Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 07:31

Wij hebben ook wel eens naar een stryd gekeken, maar ja :$ :D De sportarts waar ik van de zomer vond dat ook een betere manier dan op hartslag trainen. Ik denk dat je gewoon moet kijken wat bij je past en luisteren naar je lichaam. Ik ben wel heel benieuwd naar de stryd, maar vind het te duur om even te proberen.

Wat leuk lies_sparkle :+: Heb ook wel eens gedacht om het te proberen met mijn Pipi Langkous pony, maar Joep is net wat te groot (ik denk een kleine B) :=

Ik ben ook slecht met mijn schoenen, maar ze gaan toch geen jaren mee.

Heerlijk SV! Ik ben ook absoluut geen mietje, maar het waaide hier zo hard dat ik niet vooruit kwam :D

Veel plezier Ieris en Suusje!

Ik ben nog wat werk aan het afronden en ga straks een klein rondje lopen, morgen heb ik mijn favoriete rondje hm in gedachten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:04

BeFunny schreef:
Mooie foto's SV weer <3
Wij waren met Pasen bij ninpinslo en toen was het druk, was ook heel mooi weer. Ondanks dat ik het er wel mooi vind zal ik er niet snel meer heen gaan.

Lies mooie schoenen. Hopelijk bevallen ze. Ik heb mijn schoenen nog nooit gepoetst. 1 x gewassen met de hand mijn waterdichte Hoka's omdat het modder ook erin was blijven staan. Maar verder niet.

JudenJul mooi de Schoorlse duinen hè.

Naast vo2 is mijn HRV is ook omhoog gegaan. Ik heb de afgelopen nachten wat beter kunnen slapen en dat heeft zo goed gedaan. Morgen nog rust en zondag met de trcu.

Wat fijn!

Het heet Ninglinspo :+ , ik vind het een beetje een Koreaanse of Chinese naam haha.
Ik zou er ook niet snel weer heen gaan. Door het slechte weer was het rustig toen we kwamen, maar zelfs nu stond de parkeerplaats bijna vol toen we gingen. Zal met mooi weer wel hels zijn qua drukte.
En eerlijk.. de eerste helft was mooi, de afdaling saai. Ik heb mooiere wandelingen gemaakt.

Het is eindelijk droog hier, maar waait enorm.
We hebben een route gemaakt voor een trailtje. Niet zo lang, want mijn vriend heeft wat last van zijn knie na de ISU. Maar wel over vlonderpaden en door het veen. Die gaan we straks lopen. Zin in!

BeFunny

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:25

Dat was verkeerd gegaan met de naam. Maar ik kan het niet uitspreken Iig. Vind het een lastige naam. Maar wij hadden echt file lopen. Onze hondjes waren ook mee en die zijn schattig dus dat waren wandelende attracties. Parkeerplaats was vol dus we zijn een km of 4 verderop geparkeerd en zodoende een extra stuk heen en terug gewandeld dat was wel ook mooi en rustiger. Ik vond het leuk een keer gezien te hebben maar vind het niet de moeite om daarvoor daarheen te rijden. Mullerthal waar we de dag er na gewandeld hadden was een stuk rustiger toen hadden we niet zo'n toeristischer route gekozen en dat loopt een stuk fijner.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:47

lies_sparkle schreef:
Wat een mooie foto’s Supervixen!

Schoorl is altijd erg mooi :)

Wat is iedereen hier een actieve poster, leuk!

Ik heb gister gezellig 10 km samen met mijn minipaardje gerend. Ik mijn nieuwe trailschoenen testen, zij lekker even haar energie kwijt :)

[ [url=m/lcYKfs.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kleur van de nieuwe schoenen is wel gevaarlijk, dus dat wordt wekelijks poetsen. Maar ze lopen erg fijn.

Wat leuk samen met je mini :D
Dat zie ik die van mij niet doen, liever lui dan moe haha.

Mooie foto's komen er weer voorbij!

Ik ben zeker niet van suiker maar ik heb gisteren toch maar geskipt :D
Was al 2x verzopen van ons laatste rondje Beekse Bergen en bij thuiskomst de stal en paddock uitmesten.

Zometeen 75 baaltjes hooi sjouwen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:57

Mijn vriend traint met Stryd. Hij heeft nu de opbouw naar de marathon via de trainingsschema’s gedaan. Hij is er heel blij mee.
De trainingen zijn heel erg gevarieerd en je hebt iedere week (of iig heel regelmatig) een testrun waarna het schema weer aangepast wordt.

Wat ik er wel van heb meegekregen is dat het beter werkt voor trainen op de weg dan bij trailrunnen. Maar de ins en outs weet ik niet.

Hier een nacht van 10 uur slaap gemaakt.. hopelijk ga ik me eindelijk weer beter voelen.
Vriend heeft een voorhoofdsholteontsteking.. en vertrekt vrijdag naar Washington om daar o.a. De marathon te lopen.. echt perfecte timing van hem om ziek te worden -O-

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:58

Ach wat oliebol Namiro, wens hem beterschap :knuffel:

Zet 'm op Karin, hier van de week ook een deel van de wintervoorraad binnen gekregen. Nog niet alles, maar ze waren druk met de maïs.

Veel plezier SV!

Hier klein rondje 5km gedaan, het is prachtig weer nu, echt genieten :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:02

Ik heb vanmorgen om 9.00 ook al een rondje gedaan, maar kwam toch al in de regen terug..

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:41

Goof, fijn dat je er al een rondje op heb zitten, ging het goed?

Ninus, klinkt als een fijn rondje! Ja het is nu ideaal loopweer!
Succes morgen met je hm rondje.

Namiro, jee wat vervelend zeg voor je vriend, hopelijk knapt hij gauw weer op, wat een vervelend moment om ziek te worden.

Karin de b, zo 75 pakjes hooi sjouwen is ook een flinke workout zeg! Succes ermee!

SV, veel plezier alvast met jullie trailrun! Ziet er mooi uit daar, hopelijk houden jullie het een beetje droog.

Hier vanmorgen eerst interval training gedaan, 3x3000 met 300 dr pauze, jeemig dat ging niet venzelf, was best pittig.
Daarna nog een rustig rondje samen met Suusje uitgelopen, ging lekker, en was gezellig!
Nu nog een weekje tot de hv van Etten-Leur, heb het startnummer al binnen, vind het wel spannend worden!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 18:06

Jij gaat daar een prachtige tijd neerzetten ieris, dat weet ik zeker.

Namiro hopelijk voelen jij en je man je weer snel beter.

Wat hebben wij vandaag genoten.
21km getraild in de Hoge Venen, met kilometers vlonderpaden, modder, water, regen, zon en wind. De vlonderpaden waren erg glad, dus je moest voorzichtig lopen en je concentreren om niet uit te glijden. Ook op de modderige paden was het glad.

De man met de hamer is er nu wel even na 36km wandelen en 21km trailen de afgelopen drie dagen.
Morgenochtend nog een korte wandeling als het droog is en dan rijden we weer naar huis. Denk dat we in de lente weer gaan. Ben nog lang niet uitgekeken hier.

Fotospam van vandaag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto hierboven en beneden: dit was het pad, geen beekje :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 18:14

Werkelijk prachtige foto’s!!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 18:53

Oh wauw! Wel goed zoeken naar het pad idd :')

@ieris, ik heb hem ook binnen!
Jij komt met de auto of met OV?
Ik denk dat ik vraag of mijn man ons afzet, of ik ga op de fiets (30min fietsen).

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:49

Weer echt prachtige foto's SV <3

Ik heb lekker getraild met de TRCU 13km.
Laatste heuvel heb ik moeten wandelen want mijn beentjes trokken die niet meer. Verder echt heerlijk gelopen, wel veel in rood.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:31

Het is echt zó nat overal... gelukkig staan mijn paarden droog in de bak, de wei is om te huilen :=

Mooie foto's!

Hier rondje 24km gedaan, voel de benen wel na 2 keer flink sporten en de hardloopkilometers van vorig weekend. Nu lekker luieren :z :Z

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 18:46

SV, wat een water zeg.
Wel prachtige foto’s, ook van Befunny. Hier ook een rondje gedaan vannacht en genoten vd prachtige herfst.
Reden genoeg om vanavond lekker niets te doen Ninus

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:31

Vannacht?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:24

Ziet er mooi uit @BeFunny! Fijn dat je lekker gelopen hebt. En leuk om weer samen te kunnen lopen :)

Mijn man was een weekend weg. Die kwam om 16:45u thuis en toen heb ik me snel omgekleed om nog lekker in het licht én in de zon mijn rondje te kunnen doen. Fijne training. 4x 1000m rustig/500m versnellen en 5 minuten uitlopen :D

Afbeelding
Zulke lange benen :')

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:30

Prachtige foto's be funny!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:26

Supervixen schreef:
Vannacht?

Foutje moest gewoon vandaag zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 06:44

Haha ik vond het al zo enthousiast.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:46

Ik had vannacht best willen lopen, het was prachtig helder <3

Had gisteren mazzel, ben een geveld door een kleine buikgriep := Was mooi op tijd thuis, want had een route zonder struiken :')
Lag gisteren om 20 uur in bed :z :Z Dat betekende wel heel vroeg op vanochtend om de hond uit te laten en de paarden te voeren, vandaar dat ik weet dat het zo helder was :D

Lange MuSLi :))

Heeft iemand nog een tip voor handschoenen? Ik liep gisteren heerlijk in korte broek en shirt met korte mouwen, maar ik heb alweer last van witte vingers. Uit ervaring weet ik dat het wel went, maar het mag wel iets comfortabeler.......

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:48

Vannacht aan de binnenkant van je ogen :D

Ik heb zaterdag de stadshagenrun gedaan, 10 km. In 58:56, voor mij een nieuw record. Ik liep een tijdje mee met een drietal dames, maar kon ze tot het eind niet bijhouden. Maar het was heerlijk weer, een fijn parcours. Behalve als drie dames naast elkaar lopen te kletsen op een zandpad van 2,5 meter breed….

Verder zie ik mooie foto’s voorbij komen, de herfst vind ik voor de plaatjes erg mooi.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:52

Ninus, ik heb thermohandschoenen, die ik gebruik tijdens wintersport. Ik hou me aanbevolen voor goede hardloop winterhandschoenen. Die zullen vast waterdicht zijn, dat zijn die thermo dingen niet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:03

Ik heb geen speciale hardloophandschoenen. Pak gewoon van die goedkope van Action/Zeeman.
Het is vooral om de kou van buitenaf eraf te houden, warm worden vaak tijdens het lopen vanzelf wel :j

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:10

Ik heb het wel warm, dat is het probleem niet inderdaad. Maar de doorbloeding in mijn handen is gewoon verstoord en dat wordt er niet beter op, tot nu toe altijd ook met handschoenen van de Decathlon gelopen, maar dat is niet meer genoeg. Voor wandelen en op stal heb ik Sealskinz, maar voor het hardlopen zoek ik wat een dunnere variant, want ik heb het liefst zo weinig mogelijk om het lijf :D Verder ben ik helemaal niet kieskeurig :=

Goed gedaan Morris! Mooie tijd :j

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:18

Mooie tijd Morris!

@Ninus, wel weer helemaal opgeknapt nu?

Ik ben gisteren afgehaakt na 4.25km vanwege stekende pijn bij ademhalen en een dove voet links >;)