Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 19:00

Busy, de startbaan is van half maart tot half augustus dicht ivm broedseizoen.
Heb je vanavond nog gelopen? Of moet je nog?
Klinkt voor mij ook wel herkenbaar. Merkte dat hier bij de loopgroep ook, voel mezelf dan toch wat buiten de groep vallen. Of misschien heb ik dat altijd wel bij groepen haha.
Moet zeggen de groep waar ik nu mee ga lopen is wel heel divers, dus altijd wel iemand om aansluiting mee te vinden, maar stukje alleen lopen vind ik ook prima.

Voor jou ook herkenbaar muppet! Ja een echt loop maatje heb ik ook niet. M’n vriend loopt ook, maar niet regelmatig, en 1 vriendin ook maar ook niet regelmatig. Vooral evenementen samen lopen lijkt me leuk ja.
Bij de atletiekvereniging waar ik nu lid ben hebben ze ook een app groep voor Loopmaatjes. Dus als je evenementen wilt lopen.

O wow Tiggs, dat is knap gedaan!

Ach Leonie wat heftig. En zo jong ook nog zeg. Hele dikke knuffel.

Ik herken me wel in jou verhaal Goof. Ik vind andere mensen vaak vermoeiend haha. Maar soms is het ook wel leuk denk ik, om echt een loopmaatje te hebben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 19:12

Muppet het lijkt me best leuk een keer met jou te lopen, maar ik heb al zo’n vol programma dat ik niet 1x per week oid kan toezeggen. Ik ga komend seizoen ook weer meer coachen namelijk. En ik loop zo rond de 7:30/8:00 dus niet snel.

Misschien is mijn loopgroep op zondagochtend iets voor jou? Wisselende niveaus maar daar wordt rekening mee gehouden.
Of Run Club Gouda, die hebben tegenwoordig ook een groep die rond de 6:30 loopt volgens mij.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 20:53

Oh wow Tiggs, was het toch nog warmer dan je dacht? Hoe houd je het vol zo lang in zone 5. Knap gelopen dan!

Wat ontzettend verdrietig Leonie, veels te jong was hij nog, gewoon niet eerlijk zoiets. Sterkte met het verlies.

Uit de berichten begrijp ik dat je niet bij mij in de buurt woont muppetmayo, anders had ik ook best samen willen lopen.

Ja ik heb nog gelopen vanavond, was best warm nog 25 graden en vol zon, maar mijn lijf heeft tegenwoordig goed door hoe het moet zweten dus dat scheelt al enorm. Ik heb echt heel erg lekker en makkelijk gelopen vanavond, 11km easy pace, 6:43 gemiddeld.
Bijzonder dat dat dan ineens zo kan voelen. Zou leuk zijn om dit gevoel op termijn voor elkaar te krijgen op de 21km. Weer een leuk doel.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 11:16

Jeetje Leonie, wat enorm verdrietig, zo jong ook nog. Heel erg veel sterkte met het verlies :(:)

Tiggs dat was een pittige run denk ik! En wat een lief aanbod <3 Ik zou graag eens samen lopen als je het niet erg vind om mij mee op sleeptouw te nemen ;) 7.30 - 8.00 is voor mij een prima tempo ook zelfs!
Ik ga eens zoeken naar Run Club Gouda. Op zondag ochtend klinkt ook wel fijn, bij welke groep loop jij? (mag uiteraard ook per pb hoor ;) )

Goof wat fijn dat je niet duizelig bent geweest. En fijn dat de proteine koffie toch iets heeft geholpen (ik was alweer te laat met mijn tip dus :') )
En soms komt zo'n mooi gesprek onverwacht ineens langs, ondanks dat je normaal niet van samen lopen houdt :)
Ik moest wel lachen om je Bokt run opmerking trouwens :')

Puera mijn vriend heeft een hardloopvest van volgens mij de Decathlon. Deze heeft voor ruimte voor uit mijn hoofd 2 flesjes en is achter gaas. Ik kan weleens kijken welke dat is mocht je dat willen?
Hij gebruikt hem overigens bijna nooit volgens mij, hij heeft er ook 1 met een grotere waterzak achterop, deze vindt hij prettiger. Als hij minder drinken mee wil nemen dan pakt hij meestal zijn gordel ding geval (hoe heet dat).

Samantha_ ik herken dat hoor, ik hoef echt niet altijd iemand om mee te lopen. Maar afwisseling van alleen en samen kunnen lopen lijkt me wel fijn. Leuk dat ze ook een loopmaatje app groep hebben bij de atletiek. Voordat wij samen evenementen zouden kunnen gaan lopen moet ik nog heel wat trainen :')

BusyMissy wat een lief aanbod ook om samen te lopen. Wij wonen idd niet echt bij elkaar in de buurt. Wat goed dat je gister nog gelopen hebt, en een mooi tempo ook!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 11:17

BM: de temperatuur leek mee te vallen, maar het was echt ontzettend benauwd! In het begin liep ik alleen maar in zone 5 dus dit was een soort throw back ;) Maar niet heel aangenaam.

Muppet, heb je Strava? Daar vind je de runs van die ene run club:

Afbeelding

Oh ik zie nu jouw bericht! Ik pb je

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 18:19

Wat heb je lekker gelopen gisteren busymissy.

Ik heb net even een rondje gelopen, had nog wat moeie benen van zaterdag, maar ik wilde mijn lijf wel even lekker los lopen. Vond het warm, maar ik heb een verrassend lekker en makkelijk rondje weg gelopen.

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 19:12

Lekker Goof!

Dat ziet er leuk uit, die runclub Gouda!

Ik heb net rondje sportschool gedaan. Het was heel rustig dus ook een nieuwe oefening geprobeerd, deed m verkeerd dus een man kwam me helpen haha. :')
En nog met zo’n touw geslingerd en rondje touwtje springen.

Nu heb ik alleen geen zin om nog eten te maken, maak wel een salade ofzo.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 20:11

Dankjewel allemaal. Vind het echt heel lastig en zijn broer is echt van slag. Hij snapt het wel, hij is niet zoekende, hij is vooral aan het zoeken naar troost en aandacht Y;(

hahah Goof zo kom je jezelf nog eens tegen op een andere manier. :+
Fijn weer rondje gelopen zo. Soms werkt even lopen beter dan rust *\o/*

Puera ik heb de instinct als renvest. Is volgens mij wel zo een beetje het meest minimale wat je kan hebben aan stof. Hij bevalt erg goed! Voor iemand die nooit met een vest wilde lopen, draag ik hem erg veel :D

Lopen met gezelschap vind ik echt heel motiverend en leuk! Maar gewoon lekker alleen je eigen ding doen, is ook fijn. Lopen met een groep op een vaste tijd en dag geeft wel echt een benchmark en extra stok achter de deur.

Fijn dat het zo simpel voelt BusyMissy! En die opbouw naar de 21km zodat die ook simpeler voelt kom ook echt wel goed.

Tiggs ja het was helemaal niet koud vandaag! Gister zei de weersverwachting bij mij nog 24 en vandaag 29!

Ah wat aardig Samantha dat die man kwam helpen. Altijd fijn als mensen dat doen.

Ik was gister uiteindelijk 2 uur in de sportschool geweest om een flinke sessie te doen en mijn gedachte te verzetten. Full body work out en best zwaar getraint. Want, vandaag was een rustdag...
Was.
Ieris en ik zouden donderdag in Berg en Dal gaan lopen. Alleen kwamen we er gisteravond achter dat vandaag beter in te plannen was. Dus besloten wij last minute rond een uur of 22 om vandaag te gaan. :7 . Op vakantie heb ik weinig echt gerend. Doordat het zo steil was, wandel je gewoon meer en herstel ik dus. Na de 16km zondag, de kracht gister, de stress van het hele weekend met de kat en de slechte nachten. Mijn lijf vond wel iets van dit plan _O- Maar ach, ik houd wel van een beetje uitdaging.
En toen werd het dus ook nog eens 29 graden en gingen wij op het warmste moment van de dag. Top planning :Y)
We waren de route met het simpelste gedeelte gestart en eindige met de zwaarste hoogtemeters. Nou op het einde kon ik alleen nog maar puffend omhoog. Maar wel weer een hele gezellige middag gehad en lekker passend in het actuele, hebben we elkaar er echt doorheen gesleept en gemotiveerd. Alleen hadden we beide deze afstand niet gelopen vandaag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 20:28

Wow wat goed van jullie. Wat een gave route ook.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:56

Zo mooi dat je dan zo'n steun kunt hebben aan elkaar. Het werd vandaag ook ineens een flinke stuk warmer dan verwacht (of in ieder geval wat ik had verwacht).
Knappe afstand en hoogtemeters hebben jullie gelopen. Dat heeft vast de nodige afleiding gebracht. Mooie foto's ook, lijkt een hele mooie omgeving.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 07:23

Goof schreef:
Wat heb je lekker gelopen gisteren busymissy.

Ik heb net even een rondje gelopen, had nog wat moeie benen van zaterdag, maar ik wilde mijn lijf wel even lekker los lopen. Vond het warm, maar ik heb een verrassend lekker en makkelijk rondje weg gelopen.

[ Afbeelding ]

Ik had nog behoorlijk wat spierpijn gisteren, dus heb de run uitgesteld. Vandaag eigenlijk geen tijd, maar kan misschien wel even een km of 3 in de lunchpauze doen. En zit daar dus aan te denken.

Je hebt wel lekker gelopen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 08:52

Tiggs hier geen Strava. Nu moet ik zeggen dat ik de snelheden van Run Club Gouda (nog) niet haal ook. Maar we hebben inmiddels contact gehad en ik ga even een mailtje sturen naar de andere loopgroep :)

Goof wat een mooi rondje zo! Heel fijn dat het ook zo lekker en makkelijk voelde :)

Samantha_ wat fijn dat er iemand kwam helpen met de oefening, altijd prettig als je de oefening goed uit kunt voeren.

Leonie87 en Ieris wat leuk dat jullie samen hebben gelopen, volgens mij een heel mooi rondje! Wat een afstand ook weer, behoorlijk wat hoogte meters erin ook. Fijn dat jullie zoveel steun aan elkaar hebben gehad, en een mooi rondje om je gedachte even te verzetten.

Germie succes nog even met de spierpijn!

Ik heb gister ook weer een rondje gelopen. Aan het begin had ik er niet echt veel vertrouwen in, hartslag schoot gelijk de lucht in en mijn lijf wilde niet echt meewerken. Had ook nog geen 1.5 uur tussen eten en lopen zitten maar het kwam allemaal niet handig uit anders. Toen voor mezelf besloten dat ik in ieder geval 5 kilometer moest lopen, dan mocht ik stoppen van mezelf als het niet meer zou gaan (moest eigenlijk 50 min lopen). Na zo'n 4 kilometer voelde het iets soepeler, waardoor ik vond dat ik in ieder geval 6 kilometer kon lopen. Uiteindelijk nog tot 7 kilometer kunnen lopen en de 50 minuten vol kunnen maken :) Kleine successen moet je ook vieren, dus trots op mezelf dat ik toch heb doorgezet.
Helaas wel een blaar opgelopen :\ Vorige keer voelde ik het ook wat irriteren op precies dezelfde plek dus ik had al andere sokken aan gedaan maar dat heeft helaas dus niet geholpen. Toch maar eens kijken hoe ik dat kan oplossen. Iemand tips toevallig? Ik ben bang dat als ik er een stukje tape op doe voor het lopen, dat die tape halverwege los gaat laten en alleen maar meer gaat wrijven.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 08:54

Wauw super Leonie en Iris, en dat met dat warme weer, goed gedaan zeg!

Ik heb net m’n tempo blokken loopje gedaan. Ging wel weer lekker.
Afbeelding
Afbeelding

Morgenochtend voor werk herstelloopje, en dan zaterdag met de groep mee voor een duurloop. Daarna haasten want dan ga ik naar Mysteryland!
En zondag denk ik de interval die op dinsdag gepland is.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 09:39

Mooie afstand met die temperaturen, Busymissy! Je bent zo lekker bezig, die 21 km gaat jou wel lukken. :j

Lekker herstelloopje, Goof. Fijn dat het zo lekker ging!
Zit je alweer wat in het werkritme?

Fanatiek Samantha, in de sportschool bezig. Wat aardig dat die man je even hielp.
Mooie intervaltraining weer! Is dat die startbaan bij het NMM? Ben er vorige week geweest, ineens herken ik ‘m. :')
Gaaf dat je naar Mysteryland gaat!

Wat leuk dat jullie samen gelopen hebben, Leonie en Ieris! Wat een prachtige omgeving!

Sterkte met de spierpijn, Germie. Dan is 3 km een mooie afstand om de spieren weer wat losser te maken.

Knap dat je door hebt gezet, Muppetmayo! Wel balen van je blaar.
Ik heb wel eens een blaar maar die laat ik meestal met rust. Hooguit dat ik ‘m lekprik. Meestal heb ik er ook geen last van.
Goede sokken helpt bij mij wel. Geen gekke naden en goede pasvorm.

Gisteravond uiteindelijk nog met z’n drieën vanuit de loopgroep gelopen. Een mooie ronde van zo’n 8,5 km. Was heerlijk om te lopen qua weer.

Vandaag en morgen nog een dagje werken en dan vakantie. :):)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 10:35

Nou ik zit echt in de luie vakantiemodus hoor :+

Leonie, wat een gave route en foto's!
Lekker knuffelen met de broer van poes. Het gemis zal je nog wel even voelen :knuffel:

Muppet: jaaa leuk, ben benieuwd! Die RCG gaat voor mij ook echt te hard hoor :') Hoewel Runna denkt dat ik de DtD op 7:10 kan lopen. Mijn streven is 8:00, ook afhankelijk van het weer. Tot nu toe was het iedere keer erg benauwd.

Afhankelijk van de plek van de blaar zou je wandelwol kunnen proberen? Ik doe dat weleens voor in m'n schoen/sok als ik mijn nagel weer eens kapot heb gelopen.

Samantha, loop jij je tempoblokken nou gewoon (hoofdzakelijk) in zone 2?

Puera: fijne vakantie alvast!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 10:38

Goed plan om je spieren even kort los te lopen Germie. Jij had toch weer een loop komend weekend?

Daar mag je trots op zijn muppetmayo!
Bij mij helpt teensokken te dragen tegen het blarenlopen. Heb nu de merinowollen van injinji, echt superfijn, lekker zacht, rekken goed en geen zweetvoeten.
En sindsdien nooit meer een blaar.

Ik heb voor vanavond iets vergelijkbaars op de planning staan Samantha, mooi die zon boven de startbaan.
Heb geen idee wat Mysteryland is, maar veel plezier!

Ik weet in ieder geval dat ik de afstand kan halen Puera, vorige week in training gelopen. De komende trail heeft 250hm, dus daar ga ik enkel voor het genieten van de omgeving en het uitlopen ervan.
Een maand later heb ik een wegwedstrijd, daar wil ik wel gaan proberen om een iets hoger tempo te lopen.

Die loopgroepen van jullie klinken prettig. Bijna vakantie dus, nog even aftellen dan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 10:40

Puera schreef:

Gelukkig niet, ik heb nog vakantie :D
Ja, lekker weer he gisteravond, het koelde lekker af. Prima loopweer.

Muppet, goed gedaan joh. Doorgezet en toch lekker gelopen.

Samantha, mooie trainingen loop jij.

Busymissy, welke trail ga je lopen?

Germie, dapper dat je zaterdag weer gaat lopen. Ik heb hem expres geannuleerd.

Mijn volgende trail is begin oktober, Leersumse Veld. Ook 21km.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 10:46

Oeps, ik meende dat jij tegelijk met SV moest beginnen. := Vanaf volgende week weer aan de slag dan?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 10:48

Leersumse Veld heb ik ook een keer gedaan, leuk!
Ik doe in december de Mas Montagne trail.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 10:50

Tiggs schreef:
Leersumse Veld heb ik ook een keer gedaan, leuk!
Ik doe in december de Mas Montagne trail.

Oh leuk, ben benieuwd.
De Mas Montagne zou ik ook doen, maar dat is degene die ik geannuleerd heb.

Puera, ik start 1 september.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 11:13

Tiggs, ja daar lijkt het wel op, ik denk dat het ook komt omdat ik niet zolang op dat tempo loop? En gok dat mijn aangepaste zones toch niet helemaal kloppen hoor.

Hier ook fan van teen sokken, sinds ik die draag veel minder last van blaren.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:03

Weer een super nette loop Samantha! Weer sneller dan nodig zo te zien ;) Wat een onwijs toffe foto ook.
En veel plezier van het weekend bij Mysteryland :D Ben wel een beetje (lees, heel erg) jaloers hoor, super tof!

Puera nog even werken en dan heerlijk vakantie, veel plezier! Lekker gister ook weer 8.5 km gelopen.

Tiggs heerlijk toch die luie vakantiemodus :D Wat een enorm verschil tussen Runna an wat je wil gaan lopen trouwens! Mooi vooruitzicht ook die Mas Montagne trail.

BusyMissy veel plezier vanavond met de training!

Goof nog even lekker vakantie :) Leuk vooruitzicht die Leersumse Veld trail.

Die teensokken, helpen die ook tegen blaren op andere plekken dan je tenen? De blaar zit echt op een gekke plek, zo'n 3 cm achter de bal van mijn voet aan de kant van mijn grote teen.
Ik moet wel zeggen dat ik bij teensokken niet echt uit kijk naar het gevoel van stof tussen mijn tenen. Heb ooit gewone teensokken gehad, ik vond dat gevoel van stof tussen mijn tenen echt vreselijk, brrrrr.
Ik vrees dat wandelwol daar ook niet gaat helpen, dat blijft nooit zitten op die plek.
De 1e keer had ik "gewone" sportsokjes aan, gister sportsokjes met bamboe vezel in de hoop dat dat beter ging maar helaas.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:47

Goof schreef:
Puera schreef:

Gelukkig niet, ik heb nog vakantie :D
Ja, lekker weer he gisteravond, het koelde lekker af. Prima loopweer.

Muppet, goed gedaan joh. Doorgezet en toch lekker gelopen.

Samantha, mooie trainingen loop jij.

Busymissy, welke trail ga je lopen?

Germie, dapper dat je zaterdag weer gaat lopen. Ik heb hem expres geannuleerd.

Mijn volgende trail is begin oktober, Leersumse Veld. Ook 21km.

Leersumer veld was mijn eerste georganiseerde halve marathon. Was vorig jaar overigens 22.5km. Ik had in de training toen al wel een paar keer 21 gedaan.

Ik vond het ergens wat zonde om te annuleren, ik heb zoiets van dan wandel ik desnoods wel wat meer. Ik had gewoon m'n zinnen gezet op die Mas Montagne. En Stakenberg dus, maar dan wel gepland met een poos er tussen.

Hier net 3.8km gedaan, netjes de Garmin training gevolgd. Dus dat waren 8 sprintjes van 15 seconden. En ik ben met toch stuk gegaan. Niet normaal, werd bij nr 5 zelfs wat licht in het hoofd en had aan de 60 seconden hersteltijd niet eens genoeg. Dus tot en met nr 8 werd ik steeds iets licht in het hoofd. En daarna moest ik van mezelf nog de 5 minuten coolingdown hardlopend doen. Ik had een 1.7 als score voor anaeroob, dus ben inderdaad wel echt die kant op gegaan. Maar had geen hoge hartslag (ben niet in zone 5 geweest, daarvoor zijn die 15 seconden te kort). En het was warm, erg warm. Maar goed, ben wel even weer blij dat ik even de spieren losgemaakt heb.

Blaren ben ik met hardlopen gelukkig niet mee bekend. Maar als ik ze krijg in schoenen en het gebeurt met in dezelfde schoenen een 2e keer, dan gaan de schoenen weg. Heb helaas wel eens een miskoop begaan. En vrees nu dat mijn Mizuno's ook een miskoop zijn. Ze lopen gewoon niet lekker. De eerste run die ik er in deed was wel fijn. Toen kwam een halve marathon als training en in de nacht en de dagen er na had ik last van m'n rechtervoet als ik die moest strekken. Sindsdien heb ik die rare steek vaker in die voet, en heb net de 3.8km ook op die Mizuno's gedaan en had het weer. De steek zit op de voet. Op een middenvoetsbeentje. In andere hardloopschoenen heb ik het niet of heeeel minimaal na het lopen. Het zit dus echt in de Mizuno's. Zou er wel van balen als zelfs een korte training niet gaat. Heb er nog maar 42km op gelopen.

Hier geen vakantie. Maar pak af en toe wel een vrij dagje, ook heerlijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 14:05

Zo, ik heb mijn eerste twee werkdagen in groep 3/4 overleefd. Ik heb een leuk clubje, maar wat kost het weer een energie om op te starten. En tijd. Ik had geen tijd om mijn lessen voor groep 7/8 voor te bereiden voor morgen, dus dat moet ik vandaag doen, helaas op mijn vrije dag.

Ik zag allemaal mooie loopjes voorbij komen, maar reageer de volgende keer weer wat uitgebreider op iedereen.

Mooie loop leonie en ieris, zo gezellig om dat samen te doen!

Blaren heb ik een paar jaar geleden veel last van gehad, maar sinds ik mijn eelt zoveel mogelijk verwijder, heb ik ze bijna nooit meer.
Sokken maken bij mij niet veel verschil, ik heb heel veel soorten. Ik heb ultra's gelopen met sokken van een paar euro van de primark, marathons met de sokken van de decathlon, maar ik heb ook dure van feetures, compressport, injinji, dynafit, enz. Ik kan met alles wel lopen. Feetures vind ik op het moment het lekkerst zitten met trailen.
De teensokken vind ik trouwens wel fijn zitten, maar ik loop er nooit meer mee, want ze maken mijn voeten nog breder dan ze al zijn en dan zitten mijn schoenen net niet lekker meer.
Ik denk dat het belangrijkst is dat je schoenen goed zitten om blaren te voorkomen.

Vanmorgen heb ik met mijn vriend een rondje Loenermark gedaan. Ik had loden poten en was nog moe van mijn werk (vol hoofd ook).
Ging allemaal moeizaam en langzaam, maar mijn hartslag bleef wel mooi laag (127 gemiddeld).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteravond deed ik een leuke, korte intervaltraining.
6km met 4-3-2-1 min versnellen en daarna 5x30 sec tempo met 30 sec rust ertussen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 20-08-25 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:13

muppetmayo schreef:
Die teensokken, helpen die ook tegen blaren op andere plekken dan je tenen? De blaar zit echt op een gekke plek, zo'n 3 cm achter de bal van mijn voet aan de kant van mijn grote teen.
Ik moet wel zeggen dat ik bij teensokken niet echt uit kijk naar het gevoel van stof tussen mijn tenen. Heb ooit gewone teensokken gehad, ik vond dat gevoel van stof tussen mijn tenen echt vreselijk, brrrrr.
Ik vrees dat wandelwol daar ook niet gaat helpen, dat blijft nooit zitten op die plek.
De 1e keer had ik "gewone" sportsokjes aan, gister sportsokjes met bamboe vezel in de hoop dat dat beter ging maar helaas.

Ja helpen ook op andere plekken. Ik had mijn blaar steeds net iets hoger, op de onder/buitenrand van mijn grote teengewricht. En mijn zoon had ze onder zijn voetboog (nu met die sokjes dus ook niet meer)
De hardloopsokjes (lightweight of merinowol) zijn heel dun en wennen echt snel, zodra ze warm zijn voel je er echt niets meer van. Ik ben dus echt fan van de dunne wollen exemplaren.

Maar als je echt blaren loopt op je voetboog zou het natuurlijk ook kunnen dat de zool van je schoen daar te hoog oploopt voor jouw voet? Dan zou je aan een ander model schoenen moeten.
Misschien gewoon eens zo'n sokje proberen? (voordeliger dan nieuwe schoenen )

Lekker dat de werk-kop er weer af is Sv, we komen weer een beetje in ons normale ritme zo, ik ben ook weer anderhalve week aan het werk. Altijd weer flink wennen na de vakantie.
Prachtig paars is de hei daar al. Bij ons gingen de bloemetjes in het weekend nog maar net open.