[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:41

Dat kan je nooit garanderen. Ieder haar en iedere verf is anders. Maar ik zo er niet van uitgaan dat je haar magisch weer gaat worden zoals voor het verven. Zeker met permanente verf kan het wel tricky zijn.

Welke haarkleur heb je en welke kleur wil je het verven?

liliekska

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:45

Heb nu middenblond en wil richting lichtbruin, wilde het eerst gaan spoelen alleen als ik die verhalen zo hoor := Het hoeft ook niet magisch weer normaal te worden maar ik zou wel graag hebben dat het weer lichter word en dat ik niet voor altijd met bruin haar rond loop..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:04

Dan zou ik net niet voor permanente verf gaan. Ik ben ook blond en heb mijn haar één keer met permanente verf bruin geverfd en het heeft me 1x color remover (die geen hol hielp :+ ) en meerdere keren highlights gekost voor dat echt weg was. Als je bruin verft, blijf je vaak met een rosse/rodige gloed zitten als je weer naar blond wil, en die gaat er niet zo gemakkelijk weer uit. Met die color remover werd mijn haar een minimaal beetje lichter maar vooral ook oranje. Dus daar moet je wel rekening mee houden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:06

Yasmine schreef:
Dan zou ik net niet voor permanente verf gaan. Ik ben ook blond en heb mijn haar één keer met permanente verf bruin geverfd en het heeft me 1x color remover (die geen hol hielp :+ ) en meerdere keren highlights gekost voor dat echt weg was. Als je bruin verft, blijf je vaak met een rosse/rodige gloed zitten als je weer naar blond wil, en die gaat er niet zo gemakkelijk weer uit. Met die color remover werd mijn haar een minimaal beetje lichter maar vooral ook oranje. Dus daar moet je wel rekening mee houden.

Ik heb middenblond haar en mijn haar een tijd terug middenbruin geverfd en dat ging er prima uit.

Heet trouwens wel haarontkleuring, bij de Kruidvat:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-lichte ... /p/2920772

Nja is niet erg als er wat siliconen in zitten, maar ik heb een shampoo van Syoss met allerlei keratine en siliconen onzin erin en als ik dat gebruik werkt het niet. Gebruik ik een shampoo van 1 euro of mijn lush shampoo dan werkt het wel ;)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:43

Ik ga het dan denk ik bruin verven en dan als ik het echt nietmeer vind gaan maar ontkleuren.. Welke verf raden jullie aan?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:21

ik dacht laat ik het hier eens vragen

in verband met veel dingen die gebeurd zijn en ik een nieuwe start ga maken binnenkort als alles geregeld is wil ik graag tegen die tijd of misschien al sneller mijn haar laten knippen
gewoon voor me zelf van he ik heb dit hoofdstuk afgesloten en ga met een nieuwe beginnen

dit is mijn haar nu
Afbeelding

zo wil ik het ongeveer dit is nog niet zeker maar wil wel deze richting op
Afbeelding
dit is persoonlijk mijn favoriet

Afbeelding

maar nu was mijn vraag eigenlijk zal dit bij mij passen

als ik het heb laten knippen wil ik het ook nog een tint blonder doen met kleurspoeling denk ik

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:23

Heey!
Ik ben aan het denken mijn haren weer een aparte kleur te verven, en heb laats eens een manic panic potje blauw erin gedaan die ik nog had liggen (heb nu rood)
Zoals verwacht pakt de manic panic inderdaad alleen als je je haren bijna wit gebleekt heb (zoals mijn vorige 2 ervaringen ook waren) en mijn kapper zei dat het kwam omdat manic panic eigenlijk niet echt verf is...

Iemand tips voor apartere haarkleuren die wel 'echt' verf zijn?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:30

Dat is niet waar hoor.. ik heb vorige winter een hele winter paars haar gehad (wel bijhouden) op gewoon donkerbruin haar aan de bovenkant en aan de onderkant blond. Op het blond was het wel feller en iets lichter natuurlijk maar op het bruine was het ook zeker te zien :))

Deze foto kan ik zo even snel vinden, waarop het goed te zien is dat het gewoon op mn hele haar pakte :))

Afbeelding

En dit was met la riche directions, dus basicly same concept als manic panic (:

Froetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:36

Hallo allemaal!

Ik kom even binnenvallen! Ik lees zo nu en dan even mee, maar nu zou ik heel graag jullie mening willen horen over mijn haar :) Zouden jullie mij, jullie mening kunnen geven over mijn haarkleur. Ik ben met de kleur zoals hij nu is zelf niet helemaal blij, maar wat ik dan wel zou willen verschilt elke dag :')

Dan wil ik weer licht, dan weer donker kortom ik weet het nog steeds niet! Volgende week heb ik een afspraak bij de kapper om te verven, maar dan moet ik wel weten welke kleur :D

Dus ik ben heeeel benieuwd welke kleur jullie mooi zouden vinden staan bij mijn huid en ogen enzo. Ik heb een foto's van mij zoals het nu is bijgevoegd en een moodboard met kleuren die ik erg mooi vind!

Zoals het nu is: http://www.mijnalbum.nl/Album=VLDKG8KW#UFXND38L

Mijn moodboard: http://www.mijnalbum.nl/Album=VLDKG8KW#QY8EJ4V3

Ik ben benieuwd! :):)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:52

maatje987, tof dat je je haar zo wil knippen! Ik denk dat het zeker bij je past, zou wel een goede kapper opzoeken, zoals een kinky en niet bij de dorpskapper om de hoek gaan. Bij kinky kunnen ze net even beter rekening houden met je gezichtsvorm, kruinen etc. Blonderen met spoeling lukt overigens niet, daarvoor moet je altijd bleken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:54

Froetje, haha je moodboard kon niet meer uiteenlopend zijn. :+ Als je het echt niet weet zou ik gewoon eens op zoek gaan naar een kapper die echt kan beoordelen welke kleur bij je past, qua levensstijl, qua huidtint, kledingsstijl etc. Graduates/salon B bijvoorbeeld.

Froetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:58

_Nelleke_ ik weet het haha! :D Ik vind het allemaal zo mooi! In ieder geval dankjewel voor je reactie!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:58

_Nelleke_ schreef:
maatje987, tof dat je je haar zo wil knippen! Ik denk dat het zeker bij je past, zou wel een goede kapper opzoeken, zoals een kinky en niet bij de dorpskapper om de hoek gaan. Bij kinky kunnen ze net even beter rekening houden met je gezichtsvorm, kruinen etc. Blonderen met spoeling lukt overigens niet, daarvoor moet je altijd bleken.

gelukkis heb ik hier een hele goede kapper die vroeger al een kinky zaak had zo gezegd maar zij is over gestapt op een normale zaak zo gezegd

mm misschien dan toch weer voor bruin gaan ik twijfelde al of het zou gaan of niet bruin vind ik ook leuk

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:19

@xNavatu Hmm dan zal ik net toevallig 2x pech hebben gehad.. Zowel paars en blauw wilde niet pakken op donker haar.
De blauwe wel op sterk gebleekt haar :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:05

Hallo allemaal,

Even een vraagje:
Ik heb gisteren mijn haar geverfd met de Casting Creme Gloss van LÓreal en op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om daarbij wat verf op m'n gezicht te krijgen.. Normaal gesproken (ik gebruik deze verf vaker) krijg ik dat er tijdens het douchen weer af, nu dus niet -O-
Iemand tips om het eraf te krijgen?
Groetjes,
Mieke

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:09

Van die dikke nivea crème er opsmeren, even erop laten zitten en dan eraf halen met iets zoals makeup remover oid hielp bij mij vaak wel :j

Sowieso smeer ik alle randen van haar en gezicht in met een dikke crème, dan kan ik de verf er zo vanaf halen :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:22

miekel92 schreef:
Hallo allemaal,

Even een vraagje:
Ik heb gisteren mijn haar geverfd met de Casting Creme Gloss van LÓreal en op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om daarbij wat verf op m'n gezicht te krijgen.. Normaal gesproken (ik gebruik deze verf vaker) krijg ik dat er tijdens het douchen weer af, nu dus niet -O-
Iemand tips om het eraf te krijgen?
Groetjes,
Mieke

Ik wrijf er zolang met nagellakremover en allerlei andere middeltjes overheen tot het wel weg móet gaan :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:26

Kruidvat hair color removal doekjes werken bij mij altijd wel goed, anders inderdaad nagellakremover of make up remover :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:35

Nagellakremover op je hoofd? Dat lijkt mij uiterst onverstandig.
Als je verft is het handig om in je nek en op je gezicht (of alleen op het randje van je haar naar je gezicht, haargrens-dinges) vaseline te doen.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:37

Yasmijntje schreef:
Als je verft is het handig om in je nek en op je gezicht (of alleen op het randje van je haar naar je gezicht, haargrens-dinges) vaseline te doen.

Oh dat is een goede tip voor de volgende keer!
Ik ga morgen eens kijken of ze die hair color removal doekjes hebben bij de kruidvat hier. Make-up remover werkte helaas niet:(

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:39

Yasmijntje schreef:

Ik heb niet last van puisten/acné en heb een goede huid dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Als werkt het wel uitdrogend natuurlijk! Meestal veeg ik de vlekken meteen weg zodra ik ze zie ontstaan, dan heb je geen permanente vlekken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:44

maatje987 schreef:
ik dacht laat ik het hier eens vragen

in verband met veel dingen die gebeurd zijn en ik een nieuwe start ga maken binnenkort als alles geregeld is wil ik graag tegen die tijd of misschien al sneller mijn haar laten knippen
gewoon voor me zelf van he ik heb dit hoofdstuk afgesloten en ga met een nieuwe beginnen

dit is mijn haar nu
[ Afbeelding ]

zo wil ik het ongeveer dit is nog niet zeker maar wil wel deze richting op
[ Afbeelding ]
dit is persoonlijk mijn favoriet

[ Afbeelding ]

Zo te zien heb je een beetje hetzelfde haar als mij. Ik heb het kapsel zoals op de 2e foto, maar het valt niet zo mooi soepel als bij haar.

Al denk ik verder wel dat het je goed gaat staan!
maar nu was mijn vraag eigenlijk zal dit bij mij passen

als ik het heb laten knippen wil ik het ook nog een tint blonder doen met kleurspoeling denk ik

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:25

Tint blonder met spoeling kan helaas niet je zult dan moeten blonderen :)
Denk dat je het zeker kunt hebben maatje

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:40

Suus___ schreef:
Tint blonder met spoeling kan helaas niet je zult dan moeten blonderen :)
Denk dat je het zeker kunt hebben maatje

Hier wil ik even op in haken:

Ik lees op internet inderdaad dat als je je haren lichter wilt verven je moet blonderen omdat je haren alleen donkerder kan verven, niet lichter. Hoe kan het dan dat ik mijn haren (met permanente verf) van donkerblond(6.0) naar licht blond(8.0) kan verven zonder het te bleken?

Gewoon een interesse vraag :Y)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:45

Mama verft ook altijd lichter met gewone verf? Ze gebruikt wel de majirel van l'oreal kappers serie ipv uit een pakje wellicht dat dat beter gaat? Maar met 10 krijg je echt wel licht blond haar als je eigen kleur zo rond de 8 ligt :)