[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

srsW

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:10

ik heb dat dus ook nog steeds Suliko :( maar dan met het mirena spiraaltje.
Die heb ik op 07-06 laten plaatsen. Het is gelukkig wel minder geworden die krampen.... of nou ja.... heb het gelukkig niet meer de hele dag maar als het er is is het er zo hevig dat ik amper functioneer.
Neem nu een 2 paracetamols, 1 naproxen en 1 diclofenac zodra het weer begint. Uurtje later is de hevigheid er dan weer vanaf en na 2 uurtjes ben ik weer pijnvrij.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:11

Is niet abnormaal Suliko! Je lichaam is er nog aan aan het wennen, kan best een paar maanden duren. Daarnaast kan het zijn dat je door het spiraaltje ook krampen krijgt rond ovulatie, wat dit evt zou kunnen verklaren. Maar als het erger wordt inderdaad even bellen met de huisarts!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:37

Thanks al voor de antwoorden! Was al bang dat het een kwestie is van afwachten, wel beter dat het niets ernstigs is natuurlijk. Maar dat wordt dus veel naproxen meenemen naar Hongarije, want ik wil toch wel dansen. :o
Ovulatie zat ik al voorbij als het goed is, dus daar heeft het niet mee te maken. Ben nu wel een beetje bang voor mijn aankomende ongesteldheid :=

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:42

Ik heb met mijn Mirena nog maanden gebloed en af en toe ook krampen inderdaad bij inspanning. Gaat als het goed is allemaal weer over :))

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:45

Smee__ schreef:
Ik heb met mijn Mirena nog maanden gebloed en af en toe ook krampen inderdaad bij inspanning. Gaat als het goed is allemaal weer over :))

Maanden? -O-

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:55

Jup. Hij is eind maart vorig jaar geplaatst en ik denk dat ik toch zeker tot september haast dagelijks bloedde. Lang niet altijd even veel als met een normale menstruatie maar toch wel noemenswaardig om tampons te gebruiken :P Maar sindsdien nog maar 1x ongesteld geweest!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:00

Ongesteld worden zal ik sowieso doen met koper. Maar dan wordt het dus toch de maandjes afwachten tot het minder wordt wat betreft inspanningen. Lekker dan als je opeens naar 3 festivals gaat achter elkaar :+ Oftewel, veel aleve en heel blij zijn met mijn menstruatiecup die je alleen s'ochtends en s'avonds hoeft te legen. :D

Maar bedankt voor het delen van de ervaringen. Mijn huisarts bracht het echt als, 3 dagen last en als je dan nog last krijgt moet je terug komen. Dat vond ik al niet logisch naar alles wat ik had gelezen, dus wat last had ik al wel verwacht, maar de bevestiging daarvan is toch wel prettig.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:06

Heb zelf al bijna 5 jaar een koperspiraal, in het begin kun je wel krampen krijgen bij heftige inpanningen.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik hem niet meer voel op de touwtjes na :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:27

Fijn minikatje! Kan je zelf het touwtje voelen? Als in, dat je niet iets erin steekt wat het aan kan raken maar gewoon loopt ofzo. :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:17

Mooie omschrijving :')

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:48

Hi allemaal.

Ik had altijd een ... mylan en nu heb ik ... teva. De woorden op de stippen zijn hetzelfde op beide doosjes en ook de mg's zijn gelijk. Kan ik hier zonder problemen aan beginnen of miet ik gewoon door op de mylan? De apotheek zit helaas al dicht...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:49

Nee, ik voel niets zonder externe hulp :')
Ook niet tijdens jeweetweldingen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:50

Je kan gewoon zonder problemen overstappen. Is dezelfde pil maar dan een ander merkje. Ik ben zelfs wel eens midden in een strip gewisseld of doorgeslikt zonder stopweek er tussenin :)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:00

Oh super! Hele geruststelling! Zolang de hoeveelheden etc maar t zelfde zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:51

LieveLoes schreef:
Oh super! Hele geruststelling! Zolang de hoeveelheden etc maar t zelfde zijn?

Yes. Je had hem niet zomaar meegekregen zonder uitleg van de apotheek als dat niet zo was!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:55

Nayomie schreef:
Phoya schreef:
Microgynon vond ik zo'n rotpil. Zoveel nare bijwerkingen en ik was ook helemaal niet meer mezelf.

Ook voor jou de vraag, welke microgynon had je? En welke/wat heb je nu? Had bij de 30 echt nare bijwerkingen, en hoop dat het met de 20 beter wordt.

Ik had de 30. Nu heb ik een koperspiraal. Lekker hormoonvrij, geen gewichtstoename, vochtvasthouden, minder hoofdpijn/migraines, geen doffe ogen meer. All good :j

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:14

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik heb een vraag ivm doorbraakbloeding.
Ik ben al +- 3 jaar aan de pil en heb nog nooit een doorbloeding gehad. Nou ben ik door verandering van ziektekosten verzekering overgestapt op een andere pil omdat deze wel vergoed wordt. Vorige week had ik een stopweek en ik ben vorige week zaterdag weer begonnen met slikken (van de nieuwe pil). Nu heb ik dus een doorbraakbloeding, terwijl ik vandaag op vakantie ga. Is het slim om nu gewoon de strip af te maken, of moet ik nogmaals een stopweek doen? Even voor de duidelijkheid, ik slik de pil niet als anticonceptie.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:25

Ik denk, gewoon doorslikken. Beter een doorbraakbloeding, dan een ontrekkingsbloeding ('ongesteld'), toch?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:51

Smee__ schreef:
Mooie omschrijving :')

minikatje schreef:
Nee, ik voel niets zonder externe hulp :')
Ook niet tijdens jeweetweldingen :')

:') _O-

Nee oké, dan heb ik hetzelfde. Dacht eerst dat je bedoelde dat je ook gewoon de touwtjes voelde, dat leek me niet zo prettig. :Y)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:55

Ik heb soms wel dat het touwtje ineens veel langer voelt en dan zit ik meteen weer in de stress dat ie verkeerd zit ofzo. Maar het is dan met een paar dagen weer 'normaal' dus t zal wel goed zijn :P

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 11:45

Smee__ schreef:
Ik heb soms wel dat het touwtje ineens veel langer voelt en dan zit ik meteen weer in de stress dat ie verkeerd zit ofzo. Maar het is dan met een paar dagen weer 'normaal' dus t zal wel goed zijn :P

Ik heb eenmaal het touwtje gevoeld, maar dat vond ik zo'n apart idee/gevoel dat ik niet weet of ik het nog een keer ga voelen := . Ben vooral bang dat ik er per ongeluk aan trek en het spiraaltje direct verschuif. :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:04

Gewoon doorslikken :j
Ik heb het hier ook gehad een jaar of tien geleden toen ik een generic bij de apotheek had gekregen, alle drie de strips een doorbraakbloeding. Daarna weer mijn A merk pil en geen last meer.

Ik las nog iets over een nieuw spiraaltje en nu toch nog steeds wat last, gebruikte je hiervoor eenander hormoon anticonceptie? Dan zou het namelijk ook kunnen dat je lichaam daarop reageert (het zogenaamde ontpillen).

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:16

Jes, bedoel je daar mij mee? Want ik heb nog niet lang mijn spiraaltje. Maar ik gebruikte al een jaar geen pil meer of andere hormoon anticonceptie, dus daar zal het niet aan liggen. Toch bedankt voor het meedenken :D

Ik ga er nu vanuit dat mijn ongesteldheid gewoon een paar dagen vroeger is begonnen, want dit bloedverlies kan ik niet meer onder een doorbraak schuiven. :+ Dat verklaart wel de heftigere krampen, want die heb ik vaak een paar dagen voor mijn ongesteldheid. En verder natuurlijk gewoon nog de nieuwigheid van mijn spiraaltje.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:09

Hey dames :)

Ik heb een vraagje over menstruatie/koperspiraal en wil graag weten of meerdere dames met een spiraal dit herkennen.

Sinds bijna een half jaar heb ik een koperspiraal, de T safe. Dat de menstruatie hiermee iets heftiger kon worden wist ik en leek geen probleem. De eerste twee menstruaties waren dan ook goed te doen, op heftige menstruatiepijn na, maar dit was vooralsnog goed op te vangen met Aleve. Nu echter begint twee weken voor ik ongesteld moet worden de pijn al en is deze dusdanig heftig geworden dat ik letterlijk in elkaar zak van de pijn, ik heb hevige steken ín de vagina, alsof er een mes ingestoken wordt, dit is niet op te vangen met pijnstillers en daarnaast is, als ik uiteindelijk, ongesteld wordt, de menstruatie erg lang en zwaar. Ik zit inmiddels op dag 12, en ik lek nog steeds iedere nacht door. Hiervoor heb ik mijn huisarts gebeld, welke nog in mijn oude woonplaats was, en gevraagd voor een doorverwijzing naar de gyn. Dit weigerde ze, omdat het spiraal er nog maar relatief kort in zit. Op wat aandringen heeft ze uiteindelijk voorgesteld om met de pil te starten icm het spiraal en met een nieuwe huisarts, in mijn nieuwe woonplaats, hier een vervolg aan te geven, deze is inmiddels gevonden en ga ik morgen bellen.

Echter vraag ik mij af of andere dames deze vorm van menstruatiepijn enz herkennen met een koperspiraal.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:13

Jeetje wat vervelend zeg! In vind het maar een aparte oplossing om dan alsnog aan de pil gezet te worden.
Helaas kan ik je niet helpen.... hem net zoveel last met mirena spiraal.... en dat terwijl de implanon ook nog in m'n arm zit :(