Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:20

Ik heb echt heerlijk gefietst <3 geen 6 lagen kleding mee aan, geen bevroren voeten en geen pijnlijke koude handen. En lekker een kort shirtje aan (kwam iedereen nog met lange mouwen tegen :')). En ik merk direct verschil met in koude en warmte lucht fietsen. Het lijkt veel makkelijker te gaan.

Nog even een nieuwe steile afdaling geprobeerd (is ooit iemand verongelukt dus dat gaat wel in je kop zitten) maar eenmaal beneden viel het eigenlijk wel mee. Maar 1 foutje heeft wel een val tot gevolg.

Maar een heerlijke temperatuur! Voelde echt weer een beetje als de zomer :j

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:07

Zebrastreep schreef:
Ik heb echt heerlijk gefietst <3 geen 6 lagen kleding mee aan, geen bevroren voeten en geen pijnlijke koude handen. En lekker een kort shirtje aan (kwam iedereen nog met lange mouwen tegen :')). En ik merk direct verschil met in koude en warmte lucht fietsen. Het lijkt veel makkelijker te gaan.

Nog even een nieuwe steile afdaling geprobeerd (is ooit iemand verongelukt dus dat gaat wel in je kop zitten) maar eenmaal beneden viel het eigenlijk wel mee. Maar 1 foutje heeft wel een val tot gevolg.

Oe dat van koude lucht is dikke lucht merk ik inderdaad ook. Het is ook dat de ketting koud is dan, dat merk je ook wel.(met bijna 4 meter ketting).

Afdalingen vind ik geweldig, maar blijft inderdaad wel opletten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:18

Gothico schreef:
Zebrastreep schreef:

Oe dat van koude lucht is dikke lucht merk ik inderdaad ook. Het is ook dat de ketting koud is dan, dat merk je ook wel.(met bijna 4 meter ketting).

Afdalingen vind ik geweldig, maar blijft inderdaad wel opletten.

4 meter ketting _O- Wat een gedoe als je ketting er af valt :=

Ik heb met koude lucht het idee dat ik aldoor buiten adem ben en mijn prestaties gewoon heel laag zijn. Ik dacht vandaag ook van mijn conditie is weg ( heb 2 weken niks gedaan , ook niet door vaccinaties omdat ik mij niet fit voelde en teveel spanning had) , maar het viel mij echt nog mee. Gewoon rustig begonnen en wat extra pauzes genomen.

Afdalingen zijn inderdaad geweldig , maar sommige stukken zijn behoorlijk pittig op een nieuwe route die ze hier aan het maken zijn. Ze hadden ook nog eens bomen gekapt en de helft was alweer helemaal kapot gereden door trekkers of trekkers in combinatie met hoog water. Ben benieuwd of er überhaupt nog wat van te maken is het grootste gedeelte zag er kapot en verwaarloosd uit. Vindt het zonde van de route lag zoveel potentie in met name afdalingen...

--

Oh nog vergeten maar ik kwam nog een hele mooie Buizerd tegen die naast de route zat. Hij schrok van mij ( en ik ook van hem) en het beestje was direct verdwenen :') Vond het wel bijzonder zat maar een metertje of 3 bij mij vandaan. En altijd heel typisch , als ik ze wil fotograferen zijn ze niet te vinden maar tijdens een uurtje fietsen vliegen ze voor mijn hoofd lang. Vindt de natuur ook altijd zo mooi met fietsen en met name de roofvogels en eekhoorntjes.

Dayanara

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:27

Hoiii,

Ik leef ook nog! Motivatie was beetje weg van de winter maar we hebben sinds een wike een smartbike staan en vanmorgen heb ik voor het eerst zwift geprobeerd. Best leuk :))

Vorige week hebben we de racefietsen op zolder gezet onder het mom het is voorlopig geen buitenfietsweer. En het is inmiddels prachtig buitenfietsweer dus ik ga proberen donderdagmiddag een rondje buiten te fietsen.

Hoe gaat het verder met iedereen hier?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:51

Cool, een smartbike! Welke heb je?
Stiekem wil ik gewoon een Tacx Magnum voor in de winter :P

Wat een lekker weer he dames! Gisteren kon ik de onregelmatige diensten iets minder waarderen, maar vandaag maakte dat weer helemaal goed haha. Heerlijk gefietst! Zaterdag ook overigens, dus ik mag niet klagen. De eerste tanlines beginnen alweer te verschijnen {:}

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:22

Lauraennala schreef:
Cool, een smartbike! Welke heb je?
Stiekem wil ik gewoon een Tacx Magnum voor in de winter :P

Wat een lekker weer he dames! Gisteren kon ik de onregelmatige diensten iets minder waarderen, maar vandaag maakte dat weer helemaal goed haha. Heerlijk gefietst! Zaterdag ook overigens, dus ik mag niet klagen. De eerste tanlines beginnen alweer te verschijnen {:}

Een bodybike, zegt je dat Iets? Komt eigenlijk door mijn ouders en vriend hoor. Mijn vader heeft mijn vriend overgehaald om in Augustus 3 keer de mont ventoux op te fietsen. Door het weer werd trainen alleen een beetje lastig. Mijn ouders verhuren nu de bodybikes omdat de sportschool gesloten is dus zodoende :j

Hoeveel km had je gefietst?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:32

Ja die ken ik wel ja! Wat fijn dat jullie die kunnen gebruiken, mooi alternatief voor buiten trainen.

Zaterdag 100km, vandaag 60 km gedaan :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:16

@zebrastreep, Ja 4 meter is soms een gedoe als hij eraf loopt. Dit gebeurde met de sneeuw best vaak bij de trike.(gelukkig op het voorblad). In mijn Velomobiel loopt hij er soms achter af en is het best wel een werkje hem weer goed te krijgen.
Zonde van een route die goed leek. En de natuur is zeker erg mooi.

@Dayanara, Een bodybike is dat een fiets waarbij je moet trappen en je armen moet gebruiken?
Dat lijkt mij best lastig. (Ik kan hem lichamelijk niet gebruiken.) En ja het is mooi weer om toch te gaan fietsen.

@Lauraennala, Dat lekkere weer zorgt ervoor dat je wel mooie stukken fietst. Ik fietst wekelijks ongeveer 142km. Maar dat is 3 keer per week net geen 30km en iedere dag 12km(naar de paarden).
En dan woensdag als het doorgaat ineens tussen de 180 a 190km. O: oeps.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:30

Ook mooie afstanden Gothico!
Ik fiets op werkdagen ook nog +/- 13km, maar die zijn in delen op de stadsfiets, dus die tellen niet als sportfietsen :Y) :P

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:09

Gothico schreef:
@zebrastreep, Ja 4 meter is soms een gedoe als hij eraf loopt. Dit gebeurde met de sneeuw best vaak bij de trike.(gelukkig op het voorblad). In mijn Velomobiel loopt hij er soms achter af en is het best wel een werkje hem weer goed te krijgen.
Zonde van een route die goed leek. En de natuur is zeker erg mooi.

@Dayanara, Een bodybike is dat een fiets waarbij je moet trappen en je armen moet gebruiken?
Dat lijkt mij best lastig. (Ik kan hem lichamelijk niet gebruiken.) En ja het is mooi weer om toch te gaan fietsen.

@Lauraennala, Dat lekkere weer zorgt ervoor dat je wel mooie stukken fietst. Ik fietst wekelijks ongeveer 142km. Maar dat is 3 keer per week net geen 30km en iedere dag 12km(naar de paarden).
En dan woensdag als het doorgaat ineens tussen de 180 a 190km. O: oeps.

Echt stoer dat je met de sneeuw ook bent gaan fietsen. Ik twijfelde nog om te gaan maar de kou hield mij toch echt tegen. Ook al zag ik wel allemaal leuke filmpjes van mensen die wel de bossen ingingen. Wou ook het ziekenhuis personeel niet extra belasten voor het geval dat ik zou vallen... Zou mij ook niks verbazen dat dat wel was gebeurd als ik zou gaan fietsen :')

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:14

Lauraennala schreef:
Ik fiets op werkdagen ook nog +/- 13km, maar die zijn in delen op de stadsfiets, dus die tellen niet als sportfietsen :Y) :P

Het telt misschien niet als sportfietsen. Het is wel fietsen. :o

En is die 13km dan enkele reis? of is het heen en weer samen ongeveer 13km. Het is wel al een beste afstand met een stadsfiets namelijk.

En eigenlijk heb ik geen sportfietsen. Het zijn allemaal tour uitvoeringen. Maar ik reken mijn velomobiel als sporten omdat het toch wel meer sporten is vind ik. En als ik op mijn trike hard ga rijden is het ook wel sporten, maar rijd daar dan liever relaxed mee.(Al had ik daar vorige week geen zin in en reed dus hard).

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:17

Zebrastreep schreef:
Echt stoer dat je met de sneeuw ook bent gaan fietsen. Ik twijfelde nog om te gaan maar de kou hield mij toch echt tegen. Ook al zag ik wel allemaal leuke filmpjes van mensen die wel de bossen ingingen. Wou ook het ziekenhuis personeel niet extra belasten voor het geval dat ik zou vallen... Zou mij ook niks verbazen dat dat wel was gebeurd als ik zou gaan fietsen :')

Ja ik heb mij wel goed ingepakt hoor. Anders was het ook niet leuk. Maar met een trike kun je niet omvallen en ploeg je wat makkelijker door de sneeuw heen. (wel vergeten dat ik geen winterbanden eronder had liggen :o) Af en toe ben ik wel gaan glijden, maar ik maakte er het beste van en ik weet wat ik met de trike kan. Soms is het dus best leuk om met opzet even te driften zeg maar.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 06:42

scooby09 schreef:
Hij is afgemonteerd met Shimano 105
Vandaag Rondje Amerongse berg gedaan ok conditie te kort maar het trapt echt zoveel lichter.
Waar ben je heen gefietst?

En Ilonka ? is de beslissing gevallen ?

Lekker hoor , dat we weer naar buiten kunnen .
Binnen fietsen is een mooie oplossing , maar ben het wel zat nu .
Alleen voor na het werk is het nog niet lang genoeg licht helaas .
Van het weekend iig 74 km gefietst en 28 hardgelopen over 2
dagen .

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 07:02

Mogge.

Ja wat mij betreft wel hoor nu even onderhandelen over de prijs wat ik voor mijn oude fiets terug krijg maar dat komt wel goed.
Hij moet wel even goed afgesteld worden op mijn lijf heb de print van de fiets meting die ik toen gedaan heb al klaar liggen.
Hier ook goed 70 km gefietst over 2 dagen hopelijk morgen weer.

Mooie afstanden leg je zo stiekem dan af Gothico :j

Welkom Dayanara...Een bodybike?
Daar moet ik even google op naslaan

Ja Zebrastreep fietsen met die kou kost zoveel meer energie.
Dit is zoveel fijner.

De inschrijving voor LImburg Mooiste zag ik al weer langs komen zijn er mensen van hier die hem gaan fietsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 07:44

Leeeuk, scooby! Wel even showen als je hem hebt gekocht, he :))

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:50

Gothico schreef:
Lauraennala schreef:

Het telt misschien niet als sportfietsen. Het is wel fietsen. :o

En is die 13km dan enkele reis? of is het heen en weer samen ongeveer 13km. Het is wel al een beste afstand met een stadsfiets namelijk.

En eigenlijk heb ik geen sportfietsen. Het zijn allemaal tour uitvoeringen. Maar ik reken mijn velomobiel als sporten omdat het toch wel meer sporten is vind ik. En als ik op mijn trike hard ga rijden is het ook wel sporten, maar rijd daar dan liever relaxed mee.(Al had ik daar vorige week geen zin in en reed dus hard).

Nee, dat is heen en weer gelukkig haha.
De grens ligt een beetje bij het aantrekken van sportkleding bij mij :P

@Scooby, dan willen wij natuuuuurlijk een foto :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:50

Herkenbaar Lauraennala. Mijn werk is enkele reis 20/21km. Ik heb toen een elektrische fiets aangeschaft, om dit zo nu en dan te kunnen doen, zodat ik zonder fietskleding wel gewoon naar m'n werk kon fietsen... Ik wilde ook niet helemaal kapot aankomen, dan moeten douchen enzovoorts.

Snel een fotootje hoor @Scooby09 *\o/*

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:15

@Scooby09 Ja nieuwe fietsen mogen geshowed worden. (Alle fietsen eigenlijk wel)
En ja nu je het zegt is het best veel.

Morgen staat nu geregeld ik fiets om kwart over 6 richting Dronten. Hopen tegen 11uur daar te zijn.
En dan hopen om rond 7 uur bij de paarden te zijn. Ik fiets meteen door vanwege de avondklok.
En daarna heel brak naar huis. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:17

Strak schema, Gothico! :D Je hebt er gelukkig goed weer bij. Succes!

Wel/geen sportkleding is een goeie grens, haha. Ik moet 15 km enkele reis en vind dat toch al wel een beetje oncomfortabel in mijn spijkerbroek :o

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:21

Mogge,

Ja ik kan hem straks al halen dan maak ik mooie foto hoor.
Vanmiddag lekker rondje mee doen heerlijk van dit weer genieten.
Nog even en dan gaat de klok weer vooruit en dan ook avonds weer rondje doen.

Naar mijn werk ga ik echt met de auto niet bereikbaar per fiets qua afstand wel maar werk langs de snelweg.. :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:00

Net weer 55 km gefietst zo blij mee.!
Afbeelding
Mijn Trek Silque s

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:15

scooby09 schreef:
Net weer 55 km gefietst zo blij mee.!
[ [url=m/LiilaP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn Trek Silque s

En terecht, wat een gaaf ding <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:53

Oeeeh mooooi! <3

Ik dacht even dat je achter een soort horizontale spaken had, maar dat is een tuinding, geloof ik :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:06

Mooooooi Scooby! Goed geregeld, lekker genieten :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:43

Ik ben nu helemaal brak. Bijna 200km gefietst. Maar het was het waard. Mijn groene vriend heeft het een en ander vervangen gekregen. Onder andere nieuwe cassette en ketting. Hij loopt nu als nieuw. Echt blij. (TheGreenThing)

Wat is de Veluwe toch mooi net na zonsopkomst.
Afbeelding

Ik ben niet alleen geweest maar samen met een vriend. Was erg gezellig.