normale' mensen kan het geen kwaad, mijn lijf kan gewoon niet met die gisten omgaan :+ Het is niet dat je dat opeens krijgt als je veel brood eet ofzo, iedereen heeft die gist/schimmel in zijn lijf maar mijn huid kan er niet goed mee om gaan en bij mij haalt het pigment weg.

Logisch, dat verband heeft mijn huisarts alleen nooit gezegd...
Ik zie niet echt het verband, maar ik eet ook niet heel erg veel brood moet ik zeggen. Het is de laatste jaren steeds minder, als ik maar flink in de zon ga, zonder zonnebrandcreme.
Ik gebruik ook altijd parabeenvrije zonnebrand, omdat ik het idee heb dat het daar erger van wordt.

Dat liet bij mij de grootste verbetering zien. Ik ben best een suikervreter, maar daarvan heb ik niet de indruk dat het erger is. Maar misschien heb ik geluk en heeft het een en ander in de loop der jaren (al zeker meer dan 10 jaar last van) toch wat uitgehaald... :j

Ik kreeg overigens ook te horen dat het ook best van paarden zou kunnen komen... Nouja, dan maar aan de imaverol :') Helpt vast beter dan Selsun _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:41

ik vraag me eerder af of je huidproblemen niet getriggerd worden door de koolhydraten navatu. De meeste producten die je noemt bevatten koolhydraten. Zo'n directe wisselwerking tussen voeding en huidproblemen ken ik iig niet.
Ik had ook ontzettend veel pukkels in mijn gezicht toen ik nog gewoon normale hoeveelheden koolhydraten at. Toen ik keto at had ik een modellenhuidje :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:56

Ja koolhydraten zijn zeker de hoofdzaak, maar ik kan wel bijvoorbeeld beter tegen rijst dan tegen brood, zelfs als er hetzelfde aantal koolhydraten in zitten. Daarbij is brood gewoon iets waar ik veel van eet, dus daarom is het voor mij persoonlijk gewoon een grote oorzaak. Bij pinda's kan ik het overigens wel erg goed merken, daar reageert mn huid best heftig op.

Heb ook een tijdje in keto gezeten maar een modellenhuidje heb ik nooit gehad, maar het verminderd het wel. Kan er sowieso niet goed tegen, word ontzettend moe als ik een dag veel koolhydraten heb gegeten.
Helaas pindakaas hou ik teveel van koolhydraten om een koolhydraatarme levensstijl aan te nemen :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:01

Lijkt mij zo lastig wanneer je huid zo gevoelig is voor verschillende voedingsmiddelen.. Ik heb daar gelukkig geen last van. Maarja, ik heb dan wel weer last van gevoelige darmen en ik ben er nog steeds niet uit waar dat precies door komt. Zo heeft iedereen wel iets :Y)

Mijn lijstje van vandaag:

O: Skyr met havermout en chia zaad
L: Soort roerei prutje met avocado, verse spinazie, drie plakjes ontbijtspek en een klein beetje strooikaas (De restjes moesten op :') )
A: Tandoori wraps
T: Handje ongezouten en ongebrande cashewnoten

Vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een baan! *\o/* Na bijna vier maanden werkeloos eindelijk weer aan de bak! :D
Dus om het te vieren vanavond lekker wraps eten hmmmmm

B: 2x hond uitlaten

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:09

Cheetahfan schreef:
Vandaag een niet normaal lange dag, ga om 08:00 van huis en ben pas 19:00 weer thuis. Moet dus alles meenemen (heb daar zo'n hekel aan :+)

uugh dit vind ik ook echt vreselijk altijd

The_Cat schreef:
Ik heb een leuk weekend achter de rug, en gelukkig niets fout gegeten :) meer moet dat niet zijn. Voel me best happy vandaag, want vind dat het nu toch zichtbaar is in men kleren dat ik toch al wat kwijt ben *\o/*

Whoop lekker bezig *\o/*

Oh zo lekker typisch die dermatologen :') Ik heb dus eczeem en acne en ik moest dan maar de zalfjes voor de acne echt alleen daarop smeren en voor de eczeem het zelfde. Echt heel praktisch als je letterlijk puisten in je eczeem plekken had. Ik heb zoveel geprobeerd aan medicijnen, niks hielp. Want de medicijnen tegen acne maakte mn eczeem erger en andersom. Dus toen moest ik er maar mee leren leven volgens de arts. Stoppen met varkensvlees eten heeft bij mij ook geholpen met die diepe grote ontstekingen en de eczeem en mini ontstekingen lijken door gluten te komen, want nu ik dat niet meer eet zijn al mn klachten vele malen minder geworden tot zelfs weggegaan. Maar nog steeds geen modellenhuidje helaas :Y)

Gefeliciteerd annikoe!!

Ik heb dit weekend echt bar slecht gegeten, zaterdag veel gesnoept en ik kon er zondag gelijk voor boeten := Totaal geen energie terwijl ik wel goed had geslapen. Weer even een reminder hoe slecht je je voelt door zoveel suikers te eten :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:10

Gefeliciteerd Annikoe! *\o/*

Ik heb qua huid gelukkig nergens last van, alleen soms hormonaal.

Mn dochter heeft me net een extra workout bezorgd _-:( :') ze ging er vandoor op dr fiets, stoppen ho maar. Zoonlief loopt niet zo hard, dus heb m opgepakt en ben gaan rennen, zo'n 500 m :Z

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:12

Hahahaha ben je goed mee Laura _O-

Gefeliciteerd Annikoe! *\o/*

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:30

Haha Laura wat lief van je dochter dat ze ook denkt aan jouw dagelijkse lichaamsbeweging;-)

Huidproblemen gelukkig geen last van. Lijkt me wel heel vervelend om te hebben!

Ik heb een slecht weekend gehad qua eten. Of nouja, weekend: het begon eigenlijk donderdag al en ben het hele weekend door gegaan met snoepen en snaaien. Mijn motivatie was weg en eigenlijk is die nog steeds niet helemaal terug. Ben vandaag wel weer goed begonnen, maar dat echte gevoel van motivatie is er niet. Maar eens even nadenken hoe ik dat weer terug kan vinden..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:33

Annikoe, gefeliciteerd met je baan!

Haha Laura ik zie het eigenlijk wel voor mij :') Je hebt iig wat beweging gehad, bekijk het positief :P

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:39

Annikoe gefeliciteerd met je baan!

Mijn huid reageert ook best wel op eten, ook op zuivel en wat ik eet ik iedere ochtend... kwark. Als ik veel alcohol heb gedronken dan kan je dat vaak ook wel zien aan mn huid.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:19

Annikoe gefeliciteerd! :D

Ik heb ook erg veel acne gehad, toen een kuur roaccutane gehad en toen was het weg. Nu ik gestopt hebt is mijn huid wel iets minder gaaf, maar niet meer zo erg als eerst. Heb nog niet echt een verband met etenswaren gelegd, maar denk dat weinig suiker/vet/koolhydraten eten nooit kwaad kan. Dat doe ik gewoon al in mijn eetpatroon nu, dus dat ga ik ook niet meer veranderen. :P
In de zomer is het wel altijd een stuk minder, dus voor mijn gevoel helpt de zon en minder droge verwarmingslucht ook wel. :))

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:34

O: 2 boerenbeschuit met hagelslag en kaas
L: 200 gr magere kwark met 20 gr pittenmix en 1 el lijnzaad. 1 maiswafel met rookvlees en 1 tomaat.
T: banaan
A: groente'prutje' van courgette, aubergine en paprika met verse pastasaus van de AH en wat kaas en pijnboompitten
T: schaaltje magere vla, misschien een stukje kruidkoek

B: 1 uur boksen, 45 minuten wandelen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 21:21

Wat een drukte weer hier vandaag! Ben moe en geen zin om uitgebreid te reageren. Dus even op de dingen die ik nog weet :')

Annikoe, ik zag iets over een nieuwe baan? Gefeliciteerd!

Laura, lekker zulke extra beweging, heel attent van je dochter.

Wel last van huid problemen, maar merk geen verschil daarin als ik anders ga eten. Verzorging doet bij mij meer.

Hele dag al ontzettend last van keelpijn. Erg leuk als je voor je werk de hele dag moet praten. Was er echt klaar mee aan het einde van de dag. Geleefd op strepsils en thee met honing. Hopelijk gaat het snel beter, anders gaat het een lange week worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:36

Mijn dagje vandaag:

O:/
L: Magere yoghurt met weetabix (OMG die weetabix is lekker)
T: Milka koekje :o
A: Kabeljauwfilet met tomatensaus en basilicum in bladerdeeg, gele rijst en broccoli.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:44

Gefeliciteerd Annikoe!
Mijn huid reageert volgens mij niet echt op wat ik eet. Mijn huid is alleen als ik ongesteld ben wat slechter.
Beterschap linoleum! En verder mooie lijstjes!

Ben vandaag echt blij met mijn lijstje. Ook al eet ik voortaan geen twee stukken fruit meer achter elkaar, want daarna was ik een beetje misselijk :')
O: twee boterhammen met royale vlokken en pure chocoladepasta en een beker melk.
T: drie bekertjes thee.
L: drie boterhammen met zalm met ei, helft zalm, helft royale vlokken, pure chocoladepasta en een beker melk.
T: kop thee en een banaan.
T: bekertje water en een appel.
A: gehaktbal, aardappelpuree en spinazie.
T: kop thee.
B: 40 minuten gefietst, twee paarden gepoetst, half uur intensief dressuurles, ander paard losgegooid. Kwartier oefeningen voor rug.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:49

Ik lees telkens weetabix, wat moet ik me erbij voorstellen? Ik ken de verpakkingen wel, maar heb er niet echt een beeld bij.

Ik heb net lekker gesport, mn rug is alleen heel stijf van mn ren-avontuur.
In april gaan ze een buikspierchallenge doen, denk dat ik mee ga doen :D