[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:18

Dominique aaaahhhh de unalom prachtige uitvoering en mooie plek!
Ik neem aan dat je boven de 16 bent? Dan hebben je ouders er wel wat van te vinden maar niets meer in te zeggen.
Bovenarm vind ik trikkie als je het ook wil kunnen bedekken.
Wordt in de zomer dan toch echt een uitdaging.
Ben benieuwd waar je de volgende keer voor gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:07

Niets meer in te zeggen? :+
Ze woont toch onder hun dak?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:11

Ik ben 18, maar als het niet van mijn ouders had gemogen dan was die tattoo er nooit gekomen hoor , in ieder geval tot ik het huis uit ben.

Ik vind dat ze er zeker wel wat over te zeggen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:46

@Willl dankjewel! :D

Ik ben 20 en mijn ouders hebben er zeker wel wat over te zeggen :') . Wat Ayasha zegt idd, woon onder hun dak. Ze zeiden ook altijd 'pas als je het huis uit bent', maar ze hebben steeds meer zoiets van eigen keus.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:49

Vorig jaar mocht ik niks op mijn bovenarm, momenteel zijn ze ineens erg gecharmeerd van mijn idee en vinden dat het mijn eigen keus is :D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:58

Ik bedoel ook meer dat het wettelijk zo geeegeld is dat je geen toestemming meer nodig hebt.
Ik geloof ook dat je je kinderen begeleid en vanaf een bepaald moment niet echt meer iets op te leggen hebt maar goed dat is weer een andere discussie.
Heb zelf een dochter van 17 en heb al de nodige discussies gehad. Maar uiteindelijk is het haar lichaam en kan ik alleen advies geven. Zij is degene die uiteindelijk de keuze maakt. Dat bedoel ik dus
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 25-02-17 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:00

Ayasha schreef:

Ja maar dat is wat anders dan tegen kunnen houden wat zij met haar eigen lichaam wil doen toch? Ik kan het nog zo lelijk vinden en zo maar als mijn dochter toch met tattoo thuis komt wat dan?
Eigen wil en zo?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:02

Ik vind het maar eng als ouders controle over hun kind's lichaam willen hebben. Iets met loslaten en realiseren dat ieder mens een mens op zich is, en niet jouw eigendom. Dat gezegd hebbende, als je weet dat je ouders er een rel om gaan schoppen en je woont nog thuis is het imo de volwassen keus om er dan ook mee te wachten. Ideeën vergaan niet en de tattoo staat er, eenmaal gezet, toch de rest van je leven.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:15

Als mijn moeder er fel op tegen was geweest, dan had ik zeker gewacht met zetten. Gelukkig vind mijn moeder het zelf wel mooi, ze vind alleen mijn tweede te groot, maar begreep dat het niet kleiner kon vanwege de details. Al vind ze wel dat ik nu even moet stoppen haha :') Dat kon ik niet garanderen, maar een eventuele volgende wordt toch een kleintje.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:16

Ik mag in juni weer *\o/*
Heb een super tof ontwerp gemaakt heb m ook nog niet ergens zo gezien. Kan niet wachten tot ie erop staat. Hij loopt over op die ander.

Ben alleen benieuwd, kan je zwarte lijnen donkerder en of lichter maken? Of is het een kwestie dan van dik of dun? Gewoon even een (misschien 'domme') vraag :=

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:43

Hangt er van af, zwart is nooit puur zwart omdat er na het helen een laagje huid overheen zit, dus als het de vaalheid daarvan is dan valt dat niet te verbeteren. Maar komt het omdat de tattoo slecht gezet is dan kan het zeker wel donkerder, zonder dat de lijn per se breder hoeft. Lichter is niet mogelijk, je kan er wel met een andere kleur enigszins overheen maar vaak blijft het dan nog steeds vrij zichtbaar. Laseren is de enige optie om het echt lichter te krijgen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:56

jaimy10 schreef:
Ik mag in juni weer *\o/*
Heb een super tof ontwerp gemaakt heb m ook nog niet ergens zo gezien. Kan niet wachten tot ie erop staat. Hij loopt over op die ander.

Ben alleen benieuwd, kan je zwarte lijnen donkerder en of lichter maken? Of is het een kwestie dan van dik of dun? Gewoon even een (misschien 'domme') vraag :=

Als ik je vraag goed begrijp is mijn antwoord dat je met zwart en grijstinten wel voor donkerdere en lichtere lijnen kan zorgen, maar echt zwart is zwart

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:04

Ik was blij dat mijn ouders niet moeilijk deed over mijn tattoo, die is nog meegegaan om toestemming te geven (was 15), maarja, ik ben al van jongs af aan gek op tattoos, dus dat het eraan zat te komen was onvermijdelijk :'). Ik mag over 2,5e week :):)! Heb er zin in!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:45

Thanks smurfie dat bedoel ik!

Mijn tattoos zijn prima gezet. Gaat idd om de volgende. Daar wil ik een doel donker van en een deel lichter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:25

Het is ten eerste in de meeste shops zo geregeld dat de minimum leeftijd 16 is maar dat er tot 18 toestemming gegeven moet worden door een ouder of voogd. Terecht vind ik.

Ik ben 21 en woon thuis (weer ff, ben op Mn 17e uit huis gegaan) en ik zou geen nieuwe tattoos laten zetten als mijn ouders het niet prettig zouden vinden. Dat heeft niks te maken met niet mogen of controle over mijn lichaam, maar wel met een beetje respect. Ik mag wel bij ze thuis wonen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:52

Lijnen kunnen in principe in alle kleuren, dus ook grijs :j Maar er valt ook verschil te maken met dikkere en dunnere lijnen. Zwart is voor veel artiesten en in veel stijlen wel voorkeur vanwege het idee dat dat beter op z'n plek blijft zitten en daardoor minder snel vervaagt en de tattoo mooier blijft. Of dat tegenwoordig nog echt waar is weet ik niet precies, tenslotte doen er veel inmiddels ook tattoos zonder lijnen of met gekleurde lijnen ed.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 21:51

Ik mocht geen tattoo van mijn ouders.
Pas als ik het huis uit was.
Ik liet er stiekem toch een zetten toen ik 16 was.
Heb het anderhalf jaar verborgen kunnen houden tot mijn moeder me een keer in mijn bikini zag.
Achteraf bleek dat mijn zusje het dezelfde dag al had verteld tegen mijn ouders,maar die hadden niks gezegd omdat ze mijn zusje niet wilden verraden. :o
Dus ze wisten het al anderhalf jaar toen mijn moeder mee betrapte.
Ze was boos jaa, maar ik ben buurt het huis uitgezet ofzo.
Ze was teleurgesteld dat ik gelogen had.

Nu snap ik dat.
Ik ben nu 43.
Maar toen vond ik het onzin.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:52

Bedankt voor al jullie reacties en sorry voor mijn late reactie :')

Ik heb helaas geen Arabisch sprekend persoon in mijn omgeving dus heeft iemand een idee waar ik iets kan laten vertalen?

De reden dat ik het in het Arabisch wil is omdat van oudsher de taal waarin de tekst is onder het Arabische alfabet viel en dus zelf geen alfabet heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:05

Willl65 schreef:
Ayasha schreef:

Ja maar dat is wat anders dan tegen kunnen houden wat zij met haar eigen lichaam wil doen toch? Ik kan het nog zo lelijk vinden en zo maar als mijn dochter toch met tattoo thuis komt wat dan?
Eigen wil en zo?

Hier zouden we vanaf dan huishuur betalen en kost en inwoon. En terecht ook. Oud en 'wijs' genoeg om geen respect te hebben voor je ouders dan ben je ook oud en wijs genoeg om je eigen boontjes te doppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 01:31

JasmijnJoy schreef:
Bedankt voor al jullie reacties en sorry voor mijn late reactie :')

Ik heb helaas geen Arabisch sprekend persoon in mijn omgeving dus heeft iemand een idee waar ik iets kan laten vertalen?

De reden dat ik het in het Arabisch wil is omdat van oudsher de taal waarin de tekst is onder het Arabische alfabet viel en dus zelf geen alfabet heeft.

Een leraar zoeken wellicht?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:16

Hi Ayasha dat mag jij vinden . Ik geef mijn kinderen voorlichting in alles wat ze in het leven tegen kunnen komen en vertrouw op hun eigen inzichten. Daar waar nodig stuur ik bij .
Voor mij is het haar leven en haar lichaam en haar verantwoording. Ik heb haar meegegeven dat haar lichaam het kostbaarste is wat zij heeft en zij heeft mij laten zien dat zij goed in staat is haar eigen beslissingen te nemen .
Deze moeder luistert dus naar wat haar kinderen aan argumenten geven en bepaalt samen met hun of het een echte wens is of een bevlieging
Maar dat is onze wijze van opvoeden en mijn kinderen zijn nu 17 en 18 jaar super eigenwijs en zelfstandig
Terug on topic:
Lijnen kunnen inderdaad in verschillende tinten zwart
In mijn tattoo zit echt zwart maar ook grijs
Kan dus allemaal

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:43

Leuk topic om te lezen...Ik ben met/voor een vriendin op zoek naar een fijne shop in de omgeving van Nijmegen/Eindhoven/Venlo (mag best stukje rijden zijn, liever niet naar de andere kant van het land). Grappig genoeg kwam bokt naar boven in de zoekresultaten (wanneer eigenlijk niet) en gezien ik hier toch een account heb vraag ik het ook maar hier. Het gaat om een tattoo met alleen een tekst (niet al te groot) op de ribben/net onder je bh bandje. Belangrijk naast dat het precies gedaan word ivm kleine letters enzo is een fijne, rustige shop waar men echt de tijd voor je neemt en je op je gemak kan stellen (1e x).

Oja, en omdat wij die discussie net hadden, heel benieuwd naar meningen of jullie linker- of rechterzijde mooier vinden in geval van tekst?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:47

Ik heb zelf een tekst op mijn linkerzij. Maar beide is wel mooi hoor. Ik heb bij al mijn tattoos wel echt een gevoel van plek waar het hoort.

Overigens zit in Nijmegen The Rising Bastards, die zijn wel goed met lettering e.d. :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:58

goldenarrow schreef:
Ik heb zelf een tekst op mijn linkerzij. Maar beide is wel mooi hoor. Ik heb bij al mijn tattoos wel echt een gevoel van plek waar het hoort.

Overigens zit in Nijmegen The Rising Bastards, die zijn wel goed met lettering e.d. :)

Die zijn heel goed met lettering, gio maakt zijn eigen scripten. Dus je hebt altijd iets bijzonders wat niemand heeft.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:59

Ik heb hem links op m'n ribben omdat dat dichter bij m'm hart is. :)